Ostamisella ja myymisellä tarkoitetaan Raamatussa HENGELLISTÄ KAUPANKÄYNTIÄ eli ostaako JEESUKSELTA totuutta, viisautta ja ymmärrystä vaiko BABYLONIN KAUPPIAILTA heidän "totuuttansa".
Ydinkysymys kaikessa on se, kuka/mikä PELASTAA?
YKSIN JEESUS vai Israelin siunaaminen, sapatin viettäminen, kielillä puhuminen, kaste, sakramenttien ja rituaalien noudattaminen, Jehovan nimestä todistaminen jne jne...
Kaikille näille "pelastusehdoille" on yhteistä se, että kuulut johonkin tiettyyn kirkkoon tai lahkoon eli uskonnolliseen ORGANISAATIOON, joka määrittelee nämä pelastusehdot.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15516597/ostaminen-ja-myyminen-raamatussa
Sananl. 23:23
OSTA totuutta, älä MYY, OSTA viisautta, kuria ja ymmärrystä.
Jes. 55:1
Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, OSTAKAA ja syökää; tulkaa, OSTAKAA ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
Naah.3
4 Kaikki tämä porton suuren haureuden tähden, tuon ihanan sulottaren, ovelan velhottaren, joka MYI kansakunnat haureudellaan, sukukunnat velhouksillansa.
Hes.28
14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
16 Suuressa KAUPANKÄYNNISSÄSI tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
Matt.25
9 Mutta ymmärtäväiset (neitsyet) vastasivat ja sanoivat: 'EMME VOI, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin MYYJÄIN luo OSTAMAAN itsellenne.'
10 Mutta heidän lähdettyään OSTAMAAN ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
Room. 7:14
Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, MYYTY synnin alaisuuteen.
1. Kor. 7:23
Te olette kalliisti OSTETUT; älkää olko IHMISTEN orjia.
2. Piet. 2:1
Mutta myös VALHEPROFEETTOJA oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, KIELTÄVÄTPÄ HERRANKIN, joka on heidät OSTANUT, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
Ilm. 5:9
ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet ARVOLLINEN ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet VERELLÄSI OSTANUT Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
Ilm. 14:3,4
Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat OSTETUT maasta.
Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään NAISTEN kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka SEURAAVAT KARITSAA, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat OSTETUT ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
Ilm.13: 15-17
"Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
ETTEI KUKAAN MUU VOISI OSTAA EIKÄ MYYDÄ kuin se, jossa on MERKKI: PEDON NIMI tai sen nimen luku.
Ilm.18
23 ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä SINUN KAUPPIAASI olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat
Ilm.3
14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
18 Minä neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA (=JEESUS) kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja SILMÄVOIDETTA (=Pyhä Henki) voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
Ostaminen ja myyminen Raamatussa
11
145
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesukselta oli totuudet käytetyy loppuun jo sen syntyessä. Vai vielä jumalan poika, kun koko legioona kävi Mariaa polkemassa.
- Anonyymi
"Kaikille näille "pelastusehdoille" on yhteistä se, että kuulut johonkin tiettyyn kirkkoon tai lahkoon eli uskonnolliseen ORGANISAATIOON, joka määrittelee nämä pelastusehdot."
Se, että alun perin HENGELLISESTÄ YHTEISÖSTÄ eli "elävien kivien" seurakunnasta tuli hierarkkinen "kuolleiden kivien" kirkko-organisaatio leipäpappeineen on Katolisen kirkon "ansiota".
Katolisen kirkon murhaamat alkukristityt eivät kuuluneet mihinkään seurakuntaorganisaatioon, eikä Raamatussakaan kuvata seurakuntaa organisaationa...varsinkaan "ainoana oikeaoppisena", jonka "ulkopuolella ei ole pelastusta".
Tällaista "pelastajan" roolia seurakunnalle ei Raamatusta löydy, sillä Raamatun mukaan Jeesus yksin pelastaa.
Raamatun seurakunnat on aina nimetty paikkakunnan mukaan tai sen kodin mukaan, jossa uskovat kokoontuivat. Ei siis minkään ideologian, aatteen, henkilön, kuppikunnan, opin jne mukaan, sillä tällaiset seurakunnat ovat Raamatun mukaan lihasta syntyneitä eriseuroja.- Anonyymi
Niimpä ei Jeesuksen aikana kukaan kuulunut mihinkään kirkkoon. Pelastuu ihminen vaikkei kuuluisi seurakuntaan että tuo on taas hölynpölyä.
