Osaako joku sanoa, että jos tukka lähtee solusalpaajahoidoista, niin kasvaako uudelleen??
Hiusten lähtö
12
2949
Vastaukset
- pusuri
kasvaa, saattaa tulla erilainen kuin ennen. Minulla tuli paksumpi ja paljon tummempi.
- hoitohenkilökunnalta
voiko sitä lähtöä estää. Minä näin sairaalassa yhden naisen, joka kävi sytostaattihoidoissa, eikä tukka lähtenyt. Hänelle laitettiin jonkinlainen "kylmämyssy" aina tiputuksen ajaksi päähän.
- taxotere
hoitaja sanoi ettei siitä "kylmämyssystä" ole juurikaan apua. Toisilla hiukset lähtevät, mutta ei välttämättä kaikilla. Sitäpaitsi luin jostain toiselta keskustelupalstalta että Turussa ei enää edes suositella "myssyn" käyttöä, kun epäillään sen jopa aiheuttavan aivosyöpää. Itse olen menossa maanantaina ensimmäiseen tiputukseen, enkä aio sitä "myssyä" ottaa.Kävin jo tilaamassa peruukin, siihen saa sairaalasta maksusitoumuksen.
Epäilenpä tuon kylmämyssyn tehoa. Ei se solunsalpaajahoito vaikuta kroppaan pelkästään tiputuksen ajan, vaan pitemmällekin. Nuo solunsalpaajat vaikuttajat juuri nopeasti uusiutuviin soluihin, jonka takia hiukset lähtevät. Toisaalta taas kaikki solunsalpaajat eivät ilmeisesti vie hiuksia, vaan on aika paljon lääkekohtaista...
- mörrimöykky
Kymmenen kertaa paksummat ja kiharat! Jaksavat edelleen kihartua erittäin pontevasti vaikka ovat kasvaneet jo yli kymmenen senttiseksi. Tietääkö muuten kukaan onko tämä muutos pysyvä? Synnyin tähän maailmaan kyllä ihan suorahiuksisena... Väri ei muuttunut miksikään.
- fuyt
mutta muutos ei ollut pysyvä. Nyt on ihan samanlaiset hiukset kuin ennenkin.
- takaisin?
Mua taas kiinnostaisi koska tukka alkaa kasvamaan? Solumyrkkyjen loppumisesta kuukausi, eikä ainakaan vielä kasva..
- Kitty
Minulla hiukset alkoivat kasvaa takaisin pari kuuukautta hoitojen loputtua. Väri on eri ja hiuksista tulee paljon paksummat!
- Anneli
Kitty kirjoitti:
Minulla hiukset alkoivat kasvaa takaisin pari kuuukautta hoitojen loputtua. Väri on eri ja hiuksista tulee paljon paksummat!
Hieman yli vuosi sitten loppuivat sytostaatit ja käytin joka tiputuksessa myssyä. Suurin osa hiuksista pysyi päässä mutta toki harveni otsalta. En toki joutunut käyttämään kuin pantaa (huivista tehtyä) pari kuukautta. Noin 1 kk viimeisestä hoidosta niin 2cm pitkä uusi hius tuli jo harvoista kohdista.
Se päähän jäänyt hius oli toki hieman huonokuntoista mutta omani kuitenkin. Hieman kannattaa hiuksia hellästi kohdella (ei föönausta, tupeerausta eikä liiallista pesua ja harjausta) koska ne ovat kohtuullisen "löysässä".
Nykyään hiukset ovat paksummat kuin ennen ja hieman luonnonkiharat mitä ne eivät ennen olleet.
Peruukin hankin enkä kertaakaan päähän laittanut. Olihan se hyvän näköinen mutta ei oma.. Sitäpaitsi jos kylmähatulla saa viivästytettyä hiusten lähtöä niin ei ole kyse kuin parista kuukaudesta.
Tsemppiä..
Anneli - syöpätär
Anneli kirjoitti:
Hieman yli vuosi sitten loppuivat sytostaatit ja käytin joka tiputuksessa myssyä. Suurin osa hiuksista pysyi päässä mutta toki harveni otsalta. En toki joutunut käyttämään kuin pantaa (huivista tehtyä) pari kuukautta. Noin 1 kk viimeisestä hoidosta niin 2cm pitkä uusi hius tuli jo harvoista kohdista.
Se päähän jäänyt hius oli toki hieman huonokuntoista mutta omani kuitenkin. Hieman kannattaa hiuksia hellästi kohdella (ei föönausta, tupeerausta eikä liiallista pesua ja harjausta) koska ne ovat kohtuullisen "löysässä".
Nykyään hiukset ovat paksummat kuin ennen ja hieman luonnonkiharat mitä ne eivät ennen olleet.
Peruukin hankin enkä kertaakaan päähän laittanut. Olihan se hyvän näköinen mutta ei oma.. Sitäpaitsi jos kylmähatulla saa viivästytettyä hiusten lähtöä niin ei ole kyse kuin parista kuukaudesta.
Tsemppiä..
AnneliMinulta lähti kaikki karvat toisen sytostaatti kuurin jälkeen, en voinut pitää peruukkia koska olen allerginen nylonille, mutta ei se haitannut oli ihan jännä kokemus olla vuosi kaljuna. Hiukset alkoivat kasvamaan takaisin kahdenkuukauden kuluttua hoitojen päättymisestä. Ihanan pehmeä untuva tuli ensin ja alkoi sitten pikkuhiljaa vahvistumaan. Hiuksista tuli samanlaiset kuin entisetkin olivat. Kuulin sairaalassa etteivät kaikki sytostaatit viekkään hiuksia ja muutamilla näin kylmämyssyn päässä.
- ööö,,,
syöpätär kirjoitti:
Minulta lähti kaikki karvat toisen sytostaatti kuurin jälkeen, en voinut pitää peruukkia koska olen allerginen nylonille, mutta ei se haitannut oli ihan jännä kokemus olla vuosi kaljuna. Hiukset alkoivat kasvamaan takaisin kahdenkuukauden kuluttua hoitojen päättymisestä. Ihanan pehmeä untuva tuli ensin ja alkoi sitten pikkuhiljaa vahvistumaan. Hiuksista tuli samanlaiset kuin entisetkin olivat. Kuulin sairaalassa etteivät kaikki sytostaatit viekkään hiuksia ja muutamilla näin kylmämyssyn päässä.
Mulla on yksi syto hoito vielä jäljellä ja tukka on päästä pois ja vit***aa todella olla kalju. En tiedä, miten nopeaan hiukset lähtee kasvamaan takaisin. Kyllä on itsetunto alhaalla, ei sitä le yhtään. Sitä on kuin toisen luokan kansalainen, tarpeeton, syöpäläinen, mitään tekemätön.
- Cyrilli
ööö,,, kirjoitti:
Mulla on yksi syto hoito vielä jäljellä ja tukka on päästä pois ja vit***aa todella olla kalju. En tiedä, miten nopeaan hiukset lähtee kasvamaan takaisin. Kyllä on itsetunto alhaalla, ei sitä le yhtään. Sitä on kuin toisen luokan kansalainen, tarpeeton, syöpäläinen, mitään tekemätön.
Itsellani kaikki hiukset tippuivat aamupuuroon, kunnes olin kalju. Uudet hiukset kasvoivat joskus 6 kk kuluttua, ja entiset harmaanhiiren variset hiukset olivatkin nyt pikimustat, ja kiharat ja oi niin ihanan tuuheat. Ystavanikaan ei olleet muo tuntea.
tata ihanuutta jatkui vuoden verran, sen jalkeen ne pikkuhiljaa alkoivat vaalentua, auringon vaikutuksena, ja myos ohentua, ja nyt 5 vuoden jalkeen ne on entisen variset, vaan ei harmaata ollenkaan ! kukaan ei voi sita uskoa koska olen jo yli 60kymppinen !
Vaan hiukset ovat nyt erittain ohuet ja loyhat eli lahtee pois melkein kuin niita vain katsoo. Permanenttia enka lakkaa yms kayta.
Tama kylmapussi kylla on olemassa, vaan useimmat tuntemani laakarit eivat sita suosittele. Joidenkin kohdalla se kylla auttaa etteivat hiukset lahde. Vaan epamukavaa kayttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197606Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista807041- 955304
- 524785
- 2424357
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494336- 444255
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284008- 593143
- 482606