Kivut polvi ja lonkka

Anonyymi-ap

Työfyssarilta ei ole tullut näille selitystä mikä vaiva. Jumppaohjeet sain, mutta kuukausien jumpat ei ole auttaneet, ja lantioni liikkuu kyllä ikäiselleni normaalisti. Työterveys alunperin epäili SI niveltä. Jumppaohjeet sain, ja jumppaan lähes joka ilta( jo kuukausia). Ei auta.

Vasen, polvi ja lonkka on sellaiset, että kipu on liikkeessä ollen jatkuvaa. Polvi kipein kaikissa eteenpäin kumartumisliikkeissä, ja esim ke gän ja sukan laitto, housujen laitto vaatii pientä ase tojen säätelyä että onnistuu. Lonkka on ilkeä, se haittaa myös, kantamisessa erityisesti. Oikealta puolen polvi on jonkin verran kipeä loppuviikosta aina. Kumma kun polven zisäsyrjällä on kummallinen turvotus, ja arkuus päällekin päin kun polven tienoota hieroo.
Kipulääkettä, parasetamoli, saa mättää. Se ei jotenkin 500 mg, vain auta. Myöhemmin aamupäivällä pitää vielä ottaa 2 tabletin satsi, eikä takeita ole, auttaako sekään kunnolla.
Töissä käyn, siivoojana.
Nykyään kaikki kantamiset, jopa ostoskassi, pitää koittaa keinotella jotenkin muuten, etenkin painavammat provosoivat lo kan ja polven kovan kivun joka ikiselle askeleelle.
Levossa kipu on yleensä siedettävää, kun löytää sopivan asennon.
Ikää? Yli 50 jonkin verran. Mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa.
Myös kiertäjäkalvosinvaivaa on, mutta sen kanssa tulee toimeen, kun muistaa ettei vasen käsi vain nouse tiettyä kulmaa ylemmäksi( muinoinen tapaturma).
Kumarruessa sormet saan kyllä lattiaan, mutta jäykkä selkä, taipuu hitaasti ja huonosti kun vertaa viiden v takaiseen.

4

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö kukaan ole tällaisen vaivan kanssa elänyt, ja osaa edes vihjata mikä voisi olla? Kun mennään pitkin arkiviikkoa, maanantai ja tiistai on yleensä ne helpoimmat päivät. Keskiviikkona olen jo niin kipeä että kipulääkettä saa ottaa tupla-annoksina, että pystyn työni hoitamaan. Jumppaan säännölleen, joka ilta. Alaselän juttuja ja sitä polvihommaa, ei apua. Olkavarsikipuun en ole löytänyt mistään sopivia helpotuksia, ne käsien nostot korkealle ja siellä ropeltaminen jotain auki tai kiinni, on hyvin kivuliaita.
      Ja tämä on myös: aamuisin tälleen loppuviikosta olen jäykkä, hellä yläkropasta, joudun yläosat jumppaamaan aamuisin ennenkuin laitan edes aamupalaa, koska käsivarret ei pelistä, jokin jumittaa kipeästi. Tämäkin riesa yleensä viikonloppuisin hellittää: joskus vain kuumavesipullohoidolla.
      Nytkin on tulossa viikonloppu. Olen kuin jyrän alle jäänyt. Kumartuminen ottamaan lattialta jotain on sitä, että jalat haaralleen, vasta myöhemmin saan sormet ja kädet lattiaan. Ja kun kumarrun, polvet muistuttavat olemassaolostaan. Nilkat on käytännössä ainoat, missä ei isompia ole ollut. Niitä ei särje jatkuvasti, eikä työviikot vaikuta niihin mitenkään.

