Valtion sisällä, ketkä ovat sen kansalaisia. Asevelvollisuus on tärkein, eli että tarvittaessa ihmiset ovat aseissa.
Eli valtiot joita on euroopassa joilla ei ole asevelvollisuutta ovat kovassa paikassa heti ongelmissa jos siis suurinosa ihmista eivät toimi maissaan. Esim Saksassa liian vähän ihmisiä aseissa nykyisin ja sotatilassa, myös Sloveniassa ja monessa muussa.
Valtion tärkein asia on että kansa on tarvittaessa käytämässä aseita ja ihmisiä on paljon reservissä valmiina!
Suomen tilanne yksi euroopan parhaista.
Asevelvollisuus yksi tärkeimmistä asioista jokaisen valtion kohdalla.
349
1184
Vastaukset
- Anonyymi
Tyhjällä vatsalla ei jaksa maata puolustaa. Helpompi lähteä maasta sinne missä töitä riittää ja jossa pystyy toimeentulollaan elämään hyvää elämää.
- Anonyymi
Jeap, pohjoiskorea/venäjä voisi olla sinulle oiva paikka asua molemmat maat täydessä sotataloudessa.
Itse suomalaisena olen hyvin tyytyväinen kotimaahani sen armeijaan ja tulotasooni näin duunarina ei voi valittaa ....saahan täällä työtönkin erilaisia tukia ja päivärahoja enemmän kuin pohjoiskorea/venäläinen saa palkkaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeap, pohjoiskorea/venäjä voisi olla sinulle oiva paikka asua molemmat maat täydessä sotataloudessa.
Itse suomalaisena olen hyvin tyytyväinen kotimaahani sen armeijaan ja tulotasooni näin duunarina ei voi valittaa ....saahan täällä työtönkin erilaisia tukia ja päivärahoja enemmän kuin pohjoiskorea/venäläinen saa palkkaaSe että SINÄ olet tyytyväinen tulotasoosi, ei tarkoita että muut ovat. Työttömät tottakai lähtevät sinne mistä löytyy töitä ja palkka jolla elää. Erityisesti nuoret. Heillä ei ole lama-Suomessa mitään tulevaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että SINÄ olet tyytyväinen tulotasoosi, ei tarkoita että muut ovat. Työttömät tottakai lähtevät sinne mistä löytyy töitä ja palkka jolla elää. Erityisesti nuoret. Heillä ei ole lama-Suomessa mitään tulevaisuutta.
"Se että SINÄ olet tyytyväinen tulotasoosi, ei tarkoita että muut ovat. Työttömät tottakai lähtevät sinne mistä löytyy töitä ja palkka jolla elää. Erityisesti nuoret. Heillä ei ole lama-Suomessa mitään tulevaisuutta."
Höpö höpö mitään lamasSuomea ole olemassakaan meilläkin kaikki mukulat ovat itsensä helposti työllistäneet jopa silloin kun vielä opiskelivat itselläni on terveet kädet ja siksi en ole työttömänä ollut koskaan aina löytyy hommia jos töitä haluaa tehdä .
Kun hoitaas hommat asiallisesti ja hyvin niin ihmisiä tullaan kotoa hakemaan töihin mutta jos hoitaa hommansa päin v...tua tuskin työmarkkinoilla kovinkaan hyvin pärjää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se että SINÄ olet tyytyväinen tulotasoosi, ei tarkoita että muut ovat. Työttömät tottakai lähtevät sinne mistä löytyy töitä ja palkka jolla elää. Erityisesti nuoret. Heillä ei ole lama-Suomessa mitään tulevaisuutta."
Höpö höpö mitään lamasSuomea ole olemassakaan meilläkin kaikki mukulat ovat itsensä helposti työllistäneet jopa silloin kun vielä opiskelivat itselläni on terveet kädet ja siksi en ole työttömänä ollut koskaan aina löytyy hommia jos töitä haluaa tehdä .
Kun hoitaas hommat asiallisesti ja hyvin niin ihmisiä tullaan kotoa hakemaan töihin mutta jos hoitaa hommansa päin v...tua tuskin työmarkkinoilla kovinkaan hyvin pärjää.Ota selvää asioista ja seuraa aikaasi. Suomella menee taloudellisesti nyt todella huonosti ja olemme Lamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota selvää asioista ja seuraa aikaasi. Suomella menee taloudellisesti nyt todella huonosti ja olemme Lamassa.
"Ota selvää asioista ja seuraa aikaasi. Suomella menee taloudellisesti nyt todella huonosti ja olemme Lamassa."
Höpö höpö sinä ole lamaa nähnytkään selllainen oli 1990 luvulla .
Korona ja sen jälkeen hitleriputlerin sotasekoilut ja valloittajatsaarin leikkiminen aiheutti taantuman joka alkaa olemaan sekin jo takanapäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ota selvää asioista ja seuraa aikaasi. Suomella menee taloudellisesti nyt todella huonosti ja olemme Lamassa."
Höpö höpö sinä ole lamaa nähnytkään selllainen oli 1990 luvulla .
Korona ja sen jälkeen hitleriputlerin sotasekoilut ja valloittajatsaarin leikkiminen aiheutti taantuman joka alkaa olemaan sekin jo takanapäin.Itseasiassa olen sen 90-luvun öaman kokenut ja nyt on Suomessa täysin sama tilanne menossa. Kuten kirjoitin, seuraa Suomen talouden tilannetta ja kehitystä.
- Anonyymi
Ymmärrän. Sinulla on kykyjen mukainen palkkaus, ja eihän sillä elä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että SINÄ olet tyytyväinen tulotasoosi, ei tarkoita että muut ovat. Työttömät tottakai lähtevät sinne mistä löytyy töitä ja palkka jolla elää. Erityisesti nuoret. Heillä ei ole lama-Suomessa mitään tulevaisuutta.
Niin, niin, mutta Pohjois-Korea varmasti tarjoaa sinulle töitä hyvällä palkalla. Tai Venäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota selvää asioista ja seuraa aikaasi. Suomella menee taloudellisesti nyt todella huonosti ja olemme Lamassa.
Liekö tämäkin lama poikkeus vaiko pakkomielle puhtaaseen pöytään...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa olen sen 90-luvun öaman kokenut ja nyt on Suomessa täysin sama tilanne menossa. Kuten kirjoitin, seuraa Suomen talouden tilannetta ja kehitystä.
niin .... eskari-ikäisenä koettu 90-luvun lama. :-)
- Anonyymi
Joillain on kumma hinku kuolla, toiset taas nauttivat elämästään toisten kuollessa.
Palkka-armeija on paras vaihtoehto.
Ukrainassakin moni nauttii elämästään ja moni taas kuolee.
Kumman kortin itse ottaisitte?- Anonyymi
Täällä oli keskustelu sota-ajan palkasta Suomessa. Sehän oli törkeän pieni noin 6 euroa. Jos joku oikeasti kuvittelee, että sotilas uhraa henkensä suomen puolesta, niin turhaan kuvittelee. Noin halvaksi suomi määrittelee suomalaisen hengen.
- Anonyymi
"Joillain on kumma hinku kuolla, toiset taas nauttivat elämästään toisten kuollessa."
Satoja tuhansia venäläisiä terroristeja makaa Ukrainan pelloilla ja ojissa mätänemässä luoti päässä ? laittaa hieman kyllä ihmetyttämään tuo kuolemisen hinku kun pitää oikein ulkomaille mennä kuolemaan .
"Ukrainassakin moni nauttii elämästään ja moni taas kuolee.
Kumman kortin itse ottaisitte?"
No ehdottomasti sen elämän ja armeija taustan jotta voin puolustaa itseäni perhettäni ja maatani ...Suomessa ei Butsan kaltainen venäläisten tekemä joukkomurha onnistuisi 😉 - Anonyymi
Palkka-armeijalla ei ole mitään virkaa jos joutuu hyökkäyksen kohteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä oli keskustelu sota-ajan palkasta Suomessa. Sehän oli törkeän pieni noin 6 euroa. Jos joku oikeasti kuvittelee, että sotilas uhraa henkensä suomen puolesta, niin turhaan kuvittelee. Noin halvaksi suomi määrittelee suomalaisen hengen.
Et nyt oikein ymmärrä.
Sinne ei lähdetä kuolemaan vaan TAPPAMAAN vihollinen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joillain on kumma hinku kuolla, toiset taas nauttivat elämästään toisten kuollessa."
Satoja tuhansia venäläisiä terroristeja makaa Ukrainan pelloilla ja ojissa mätänemässä luoti päässä ? laittaa hieman kyllä ihmetyttämään tuo kuolemisen hinku kun pitää oikein ulkomaille mennä kuolemaan .
"Ukrainassakin moni nauttii elämästään ja moni taas kuolee.
Kumman kortin itse ottaisitte?"
No ehdottomasti sen elämän ja armeija taustan jotta voin puolustaa itseäni perhettäni ja maatani ...Suomessa ei Butsan kaltainen venäläisten tekemä joukkomurha onnistuisi 😉Onnistuu helposti, ihan niin kuin onnistui Ukrainassakin. Ei suomi ole mikään poikkeus. Usassa EI onnistuisi, mutta Suomessa, Virossa ym. Pikkumaissa helposti ja nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et nyt oikein ymmärrä.
Sinne ei lähdetä kuolemaan vaan TAPPAMAAN vihollinen!Kannustimena 6 euron palkka 😂. Meinaat että nykyajan nuoret lähtee tuolla rahalla? Pettymys voi olla kova....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannustimena 6 euron palkka 😂. Meinaat että nykyajan nuoret lähtee tuolla rahalla? Pettymys voi olla kova....
Etkö sä nyt tajua?
Tässä ei ole ollenkaan kysymys mistään rahasta, en tarvitse senttiäkään siitä että puolustan maata ja tapan viholliset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannustimena 6 euron palkka 😂. Meinaat että nykyajan nuoret lähtee tuolla rahalla? Pettymys voi olla kova....
Pettymys voi itselläsi olla kova! Minä kyllä puolustan maatani ja perhettäni ILMAN päivärahojakin, koska haluan estää vankilasta haalitun sotajoukon saavuttavan kotiseutujani!
Venäjän Tiltun oma isänmaallisuus ei liikoja syki, mikä ei ole ihme kun hän asuu itse eri maassa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö sä nyt tajua?
Tässä ei ole ollenkaan kysymys mistään rahasta, en tarvitse senttiäkään siitä että puolustan maata ja tapan viholliset.Puhu vain itsestäsi. Ei ole mitään takuja, että nykynuoriso puolustaa. Lähtevät maanpakoon niin kuin ukrainalaiset ja venäläiset nuoretkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhu vain itsestäsi. Ei ole mitään takuja, että nykynuoriso puolustaa. Lähtevät maanpakoon niin kuin ukrainalaiset ja venäläiset nuoretkin.
Ei lähde kukaan maanpakoon.
Te tiltut olette kyllä uskomattoman säälittäviä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lähde kukaan maanpakoon.
Te tiltut olette kyllä uskomattoman säälittäviä.Aivan varmasti lähtevät, niin kävi ukrainassa ja Venäjälläkin. Se on vain realismia, ei nuoriso halua kuolla.
- Anonyymi
Voit varautua, pikku kremlingrammari siihen, että kaltaises katoaa jälkiä jättämättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ei tosiaan kelpaa nykyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkka-armeijalla ei ole mitään virkaa jos joutuu hyökkäyksen kohteeksi.
Mikä vtun palkka-armeija? Ei sellaista ole edes jenkeillä, heillä on sopimussotilaita.
Asevelvollisuusarmeijalla taas ei tee mitään, sellaisella kun ei ole oikeita sotilaita ollenkaan, vain pelkkiä siviileitä, jotka ovat haluttomia, eikä heitä voi irrottaa siviili toimestaan ja osa häipyy ulkomaille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pettymys voi itselläsi olla kova! Minä kyllä puolustan maatani ja perhettäni ILMAN päivärahojakin, koska haluan estää vankilasta haalitun sotajoukon saavuttavan kotiseutujani!
Venäjän Tiltun oma isänmaallisuus ei liikoja syki, mikä ei ole ihme kun hän asuu itse eri maassa!Putin on naZi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnistuu helposti, ihan niin kuin onnistui Ukrainassakin. Ei suomi ole mikään poikkeus. Usassa EI onnistuisi, mutta Suomessa, Virossa ym. Pikkumaissa helposti ja nopeasti.
Oispa takalinjoen Dore-mies niin saisi ihan vapaalla kädellä lennätellä väkivaltaviidettä ja kesäyön unelmia vihollisen niskaan....
- Anonyymi
Näkyy olevan paljon venäläisiä lännen ja erityisesti Suomen ja suomalaisten vihaaja tiltuja palstalla .
Toisaalta on kiva lukea miten tyytymättömiä ja masentuneita nämä tiltuloiset ovat lähes kaikiin asioihin Suomessa ja erityisesti heitä korpeaa suomalaisten loistava maanpuolustustahto sekä isku kykyinen armeijamme puolustusliitoista puhumattakaan .
