Jer. 31:31-34 uusi liitto

Anonyymi-ap

Mitä tarkoittaa Jeremian kirjassa oleva uusi liitto Juudan ja Israelin kanssa?

6

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raamatun mukaan se on Pyhä Peräilma-allianssi. Siihen liittyi myös Kärsämäki vuonna 607.

• Anonyymi

Jumala antoi Jeremialle kaksitahoisen tehtävän. Ensinnäkin hänen piti ”juuria ja hajottaa ja tuhota ja repiä”. Toiseksi hänen piti ”rakentaa ja istuttaa”. Ensimmäisen osan tehtävästään hän suoritti paljastamalla ylpeiden juutalaisten pahuuden ja julistamalla tuomion, jonka Jumala oli langettanut heille ja Babylonille. Mutta Jeremian profetiat sisälsivät myös tulevaisuudentoivon. Hän ennusti sen rakentamisen, minkä Jumala tarkoitti rakennettavaksi, ja sen istuttamisen, minkä Jumala tarkoitti istutettavaksi. Tehtävänsä toista osaa Jeremia täytti esimerkiksi silloin, kun hän puhui juutalaisten paluusta kotimaahansa.

• "Jumala antoi Jeremialle kaksitahoisen tehtävän."
        Kyllä mutta se on käännösvirhe, mitä väität.
        Oikein käännettynä ja tulkittuna Jeremiaan piti levittää Peräilmaa ympäri Kalieaa. Ja toiseksi, piti levittää hernevellireseptejä ympäri Kalileaa, Pabulooniaa ja Epytgiä.

• Anonyymi

No missä ja koska tällainen liitto on solmittu, vai onko teksti tulkittavissa koskemaan tulevaisuutta?

• Anonyymi

Tällainen liitto ei varmaankaan toteutunut Jeesuksen aikaan?

Toki jae 35-37 sanoo;
      35 Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat-Herra Sebaot on hänen nimensä:
      36 Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.
      37 Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

Aika paljon on mitattu.

• Anonyymi

Jer. 31:37 Näin sanoo Herra: silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset

Ja ilmestyskirja:

7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
      7:5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
      7:6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
      7:7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
      7:8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä

Osoittaa, että Herra ei ole hyljännyt Israelia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4864
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3935
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2311
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2134
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1928
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1818
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1547
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1471
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1175
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1094
    Aihe