Mistä saa Suomen parhaat sushit?
Vesi nousee taas kielelle kun ajattelenkin noita kauniita herkkupaloja...
Paras sushi?
17
5295
Vastaukset
- ume
Aikatalon Ichiban on ehkä paras. Kävin tutustumassa jo uuden Kampin keskuksen Ichibaniinkin mutta se ei ollut saman veroista! Kumma juttu vaikka ravintoloitsija on sama. Ilmeisesti tekijät eivät osaa hommaansa uudessa paikassa yhtä hyvin.
- Fandian
En ollut mikään sushin ystävä, mutta kun söin sushia aikatalossa (elokuvateatterin vieressä, sisäpihalta sisään 2. krs) olevassa sushipaikassa meinasi kieli mennä mukana. Että olikin hyvää! Olin siellä Japanissa pari vuotta asuneen ystäväni suosituksesta ja suosittelen muillekin!
- sussiakerrakseen
pitkänsillan kupeesta reiskan onkimia särkiä suoraan muoviämpäristä.
- Anonyymi
Fandian kirjoitti:
En ollut mikään sushin ystävä, mutta kun söin sushia aikatalossa (elokuvateatterin vieressä, sisäpihalta sisään 2. krs) olevassa sushipaikassa meinasi kieli mennä mukana. Että olikin hyvää! Olin siellä Japanissa pari vuotta asuneen ystäväni suosituksesta ja suosittelen muillekin!
Nyt viranomaiset tutki sushi ruuan ja paljon oli huonoa todella paljon. En uskaltais syödä kun mamujen tekemää pääasiassa. Eivät osaa hygienia asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt viranomaiset tutki sushi ruuan ja paljon oli huonoa todella paljon. En uskaltais syödä kun mamujen tekemää pääasiassa. Eivät osaa hygienia asioita.
Noissahan oli seuraavia bakteereja:
-Iholla ja limakalvoilla elelevä Staphylococcus aureus bakteeri, joka ei liity sushiin ja kalaan vaan kokin huonoon hygieniaan
-Kasveissa piileskelevä Bacillus cereus -bakteeri, joka ei liity kalaan vaan kasviksiin
-Listeria monocytogenes -bakteeri, jota oli muutamassa näytteessä mutta raja-arvot alittaen
Ihminen on turvassa ruokamyrkytyksiltä kun pitää mielessä, että yleisin ruokamyrkytyksen lähde on kasvikset.
”Bacillus cereus -bakteerin määrä kuvaa muun muassa kasvisten pesun huolellisuutta ja jäähdytyksen onnistumista ja Staphylococcus aureuksen määrä käsihygienian laatua.”
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6487178
- Voi jumankeuta!!
Tulee puuroriisille ja ra`alle kalalle jumalauta hintaa!!!
- ume
...hyvän päälle. LURPS.
- herkku-p
Juu, aikatalon Ichiban on kyllä hiton hyvä. Tunnelmakin natsaa. kaikinpuolin paras paikka hesassa.
Toinen josta tosi hyvänmakuisia ja hiukka edullisempia saa niin on Gyosai-sushi. siellä vaan ei oo niin kiva paikan päällä syödä. enmmänkin takeaway-paikka.mut ihan tajuttoman hyviä!
ravintola Lautasen sushit myös hyviä, sellasia pehmeämpiä.
Eatzin sushirobotissa tulee joitain tiettyjä susheja napattua ohimennen mutta on se niin kaukana kyllä aidosta sushista. sellanen pikaruokaversio.huono laatu ajatellen hintoja.jotkut palat hyviä, jotkut kauheita siellä on kärpäsiä ja kauhee musa ja rällästys kun sushipaikan pitäis olla suhteellisen rauhallinen ja tupakansavuton.
kaikki nää on siis helsingissä. muualla en oo maistellu.- ume
Lautasen susheja en oo vielä maistellutkaan, hyvä kun annoit vinkin, pitää käydä. Olen osittain samaa mieltä Eatzin liukuhihna-susheista; ne kaliforniarullat vai mitä ne tekokaviaarilla koristellut ovatkaan nimeltään, on hyviä. Joskus lohinigirit on tosi hyviä, joskus ei. Eli taso vaihtelee. Mutta siellä tulee kuitenkin piipahdettua parilla kolmella suupalalla aina joskus, se on niin helppoa. Sitäpaitsi se yks mukava kaljupää mies jolla on tatuointi ja joku huivi päässä tekee joskus mukavia kokeiluja joita saa sitten maistella. Vaalea pitkätukkainen tyttö taas on niin tympiintyneen näköinen työhönsä että joskus olen ovelta kääntynyt ulos kun hän on ollut siellä sushia rullaamassa.