• Anonyymi

Pyydäppä ottamaan kuvat lonkista.
      Tai oikeastaan kuvat eivät edes kerro kaikkea.
      Itselläni alkoi lonkat kiusaamaan 13v sitten ja 10v sitten leikattiin kun olin 50v.
      Tuo miksi sanoin että kuvaaminenkaan ei kerro kaikkea niin mulla niin röntgen kuin magneettikin kertoi että nivelpintoja oli mutta kipuja ja liikerajoituksia helkkaristi.
      Kaikki jäi leikkuupöydälle vaikka leikkaava kirurgi vielä leikkuupäivänä varoitteli että kivut ei välttämättä jää leikkuupöydälle.
      Onneksi tuli vastaan ortopedi joka sanoi että on törmännyt vastaavaan, eli nivelpinnat sairastuttavat ympäröiän kudoksen jotka tulehtuvat ja aiheuttavat liikerajoitukset ja kivut, leikkaus oli ainoa hoito, siis tekonivelleikkaus.
      Mutta jos sulla ei ole sairausvakuutusta niin saat taistella aika lailla julkisella, he kun kyttäävät vain nivelpintojen vahvuutta.
      Minä pääsin vakuutuksen turvin yksityiselle ja minut leikkasi yliopistollisen sairaalan ylilääkäri.

• Anonyymi

Jaa. Täällä vaan työfyssari on, jolle pääsee. Ja sieltä ei saa kuin jumppaohjeita, itse kipujen juurisyihin ei oteta mitään kantaa. Työ on yhtä liikettä, ei pitäisi liikkumisen puutteesta olla kysymys.
        Lauantaiaamu. Tyypillinen herääminen kipuun. Sängystä pääsee, kun varovasti kivun sallimaan kulmaan laittaa vasemman jalan, ja hivuttaa keinuliikkeellä itsensä istumaan. Housujen ja sukkien laitto onnistuu, kun istuu siinä sängyn reunalla. Esimerkiksi jakkaralle ei niin vain käy, kun kipu lyö läpi lonkasta. Eikun taas tupla- arsenaali kipulääkettä. Pitäisi olla vapaapäivä jolloin voi nauttia elämästään. Siltä ei tunnu, ei sinne päinkään. Kunhan ensin lääkkeet vaikuttaa, hissuksiin jotain. Parasetamolilla vielä kestää. Ikäviin oireisiin kuuluu sellainen äkillinen kovempi jalkaan säteilevä kipu. Ikäänkuin nitksuttaisi sen vasemman jalan alta.
        Esimerkiksi kantaessa jotain ei kiva yhtään, kun äkkiä on stopattava, ettei uaadu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa. Täällä vaan työfyssari on, jolle pääsee. Ja sieltä ei saa kuin jumppaohjeita, itse kipujen juurisyihin ei oteta mitään kantaa. Työ on yhtä liikettä, ei pitäisi liikkumisen puutteesta olla kysymys.
        Lauantaiaamu. Tyypillinen herääminen kipuun. Sängystä pääsee, kun varovasti kivun sallimaan kulmaan laittaa vasemman jalan, ja hivuttaa keinuliikkeellä itsensä istumaan. Housujen ja sukkien laitto onnistuu, kun istuu siinä sängyn reunalla. Esimerkiksi jakkaralle ei niin vain käy, kun kipu lyö läpi lonkasta. Eikun taas tupla- arsenaali kipulääkettä. Pitäisi olla vapaapäivä jolloin voi nauttia elämästään. Siltä ei tunnu, ei sinne päinkään. Kunhan ensin lääkkeet vaikuttaa, hissuksiin jotain. Parasetamolilla vielä kestää. Ikäviin oireisiin kuuluu sellainen äkillinen kovempi jalkaan säteilevä kipu. Ikäänkuin nitksuttaisi sen vasemman jalan alta.
        Esimerkiksi kantaessa jotain ei kiva yhtään, kun äkkiä on stopattava, ettei uaadu.

Siinäpä se, pitää päästä ortopedien juttusille.
        Mulla muuten oli työnä betonilattioiden teko ja pääsosin teollisuuslattioiden eli määrät olivat valtavia ja työpäivät pitkiä.

Olen monesti sanonut monille että ohittakaa se byrokratia ja uhratkaa se muutama satanen yksityiselle, pääsette suoraan ortopedille tai muulle erikoislääkärille josta lähete sitten julkiselle puolen tutkimuksiin ja hoitoihin.
        Jos vähän käytetään metematiikkaa niin julkisella yleislääkäri joka kirjoittaa buranaa ja seurantakäyntiaika 70€, seurantakäynnillä kirjoittaa lähetteen ortopedille 70€, ortopedi tutkii asian ja lähettää kuvauksiin 70€.
        Tuohon mennessä julkinen on tullut maksamaan jo 210€, samaan pääsee yksityisellä ja nopeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3534
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      254
      3505
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1241
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe