Mietityttää arvostelevat ihmiset

Anonyymi-ap

Minua mietityttää, että mikä pakkomielle ihmisillä on jatkuvasti arvostella toisiaan.
Aina jollakin on elämässään jokin paremmin ja toisella huonommin, ei sen vuoksi tarvitse kinastella. Se kertoo, että ihmiset on kateellisia jostakin jotka arvostelevat ihan mitä tahansa toisessa ihmisessä tai ihmisissä.
Hyvin yksinkertaista lopettaa tämä kinastelu on alkaa arvostamaan toisia ihmisiä ja lakata arvostelemasta ja sen sijaan voidaan nostaan toinen toisiamme ylöspäin eikä polkea jalkoihin. Ei se ole liikaa vaadittu parantaa omaa käytöstänsä sen verran, se on pieni asia mutta iso teko yhteisen hyvän puolesta. Lakatkaa siis arvostelemasta jatkuvasti ja lopettakaa kateus, tehkää mieluummin hyvää toisille ihmisille niin saatte itsekin hyvää.

7

120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos ihminen arvostelee toista negatiivisella tavalla, niin hän ei ole silloin itsensä kanssa tasapainossa. Jokin on pielessä omassa elämässä.
      Kateus on ikävä tunne, jota nykyään aika monella tuntuu olevan.
      Myös se, että osaa ihmisistä " nostetaan jalustalle " ja kumarretaan muka parempina ihmisinä, ja toisia taas alennetaan ja halveksitaan, sekin on väärin. Kaikilla on kuitenkin ihmisarvo, ovat he sitten millaisia tahansa.
      Arvostelu yleensä on ihan rakentavaa ja kehittävääkin, mutta se voi samaan aikaan olla myös asiallista, eikä riman alittavaa pas....

• Anonyymi

No tämäpä, aina löydetään se yksi kaikkie joukosta ketä syyttää. Minulle on käynyt läpi elämän juuri näin että aina minä olen syyllinen kaikkeen, syytellään joka asiasta, alistetaan, koitetaan painaa maahan ja nöyryyttää joka asiassa. Ei oikein meinaa löytyä enää voimia laittaa takaisin riittävästi ja siksi jään jalkoihin tai olen mieluummin yksin kuin näen sellaisia ihmisiä.
        Joku suodatinkin on jo kasvanut, mutta miksi aina kuitenkin joudun tilanteeseen jossa joudun puolustamaan itseäni vaikka olen jo lähes kyvytön ja täysin uupunut. Haistaako ihmiset sen, miten heikoilla olen vai miksi tämä aina tapahtuu saman kaavan mukaan.

• Anonyymi

Kateissa se saa ihmiset yrittämään mitätöidä toinen ihminen , arvostelemalla jostain.
      Ohjeita annetaan ja pilkataan . Onhan sitä nähnyt palstalla. Vaikka on moni ehdottanut että lopettaisivat sen ilkkuminen niin ei mene jakeluun .
      Ovat ilmeisesti lapsena jo kasvatettu kateuteen . Elämän kovan koulun oppilaita .

• Anonyymi

Päinvastoin, eivät ole elämän kovan koulun oppilaita, vaan ovat päässeet turhan helpolla.
        Elämän kova koulu, ns. elämänkoulu opettaa nöyräksi, ja pärjäämään myös itsensä kanssa. Ja kun pärjää itsensä kanssa, pärjää muidenkin kanssa.
        Mitä kovempia ihminen on kokenut, sen vähemmän hän tuntee tarvetta arvostella muita. Kovia kokenut tietää jotakin elämästä, jotain sellaista, jota eivät helpolla päässeet tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päinvastoin, eivät ole elämän kovan koulun oppilaita, vaan ovat päässeet turhan helpolla.
        Elämän kova koulu, ns. elämänkoulu opettaa nöyräksi, ja pärjäämään myös itsensä kanssa. Ja kun pärjää itsensä kanssa, pärjää muidenkin kanssa.
        Mitä kovempia ihminen on kokenut, sen vähemmän hän tuntee tarvetta arvostella muita. Kovia kokenut tietää jotakin elämästä, jotain sellaista, jota eivät helpolla päässeet tiedä.

Niinpä, päässeet varmaan aina kuin koira veräjästä ja saaneet kaiken liian helposti. Tämä oli uusi näkökulma.

• Anonyymi

Puhutaanko me nyt ihmisistä jotka haluaa arvostella keskimääräistä empaattisempia hoitoalan ihmisiä epäempaattisiksi?

• Anonyymi

Ei täällä ole kukaan tainnut mainita hoitajia, eli tuskin puhutaan mistään hoitajista.
      Toki hoitajatkin ovat tavallisia ihmisiä, jotka tekevät työtään, ja heitäkin on erilaisia, kuten on joka ammattikunnassa.
      Oli työ kuin työ, sitä tekee ihminen, ja jokainen on omanlaisensa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3584
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      255
      3532
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      388
      1247
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe