MITÄ MIELTÄ OLETTE ?

Anonyymi-ap

Olen ihan yksin
kaikki kolleet,

nuorena treveenä kävin joskus ravintolassa tanssimassa,

puolio on kuollu kymmrnen vuotta sitten,

tuli mieleen mukava musiikkia ja ravintola,

mitä mieltä olette, jos lähemmäs yhdeksänkymppinen tälläytyis juhlavaateisiin ja lähtis tanssi ravintolaan yksin,
kun on yksin niin yksin lähtisin,
olisko outo-lintu ravintolassa,

söisin jotain ja pikkusen joisin,
jos joku hakis tanssimaan se oli arveluttavaa ,
kun ehkä en jaksais tannsia.
aikani siellä istuisin ja katselisin ihmisiä
sitten lähtis taksilla kotiin,

kekiskö kukaan muu näin vanhana ihminen tommosta harrastusta loppuelämäkseen

pääsisköhä yksinätnen mummo edes ravintolaan sisään,

vai käämtäiskö portsarit vanhuksen heti ovelta takasi,
onko kokomuksia moisesta harrastuksesta !

kun ei tule uni
piti keksiä jotain yön viihteeksi, jos joku muuki valvoo '

kirjoitellaan mielipiteitä toistemme iloksi !

14

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko alueellasi tanssiravintoloita? Se on ihan ensiksi selvitettävä. Minun lähelläni eräässä juhlienpitopaikassa on kerran kuussa eläkeläistanssit, jonkun e-järjestön pykäämät. En ole ollut mutta kuulemma useita pariskuntia ja pari vapaata miestä jos ollenkaan ja useita vapaita naisia. Tanssiravintolaa ei ole lainkaan, mutta yhdessä kapakassa tanssitaan karaokemusiikin tahdissa. Jos alueellasi paikka on, ei muuta kun retongit päälle ja menoksi. Kukaan ei kiinnitä sinuun huomiota sen suhteen minkä ikäinen olet. Jos joku sinut sinut huomaa, se on vanha herra joka hakee tanssimaan. Epäilen että saat istua yksiksesi tai voi tulla joku toinen nainen pöytään. Ei hassumpaa sekään, ihan mukava katsella meininkiä.

• Anonyymi

Ei muuta kuin tansseihin vaan. Mukava se on joskus laittautua ja kyllä joku siellä varmaan hakee tanssimaan
      Voi mennä paikalliseen tanssiravintolaan ja eläkeläisille on päivä tansseja. Netistä varmaan löytyy tietoa noista eläkeläisten päivätansseista. Noi ravintolat taitaa olla yöaikaan mutta jos tykkää yölläkin valvoa ei muuta kuin sekaan!

• Anonyymi

Asiassa on aina kaksi puolta, ihan joka asiaa voi tarkastella näin.
      Jos juot alkoholia, en pidä ravintolaa ikäisellesi oikean iltakohteena, jos menet yksin. Alkoholi vaikuttaa ikääntyneen elimistössä eri tavalla kuin nuorena, lisäksi siihen vaikuttavat lääkkeet. Jos tulet humalaan, sinua hyvä narrata lupauksilla ja tarjouksilla. Varoisin itse tuollaisten tilanteiden syntymistä, mutta en itse ole ollut humalaisena tanssimassa, eikä minua kukaan voi manipuloida. Jos olet kaveriseurassa, silloinhan kaverit pitävät huolen toisistaan.
      Edellinen viesti oli asiallinen, sen lukemalla pääset alkuun, minulla kun on vain varoituksen ääni.

• Anonyymi

Tavallaan olen ikäni noudattanu " varotuksen ääntä "
        joskus tuntuu kuin muuta en olisi ikinä kuullukaa kuin vain varotuksia kuin voi käydä,

tavallaan oletan
        mua ei voi huijata,
        koska olen luontaisesti aina epäluuloinen ja käytäydyn sen mukaisesti,

hyvin vähän nuorempana työelämän aikana kävin tansimassa joskus työjavereittein kanssa , hauskaa kyllä oli, mutta koskaan en käyny yksin,

ainoinaan nuorena nuoriseuraan kuuluvana josta löysin puolisoni nuoruuden hupakkona kävimme joka viikko tanssimassa
        ja hauskaa oli,
        mutta
        se on meneisyyttä kymmenien vuosien takaa.

oikiasti olen arka ihminen yksin lähtemään minnekkää tansimaan,
        joten
        koko alotus oli pelkkää huulen höpinää,
        ajakuluksi kirjoittelen noita aivoni ajatuksia,
        ne ei ole todellisuutta elämässäni,

todellisuus on vakaa, luotettava, harkitseva vanhus
        joka luottaa luojan ohjaukseen ja lopun aikoihin
        jota vanhus nyt elää.

kaikesta huolimatta
        ajatus yksin tanssiharrastuksesta on kiehtova,
        ajatus tuo nuoruuden terveen elämän ja vapauden tunteen yksinäiseen vanhuksen yövalvomiseen jos uni ei tule,

fanttasia maailma on aina kiehtovaa :

• Anonyymi

Niin ja kesällä lavatanssit !

• Anonyymi

Miissä niitä on, " lavatansseja "
        kenen kanssa lähdettäis,

ja se onki suurin kysymys merkki jaksaako ysikympiinen noin vain lähteä hurvittelemaan lavatansseihin
        jos ei edes jaksa kävellä muuten kuin rollaattoriin nojaten , heh heh,

oikein ihan ajatus jokatapauksessa,
        lähdetkö mun kanassa, tuletko hakemaan, yksin en kehtais lähteä ?

• Anonyymi

Nyt ULOS kaikki
      haaveilla voi yöllä kun unta ei saa,

kirjoitelaan yöllä,
      nyt pukemaan ja ulos kaikki huonojalkasetki
      eiku rollaattori mukaan,

MOIKKA VAAN !

• Anonyymi

En kyllä ala yöllä tänne mitään lähettämään.
        Nyt toivottelen puolta päivää, en tiedä milloin seuraavia toivotuksia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kyllä ala yöllä tänne mitään lähettämään.
        Nyt toivottelen puolta päivää, en tiedä milloin seuraavia toivotuksia!

Jos nukun huonosti
        joskus melkein aamuun asti valvon silloin saatan välillä käydä lukemassa kaikenlaista koneelta,
        koneessahan on vaikka mitä lukemista lehdet sitten näitä keskustelupalstoja pilvinpimein paljon mullaki sivustoilla kuin vain tämä ikä-ryhmät palsta,

mun mielestä tämä kone on pelastu just silloin kun on ihan yksin ja kaipais puhekaveria vaikkka niitä ei ole enään elossa,
        mutta täällä on aina jotain mielenkiintoista luettavaa ja mielipiteitäkin vaikka kistä asioista,
        kone korvaa varsinki öisin kaverin puutteen.

• Anonyymi

Ei kai ikä mitenkään estä syömästä ravintolassa jos vaan on.
      Onhan se niin että moni ihan itse ajattelee ettei näin vanhana,- mikä ettei ? Niin kauan kun on halua mennä ihmisten ilmoille niin ei saa asettaa itseään mihinkään vanhuuden rooliin, sillä ne roolit ovat laittaneet ainoastaan ihmiset joilla ei muuta tekemistä ole kun vahdata minne toinen menee, ja herran tähden , onko sillä vaatteet joita ei saa ikäihmisen pitää, mitä se hakee ravintolasta jne, näitä juttuja on kuullut eräiltä tahoilta paljon . Laita itsesi kuntoon ja mene ravitolaan syömään ja katselemaan muita ihmisiä , ja muista että ikä on vaan numero .

• Anonyymi

samaa mieltä, moni vanhus ei vaan jaksa enään lähteä vaikka mieli tekis,

meikä kyllä käy noissa ABC asemilla syömäreissuilla,
        kun käyn tankkaamassa autoa,

siellä on aina aika paljon ihmisiä,
        joskus ihan hyvääki syötävää,

• Anonyymi

Ei toinna mennä kompuroimaan.

• Anonyymi

Joissakin palvelutaloissa on iltapäivätansseja.

• Anonyymi

AI jaaaaa,
        mutt ku niihin palvelutaloihin ei ole vielä tutustunu
        ei oiken osaa noin vain mennä,

aikoinaan kun puolisoni sairastui alzhaimeriin
        ja mun vapaapäivien aika hän oli niissä hoidossa,
        silloin joku kehotti että minunki kannataisi tutustua palvelutaloihin paremmin, niissä kuulemma olisi ollu minullekki kaikenlaista,
        kuten ruokailua niitten ravintolassa ja päivä tanssia,
        mutta se jäi silloin minulta tutustumatta niihin tarkemmin,
        nyt olen ihan yksin,
        ja sen verran vanha ettei osaakkaa noin vain alottaa ihan uutta harrastusta, kuten päivä tansseja,
        niitten ravintolaki nyt kiinostaisi,
        niissä on hitusen edullisempaa ruokailu kuinABC:llä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4905
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      501
      1565
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe