lukio 2,5 vuodessa

Anonyymi-ap

Hei!
eli olen 2008 syntynyt nuori hain yhteishaussa amikseen, mutta vihasin sitä joten vaihdoin marraskuussa koulua opon mielestä lukujärkestykseni on rankka vaikka itse pidän sitä helppona kevään lopussa tällä suunnitelmalla minulla on 17 op. ja tarvitsisin vielä 3 jotta voin hakea toiselle vuodelle lukioon. Mutta haluan valmistua samaan aikaan kuin kaikki muut enkä tahdo olla lukiossa nuorempien kanssa onko mahdollista 2 vuodessa suorittaa 130 op onko joku saanut tehtyä?

2

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aika mahdottomaltahan tuo vaikuttaa jo ihan lukujärjestysteknisesti. Jos lukiossasi on käytössä viisijaksojärjestelmä, niin sinun pitäisi suorittaa lukion toisena vuotena ja abivuotena jokaisessa periodissa 8 kappaletta kahden opintopisteen opintojaksoja.

En tiedä, onko lukiossasi ylipäätään edes mahdollista saada jokaiseen jaksoon (tai mihinkään jaksoon?) kahdeksaa eri valintaa. Meillä ainakaan ei ole.

Tiedän kyllä opiskelijoita, jotka ovat suorittaneet lukion kahdessa ja puolessa vuodessa. Ovat olleet tapauksia, joilla peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli lähes 10 ja he suorittivat opintojaan samaan aikaan myös kesä- ja iltalukiossa, jotta opintopistekertymä tuli täyteen määräajassa.

Minusta lukiossa ei ole oleellista se, että kuinka nopeasti sen suorittaa vaan kuinka hyvin sen suorittaa. Jatko-opintopaikkoja haet niillä ylioppilaskirjoitusten arvosanoilla, et sillä, että selvisit lukiosta muita lyhyemmässä ajassa.

• Anonyymi

On olemassa ihmelapsia, jotka pystyvät sellaisiin suorituksiin, joihin muut eivät pysty. Aloittaja ei ehkä kuulu tähän joukkoon. Pikemminkin kannataisi suunnitella valmistumista neljännen vuoden syksyllä. Sillä tosiaan hyvät arvosanat ratkaisevat tulevaisuuden opiskelumahdollisuudet, ei se, kuinka nopeasti valmistui.

Lisäksi huomauttaisin siitä, että nyt on hyvä alkaa oppia olemaan eri ikäisten kanssa, koko ikäänsä ei kuitenkaan voi viettää aina samojen kavereitten kanssa. Ne muut nimittäin joka tapauksessa muuttavat kuka minnekin, opiskelevat omia juttujaan, perustavat perheitä jne välittämättä vähääkään siitä, mitä sinä teet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7505
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40