Vituttaahan se kun oma maa on pohjoiskorean tasolla liittoutuneena kyseisen kehitysmaan kanssa ja naapurissa on maailman onnellisimmaksi maaksi asua valittu puhdas kehittynyt hyvinvointivaltio jossa asuu onnellinen vauras kansa- Anonyymi
Meinaat, että venäläiset kirjoittaa näin hyvää suomea?
- Anonyymi
Usan varapresidentti Vancen sanoin: Äänestäjät Euroopassa eivät ole tyhmiä.
- Anonyymi
"Euroopan köyhin maa luulee olevansa maailman onnellisin maa 😁. Ettei vaan nyt poliittiset päättäjät vähän juksaa ja pidä yllä tietynlaista narratiivia."
On kuin musiikkia tällaisen duunarin korville tiltun vaikerrus ahdingostaan minä suomalainen duunari olen hyvin tyytyväinen elämääni talouteeni ja arkeen Suomessa ...vähälahjaisella saamattomalla tiltulla taitaa olla hieman toisin ... 😉
"Jokainenhan valitettavasti näkee missä jamassa Suomi on."
Juu minä asun Suomessa ja olen todella tyytyväinen duunari 😉👍
No toki minulla on se etu että kiertelin venäjän maata pari vuotta työhommissa ja siitä johtuen minulla on suora vertailukohta kotimaani Suomen ja rikollisen kehitysmaa diktatuurin venäjän ihmisten köyhyydestä oloista kehityksestä ja rikollisuudesta .
Toisaalta olen matkustellut paljon myös sivistyneissä maissa venäjän kehitytysmaan lisäksi ja voinut ilokseni todeta että Suomi on minulle maailman onnellisin paikka asua ja kiva että muutkin ulkomailla ovat asian ilmeisesti huomanneet kun sen sellaiseksi ovat listanneet 👍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Euroopan köyhin maa luulee olevansa maailman onnellisin maa 😁. Ettei vaan nyt poliittiset päättäjät vähän juksaa ja pidä yllä tietynlaista narratiivia."
On kuin musiikkia tällaisen duunarin korville tiltun vaikerrus ahdingostaan minä suomalainen duunari olen hyvin tyytyväinen elämääni talouteeni ja arkeen Suomessa ...vähälahjaisella saamattomalla tiltulla taitaa olla hieman toisin ... 😉
"Jokainenhan valitettavasti näkee missä jamassa Suomi on."
Juu minä asun Suomessa ja olen todella tyytyväinen duunari 😉👍
No toki minulla on se etu että kiertelin venäjän maata pari vuotta työhommissa ja siitä johtuen minulla on suora vertailukohta kotimaani Suomen ja rikollisen kehitysmaa diktatuurin venäjän ihmisten köyhyydestä oloista kehityksestä ja rikollisuudesta .
Toisaalta olen matkustellut paljon myös sivistyneissä maissa venäjän kehitytysmaan lisäksi ja voinut ilokseni todeta että Suomi on minulle maailman onnellisin paikka asua ja kiva että muutkin ulkomailla ovat asian ilmeisesti huomanneet kun sen sellaiseksi ovat listanneet 👍Puhut koko ajan itsestäsi. Se että itse koet näin ei poista sitä faktaa, että moni Suomessa elää työttömänä, vähätuloisena duunarina. Suomen talous on surkeassa jamassa, eikä sitä todellisuutta poista se, että yhdellä ihmisellä eli sinulla menee hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyhalltusta äänestäneet tekevät täydellisen poikkeuksen Eurooppalaisesta järki äänestäjästä.
Kokoomusta, perSuja, RKP:a ja KD:a äänestäneet ovat poikkeuksellisen tyhmää ja propagandalla huikean helposti peloteltavaa ja harhautettavaa sortin sakkia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vance puhuu asiaa.
- Anonyymi
Olisko ehkä aika alkaa vapaa-matkustaja Euroopassa lopettaa lekottelu, ja ottaa käyttöön ainakin valikoiva asevelvollisuus. Edes kuutisen kuukautta sotataitojen harjoittelua ja reipasta liikuntaa, satoi tai paistoi.
Euroopan olisi pitänyt viimeistään vuosikymmen sitten jättää nato ja antaa kaikille EU maille yhteiset turvatakuut. Yhteisiä eurooppalaisia sotaharjoituksia ja kalusto kuntoon eurooppalaisten tehtaiden valmistamilla aseilla.
Linux käyttöön tietokoneissa ja kännyköissä.
Nyt Eurooppa on edelleen ihan lapanen ja lammas. Viedään kuin pässiä narussa kriisistä toiseen.- Anonyymi
Asevelvollisuutta voi verrata sukupuolitettuun orjuuteen, ei Euroopassa ole paluuta pimeälle 1900-luvulle ja asevelvollisuusarmeijoihin.
- Anonyymi
On tuo tavallaan ymmärrettävää että jotkut ovat luonteeltaan arkoja ja pelkääviä tällaiset ihmiset vaikeissa tilanteissa pyrkivät väistämään velvollisuuksia ja elämään muiden siivellä .
Mutta onko tärisevä pelkäävä reserviläinen joka olisi valmis myymään viholliselle omat lapsensakin selviytyäkseen itse enemmän haitta kuin hyöty normaaleille sotilaille rintamalla jotka hoitavat asiansa eli eliminoivat vihollisen .
Voisiko nämä muutamat pelkäävät olla lähinnä uhka meille suomalaisille kuten täälläkin huomataan he ovat jokainen venäjämielisiä ja tuntuvat jopa vihaavan Suomea suomen armeijaa ja suomalaisia ...uskoisin että nämä harvat loikkaisivat vihollisen puolelle tilaisuuden tullen .- Anonyymi
Meillä oli aikoinaan intissä pari sinulaista jotka pelkäsivät omaa varjoaankin saivat sitten vapautuksen .
He sentään suoraselkäisesti kertoivat pelkotiloistaan ja henkisistä ongelmistaan toisin kuin täällä pelkojaan selittelevät pelkäävän venäjän sankarit jotka yrittävät jotenkin mutta turhaan 😁 saada propagandaansa Euroopan puolustustahtoisimmalle kansalle 😉
Siinä voi tulla hätänen lähtö tiltulle jos erksyy ärsyttämään tätä pientä mutt niin vittumaista kansaa 😉 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä oli aikoinaan intissä pari sinulaista jotka pelkäsivät omaa varjoaankin saivat sitten vapautuksen .
He sentään suoraselkäisesti kertoivat pelkotiloistaan ja henkisistä ongelmistaan toisin kuin täällä pelkojaan selittelevät pelkäävän venäjän sankarit jotka yrittävät jotenkin mutta turhaan 😁 saada propagandaansa Euroopan puolustustahtoisimmalle kansalle 😉
Siinä voi tulla hätänen lähtö tiltulle jos erksyy ärsyttämään tätä pientä mutt niin vittumaista kansaa 😉Itse erosin aikanaan sen takia että olisin jo lähtökohtaisesti valinnut sivarin alun alkaen mutten tehnyt sitä henkisen painostuksen takia joka tuli omasta perheestä. Sittemmin kun aikaa on kulunut ja ikää tullut ja Venäjä hyökkäsi Ukrainaan en enää kannata noita naiiveja ihanteita joiden takia silloin vaihdoin siviilivarantoon. Nyt ei vain tosin pääse reserviin takaisin mutta sodan aikana varmasti ei ole ongelmaa sen suhteen. Jos Venäjän sotilaat astuvat maahamme haluan päästä osaksi tuhoamaan heidät sen takia koska he eivät kunnioita ihmisoikeuksia ja itsenäisten maiden alueita.
- Anonyymi
Mihin se muuttuisi? Minähän kuolen joka tapauksessa kuten jokainen meistä kuolee eikä elämäni ainakaan parane ikää tullessa enemmän. Kyse on siitä että haluan puolustaa omia läheisiäni (en sinua) joista välitän paljon, ja jos se vie henkeni niin menköön sitten. Oman maan sotilaat tappaisivat minut muutenkin jos en osallistu taisteluun. Lisäksi vihaan venäläisiä ja jos he rikkovat rauhaamme tunkeutumalla maahamme haluan osallistua antamaan muiden mukana ryssille sen asianmukaisen käsittelyn jota vieraan asevoimien sotilaille annetaan. En panisi pahakseni sitäkään että tämä koskisi myös niitäkin jotka yrittävät edesauttaa vihollista tuhoamaan perhettäni. Sinun asenteesi on omasi, itse vastaat teoistasi ja valinnoistasi.
- Anonyymi
Asevelvollisuus voi olla mutta sotaan ei kukaan järkevä lähde, jos yhteiskunnan taloudellinen ja poliittinen eliitti ei itse ensin mene etulinjaan.
Ja oikeastaan ei kannata mennä sotimaan silloinkaan. Sotikoot eliitti omat sotansa yksin. - Anonyymi
Aseistakieltäytyjäliitto kertoo faktoja asevelvollisuuden tilasta Suomessa.
"Tällä hetkellä noin kolmasosa asevelvollisuusikään tulevista juridisista miehistä ei enää käy armeijaa ja noin neljäsosa ei suorita mitään palvelusta. Voidaan hyvällä syyllä kysyä, onko Suomessa tälläkään hetkellä ”yleistä” miehiä koskevaa asevelvollisuutta. Asevelvollisuuden oikeutusta vähentää jo tälläkin hetkellä – ja tulevaisuudessa varmasti vieläkin enemmän – sen täysin sukupuolittunut luonne: sukupuolen perusteella valikoitunutta ihmisjoukkoa koskeva velvollisuus ei monien mielestä enää ole tätä aikaa. "
https://akl-web.fi/fi/osallistu/toiminta/asevelvollisuus
Kolmannes jokaisesta uudesta miesikäluokasta joko ottaa vapautuksen intistä tai käy sivarin. Nykyajan nuoret miehet osaavat ajatella itsenäisesti ja toimia omaa etuaan ajatellen.- Anonyymi
Aseistakieltäytyjäliiton faktat asevelvollisuuden tilasta Suomessa ovat samaa sarjaa Times of Indian ja Pravdan ulostulojen kanssa eli täyttä roskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aseistakieltäytyjäliiton faktat asevelvollisuuden tilasta Suomessa ovat samaa sarjaa Times of Indian ja Pravdan ulostulojen kanssa eli täyttä roskaa.
Totuus näyttää olevan sinulle kova pala? Miksi?Uskon tuohon aseistakieltäytyjien liiton lukuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aseistakieltäytyjäliitto saa tilastonsa Siviilipalveluskeskukselta ja Tilastokeskukselta, se on valtion tukema toimija joka saa vuosittain melkoisen summan verorahoja Opetus- ja kulttuuriminmisteriön määrärahoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aseistakieltäytyjäliitto saa tilastonsa Siviilipalveluskeskukselta ja Tilastokeskukselta, se on valtion tukema toimija joka saa vuosittain melkoisen summan verorahoja Opetus- ja kulttuuriminmisteriön määrärahoista.
Nyt meni palstan kapiainen hiljaiseksi 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aseistakieltäytyjäliitolla on tärkeä tehtävänsä hoitaa nuorison tiedottamista aseistakieltäytymisoikeudesta ja edunvalvontaa siviilipalvelusasioissa, koska Puolustusvoimat edelleen laiminlyövät tehtävänsä kutsunnoissa niiltä osin.
Aseistakieltäytyjäliitto perustettiin alkujaan vuonna 1974 nimellä Suomen Siviilipalvelusmiesliitto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa potaskaa, kuin "naapuriseura", "rauhan puolustajat", jne ....
Nuo kaikki ovat läpeensä "Keskuksen" rahoittamia ja talutusremmissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo kaikki ovat läpeensä "Keskuksen" rahoittamia ja talutusremmissä.Aseistakieltäytyjäliitto kerää rahoituksensa jäsenmaksuista ja Opetus- ja Kulttuuriministeriön monentilta. Sen saama rahoitus on julkista tietoa ja avoimista lähteistä tarkistettavissa. Vuonna 2024 Aseistakieltäytyjäliitto sai OKM:n avustusta 60500 €
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus näyttää olevan sinulle kova pala? Miksi?Uskon tuohon aseistakieltäytyjien liiton lukuihin.
Voit uskoa vaikka joulupukkiin tai Venäjän voittoon. Aseistakieltäytyjäliiton faktat asevelvollisuuden tilasta Suomessa eivät klerro mitään koska järjestö ei puolusta Suomea. Sen tekee Puolustusvoimat joka tietää noita "rauhanliittoja" asiat paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt meni palstan kapiainen hiljaiseksi 😁
Käyn töissä toisin kuin te vasemmistolaiset pummit ja sivarit enkä jouda kirjoittelemaan täällä teidän lailla 24/7. Tehän sen ulinan aloititte eikä siihen riittänyt kuin pari lausetta 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aseistakieltäytyjäliitolla on tärkeä tehtävänsä hoitaa nuorison tiedottamista aseistakieltäytymisoikeudesta ja edunvalvontaa siviilipalvelusasioissa, koska Puolustusvoimat edelleen laiminlyövät tehtävänsä kutsunnoissa niiltä osin.