- Anonyymi
Tässä kyseisessä, Ilmestyskirjan yhteydessä " ettei kukaan voisi ostaa tai myydä, jossa on pedon tai sen nimen luku, " tarkoitetaan kirjaimellista ostamista / myymistä, perinteistä tavaroiden/palveluiden kaupankäyntiä. Uskollisuuden osoittaminen Jumalalle maksaa sen harjoittajalleen tässä maailmassa hyväksytyn, laillisen kaupankäynnin menetyksen. Pedon merkkiä ei pidä kenenkään ottaa. En tiedä voiko sen perua, jos ottanut, voiko sen repiä/ tuhota.
Muissa kohdissa ostamisen/ myymisen voi ymmärtää muilla tavoin.
Siunausta kaikille Raamatun tutkijoille. 🌿🌻🍀- Anonyymi
Muuten hyvä, mutta tuolle ei löydy yhden yhtä RAAMATULLISTA todistetta.
Sen sijaan hengellisen kaupankäynnin voi todistaa Raamatun avulla ja sillähän ainoastaan on merkitystä PELASTUKSEN kannalta.
Ei tavaroiden ostamisella tai ostamatta jättämisellä ole mitään merkitystä pelastuksen kannalta, vaan sillä, että uskotko yksin Jeesukseen pelastajanasi vai johonkin seurakuntasi tai sen "profeetan/profeettojen" itse keksimiin "pelastusehtoihin".
Joh.2
17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun HUONEESI puolesta kuluttaa minut".
18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "MINKÄ MERKIN SINÄ NÄYTÄT MEILLE , koska näitä teet?"
19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on TÄTÄ TEMPPELIÄ rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
21 Mutta hän puhui RUUMIINSA TEMPPELISTÄ.
1. Kor. 3:16
Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELI ja että Jumalan Henki asuu teissä?
2. Kor. 6:16
Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä ME OLEMME ELÄVÄN JUMALAN TEMPPELI, niinkuin Jumala on sanonut: "MINÄ OLEN HEISSÄ ASUVA ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
Matt. 24:30
Ja silloin IHMISEN POJAN MERKKI näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he NÄKEVÄT IHMISEN POJAN tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta tuolle ei löydy yhden yhtä RAAMATULLISTA todistetta.
Sen sijaan hengellisen kaupankäynnin voi todistaa Raamatun avulla ja sillähän ainoastaan on merkitystä PELASTUKSEN kannalta.
Ei tavaroiden ostamisella tai ostamatta jättämisellä ole mitään merkitystä pelastuksen kannalta, vaan sillä, että uskotko yksin Jeesukseen pelastajanasi vai johonkin seurakuntasi tai sen "profeetan/profeettojen" itse keksimiin "pelastusehtoihin".
Joh.2
17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun HUONEESI puolesta kuluttaa minut".
18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "MINKÄ MERKIN SINÄ NÄYTÄT MEILLE , koska näitä teet?"
19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on TÄTÄ TEMPPELIÄ rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
21 Mutta hän puhui RUUMIINSA TEMPPELISTÄ.
1. Kor. 3:16
Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELI ja että Jumalan Henki asuu teissä?
2. Kor. 6:16
Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä ME OLEMME ELÄVÄN JUMALAN TEMPPELI, niinkuin Jumala on sanonut: "MINÄ OLEN HEISSÄ ASUVA ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
Matt. 24:30
Ja silloin IHMISEN POJAN MERKKI näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he NÄKEVÄT IHMISEN POJAN tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.JEESUS = MERKKI eli Jeesus yksin pelastaa. ==> Ei siis seurakunnat tai niiden "ainoat oikeat" opit, sakramentit tai teot.
Alkukristityt kieltäytyivät kuoleman uhallakin liittymästä "ainoaan oikeaoppiseen" kirkkoon, joka vainosi heitä ja väitti, ettei "kirkon ulkopuolella ole pelastusta", sillä sehän on aivan antikristillinen sanoma.
==> Kirkko siis kauppasi "pelastusta".
==> Raamatussa taas sanotaan, että ei ole muuta välimiestä kuin Jeesus.
