niin nosta se pois tai vaikka ryyppää rahat!
Kela laskee ne tuloiksi seuraavalle kuulle, eikä auta selittely, että se on seuraavan kuun vuokraan.
Eli jos saat vaikka työttömyyskorvauksen 31. päivä, niin Kelan mukaan sinulla on seuraavassa kuussa tuplakorvaukset.
Jos sinulla on kuun lopussa rahaa tilillä
31
381
Vastaukset
- Anonyymi
Örpö ja Pörrä tekee kaiken että ihmiset ei pääsisi millään nouse jaloille . Eli ne halua ihan tarkoituksella että ihmiset ei pärjäisi omilla .
- Anonyymi
Rahat ja kaikki köyhien edut valu rikkaiden taskuisin kuka ei ole ikinä tehnyt mitään töitä Suomen eten ja saa iso palkka ja leikki isoa työntekijä.
- Anonyymi
Suohon potkitua orijaa on hyvä käyttää hyväkseen 9 euro päivä palkalla ja työntä lihamyllyä kun venäläiset ratsasta aaseilla ja miekoilla Suomen.
- Anonyymi
2020 myrkytettiin ihmisiä mitä ne seraavaksi keksi.
- Anonyymi
Mulle riittää 2 litran tapsa pulloa viikoksi eli kuussa 8 litraa ja kaljat päälle eli päähän.
nihin menee se 300e-370e kk - Anonyymi
Eipä taida monellakaan pitkäaikaisnotkujalla ongelmia että rahaa olisi ylimääräistä.
- Anonyymi
No nyt niillä on kun Kelassa laskevat edellisen kuukauden päivärahat mukaan tuloiksi nykyiselle kuukaudelle. Näin se matematiikka tekee köyhistäkin rikkaita.
- Anonyymi
En ole Kelasta saanut rahaa jo 2,5 kk vaikka lääkäri on todennut minut työkyvyttömäksi.
Toimeentulotuella sukanvarsi tai sikariboxi on aivan oiva sijoituskohde. Tuttua juttua. Nykyään työmarkkinatuella voi sentään sijoittaa osakkeisiin tai rahastoihin pikkusen mitä nyt löytyy.
- Anonyymi
Minä sijoitin ja yritin itse alkaa pärjää ja joutuin vielä enemmän kusen. Joutuin ole ihan pikku rahoilla ja kaiken lisäksi vielä Pörrä leikkas asumislisää 720 euro vuodessa vaikka yritin ja sain niinki vähemmän rahaa kun sossupummi. Jos on sijoituksia niin silloin myös ei saa soskusta raha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä sijoitin ja yritin itse alkaa pärjää ja joutuin vielä enemmän kusen. Joutuin ole ihan pikku rahoilla ja kaiken lisäksi vielä Pörrä leikkas asumislisää 720 euro vuodessa vaikka yritin ja sain niinki vähemmän rahaa kun sossupummi. Jos on sijoituksia niin silloin myös ei saa soskusta raha.
Nyt joutuin käyttää omia vähäisiä sijoituksia mitä kasaisin hautajaisiksi kun olis mennyt henki 2020 kun sain niin sanottua vakavan koronan. En ole kelasta saanut raha 2,5 kk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt joutuin käyttää omia vähäisiä sijoituksia mitä kasaisin hautajaisiksi kun olis mennyt henki 2020 kun sain niin sanottua vakavan koronan. En ole kelasta saanut raha 2,5 kk.
Ai niin unohdin mainitse , että ulosotto on myös ollut niskassa yli 10 vuotta sitä sotkua pitää myös selvitä pikku hiljan.
Anonyymi kirjoitti:
Senpä takia jos joutuu sosiaalitoimiston luukulle ei voi säästää kuin sijoittamalla sikariboxiin tai sukanvarteen. Jostain syystä mä taas pääsin pois toimeentulotuelta työmarkkinatuelle niin pystyy sijoittaa joutumatta kuseen niin osakkeisiin. Siinäkin on joku raja mutta se tuskin ylittyy näillä tuloilla. Velkoja ja ulosottoja ei ole.
- Anonyymi
P.ervokki kirjoitti:
Senpä takia jos joutuu sosiaalitoimiston luukulle ei voi säästää kuin sijoittamalla sikariboxiin tai sukanvarteen. Jostain syystä mä taas pääsin pois toimeentulotuelta työmarkkinatuelle niin pystyy sijoittaa joutumatta kuseen niin osakkeisiin. Siinäkin on joku raja mutta se tuskin ylittyy näillä tuloilla. Velkoja ja ulosottoja ei ole.