Aseistakieltäytyjäliitto perustettiin alkujaan vuonna 1974 nimellä Suomen Siviilipalvelusmiesliitto.Pidät siis tärkeänä tehtävänä, että kukaan ei puolustaisi tätä maata jos tänne hyökätään mutta kuitenkin kaikki saisivat kaikki etuudet mm. terveydenhuollon ja oikeusturvan täysin ilman velvoitteita ja vastapalvelusta, ja että sodan aikana kaikki kieltäytysivät puolustamasta heikkoja ja sairaita. Siis mitä helvettiä!?
Ymmärrätkö yhtään että yhtään noita etuja ei tulla saamaan jos maamme miehitetään. Kai olet nähnyt miten Butchassa tapahtui? Olisiko siis mielestäsi tämä aseistakieltäytyjäliiton ajama vakaumus olla vastustamatta vihollista estänyt tuon tappamisen mitä siellä toteutettiin? Ne siviilit olivat täysin aseettomia, ja heidät ammuttiin kylmästi. Sotilaat estävät, sen kuten poliisi estää rikokset, että maahamme tunkevat sadistiset viholliset eivät pääse siviiliemme kimppuun. En ole kyllä noin kylmän välinpitämätöntä ja itsekästä perustetta kuullut aseistakieltäytymiselle. Toivottavasti moinen liike lakkautetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo kaikki ovat läpeensä "Keskuksen" rahoittamia ja talutusremmissä.Aivan oikein. Nämä rauhanliitot ja niitä kannattavat tulisi viedä Ukrainaan Butchan kaltaisiin paikkoihin näkemään mikä seuraus on siitä kun venäläistä sotilasta ei vastusteta asein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan oikein. Nämä rauhanliitot ja niitä kannattavat tulisi viedä Ukrainaan Butchan kaltaisiin paikkoihin näkemään mikä seuraus on siitä kun venäläistä sotilasta ei vastusteta asein.
Jos kaikki maailman sotilaat niin Venäjällä kuin Suomessa kieltäytyisivät aseista ei sotia olisi. Tämä on varsin yksinkertaista. Sodat eivät lopu sotimalla vaan siten että ihmiset kieltäytyvät aseista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit uskoa vaikka joulupukkiin tai Venäjän voittoon. Aseistakieltäytyjäliiton faktat asevelvollisuuden tilasta Suomessa eivät klerro mitään koska järjestö ei puolusta Suomea. Sen tekee Puolustusvoimat joka tietää noita "rauhanliittoja" asiat paremmin.
Aseistakieltäytyjäliitto hoitaa sen homman jonka Puolustusvoimat jättää tekemättä eli nuorten informoimisen oikeuksistaan ja siviilipalveluksesta tiedottamisen. PV:n aluetoimistojen tehtäviin kuuluisi siviilipalveluksesta tiedottaminen siten että kutsuntaikäisiä kohdeltaisi lain edessä yhdenvertaisesti valitsevat he sitten intin, sivarin tai aseistakieltäytymisen. PV jättää kuitenkin asiasta tiedottamisen minimiin ja toimii jopa aktiivisesti kutsuntatilaisuuksissa siten että kutsuntaikäiset joutuvat toisiinsa nähden eriarvoiseen asemaan siviilipalvelukseen hakeutuessaan. Tätä samaa syrjintää PV harjoittaa heidän kohdalla jotka asepalveluksesta haluavat vaihtaa sivariin. Puolustusvoimat eivät siis puolusta kaikkien suomalaisten oikeuksia, vaikka siviilipalvelusmies on lain edessä samanarvoinen varusmiehen kanssa ja tekee sota-aikana työtä yhteiskunnan perustoimintojen ylläpitämisessä. Kannattaisi tutustua PV:n virheisiin ennen kuin alkaa täällä kirjoittelemaan mustatuntuujuttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidät siis tärkeänä tehtävänä, että kukaan ei puolustaisi tätä maata jos tänne hyökätään mutta kuitenkin kaikki saisivat kaikki etuudet mm. terveydenhuollon ja oikeusturvan täysin ilman velvoitteita ja vastapalvelusta, ja että sodan aikana kaikki kieltäytysivät puolustamasta heikkoja ja sairaita. Siis mitä helvettiä!?
Ymmärrätkö yhtään että yhtään noita etuja ei tulla saamaan jos maamme miehitetään. Kai olet nähnyt miten Butchassa tapahtui? Olisiko siis mielestäsi tämä aseistakieltäytyjäliiton ajama vakaumus olla vastustamatta vihollista estänyt tuon tappamisen mitä siellä toteutettiin? Ne siviilit olivat täysin aseettomia, ja heidät ammuttiin kylmästi. Sotilaat estävät, sen kuten poliisi estää rikokset, että maahamme tunkevat sadistiset viholliset eivät pääse siviiliemme kimppuun. En ole kyllä noin kylmän välinpitämätöntä ja itsekästä perustetta kuullut aseistakieltäytymiselle. Toivottavasti moinen liike lakkautetaan.Aseistakieltäytyjäliitto hoitaa sen postin jota PV ei hoida lyhyesti sanottuna.
Suomessa miehillä on lain turvaama oikeus valita tapansa puolustaa maata, he voivat valita varusmiespalveluksen (armeijan) tai siviilipalveluksen.
PV ei hoida tehtäväänsä oikein siten että se kohtelisi tasa-arvoisesti nuoria miehiä jotka haluavat hoitaa maanpuolustusvelvollisuutensa siviilipalveluna. Siviilipalvelusmiesten oikeuksien puolustamista ja heidän tiedottamista on siksi Aseistakieltäytyjäliitto hoitanut vuodesta 1974 lähtien.
- Anonyymi
Asevelvollisuus on kaikkein räikein orjuuttamisen muoto.
Kun kaksi valtiojohtajaa vihaa toisiaan, he voivat aloittaa sodan valtioidensa välillä.
Itse he eivät tietenkään osallistu sotaan muuten kuin taustapiruina.
Heillä on kuitenkin kuulemma joku helevetin oikeus käskeä nuoret ihmiset, jotka eivät tunne toisiaan eivätkä siten myös voi vihatakaan toisiaan, tappamaan ja tulemaan tapetuiksi ns. johtajansa puolesta.
Tärkein asia jokaisen valtion kohdalla on sellainen valtiojohto, joka pitää johtamansa valtion sotien ulkopuolella.
On parempi neuvotella 10 vuotta kuin sotia 1 päivä.
Suomessa on ollut viime vuosina todella huono valtiojohto ja tällä hetkellä ei oikeastaan voi enää edes puhua mistään valtiojohdosta.
On vain käsiä heiluttelevia puhuvia päitä, jotka toistelevat mantrojaan eivätkä ymmärrä, että maailma on muuttunut aivan toiseksi kuin se oli vielä kuukausi sitten.
Kaikkein tyhmin asia, minkä jokaisen valtion kansalanen voi kuulla oman valtiojohtonsa suusta on, että jonkin toisen maan sota on myös meidän sotamme.
Tuosta on vaikea enää pistää paremmaksi kun valtiojohdon tyhmyyttä mitataan.
Ei mulla muuta ja sorit tästäkin.- Anonyymi
Hyvä kirjoitus!
- Anonyymi
Se että valitsee sivarin ei pelasta henkeä eikä tuo lisää turvaa. Sodan aikana rajat ovat kiinni joten kaikki maanpuolustusikäiset miehet jäävät maahan ja karkurit tuodaan ketjuissa takaisin ihan sama mistä vain. Jo nyt rauhan aikaankin saamme kansainvälisen etsintä kuulutuksen avulla viranomaisten kaipaamat henkilöt palautetuksi.
Ei mulla muuta karkurit ja tiltut, ja sorit tästäkin. - Anonyymi
", se takaa vapaan poistumisen maasta."
Hehehe typerä vapiseva pelokas tiltu ei ole koskaan kuullut sota aikaisista poikkeuslaki käytännöistä .
Tuleva ruumiinpesijä ja paska montun puhdistaja tulisi melkoisesti yllättymään jos tulisi kriisi. 😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että valitsee sivarin ei pelasta henkeä eikä tuo lisää turvaa. Sodan aikana rajat ovat kiinni joten kaikki maanpuolustusikäiset miehet jäävät maahan ja karkurit tuodaan ketjuissa takaisin ihan sama mistä vain. Jo nyt rauhan aikaankin saamme kansainvälisen etsintä kuulutuksen avulla viranomaisten kaipaamat henkilöt palautetuksi.
Ei mulla muuta karkurit ja tiltut, ja sorit tästäkin.Kaikkein fiksuimmat ottaa vapautuksen lääketieteellisin perustein, se on yhä suositumpi tapa hoitaa asevelvollisuus pois päiväjärjestyksestä.
- Anonyymi
Et ymmärrä edelleenkään joten olet selvästi matalan älykkyysosamäärän omaava. Sinä et vain marssi mihinkään maahan ja ilmoita ottavasi toisen maan kansalaisuutta. Se maa johon menet päättää siitä saatko sen. Ja kun Suomen viranomaiset tekevät sinusta kansainvälisen etsintäkuulutuksen et pysty pakenemaan mihinkään sillä sinut palautetaan. Mkay?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkein fiksuimmat ottaa vapautuksen lääketieteellisin perustein, se on yhä suositumpi tapa hoitaa asevelvollisuus pois päiväjärjestyksestä.
Näin voikin tehdä. Tosin hullun paperitkaan ei auta niin kauan kuin maanpuolustusvelvollisuus velvoittaa :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehehe typerä vapiseva pelokas tiltu ei ole koskaan kuullut sota aikaisista poikkeuslaki käytännöistä .
Tuleva ruumiinpesijä ja paska montun puhdistaja tulisi melkoisesti yllättymään jos tulisi kriisi. 😁Tuo tiltu ei vain käsitä ettei pelkuria arvosteta missään, ei edes Venäjällä. Sotilasviranomaiset voivat laein mukaan keksiä vaikka miätä hauskaa näille ja etenkin ulkomailta palautettaville luikureille 😁
- Anonyymi
Voi voi, pikku tiltulle taisi selvitä ettei maailma ajattelekaan samalla tavalla kuin heikot ja sairaat pulaan jättävä pelkuritiltu. Ihan mihin tahansa menet vaikka polvillasi anomaan toisen maan kansalaisuutta et tule sitä saamaan, koska minkä takia sinuun luotettaisi missään maassa kun jo jätät oman kotimaasi heikommat pulaan päästäksesi itse ensin turvaan. Petät yhden yhteiskunna kerran niin peät toisenkin vain oman etusi takia. Näin se vain menee. Ja nytkin täällä ihmetellään miksi ukrainalaisia miehiä asustelee Suomessa vaikka heidän tulisi puolustaa maataan. Samaa ihmetellään muissakin Euroopan maissa kun seuraa keskustelua. Esim Saksassa joka on koventunut asenteiltaan ulkomaalaisia kohtaan entisestään. Miten kuvittelet että SINÄ olisit yhtään sen toivotumpi. Siksi kun sinusta tehdään etsintäkuulutus karkuruudesta, jokainen ulkomaan viranomainen palauttaa sinut mielellään. Sellaista maata ei ole olemassakaan jossa heikot pulaan jättävä pelkuri on arvostettu. Noin se vain on, sinunlaisesi kaveri on hyvä tiputta jaloilleen pilvilinnoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi, pikku tiltulle taisi selvitä ettei maailma ajattelekaan samalla tavalla kuin heikot ja sairaat pulaan jättävä pelkuritiltu. Ihan mihin tahansa menet vaikka polvillasi anomaan toisen maan kansalaisuutta et tule sitä saamaan, koska minkä takia sinuun luotettaisi missään maassa kun jo jätät oman kotimaasi heikommat pulaan päästäksesi itse ensin turvaan. Petät yhden yhteiskunna kerran niin peät toisenkin vain oman etusi takia. Näin se vain menee. Ja nytkin täällä ihmetellään miksi ukrainalaisia miehiä asustelee Suomessa vaikka heidän tulisi puolustaa maataan. Samaa ihmetellään muissakin Euroopan maissa kun seuraa keskustelua. Esim Saksassa joka on koventunut asenteiltaan ulkomaalaisia kohtaan entisestään. Miten kuvittelet että SINÄ olisit yhtään sen toivotumpi. Siksi kun sinusta tehdään etsintäkuulutus karkuruudesta, jokainen ulkomaan viranomainen palauttaa sinut mielellään. Sellaista maata ei ole olemassakaan jossa heikot pulaan jättävä pelkuri on arvostettu. Noin se vain on, sinunlaisesi kaveri on hyvä tiputta jaloilleen pilvilinnoista.
Aivan varmasti saat esimerkiksi Australian tmv. kansalaisuuden, kun työskentelet ahkerasti, osaat kielen ja elät moitteettomasti maassa. Luovut suomen kansalaisuudesta niin kukaan ei tule perääsi eikä yksikään viranomainen kysele perääsi. Se on silloin bye bye assholes!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin voikin tehdä. Tosin hullun paperitkaan ei auta niin kauan kuin maanpuolustusvelvollisuus velvoittaa :)
Aivan, C-mies voi tosin myös kieltäytyä reservistä jolloin hänet siirretään siviilipalvelun lisävarantoon. Lisävarantokin voidaan mobilisoida, mutta kuten armeijan varareservikin (miehistön yli 50-vuotiaat) vain eduskunnan erillispäätöksellä. Käytännössä maa moisessa hypoteettisessa tilanteessa olisi kuitenkin jo häviön partaalla.