- mimmi
ume kirjoitti:
Lautasen susheja en oo vielä maistellutkaan, hyvä kun annoit vinkin, pitää käydä. Olen osittain samaa mieltä Eatzin liukuhihna-susheista; ne kaliforniarullat vai mitä ne tekokaviaarilla koristellut ovatkaan nimeltään, on hyviä. Joskus lohinigirit on tosi hyviä, joskus ei. Eli taso vaihtelee. Mutta siellä tulee kuitenkin piipahdettua parilla kolmella suupalalla aina joskus, se on niin helppoa. Sitäpaitsi se yks mukava kaljupää mies jolla on tatuointi ja joku huivi päässä tekee joskus mukavia kokeiluja joita saa sitten maistella. Vaalea pitkätukkainen tyttö taas on niin tympiintyneen näköinen työhönsä että joskus olen ovelta kääntynyt ulos kun hän on ollut siellä sushia rullaamassa.
hei voisiko joku neuvoa että miten sushia syödään...olen monta kertaa himoinnut tilata sitä ravintolassa, mutta kun et tiedä että miten sitä oikeesti napostellaan!!
- Sukatoro
mimmi kirjoitti:
hei voisiko joku neuvoa että miten sushia syödään...olen monta kertaa himoinnut tilata sitä ravintolassa, mutta kun et tiedä että miten sitä oikeesti napostellaan!!
Poimi sushipallero peukalosi päälle hieman kynnen taakse, aseta kynsi etusormen alle, jännitä peukaloa kunnes se irtoaa etusormen alta jolloin sushipallero lentää kaaressa suuhusi.
Helppoa kuin mikä. - nakitoru
Sukatoro kirjoitti:
Poimi sushipallero peukalosi päälle hieman kynnen taakse, aseta kynsi etusormen alle, jännitä peukaloa kunnes se irtoaa etusormen alta jolloin sushipallero lentää kaaressa suuhusi.
Helppoa kuin mikä.Mikä on sushipallero? En ikänäni ole palleroisia susheja nähnyt.
Vinkki kuulostaa kyllä haasteelliselta sinänsä...
- Porkkana
...Tampereen Hallituskadulla sijaitsevasta Marusekista saa aika hyvää. Kauppahallissa on myös sushipaikka.
Mistä kaikista Suomen kaupungeista ylipääsnä sushia saa? Ei voi vertailla Suomen parasta sushia, jos syö vain pääkaupungissa (joka ei edelleenkään ole koko Suomi). - Mikko S
Moi,
Kun puhutaan Helsingin parhaasta sushista, niin viimeistään tänään Eatz tippui listallani viimeiseksi.
Päätin viedä seitsemän vuotiaan poikani syömään elämänsä ensimmäisen kerran sushia, koska hän pitää erityisesti raa-asta kalasta ja muutenkin erikoisista mauista.
Lounasaika oli jo ohi ja lisäksemme ravintolassa oli vain pari ruokailijaa. Kuitenkin koko robotti oli aivan täynnä valmiita annoksia. Jo pelkkä ajatuskin siitä, että lautaset olivat siinä hyrränneet muutaman tunnin vei ruokahalut.
Testasin kädelläni ja suullani vähän lämpötiloja ja kalat olivat ihan lämpimiä!!. Sushin irvikuva koko paikka. En halunnut pilata poikani innostusta "kävelevistä lautasista" ja raa-asta kalasta ja söin muutaman itsekkin. Seurasin kokkia ja valitsin sitten lähinnä hihnalle juuri nostettuja lautasia.
Päätin, että laitan elintarvikevirastoon ja Eatzin ravintoloitsijalle asiasta muistutuksen.
Sushi on parhaimmillaan aivan loistavaa, erityisesti Ichibanissa (myös Kampissa), mutta tämä oli viimeinen kerta Eatzissa.
Lämpimässä seissyt raaka kala - AH!!!- Poison
Erityisesti palvelu on onnetonta, enkä ole voinut olla huomaamatta että tiettyjen työntekijöiden aikaan. Nykyisin katson ensin keitä siellä on töissä silloin kun olen menossa ennen kuin astun sisään. Eräs ei osaa puhua suomea, hinnoittelee väärin, ja sushia lykätään hihnalle vaikka asiakkaita ei juuri olisi.
- Nimetön
saa kerrankin kohtuuhintaan ja niin paljon kuin napa vetää. Olen raskaana ja on tullut ihan hirveä himo kunnon sushiin!
Ulkona olen syönyt hyvää sushia juuri Ichibanissa (riippuu tosin lohen laadusta, joka ei ole aina ollut täysin priimaa) sekä Tampereella Marusekissa. Noita paikkojahan ovat muutkin kehuneet. Ja Marusekin inkivääri on parasta ja wasabi kunnolla tulista. Toisaalta Ichibanin hinta-laatusuhde on ylivoimainen. - Eema
Yllätys, Kajaanissa huippupaikka: sushi shop Domino!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058