Miten nykykristityt, joiden ei olisi enää edes pakko olla jäseninä näissä antikristillisissä seurakuntaväärennöksissä, jotka ovat vain ihmisten tekemiä maallisia organisaatioita, selittävät kuulumisensa niihin?
Ilm.18:4
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. [1. Moos. 19:12,15; Jer. 51:6] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JEESUS = MERKKI eli Jeesus yksin pelastaa. ==> Ei siis seurakunnat tai niiden "ainoat oikeat" opit, sakramentit tai teot.
Alkukristityt kieltäytyivät kuoleman uhallakin liittymästä "ainoaan oikeaoppiseen" kirkkoon, joka vainosi heitä ja väitti, ettei "kirkon ulkopuolella ole pelastusta", sillä sehän on aivan antikristillinen sanoma.
Miten nykykristityt, joiden ei olisi enää edes pakko olla jäseninä näissä antikristillisissä seurakuntaväärennöksissä, jotka ovat vain ihmisten tekemiä maallisia organisaatioita, selittävät kuulumisensa niihin?
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. [1. Moos. 19:12,15; Jer. 51:6]Luterilaisuuteen sisältyy aina Jeesuksen omien ja juutalaisten vainoaminen. Oppinsa mukaisesti luterilaiset pääsevät sisälle Jumalan valtakuntaan ns. kasteen kautta. Kasteessaan luterilaiset saavat uskon ja Pyhän Hengen ja kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen.
Mutta mitä Jeesus opetti: Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi...Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Kastemalja ei ole Jeesus, vaan kastemaljojen ääreltä ja kasteen kautta nouseminen on Herran sanojen mukaan muualta nousemista lammastarhaan. Muualta, myös kastemaljoista Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä. Näin ollen luterilaiset ovat Sanan mukaan muualta kuin ovesta lammastarhaan tulleita varkaita ja ryöväreitä.
Sana puhuu varkaista ja ryöväreitä: Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
Luterilaiset ovat astuneet lammastarhaan tuhoamaan ja tappamaan lampaita. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JEESUS = MERKKI eli Jeesus yksin pelastaa. ==> Ei siis seurakunnat tai niiden "ainoat oikeat" opit, sakramentit tai teot.
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. [1. Moos. 19:12,15; Jer. 51:6]Katolinen kirkko on harhaopin synnyttäjä, sillä seurakunnalla ei ole mitään osuutta ihmisten pelastamisessa.
1. Tim. 2:5
Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
https://katolinen.fi/katolisen-kirkon-katekismus/
775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän
JUMALAYHTEYDEN ja KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI ja VÄLIKAPPALE.”201 …
YKSEYS on jo alkanut KIRKOSSA, sillä SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI ja väline”. 360
776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksen
käsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI ”,203 …
780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten
välisen yhteyden MERKKI ja VÄLIKAPPALE. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. [1. Moos. 19:12,15; Jer. 51:6]Tämä on Raamatun kuvaus lihasta syntyneestä kuolleiden kivien hierarkkisesta seurakuntaorganisaatiosta leipäpappeineen eli "ainoasta oikeaoppisesta kirkosta, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta".
Ilm.17
5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti."* [Babylon on Rooman peitenimi.][Dan. 4:27; Ilm. 14:8]
6 Minä näin, että nainen oli juopunut pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hämmästyin suuresti hänet nähdessäni. [Ilm. 6:9,10, 12:11, 16:6]
Mooses on Mooses ja bisnes on bisnes.✡️🕍📖💶💵💰💸💷💴💎🧰💳🪪⚖️😇👍
- Anonyymi
Kirkkojen ja lahkojen pääasiallinen tehtävä on tehdä bisnestä, sillä niillä on pohjaton kassa, eikä organisaatiot pötki pitkälle "Pyhän Hengen" voimalla...itse asiassa arvaamaton Pyhä Henki on niille uhkatekijä, sillä organisaatiot tarvitsevat tarkkoja etukäteissuunnitelmia, kirjanpitoa, jäsenrekistereiden ylläpitoa, palkanlaskijoita jne...
Mutta entä Jumalan temppelit, kaatuvatko ne rahattomuuteen?
1. Piet. 2:5
ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih254094- 2563674
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282094Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701726Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko161482Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81429Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä4041320Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501219Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens761053Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏301050