- Anonyymi
En kannata komminismia, joten älä kuvittele että olisin kuin sinä :) Sinä aloit aukomaan päätäsi ja kehumaan täysin valheellisesti kuinka Suomest on helppoa karata. Kerroin sinulle lakiin perustuvat faktat jotka kumoavat väitteesi täysin, ja sinulla rupesi siitä alahuuli väpättämään kun tajusit ettei karkaaminen maasta onnistukaan. Kaikesta huomaa ettei sinulla ole mitään realistisia mahdollisuuksia karata. Ja odotitko jotain päänsilitystä kun kerrot varsin ylpeänä, että jätät heitteille kaikki heikot ja muut sellaiset jotka ovat riippuvaisia siviilityöntekijöistä ja sotilaista. Luulitko että maailma arvostetaan sellaista, joka pakenee ensimmäisenä jättäen muut pulaan. Entäpä jos olet sodan aikaan itse tuo heikko ja ihmiset sinun ympäriltäsi kaikkoavat itse ensin turvaan koska kommunistista maata ei kiinnosta puolustaa. Juuri niin, et haluaisi sellaista tapahtuvan.
"Miksi et muuta pohjoiskoreaan, siellä on kommunistin hyvä elää piikkilangat ympärillään ja rajat kiinni."
Ei tarvitse koska asun Suomessa, jossa kaikki on hyvin kun vain itse kantaa kortensa kekoon kuten jokainen tekee. Se ei ehkä sinulle ole niin tuttua ja se onkin tuttua vasemmistolaisissa piireissä.
"Sinun kaltainen kommunisti pitäisi taluttaa hiekkakuopalle, tekisin sen mielellään, et ole ansainnut oikeutta elää demokraattisessa maassa, vastustat kaikkia demokratian perusarvoja."
Eli siis uhkaat tappaa minut jo nyt vain siitä syystä että kumosin Suomen lainsäädäntöön viitaten väitteesi, joten syyllistyt tässäkin rikokseen koska kohdennat uhkauksesi minuun. Siitä vain alat koittamaan sodan aikanan mutta taluta sitten samalla hiekkakuopalle koko Suomen kansa päättäjineen. Ihmettelen tässä "rohkeuttasi" koska olet kuitenkin valmis pakenemaan häntä koipien välissä pelkurina. Et sinä taluta ketään minnekään. Tämä yhteiskunta on maksanut sinunkin koulutuksesi, jotta pääset suomenkielellä suoltamaan tänne tuota paskaasi. Sinulle maistuu etuudet muttei velvollisuudet. Suomen laki velvoittaa sinua maanpuolustukseen, ja jos se ei miellytä painu sitten helvettiin tästä maasta valittamasta. Niin helppoa se on. Helvettiäkö iniset täällä"Pohjois-Koreassa" kuin joku ämmä. Syy on siinä ettei sinulla ole minkäänlaista mahdollisuutta pärjätä missään päin maailmaa joten pysyt täällä etuuksien ja turvan takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan varmasti saat esimerkiksi Australian tmv. kansalaisuuden, kun työskentelet ahkerasti, osaat kielen ja elät moitteettomasti maassa. Luovut suomen kansalaisuudesta niin kukaan ei tule perääsi eikä yksikään viranomainen kysele perääsi. Se on silloin bye bye assholes!
Aivan varmasti et saa mitään sodan kynnyksellä kun viranomaiset tekevät sinusta etsintäkuulutuksen. Australia on eräs maapallon tiukemmista maahantulon suhteen joten jotain persaukista KELAn pummia ei oteta maahan vaan lähetetään ensimmäisellä lennolla takaisin. Edelleen luulet että maailmalla arvostetaan pelkuria joka jättää oman maansa heikot pulaan. Jos et usko käy kysymässä suoraan jossain kansainvälisessä tai Eurooppalaisessa keskustelufoorumissa vaikka Facebookissa mitä mieltä he ovat miehestä joka pakenee jättäen muut pulaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kannata komminismia, joten älä kuvittele että olisin kuin sinä :) Sinä aloit aukomaan päätäsi ja kehumaan täysin valheellisesti kuinka Suomest on helppoa karata. Kerroin sinulle lakiin perustuvat faktat jotka kumoavat väitteesi täysin, ja sinulla rupesi siitä alahuuli väpättämään kun tajusit ettei karkaaminen maasta onnistukaan. Kaikesta huomaa ettei sinulla ole mitään realistisia mahdollisuuksia karata. Ja odotitko jotain päänsilitystä kun kerrot varsin ylpeänä, että jätät heitteille kaikki heikot ja muut sellaiset jotka ovat riippuvaisia siviilityöntekijöistä ja sotilaista. Luulitko että maailma arvostetaan sellaista, joka pakenee ensimmäisenä jättäen muut pulaan. Entäpä jos olet sodan aikaan itse tuo heikko ja ihmiset sinun ympäriltäsi kaikkoavat itse ensin turvaan koska kommunistista maata ei kiinnosta puolustaa. Juuri niin, et haluaisi sellaista tapahtuvan.
"Miksi et muuta pohjoiskoreaan, siellä on kommunistin hyvä elää piikkilangat ympärillään ja rajat kiinni."
Ei tarvitse koska asun Suomessa, jossa kaikki on hyvin kun vain itse kantaa kortensa kekoon kuten jokainen tekee. Se ei ehkä sinulle ole niin tuttua ja se onkin tuttua vasemmistolaisissa piireissä.
"Sinun kaltainen kommunisti pitäisi taluttaa hiekkakuopalle, tekisin sen mielellään, et ole ansainnut oikeutta elää demokraattisessa maassa, vastustat kaikkia demokratian perusarvoja."
Eli siis uhkaat tappaa minut jo nyt vain siitä syystä että kumosin Suomen lainsäädäntöön viitaten väitteesi, joten syyllistyt tässäkin rikokseen koska kohdennat uhkauksesi minuun. Siitä vain alat koittamaan sodan aikanan mutta taluta sitten samalla hiekkakuopalle koko Suomen kansa päättäjineen. Ihmettelen tässä "rohkeuttasi" koska olet kuitenkin valmis pakenemaan häntä koipien välissä pelkurina. Et sinä taluta ketään minnekään. Tämä yhteiskunta on maksanut sinunkin koulutuksesi, jotta pääset suomenkielellä suoltamaan tänne tuota paskaasi. Sinulle maistuu etuudet muttei velvollisuudet. Suomen laki velvoittaa sinua maanpuolustukseen, ja jos se ei miellytä painu sitten helvettiin tästä maasta valittamasta. Niin helppoa se on. Helvettiäkö iniset täällä"Pohjois-Koreassa" kuin joku ämmä. Syy on siinä ettei sinulla ole minkäänlaista mahdollisuutta pärjätä missään päin maailmaa joten pysyt täällä etuuksien ja turvan takia.MINUA SI Ä SAATATANANA PASKAKASA NATSI ET ESTÄ SINUT HOIDELLAAN HETI JOS ESTÄT MINUA. Minä en ole mitään velkaa tähän maahan ja millekään heikoille. Hoitakoon tämän maan paskasakki heikkonsa. Minulla on oikeus mennä ja sinä natsipaska et estä mimänua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis uhkaat tappaa minut jo nyt vain siitä syystä että kumosin Suomen lainsäädäntöön viitaten väitteesi, joten syyllistyt tässäkin rikokseen koska kohdennat uhkauksesi minuun. Siitä vain alat koittamaan sodan aikanan mutta taluta sitten samalla hiekkakuopalle koko Suomen kansa päättäjineen. Ihmettelen tässä "rohkeuttasi" koska olet kuitenkin valmis pakenemaan häntä koipien välissä pelkurina. Et sinä taluta ketään minnekään. Tämä yhteiskunta on maksanut sinunkin koulutuksesi, jotta pääset suomenkielellä suoltamaan tänne tuota paskaasi. Sinulle maistuu etuudet muttei velvollisuudet. Suomen laki velvoittaa sinua maanpuolustukseen, ja jos se ei miellytä painu sitten helvettiin tästä maasta valittamasta. Niin helppoa se on. Helvettiäkö iniset täällä"Pohjois-Koreassa" kuin joku ämmä. Syy on siinä ettei sinulla ole minkäänlaista mahdollisuutta pärjätä missään päin maailmaa joten pysyt täällä etuuksien ja turvan takia.Vien sinut vaikka hiekakuoplle jos yrität PASKANATSI minua estää. Fakta on se sinun katlaisiesi NATSIEN takia sota tulee tähä
rauhalliseen maahan. Mene itse sotimaan natsi minä en
sinun paskahommiisi lähde. Hoida heikkosi ja sairaasi itse. Sinähän ne olet tällä kokkarihallituksen poliitikalla saanut aikaankin joten hoida ne. Minä nauran sinulle kun sodit ja kuplet tässä paskamaassa ja se on sinun syysi. Minua ei voi kansainvälisten lakien mukaan estää jos haluan mennä johonkin maahan minulla on siihen oikeus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis uhkaat tappaa minut jo nyt vain siitä syystä että kumosin Suomen lainsäädäntöön viitaten väitteesi, joten syyllistyt tässäkin rikokseen koska kohdennat uhkauksesi minuun. Siitä vain alat koittamaan sodan aikanan mutta taluta sitten samalla hiekkakuopalle koko Suomen kansa päättäjineen. Ihmettelen tässä "rohkeuttasi" koska olet kuitenkin valmis pakenemaan häntä koipien välissä pelkurina. Et sinä taluta ketään minnekään. Tämä yhteiskunta on maksanut sinunkin koulutuksesi, jotta pääset suomenkielellä suoltamaan tänne tuota paskaasi. Sinulle maistuu etuudet muttei velvollisuudet. Suomen laki velvoittaa sinua maanpuolustukseen, ja jos se ei miellytä painu sitten helvettiin tästä maasta valittamasta. Niin helppoa se on. Helvettiäkö iniset täällä"Pohjois-Koreassa" kuin joku ämmä. Syy on siinä ettei sinulla ole minkäänlaista mahdollisuutta pärjätä missään päin maailmaa joten pysyt täällä etuuksien ja turvan takia.Olet NATSI ja kaikenlisäksi murhaaja koska estät ihmisiä käyttämästä oikeuksiaan. Minua et estä menemästä minne haluan mutta voit yrittää. Taidat olla joku 60v idiootti IMPPTENTTIHOMONATSI
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis uhkaat tappaa minut jo nyt vain siitä syystä että kumosin Suomen lainsäädäntöön viitaten väitteesi, joten syyllistyt tässäkin rikokseen koska kohdennat uhkauksesi minuun. Siitä vain alat koittamaan sodan aikanan mutta taluta sitten samalla hiekkakuopalle koko Suomen kansa päättäjineen. Ihmettelen tässä "rohkeuttasi" koska olet kuitenkin valmis pakenemaan häntä koipien välissä pelkurina. Et sinä taluta ketään minnekään. Tämä yhteiskunta on maksanut sinunkin koulutuksesi, jotta pääset suomenkielellä suoltamaan tänne tuota paskaasi. Sinulle maistuu etuudet muttei velvollisuudet. Suomen laki velvoittaa sinua maanpuolustukseen, ja jos se ei miellytä painu sitten helvettiin tästä maasta valittamasta. Niin helppoa se on. Helvettiäkö iniset täällä"Pohjois-Koreassa" kuin joku ämmä. Syy on siinä ettei sinulla ole minkäänlaista mahdollisuutta pärjätä missään päin maailmaa joten pysyt täällä etuuksien ja turvan takia.Heikkojen ja sairaitten hoitoon on jo hoitajat ne ei minulle kuulu. Mene kusipää homo itse hoitamaan ne koska sofa on sinun syysi. Paskanatsi homokommari se on sinun syysi jos tämä maa on sodassa ja kansainvälisen lain mukaan en ole maanpuolustusvelvollinen mihinkään maahan. Kuole vaan sodissasi paskanatsi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis uhkaat tappaa minut jo nyt vain siitä syystä että kumosin Suomen lainsäädäntöön viitaten väitteesi, joten syyllistyt tässäkin rikokseen koska kohdennat uhkauksesi minuun. Siitä vain alat koittamaan sodan aikanan mutta taluta sitten samalla hiekkakuopalle koko Suomen kansa päättäjineen. Ihmettelen tässä "rohkeuttasi" koska olet kuitenkin valmis pakenemaan häntä koipien välissä pelkurina. Et sinä taluta ketään minnekään. Tämä yhteiskunta on maksanut sinunkin koulutuksesi, jotta pääset suomenkielellä suoltamaan tänne tuota paskaasi. Sinulle maistuu etuudet muttei velvollisuudet. Suomen laki velvoittaa sinua maanpuolustukseen, ja jos se ei miellytä painu sitten helvettiin tästä maasta valittamasta. Niin helppoa se on. Helvettiäkö iniset täällä"Pohjois-Koreassa" kuin joku ämmä. Syy on siinä ettei sinulla ole minkäänlaista mahdollisuutta pärjätä missään päin maailmaa joten pysyt täällä etuuksien ja turvan takia.Pohjoiskoreaa ihannoiva kommunisti kirjoittelee niin höttöisiä valheita, että rivejä kertyy liikaa luettavaksi, ei niitä viitsi kukaan lukea. En minäkään.
Kysyn edelleen, miksi et muuta pohjoiskoreaan, siellä on piikkilangat rajoilla, ettei kansalaiset pääse karkuun, millaiseksi haluat typerissä kuvitelmissa Suomenkin muuttuvan.
Suomi on osa EU:ta, joka takaa vapaan liikkumisen rajojen yli. Sodan tullen Suomestakin lähtisi 1-3 miljoonaa ulkomaille. Muuttoilmiö on tapahtunut kaikissa sotaa käyvissä maissa 2000 luvulla. Suomen kohdalla muutto olisi vielä suurempaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjoiskoreaa ihannoiva kommunisti kirjoittelee niin höttöisiä valheita, että rivejä kertyy liikaa luettavaksi, ei niitä viitsi kukaan lukea. En minäkään.
Kysyn edelleen, miksi et muuta pohjoiskoreaan, siellä on piikkilangat rajoilla, ettei kansalaiset pääse karkuun, millaiseksi haluat typerissä kuvitelmissa Suomenkin muuttuvan.
Suomi on osa EU:ta, joka takaa vapaan liikkumisen rajojen yli. Sodan tullen Suomestakin lähtisi 1-3 miljoonaa ulkomaille. Muuttoilmiö on tapahtunut kaikissa sotaa käyvissä maissa 2000 luvulla. Suomen kohdalla muutto olisi vielä suurempaa.Sinä toisten haukkuja et älyä millään että sinä et vain marssi toiseen maahan piileskelemään. Etkä käsitä tyhmyyttäsi millään että kaltaistasi heikot kuolemanvaaraan jättävää ei arvosteta, eikö suojella missään. Ja kun ainesta tehdään etsintäkuulutus kansainvälisesti sinut palautetaan tavattaessa. Luulet että sinä olet kaikkien maailman valtioiden lakien yläpuolella. Jos joku kirjoittaa täällä höttöisiä valheita se olet sinä. Sinulle lyötiin niihin lakeihin perustuvat faktat ja höpinäsi kaatuivat siihen.
- Anonyymi
Minä käyn katsos töissä toisin kuin sinä vasemmistolainen KELA pummi joka tälläkin hetkellä nauttii yhteiskuntamme eduista. En jouda valittamaan täällä ympäri vuorokauden kuten sinä teet.
Kyllä voi kahlita niin kauan kuin olet Suomen kansalainen. Ei auta reservistä eroaminenkaan. Ja olet täysi latvakakkonen kun et millään ymmärrä ettei kaltaistasi heikot pulaan jättävää tulla ikinä arvostamaan missään. Mutta mitä siis teet täällä? Miksi valitat kuin pelkuriämmä kun voit painua tästä "kommarimaasta" pois? Kerros vastaus tähän? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vien sinut vaikka hiekakuoplle jos yrität PASKANATSI minua estää. Fakta on se sinun katlaisiesi NATSIEN takia sota tulee tähä
sinun paskahommiisi lähde. Hoida heikkosi ja sairaasi itse. Sinähän ne olet tällä kokkarihallituksen poliitikalla saanut aikaankin joten hoida ne. Minä nauran sinulle kun sodit ja kuplet tässä paskamaassa ja se on sinun syysi. Minua ei voi kansainvälisten lakien mukaan estää jos haluan mennä johonkin maahan minulla on siihen oikeusTulihan se sieltä että jätät heikot ja sairaat pulaan koska haluat itsekkäästi paeta ensin. Kerros tuo sama sen valtion viranomaisille josta haet turvapaikkaa. Lennät niskaperseotteella samantien lentokoneeseen joka kiidättää sinut Suomeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuleva ruumiinpesijä ja paska montun puhdistaja tulisi melkoisesti yllättymään jos tulisi kriisi. 😁Kun sotaherrojen komenneltavissa niin voin vapaasti lähteä lomalle esim. Thaimaan turvalliseen lämpöön ja seuraamaan ulkomaisilta tv- kanavilta ja netistä, jotta kuinka Tiltu ryynää ja vikisee.
- Anonyymi
Juuri näin. Suomi ei ole mikään pohjois-korea jonka rajat pysyy kiinni. Täältä voit poistua koska tahansa ja aloittaa elämän ulkomailla. Thaimaasta kukaan ei sinua hae eikä jahtaa, rauhassa saat elää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MINUA SI Ä SAATATANANA PASKAKASA NATSI ET ESTÄ SINUT HOIDELLAAN HETI JOS ESTÄT MINUA. Minä en ole mitään velkaa tähän maahan ja millekään heikoille. Hoitakoon tämän maan paskasakki heikkonsa. Minulla on oikeus mennä ja sinä natsipaska et estä mimänua.
Mike Tyson totesi aikanaan osuvasti ....
"Kaikilla on suunnitelma siihen saakka, kunnes ensimmäinen nyrkinisku osuu." :-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vien sinut vaikka hiekakuoplle jos yrität PASKANATSI minua estää. Fakta on se sinun katlaisiesi NATSIEN takia sota tulee tähä
sinun paskahommiisi lähde. Hoida heikkosi ja sairaasi itse. Sinähän ne olet tällä kokkarihallituksen poliitikalla saanut aikaankin joten hoida ne. Minä nauran sinulle kun sodit ja kuplet tässä paskamaassa ja se on sinun syysi. Minua ei voi kansainvälisten lakien mukaan estää jos haluan mennä johonkin maahan minulla on siihen oikeusSä stnan säälittävä, rautalangalla pystyyn tuettu kastemato, et ketään mihinkään kykene taluttamaan ... koskaan.
- Anonyymi
Luuletko ehtiväs koneeseen ....?.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko ehtiväs koneeseen ....?.
Hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä toisten haukkuja et älyä millään että sinä et vain marssi toiseen maahan piileskelemään. Etkä käsitä tyhmyyttäsi millään että kaltaistasi heikot kuolemanvaaraan jättävää ei arvosteta, eikö suojella missään. Ja kun ainesta tehdään etsintäkuulutus kansainvälisesti sinut palautetaan tavattaessa. Luulet että sinä olet kaikkien maailman valtioiden lakien yläpuolella. Jos joku kirjoittaa täällä höttöisiä valheita se olet sinä. Sinulle lyötiin niihin lakeihin perustuvat faktat ja höpinäsi kaatuivat siihen.
Kommunisti ei näköjään tahdo millään hyväksyä suomen eu-jäsenyyttä ja länsimaisia oikeusvaltioperiaatteita vapaan liikkumisen suhteen. Kuvittelet harhaisissa höpinöissäsi, että sinä kirjoitat ihmisiä koskevat lait.
Harhaa ovat nekin akkamaiset kuvitelmat, että me muut suojelisimme sinua, sitähän sinä ajat takaa. Sinun kaltaisella ulisijalla ei ole mitään arvoa, jos tosissaan alkaa jotakin tapahtumaan, sinut eliminoidaan ensimmäisten joukossa.
- Anonyymi
Suomi on onnettomin poliittisin päätöksin ampunut itseään jalkaan 80-luvulta lähtien ja tuhonnut kansalaistensa tulevaisuuden. Siksi merkittävä osa Suomen koulutetusta nuorisosta on jo lähtenyt ja lähtee maasta työn perässä muualle eikä palaa takaisin edes sotimaan vaikka sellainen tilanne eteen tulisi.
Suomen kansalla on ollut Kekkosen valtakauden päätyttyä erittäin huono herraonni. Valtion tuottava omaisuus on myyty ja tulevaisuuden eväät syöty ja jaeltu rahoituksena maailman tuuliin. Maa on matkalla vessasta alas ja nyt pitäisi sitten saada nuoriso aseisiin.- Anonyymi
"Suomi on onnettomin poliittisin päätöksin ampunut itseään jalkaan 80-luvulta lähtien ja tuhonnut kansalaistensa tulevaisuuden. "
Siltäkö tiltusta tuntuu ? onko elämänahallinta masennus alkoholismi ja muu sekoittanut pään ja ottanut elämästä otteen ...osanottoni 😉
"Siksi merkittävä osa Suomen koulutetusta nuorisosta on jo lähtenyt ja lähtee maasta työn perässä muualle eikä palaa takaisin edes sotimaan vaikka sellainen tilanne eteen tulisi."
Mihinkäs tiltusen masentunut hätähuuto perustuu kun tilastot kertovat että koulutettu nuorisomme pysyy suomessa ...kaukana on Kekkosen suomettunut aika jolloin sadat tuhannet suomalaiset muuttivat kurjuutta karkuun länsimaihin lähinnä Ruotsiin.
"Suomen kansalla on ollut Kekkosen valtakauden päätyttyä erittäin huono herraonni. "
Kekkonenhan oli Kremlin talutusnuorassa ja kusetti meitä suom alsia monella tapaa nuorena miehenä teloitti venäjämielisiä tiltuja ja vanhempana sitten kyseisen vihollismaan kanssa kusetti suomalaisia noottikriiseillä ja muilla keinoin jopa niin että maastamme alkoi suuret muuttoaallot länteen
"Valtion tuottava omaisuus on myyty ja tulevaisuuden eväät syöty ja jaeltu rahoituksena maailman tuuliin. Maa on matkalla vessasta alas ja nyt pitäisi sitten saada nuoriso aseisiin."
Suomi on rauhan tyyssija olemme maa joka on valittu maailman onnellisimmaksi paikaksi elää ja asua vuosi toisensa jälkeen olemme myös monien puolustussopimusten takaama turvallinen maa joten meidän nuoret voivat rauhassa opiskella ammatteihinsa .
Venäläis/pohjoiskorealaiset diktatuurit tapattavat nuorisonsa typerissä epäonnistuneissa valloitussodissa . - Anonyymi
Da, Da .... kyllä me Igor tiedetään, että sut on värvätty jo kauan sitten. Ehkäpä samoihin aikoihin kuin väykkä, sorsa, karjalainen, jne.
Juoskaa itte perkele.💩🖕
- Anonyymi
Suomen on aika luopua yleisestä asevelvollisuudesta ja korvata se valikoivalla asevelvollisuudella, näin saadaan aseisiin kaikkein motivoituneimmat ja parhaat isänmaanpuolustajat.
- Anonyymi
Niitä ei Valitettavasti paljon ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nähtäisi suomalaisten todellinen maanpuolustustahto!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Niitä ei Valitettavasti paljon ole."
Sanoo pelokas tiltu joka pelkää jo omaa varjoaankin .... 😁
Juu eiköhän se ole hieno asia että saa koulutuksen ja aseen jos rysäpöksy tai pohjoiskorealainen yrittää rajan yli niitä kun laittaa kylmäksi sitä ikäänkuin nuortuu vanhakin tekijä 😁👍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nähtäisi suomalaisten todellinen maanpuolustustahto!
"Nähtäisi suomalaisten todellinen maanpuolustustahto!"
Miksi Suomessa puhutaan aina maanpuolustustahdosta ja sitten kehitysmaissa kuten pohjoiskorea tai venäjä hyökkäystahdosta ..jota ei edes kysytä lihahyökkäyksissä teurastetuilta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne joilla ei ole motivaatiota, ovat hyödyttömiä, jopa haitallisia sotatilanteessa. On helppo kostaa, jos alkavat pakottamaan, antamalla venäläisille tiedot komentokeskusten ja joukkojen sijainneista, saavat ne sitten tuhota ohjuksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne joilla ei ole motivaatiota, ovat hyödyttömiä, jopa haitallisia sotatilanteessa. On helppo kostaa, jos alkavat pakottamaan, antamalla venäläisille tiedot komentokeskusten ja joukkojen sijainneista, saavat ne sitten tuhota ohjuksilla.
Miten he kostavat mitään? Eihän sivareita ja etenkään reservistä eronneita laitetan valvomatta mihinkään, edes rintamalla. LOL
- Anonyymi
Eikä oikeastaan noin vaan riittäisi jo se että lakattaisi lappamasta ilman minkäänlaista rimaa porukkaa sisälle armeijaan joista kuitenkin huomattava osa keskeyttää tai siirtyy jollain tapaa sivariin jälkikäteen. Selkeät kriteerit valintaan eli läskit, tyhmät ja muut latvakakkoset kokonaan ulos ja sivariin tekemään ns. paskaduunit. Ihan tyhjää haaskata aikaa tuollaisiin joista ei kuitenkaan tule minkäänlaista sotilasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten he kostavat mitään? Eihän sivareita ja etenkään reservistä eronneita laitetan valvomatta mihinkään, edes rintamalla. LOL
Ei sotatilanteessa kokoajan ketään valvota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ne joilla ei ole motivaatiota, ovat hyödyttömiä, jopa haitallisia sotatilanteessa."
Eiköhän kaikilla ole motivaatio puolustaa itseään kotiaan elämätapaansa ja lapsiaan ja ne keillä ei ole lapsia on vanhemmat joita puolustaa ettei ne joudu kokemaan Butsan kaltaisten joukkomurhien kohtaloa .