Jos on yli 10 000 sijoituksissa niin asumislisää pienene 20 % ja kun 50 000 niin silloin ei saa olenkaan asumislisää
Anonyymi kirjoitti:
Jos on yli 10 000 sijoituksissa niin asumislisää pienene 20 % ja kun 50 000 niin silloin ei saa olenkaan asumislisää
Näin se joo taisi mennä. Eli ei huolta näillä tuloilla. Asumistuki pieneni jo noiden leikkausten takia satasen verran. No ehkä hillitsee alkoholinkäyttöä.
- Anonyymi
Luulisi ettei köyhällä ole varaa maksaa nettiin meneviä maksuja.
- Anonyymi
Ei kaikilla tietokonetta oo
- Anonyymi
Ihmiset ei näytä itse haluavankaan pärjätä omillaan, kun suunnitellaan omaa taloutta Kelan tukien mukaan.
- Anonyymi
Näin hän on jos katto eduskuntataloa.
- Anonyymi
On ihmisiä, jotka ei kelpaa töihin vaikka kuinka hakee. Kela on silloin ainoa tulonlähde.
- Anonyymi
Oletko tyhmä vai trollaatko?
- Anonyymi
Ei niitä tarvi tuhlata, voit nostaa ne pois automaatista ja pitää jossain kipossa kotona! Tuhlata ei tarvi, vaan voi säästää kotona. Kukaan ei tule katsoon onko sulla rahaa käteisenä kotona.
Tuo on kammottavaa kun käyttää sitä maksukorttia/luottokorttia, niin sen myötä on tuossa tilanteessa pakko tuhlata rahat pois tililtä jos siinä ei ole nosto oikeutta että voit rahat nostaa automaatilta. Luottokortti/maksukortti on huonoin maksuväline mitä voi olla.
Itse maksan aina käteisellä. Sen vuoksi en ole koskaan kokemut käyhyyttä, aina on ollut rahaa mihin ikinä on tarvinnut. - Anonyymi
Muovikassiin tililtä käteiseksi kaikki niin loppuu kyylääminen.
- Anonyymi
Onneks oon rikas, ei tarvi pohtia näitä. Mutta pärjäilkää, sillä toivoa pitää olla.
- Anonyymi
1 euro päivässä plakkariin tekee 365e vuodessa.
Näin olen toiminut jo 3v.- Anonyymi
Olen säästänyt 50-100 euroa joka kuukausi 10 vuotta.
- Anonyymi
Mutta huomioiko Kela ne rahat jos ne nostaa heti tililtä. Eikö kela katso tiliotetta ja siinä näkyy pano ja otto.
Tottakai paras on heti ottaa ne ja säilyttää käteisenä vaikka siinä sukassa jos ei muuta keksi. Kela vaan on niin ovela että tavallinen tahvo ei pysy perässä.- Anonyymi
Mistä se kela tietää mihin ne rahat on käytetty, vaikka käteisella ruokakaupassa maksuun. Ei kukaan voi tietää vaikka laittaisi jemmaan kotona. Ei se kela niitä urki.
Katos kelassa on märitelty se summa asiakkaalle kuussa, ja sen he maksavat, ei ne kysele sen jälkeen mihin olet ne tuhlannut tai jemmannut kotona. Eikä sse kuulukkaan, kunhan on laksut maksnut niin loput on käyttörahaa.
- Anonyymi
Sinnikkäällä säästämisellä voi luoda pitkäjännitteisesti vararahaston, millä
pärjää oikein mukavasti. Muutama tonni pankissa karttuvalla tilillä ja saman
verran sitten kotona jemmarahaa, mitä voi siirrellä helposti tarpeisiinsa.
Se on hyvä kun ei ole korkoa eikä osamaksulisiä ym. kuluja harminansa.
Viikolla ostan vuodesohvan ja siitä toivuttuani muita kalusteita.
Pikku hiljaa voi maksella rahat takaisin sinne jemmarahapurkkiin. - Anonyymi
Nostan rahaa ja olen säästänyt kotona yli 15 vuotta. Ostin kassakaapiin joskus säästämistä varten.
- Anonyymi
Voihan ne pitää käteisenä kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533432
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253394No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281994Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141396Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501149Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens731005