Se motivaatio on sitten täysin eri asia kun puhutaan valloitussodista vieraalle maalle ...
Ryssä antaa aina motivaation puolustussotaan ja Ruotsi jääkiekkoon näin zse vaan menee - Anonyymi
"Vanha tekijä saa ensimmäisenä osuman ja keskelle otsaa. Se on katsos nuo hitaat refleksit 😉."
Vanha tekijä laittaa osaa ja taitaa ja onhan se mukavaa ajankulua samoilla metsissä ja ampua rys..siä vähän kuin hirvimetsällä olisi 😉 - Anonyymi
"No jos suljetaan armeijan valintakriteereistä pois: läskit, tyhmät ja latvakakkoset niin ketään ei jäljelle, Suomen armeija joudutaan lopettamaan."
Eikös nuo kaikki ole jo lähteneet venäjän joukkoihin Ukrainaan sotimaan sen johanin värvääminä lihahyökkäys erikoisjoukkoihin hihamerkkinä Best innn tarra - Anonyymi
Oikein, normaalit kansalaiset eivät ole mitään sotia vailla, sotikoon eliitti keskenään nehän ne kaikki sodat ovat viimekädessä masinoineet ja rahoittaneet kuten Rotchildit molempia osapuolia samaan aikaan viime sodissa. Tyhmät lampaat menee sinne minne käsketään kuten armeijaan kunhan vähän mieltä manipuloidaan olemattomilla valheisiin perustuvilla uhkakuvilla. Olipa Trumpista sitten mitä mieltä hyvänsä niin toivottovasti saa tämän hulluuden lopetettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ne joilla ei ole motivaatiota, ovat hyödyttömiä, jopa haitallisia sotatilanteessa."
Eiköhän kaikilla ole motivaatio puolustaa itseään kotiaan elämätapaansa ja lapsiaan ja ne keillä ei ole lapsia on vanhemmat joita puolustaa ettei ne joudu kokemaan Butsan kaltaisten joukkomurhien kohtaloa .
Se motivaatio on sitten täysin eri asia kun puhutaan valloitussodista vieraalle maalle ...
Ryssä antaa aina motivaation puolustussotaan ja Ruotsi jääkiekkoon näin zse vaan meneeNo eihän lätkämatsejakaa ite pelata. Annetaan ohjeita ja kannustetaan ja huuetaan kun katellaa matsia tv:sta Canarialla.
- Anonyymi
Niin .......... "Paikasta, mitä et näe ... lähtee ääni, jota TILTU EI EHDI KUULLA". :-)
- Anonyymi
Taisit kuulua, noihin kaikkiin kolmeen ryhmään. :-)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisit kuulua, noihin kaikkiin kolmeen ryhmään. :-)
Taisi kolahtaa :-) Olet selvästi latvakakkonen
- Anonyymi
Luuletko tosissasi ettei sivareita ja reservistä eronneita seurattaisi ja valvottaisi? :) Kaikki on jo valmisteltu kulisseissa ja sodan aikaan reservistä eronneet ovat erityisen huomion kohteena juurikin vihollisen auttamisen takia. Eronneisiin ei enää luoteta missään asiassa vaan he ovat käytännössä vihollisen puolella. Olisin ennemmin vaikka totaalikieltäytyjäkin kuin reservistä eronnut lainsuojaton. Ja maasta et pakene vaikka kuinka kehut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko tosissasi ettei sivareita ja reservistä eronneita seurattaisi ja valvottaisi? :) Kaikki on jo valmisteltu kulisseissa ja sodan aikaan reservistä eronneet ovat erityisen huomion kohteena juurikin vihollisen auttamisen takia. Eronneisiin ei enää luoteta missään asiassa vaan he ovat käytännössä vihollisen puolella. Olisin ennemmin vaikka totaalikieltäytyjäkin kuin reservistä eronnut lainsuojaton. Ja maasta et pakene vaikka kuinka kehut.
Aina pääsee maasta, rajoilla ei metrin välein vahdi kukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina pääsee maasta, rajoilla ei metrin välein vahdi kukaan.
Sun täytyy olla melkoinen vajakki. Meinaatko ettei rajan toisella puolen ole valvontaa? :) Ja edelleen et käsitä tyhmyyttäsi ettei ketään kiinnosta ottaa vastaan "miestä" joka jättää omassa maassaan heikot pulaan vain että pääsee jonon ohitse ensimmäisenä turvaan. Muu maailma ei ole kuin Suomi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaveri kertoi yli vuosi sitten kertauksissa ollessaan kouluttajan tuumanneen reservistä eronneiden joutuvan rintamalle siinä missä muutkin. Ei kuulemma löydy myötätuntoa PV:ssä näille. Mitä sitten joutuvat siellä tekemään voi vain arvata. Tuskin mitään helppoa ainakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaveri kertoi yli vuosi sitten kertauksissa ollessaan kouluttajan tuumanneen reservistä eronneiden joutuvan rintamalle siinä missä muutkin. Ei kuulemma löydy myötätuntoa PV:ssä näille. Mitä sitten joutuvat siellä tekemään voi vain arvata. Tuskin mitään helppoa ainakaan.
Reservistä eronneet siirretään Siviilipalveluskeskuksen alaisuuteen ja heidän tietonsa PV:n rekistereistä pyyhitään. Täydennyspalvelun suoritettuaan reservistä eronnut on nykyisen laintulkinnan mukaisesti sinetöinyt tekonsa ja se on peruuttamaton eikä häntä voi enää palauttaa osaksi reserviä, ei vaikka hän itse niin tahtoisikin.
Kaverisi on kuullut kouluttajan satuiluja. Kouluttajilla voi olla tapana käyttää tuollaista verbaliikkaa osana koulutusta, sillä voidaan pyrkiä sitouttamaan asiaan perehtymätön koulutettava sotilaaksi tai lujittamaan sotilasjoukon yhtenäisyyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi kolahtaa :-) Olet selvästi latvakakkonen
Hmm...Toisaalta tyvi 2"/4" on paljon helpompi työstää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä muistui mieleen artikkeli Antimilitaristi-lehdestä, jossa käsiteltiin mielen alistumista sotilaskoulutuksen aikana. Siinä kerrotaan aika hyvin miten armeijan koulutus pyrkii avaamaan koulutettavan persoonallisuuden ja järjestelemään sen koulutuksen myötä uudelleen siten että hänestä saadaan maanpuolustukselle hyödyllinen työrukkanen.
Tuo kaverisi kertoma saattaa olla joko hänen itse keksimäänsä tai sitten kouluttajan kaveriisi kohdistamaa manipulaatiota, veikkaisin jälkimmäistä ja nyt hän pitää tuota totuutena, kertoihan sen hänelle suuri auktoriteetti, armeijan kouluttaja.
https://antimilitaristi.fi/artikkeli/mielen-alistuminen
- Anonyymi
Kyllähän sivarin kohtalo on sodassa veemäinen ilman asetta ja kaikki paskahommat ruumiin pesut vihollisten ruumiiden joukkohautaamine paskapoteroiden huolto ja kaivuu sekä "terveiden oikeiden sotilaiden juoksevien asioiden hoito kipinä kahvinkeitto kaluston kantaminen jne ...
- Anonyymi
Ei tänne kukaan sivari jää. Siinä vaiheessa kun merkit näyttää siltä niin sivarit lähtee maasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tänne kukaan sivari jää. Siinä vaiheessa kun merkit näyttää siltä niin sivarit lähtee maasta.
"Ei tänne kukaan sivari jää. Siinä vaiheessa kun merkit näyttää siltä niin sivarit lähtee maasta."
Silloin kun merkit tavoittaa tavallisen sivarin hallinto ja tiedustelu on tiennyt asiat jo ajat sitten eikä maasta mihinkään enään lähdetä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei tänne kukaan sivari jää. Siinä vaiheessa kun merkit näyttää siltä niin sivarit lähtee maasta."
Silloin kun merkit tavoittaa tavallisen sivarin hallinto ja tiedustelu on tiennyt asiat jo ajat sitten eikä maasta mihinkään enään lähdetäAina löytyy rajanylityspaikkoja. Sivari voi myös ennakoida ja lähteä kun hänen mielestään siltä näyttää. Ei se raja ilman ennakkomerkkejä kiinni mene.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina löytyy rajanylityspaikkoja. Sivari voi myös ennakoida ja lähteä kun hänen mielestään siltä näyttää. Ei se raja ilman ennakkomerkkejä kiinni mene.
Höpö höpö sivari on niin kusisessa tilanteessa sen jälkeen kun rähinä alkaa ...en ikinä haluaisi olla sodan ajan sivari ...mieluummin vaikka etummaiseen poteroon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö sivari on niin kusisessa tilanteessa sen jälkeen kun rähinä alkaa ...en ikinä haluaisi olla sodan ajan sivari ...mieluummin vaikka etummaiseen poteroon
Ehei, sivari on jo häipynyt maasta ennen kuin mikään alkaa.
- Anonyymi
😂😂😂
- Anonyymi
Et sä VELLIPERSII mihinkään ehdi lähtee ....
- Anonyymi
Kyyyyllähän me voidaan aina livestriimi tehdä, globaaliin levitykseen, jossa näkyy selvästi, kuinka suomalaisen VELLIPERSIIN käy ... .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sä VELLIPERSII mihinkään ehdi lähtee ....
Kyllä ehtii, sinusta ei ole sellaista estämään 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehei, sivari on jo häipynyt maasta ennen kuin mikään alkaa.
Ja tulee ensimmäisessä paluulennossa raudoissa takaisin sotilasviranomaisten vietäväksi etulinjaan. Ilman asetta, tottakai
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli myönnät suomalaiset ampuvat oman maansa kansalaiset. Tällainen on "länsimaistunut" Suomi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina löytyy rajanylityspaikkoja. Sivari voi myös ennakoida ja lähteä kun hänen mielestään siltä näyttää. Ei se raja ilman ennakkomerkkejä kiinni mene.
Sinä olet melkoinen tampio koska se ei vaan mene päähäsi jakeluun että yksikään valtio ei ota vastaan etsinkäkuulutettua suomalaista joka hylkää maansa heikoimmat ja pakenee itse ensimmäisenä. Paitsi Venäjä voi ottaa ja sieltä sinua ei tulla hakemaan eikä pelastamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin kun merkit tavoittaa tavallisen sivarin hallinto ja tiedustelu on tiennyt asiat jo ajat sitten eikä maasta mihinkään enään lähdetäAivan ja maasta päässeet maanpuolustusvelvolliset etsintäkuulutetaan kun jättävät saapumatta viranomaisten määräämään tehtävään. On paljon helpompaa vain myöntyä ja tehdä kuten valtio käskee vaikka siviilitöissä kuin paeta maasta ja tulla raudoissa takasin joloin vasta kusessa onkin.
- Anonyymi
""terveiden oikeiden sotilaiden juoksevien asioiden hoito... "
Kuten seksipalveluiden antaminen sotilaille ilman hyvitystä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tulee ensimmäisessä paluulennossa raudoissa takaisin sotilasviranomaisten vietäväksi etulinjaan. Ilman asetta, tottakai
Ei varmasti tule!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli myönnät suomalaiset ampuvat oman maansa kansalaiset. Tällainen on "länsimaistunut" Suomi.
Tottakai nuo kus.päät ampuvat oman maan kansalaisia, sekä punaisia että sivareita 🙄. Ei kai se kenellekään tule yllätyksenä.
- Anonyymi
Niinku n. 4-5 vuotta sitten, jolloin VELLIPERSII ei USKALTANUT tulla hoodeille, vaikka tarkka paikka ja aika reilusti palstalla ilmoitettiin ... etukäteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmasti tule!
Kyllä tulee, voi olla siitä varma
- Anonyymi
Älä lässytä pazkaa, stnan räkänokka.
Joko muuten osaat kirjoittaa sen opinahjos nimen oikein?. ... ja kertoa, että mistä tiedekunnasta voikaan valmistua oikein UIMAMAISTERIKSI?.
- Anonyymi
Stubb haluaa lähettää Suomen reserviläiset Ukrainaan sotimaan, eikä ole ensimmäinen korpraali sillä asialla.
- Anonyymi
Kyllä kai normaali suomalainen mies olisi valmis vaikka vähän maksamaan että jos sota syttyisi niin pääsisi ampumaan rys...siä vanhan perinteen mukaan ...saisi valtio siitäkin tuloja
- Anonyymi
"Suomalainen normaali mies ei ehdi edes kissaa sanoa kun luoti läväyttää aivot lähimpään puun kaarnaan."
no mitäs rys..sä ? tiijätkö muuten mistä sai alkunsa sananalasku "yksi suomalainen vastaa kymmentä rys..sää " 😁 se taisi olla talvisodassa suhde miestappioissa 🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suomalainen normaali mies ei ehdi edes kissaa sanoa kun luoti läväyttää aivot lähimpään puun kaarnaan."
no mitäs rys..sä ? tiijätkö muuten mistä sai alkunsa sananalasku "yksi suomalainen vastaa kymmentä rys..sää " 😁 se taisi olla talvisodassa suhde miestappioissa 🤣Joo ne kuuluisat venäläiset lihahyökkäykset oli jo arkipäivää silloin
- Anonyymi
Ei sä mikään mies ole, muuten postaukses pitää kyllä paikkansa.
- Anonyymi
Taidat kerjätä sellaista metallinpalaa lanttuus r***änNILKKI. ..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat kerjätä sellaista metallinpalaa lanttuus r***änNILKKI. ..
Siistippä räkänokka sitä ulosantias, ettei tuu eteen tilanne, jossa joudut lunastamaan lässytykses.
- Anonyymi
Kyllä kai ny rys...siä jokainen haluaa ampua sehän on suomalaisten kansallislaji
- Anonyymi
On se Suomen armeija kova 😂😂😂😂
- Anonyymi
Kyllä maar .... sillä asialla on vuosisatojen mittaset perinteet.
- Anonyymi
Todelliset isänmaallisten normaalit suomalaiset ampuvatkin. Ainoastaan ry**än mieliset kätyrit ei. Siitä heidät tunnistaakin. Reservistä ei poistu normaalit suomalaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todelliset isänmaallisten normaalit suomalaiset ampuvatkin. Ainoastaan ry**än mieliset kätyrit ei. Siitä heidät tunnistaakin. Reservistä ei poistu normaalit suomalaiset.
Kyllä poistuu ja paljon lähteekin. Se näyttää aiheuttavan sotahulluille itkupotkuraivareita 😂.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä poistuu ja paljon lähteekin. Se näyttää aiheuttavan sotahulluille itkupotkuraivareita 😂.
Vain sinun unelmissasi jossa jätetään sairaat ja heikot pulaan. Sodan aikaan haluan kyllä on mukana vastaanottamassa näitä pelkureita kun heidät tuodaan raudoissa naama pettymyksestä mutrulla lentokentälle sen jälkeen kun heidät on palautettu Suomeen 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain sinun unelmissasi jossa jätetään sairaat ja heikot pulaan. Sodan aikaan haluan kyllä on mukana vastaanottamassa näitä pelkureita kun heidät tuodaan raudoissa naama pettymyksestä mutrulla lentokentälle sen jälkeen kun heidät on palautettu Suomeen 😂
Ketään ei tuoda takaisin, voit olla varma siitä. Reservistä erottu, kansalaisuudesta erottu ja uusi elämä aloitettu Thaimaassa.
Tsemppiä sulle rintamalle 😂.
- Anonyymi
Nelkyt vuotta samassa asennosta saa korkeintaan puolvuotta kuntouttavaa.
- Anonyymi
Ei ole. Rauha on tärkeää ja peiliin katsominen. Jokaisesta ei ole armeijaan, on myös siviilihenkilöitä eri aloilla tai alojen ulkopuolella. Armeijahenkilöt ovat erikseen.
- Anonyymi
Jokaisesta ON armeijaan, kaikki muu on typerää selittelyä. Jokaisen tulee taistella kuolemaan saakka maansa ja yhteiskunnan puolesta. Tässä voidaan tarvittaessa avustaa jos motivaatiota ei ole. Sodassa ei ole sijaa pelkureille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisesta ON armeijaan, kaikki muu on typerää selittelyä. Jokaisen tulee taistella kuolemaan saakka maansa ja yhteiskunnan puolesta. Tässä voidaan tarvittaessa avustaa jos motivaatiota ei ole. Sodassa ei ole sijaa pelkureille.
Sinä olisit ensimmäisiä, jotka saa napin otsaan. Jokaisen pitää puolustaa itseään, ei sinun kaltaisia kommunisteja, tai jotakin valtiota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ehdi edes ääntä päästää, kun aivosi lävähtää karjalan mäntyyn. Siitä ne kylkeä pitkin valuvat hitaasti maahan, tip tip tip 😆.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olisit ensimmäisiä, jotka saa napin otsaan. Jokaisen pitää puolustaa itseään, ei sinun kaltaisia kommunisteja, tai jotakin valtiota.
No kerro milläs ammut aseettomana reservistä eronneena napin otsaan kellekään. Etenkin aseistautuneelle sotilaalle? Jos tulet sodan aikana asekourassa suomalaisia sotilaita vastaan aikeissa käyttää kuvailemaasi voimakeinoa muutut samassa aseistautuneeksi viholliseksi joka saa asianmukaisen käsittelyn ASAP. Puheissasi on muutenkin ristiriitaa koska aiot pelkuri parta ensimmäseinä mutta kuitenkin haluat tappaa suomalaisia sotilaita. En usko lainkaan että kykenet jälkimmäiseen. Sinussa ei ole siihen miestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ehdi edes ääntä päästää, kun aivosi lävähtää karjalan mäntyyn. Siitä ne kylkeä pitkin valuvat hitaasti maahan, tip tip tip 😆.
Eli siis tunnustat viimein olevasi vihollisen puolella ampumassa suomalaisia. Uhosi on katteetonta koska yksinäsi et saa uhattua tai ammuttua yhtäkään aseistautunutta suomalaista tai Naton sotilasta😆Joten se siitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä lausuntosi osoittaa että reservistä eroajat haluavat ampua suomalaiset auttaakseen venäläisiä. Hyvä, laitetaanpa tästä vinkkiä Puolustusvoimille ja Puolustusministeröön että meillä on Suomessa viidettä kolonnaa jota vastaan on alettava varautumaan 😆Kiitos paljon tästä esimerkistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä lausuntosi osoittaa että reservistä eroajat haluavat ampua suomalaiset auttaakseen venäläisiä. Hyvä, laitetaanpa tästä vinkkiä Puolustusvoimille ja Puolustusministeröön että meillä on Suomessa viidettä kolonnaa jota vastaan on alettava varautumaan 😆Kiitos paljon tästä esimerkistä.
Ole hyvä vaan, kiva olla avuksi!
- Anonyymi
Suomalaisen kannattaa kuitenkin tiedostaa että aseistakieltäytyminen on perustavaa laatua oleva ihmisoikeus ja se kuuluu meille kaikille!
https://antimilitaristi.fi/artikkeli/aseistakieltäytyminen-kuuluu-kaikille- Anonyymi
"Suomalaisen kannattaa kuitenkin tiedostaa ..."
Suomalainen tiedostaa että itsensä puolustaminen on suomalaisen perusoikeus ja siksi Suomessa ei koskaan voi tapahtua Butsan kaltaista venäläisten terroristien tekemiä joukkomurhia ja raiskauksia ... jokaisen suomalaisen reserviläisen luodissa lukee venäläisen maahantunkeutujan nimi 😉👍
Ei auta pelokkaan tiltun Suomen armeija vastainen propaganda ...noutaja tulee maanpetturi tiltullekin heti kun asiat niin vaatii 😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalainen tiedostaa että itsensä puolustaminen on suomalaisen perusoikeus ja siksi Suomessa ei koskaan voi tapahtua Butsan kaltaista venäläisten terroristien tekemiä joukkomurhia ja raiskauksia ... jokaisen suomalaisen reserviläisen luodissa lukee venäläisen maahantunkeutujan nimi 😉👍
Ei auta pelokkaan tiltun Suomen armeija vastainen propaganda ...noutaja tulee maanpetturi tiltullekin heti kun asiat niin vaatii 😁Oikeuksista puheenollen jokaisella on myös oikeus olla puolustamatta itseään vaikkapa väkivallattoman vakaumuksensa puolesta, jos siitä huolimatta haluaa vahingoittaa tälläistä henkilöä syyllistyy lähinnä pahoinpitelyyn ja pahimmassa tapauksessa murhaan josta voidaan tuomita sitten aikanaan vankilaan määrämättömäksi ajaks,i siviilien murhaaminen kun on rikos myös sotatilanteessa.
- Anonyymi
"Miten kävi viimeksi 😉?"
Taidettiin teurastaa rys...siä saman verran Suomen korpiin kuin koko USA:n miestappiot olivat toisessa maailmansodassa ja edelleen porskutellaan itsenäisenä suvereenina hyvinvoitivaltiona ...toisin kuin neuvostoliitto jonka olemassa olosta ei edes alle kolmekymppiset ihmiset tiedä mitään ...paska kun kuopattiin 🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeuksista puheenollen jokaisella on myös oikeus olla puolustamatta itseään vaikkapa väkivallattoman vakaumuksensa puolesta, jos siitä huolimatta haluaa vahingoittaa tälläistä henkilöä syyllistyy lähinnä pahoinpitelyyn ja pahimmassa tapauksessa murhaan josta voidaan tuomita sitten aikanaan vankilaan määrämättömäksi ajaks,i siviilien murhaaminen kun on rikos myös sotatilanteessa.
"Oikeuksista puheenollen jokaisella on myös oikeus olla puolustamatta itseään"
🤣😆😂😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miten kävi viimeksi 😉?"
Taidettiin teurastaa rys...siä saman verran Suomen korpiin kuin koko USA:n miestappiot olivat toisessa maailmansodassa ja edelleen porskutellaan itsenäisenä suvereenina hyvinvoitivaltiona ...toisin kuin neuvostoliitto jonka olemassa olosta ei edes alle kolmekymppiset ihmiset tiedä mitään ...paska kun kuopattiin 🤣Minä muistan neuvostoliiton ja sitä seuranneen nykyisen venäjän josta aneltiin armopaloja että me vauraat ja hyvinvoivat länsimaalaiset antaisimme niiden nälkää näkevälle kansalle humanitaarista apua ruokaa ja lumppuja....oli ne kyllä aika rääsyläisiä jo silloin osasin ennakoida että liittoutuvat varmaan jonkun pohjoiskorean kanssa jotenkin ovat niin samaa lajia 😉
- Anonyymi
"Taisitte hävitä maa-alueitanne ja maksaa tuntuvat sotakorvaukset 😂 Itsenäisyytenne saitte kuitenkin pitää, Venäjän armosta."
Ei venäjää silloin ollut olemassakaan oli vain neuvostoliitto ....isolla huomiolla oli .....szehän sitten pätkittiin lopullisesti jo vuosikymmeniä sitten täysin paskaksi olemattomiin .
venäläisille kerjäläisille sitten toimme humanitaarisena apuna sen jälkeen leipää ja lumppuja ...armosta 😉 - Anonyymi
Mitäs sitten, kun sun Case Officer saa napin päähänsä ... kukas sua sitten ohjaa?.
No mites kävi .... Tuliko asetetut tavoitteen saavutettua, että voi sanoa olleensa "voittaja"?.
Tuliko paraatimarssi Gelsinkiin ja Ouluun?.
Onnistuiko hallinnon vaihto ryssämielisiin?.
Murskattiinko Suomen asevoimat?.
Liitetiinkä Suomi osaksi maailman suurinta avovankilaa?.- Anonyymi
44.Div kirjoitti:
No mites kävi .... Tuliko asetetut tavoitteen saavutettua, että voi sanoa olleensa "voittaja"?.
Tuliko paraatimarssi Gelsinkiin ja Ouluun?.
Onnistuiko hallinnon vaihto ryssämielisiin?.
Murskattiinko Suomen asevoimat?.
Liitetiinkä Suomi osaksi maailman suurinta avovankilaa?."Onnistuiko hallinnon vaihto ryssämielisiin?."
Välirauhansopimuksen myötä Suomen todelliseksi johtajaksi tuli korkea-arvoinen neuvostokenraali Andrei Ždanov, joka oli Neuvostoliiton diktaattorin Josif Stalinin suosikki. Tämä johti suomettumisen aikakauteen, ja Valvontakomission johdolla Suomen sisäpolitiikkaan luotiin neuvostomyönteinen kansanrintama ja muun muassa vaihdettiin Neuvostoliitolle epämieluisa Suomen hallitus.[2]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Moskovan_välirauha - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei auta pelokkaan tiltun Suomen armeija vastainen propaganda ...noutaja tulee maanpetturi tiltullekin heti kun asiat niin vaatii 😁Älä uhkaile siellä. Ei teillä ole oikeutta omia suomalaisia ampua.
Anonyymi kirjoitti:
"Onnistuiko hallinnon vaihto ryssämielisiin?."
Välirauhansopimuksen myötä Suomen todelliseksi johtajaksi tuli korkea-arvoinen neuvostokenraali Andrei Ždanov, joka oli Neuvostoliiton diktaattorin Josif Stalinin suosikki. Tämä johti suomettumisen aikakauteen, ja Valvontakomission johdolla Suomen sisäpolitiikkaan luotiin neuvostomyönteinen kansanrintama ja muun muassa vaihdettiin Neuvostoliitolle epämieluisa Suomen hallitus.[2]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Moskovan_välirauhaNo entäs ne muut tavoitteet?. :-)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä uhkaile siellä. Ei teillä ole oikeutta omia suomalaisia ampua.
Ei kukaan ole suomalaisten ampumisesta puhunut vaan vihollisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onnistuiko hallinnon vaihto ryssämielisiin?."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Moskovan_välirauhaMitään neuvostomyönteistä hallitusta ei ole vaihdettu koskaan Suomeen. ..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeuksista puheenollen jokaisella on myös oikeus olla puolustamatta itseään vaikkapa väkivallattoman vakaumuksensa puolesta, jos siitä huolimatta haluaa vahingoittaa tälläistä henkilöä syyllistyy lähinnä pahoinpitelyyn ja pahimmassa tapauksessa murhaan josta voidaan tuomita sitten aikanaan vankilaan määrämättömäksi ajaks,i siviilien murhaaminen kun on rikos myös sotatilanteessa.
Jos tiltut ja venäjän kätyrit eivät halua puolustaa itseään se ei toki meitä suomalaisia haittaa 🤣😆😂😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan ole suomalaisten ampumisesta puhunut vaan vihollisen.
Aha lasketko viholliselliseksi suomenkansalaisen, joka on kanssasi erimieltä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän nuo sotahullut ampuisi meidät suomalaiset aseistakieltäytyjät edelleenkin jos vain siihen heille tulisi mahdollisuus aivan kuten tekivät Arndt Pekuriselle jatkosodan aikana 1941.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mielipiteestä ole kukaan puhunut vaan henkilöistä jotka asettuu vihollisen puolelle kieltäytymällä vastustamasta heitä ja kokonaan auttamatta yhteiskuntaa sodan aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mielipiteestä ole kukaan puhunut vaan henkilöistä jotka asettuu vihollisen puolelle kieltäytymällä vastustamasta heitä ja kokonaan auttamatta yhteiskuntaa sodan aikana.
Millä tämä määritellään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tämä määritellään?
Esim reservistä eroaminen jolloin heitetään ase maahan eikä vastusteta venäläistä sotilasta kun se hyökkää maahan eikä estetä tätä mm. raiskaamasta ja tappamasta siviilejä. Siinä tilanteessa ei olla ainakaan meidän suomalaisten puolella. Kun kieltäytyy puolustamasta Suomea ja sen suojelua tarvitsevaa kansaa asettuu Venäjän puolelle. Suomen ollessa sodassa ei ole puolueetonta osaa.
- Anonyymi
Sivarina kiva että pääasee säätää myös, tolpalle
- Anonyymi
Joku sano, et sinä pääse mihinkään
- Anonyymi
Niinhän se olisi ollut Suomenkin kohdalla tärkeää tuo puolustus. Siis jos oltaisiin pysytty itsenäisenä valtiona eikä ulkoistettu päätöksentekoa ulkopuolisille.
- Anonyymi
70-luvulla suuresta ja mahtavasta vieraili ystävyyskaupungin jalkapallojoukkue.
Kentän lähettyvillä oli R-kioski josta kaikki kävivät ostamassa purukumia ja jauhoivat sitä välittömästi onnellisena kuin lapset.
Kuten me hiukan vanhemmat muistamme niin niillä paskiaisilla ei juuri länsikamaa ollut.- Anonyymi
Satuilitpa somast omias nälissäs Nato-Tiltu. 😜
Ei niillä Neukuilla rahaa ollu. Länsiivaluutta oli kiven alla ja futisjoukkueella kaitijat, jotka ei tod. päästäny ketää ÄRRÄlle.
Vielä 80-luvun lopulla koulutuksessa olleet IT- tech Neukut kulkivat ohjatusti ryhmässä, eikä rahaa edelleenkään ollut.
Lännen CoCom'ia kierrettiin yhteistyössä esim. Samsungin kanssa. :D
- Anonyymi
Jokaisen EU maan täytyy pitää 5% reservi ja käytyää 1% bkt:stä asehankintoihin
- Anonyymi
Ei varmaan tarvitse kovin paljoa arvuutella, mitkä postaukset ovat "Keskuksen", A-palvelun ohjeistamia.
- Anonyymi
Mediapoolissa osataan!
- Anonyymi
"Kumpikako kohtalo on veemäisempi, ollako ruumiinpesijänä vai pestävänä?"
Tarkoitat siis kumpi on mieluisampaa olla sivari vai eloton rys...sä - Anonyymi
virheet lopetti asevelvollisuuden euroopasta
- Anonyymi
Rauhanturvaoperaatioon Ukrainassa käytettäisiin vain kantahenkilökuntaa.
Huomioitavaa on se miten riskialtis operaatio olisi kysymyksessä.
Käihkö ei osaa sanoa, missä ajassa 1 500 suomalaissotilasta Ukrainaan saataisiin.
Voi saada nopeasti, mutta se on puolustusvoimien kantahenkilökuntaa- Anonyymi
Onhan Suomessa paljon tosimiehiä reserviläisiä jotka pieksäisivät venäläiset menne tullen. Ei heitä ole vaikeaa ja hidastakaan saada Ukrainaan. Osa on pitänyt sitoa puuhun kiinni jotteivat olisi jo menneet Uralille asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan Suomessa paljon tosimiehiä reserviläisiä jotka pieksäisivät venäläiset menne tullen. Ei heitä ole vaikeaa ja hidastakaan saada Ukrainaan. Osa on pitänyt sitoa puuhun kiinni jotteivat olisi jo menneet Uralille asti.
Suomen vellihousut ottavat venäläisiltä pataan, niin että korvat soi. Ei kannata edes yrittää.
- Anonyymi
Ja paskat on
- Anonyymi
Asevelvollisuusarmeija on feodaaliajan jäänne.
Maaorjuuden nykyaikainen vastine. - Anonyymi
Aloittaja on kivikautinen. Hänessä ei ole eroa siihen aikaan nähden.
- Anonyymi
Miä en ainakaan puolusta valtiota, joka systemaattisesti haluaa tuhota kaikista heikoimmassa asemassa olevat näännyttämällä nälkään tai uhkaillemalla + pakottamalla työhön ilman palkkaa!!
- Anonyymi
Mitä väliä. Puolustusvoimat tappaa jokatapauksessa jos ei venäläiset jos kieltäytyy tarttumasta aseeseen. Sellainen tämä yhteiskunta on. Toisaalta ihan sama kuka sodassa tappaa, onko se venäläinen vai suomalainen sotilas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä. Puolustusvoimat tappaa jokatapauksessa jos ei venäläiset jos kieltäytyy tarttumasta aseeseen. Sellainen tämä yhteiskunta on. Toisaalta ihan sama kuka sodassa tappaa, onko se venäläinen vai suomalainen sotilas.
Ei voi puolustusvoimat omiaan tappaa, jos kieltäytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se asenne valitettavasti on aika erittäin vihamielinen venäjän tukijoita kohtaan jotka kieltäytyvät vastustamasta Venäjää. Ei suomalaiset sotilaat muuten tapa siviiliejä. Viime sodissa rangaistiin myös niitä jotka kieltäytyvät menemästä rintamalle. Samat lait todennäköisesti otetaan käyttöön uudelleen. Onhan se toki karmeaa mutta senhän voi välttää tekemällä kuten valtio määrää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti tappavat meidät sivarit ja totaalit ym. Siksi en teekään eroa minkämaalainen sotilas on sillä näillä on vain halu tappaa. Jokapuolella nämä reserviläiset uhkaavat ampua jos vakaumus tai mielipide on erilainen kuin näillä itsellään. Suoni ei ole sisäisesti kehittynyt sitten itsenäisyytensä alkupäivistä. Mitä siis väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti tappavat meidät sivarit ja totaalit ym. Siksi en teekään eroa minkämaalainen sotilas on sillä näillä on vain halu tappaa. Jokapuolella nämä reserviläiset uhkaavat ampua jos vakaumus tai mielipide on erilainen kuin näillä itsellään. Suoni ei ole sisäisesti kehittynyt sitten itsenäisyytensä alkupäivistä. Mitä siis väliä.
Eli omilla kansalaisilla ei ole mitään arvoa, jos omaat erilaiset mielipiteet tai arvot. Joko joudut "viihdyttämään" sotilaita tai saat luodin päähäsi. Sellainen hieno maa tämä Suomi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli omilla kansalaisilla ei ole mitään arvoa, jos omaat erilaiset mielipiteet tai arvot. Joko joudut "viihdyttämään" sotilaita tai saat luodin päähäsi. Sellainen hieno maa tämä Suomi.
Suomi luokitellaan virheellisesti länsimaaksi vaikka oikea viiteryhmämme löytyy entisistä varsovan liiton maista. Hallintokoneistomme on sekoitus tsaarinaikaa ja Neuvostoliittoa ja ihmisten asenteet valitettavan pitklti samoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä voi. Rintamaolosuhteissa teloitetaan esim. karkuruudesta, ihan täällä Suomessakin tehtiin niin sota-aikana.
- Anonyymi
Onko Suomella resursseja varustaa reserviläisensä käymään laajarintamaista puolustussotaa Venäjää vastaan ?
- Anonyymi
Onko edes reserviläisiä jotka Naton laajentumisen vuoksi haluaisi sotia?
Rauhaa rakastavia suomalaiset pääosin ovat. Sotilaallisen laajentumisen vuoksi ei kannata itseään asettaa kuoleman partaille.
Tolkku tässäkin asiassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko edes reserviläisiä jotka Naton laajentumisen vuoksi haluaisi sotia?
Rauhaa rakastavia suomalaiset pääosin ovat. Sotilaallisen laajentumisen vuoksi ei kannata itseään asettaa kuoleman partaille.
Tolkku tässäkin asiassa.Kun kuuntelee maamme johtoa ja runsaslukuisia nykyisiä ja entisiä maamme minsteriä niin maassamme on halukkaita reserviläisiä laajentaa Venäjän uhan vuoksi turvatakuita ja etenkin Natoa.
Natoa koska Venäjä on saanut jopa Yhdysvallat uskomaan Naton pelotteeseen. Tämä on sitä Venäjän hybridivaikuttamista jota se on vuosikymmenet onnistuneesti harjoittanut.
Meidät on aivopesty venäläisten terapialla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kuuntelee maamme johtoa ja runsaslukuisia nykyisiä ja entisiä maamme minsteriä niin maassamme on halukkaita reserviläisiä laajentaa Venäjän uhan vuoksi turvatakuita ja etenkin Natoa.
Natoa koska Venäjä on saanut jopa Yhdysvallat uskomaan Naton pelotteeseen. Tämä on sitä Venäjän hybridivaikuttamista jota se on vuosikymmenet onnistuneesti harjoittanut.
Meidät on aivopesty venäläisten terapialla.Eli siis pidät huonona asiana että Nato vahvistaisi itseään Venäjän uhkaa vastaan. Nato laajenee vain sen takia että siihen hakeutuvat maat haluavat suojautua Venäjän imperialimilta ja terrorismilta. Venäjä on se joka oikeasti haluaa laajentua ja se toteuttaa sen viemältä ne alueet toisilta aloittamalla sotia ja suorittamalla kansanmurhia. Maassamme on halukkaita reserviläisiä vain puolustamaan omia alueitamme ja myös Euroopan alueita tällaiselta terrorilta. Kukaan ei lietso sotaa paitsi Venäjä ja venäjän kannattajat.
- Anonyymi
Tyytyväisiä suomalaisia ja masentuneita venäjämielisiä syrjäytyneitä tiltuja melkoisia vastakohtia palsta täynnä .
Itse suomalaisena tyytyväisenä duunarina olen sitä mieltä että on hieno asia että voin puolustaa itseäni maatani ja kotiani
Masentuneista syrjäytyneistä alkoholisoituneista tiltuista en voi sanoa muuta kuin että jos on elämässään täysin epäonnistunut eikä tunnelin päässä valoa näy niin kai sellaista elämää ei sitten halua puolustaakaan ...
onneksi näiden masentuneiden katkerien muutamien tiltujen määärä maassamme on lähes olematon heillä ei ole merkitystä kuin kelan joninlaisina kuluina- Anonyymi
Analyysi perusteella rajan tällä puolella on juuri sama tilanne kuin itärajan tuolla .
Tyytyväiset olemassaoloaan puolustavat venäläiset rynnivät tykinruokana kohti Ukrainan lihapatoja . Samaan aikaan tyytymättömät venäläiset duunarit jonottavat työpäivän jälkeen voita leipänsä päälle ja varaosia rikkinäisiin kodinkoneisiinsa . - Anonyymi
Näillekin on tehtäviä sodan aikana, eikä masennus ole niille esteenä. Ruumiin pesua, taisteluhautojen siivoamista ruumiista, partion kärkimiehenä toimimista, 24/7 kipinämikkona ja sotilaiden palvelua rintamalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näillekin on tehtäviä sodan aikana, eikä masennus ole niille esteenä. Ruumiin pesua, taisteluhautojen siivoamista ruumiista, partion kärkimiehenä toimimista, 24/7 kipinämikkona ja sotilaiden palvelua rintamalla.
Dronet ja ammukset ovat lämpöhakuisia . Kohonneen turvallisuusriskin lämmönlähteet rintamalla on minimoitu.
Suomi on jo päättynyt luopua teltoista. Kaminat menivät samassa sopimuksessa. Kaminan hormeista ei tehty erillistä päätöstä.
Henkilökohtaisen majoitteen lämmityksen hoitaa jokainen taistelija itse oman kykynsä mukaan. Nestepitoiset muonat vaihtuvat kevyempään kuivamuonaan jotka nautitaan suoraan säkistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sotilaiden palvelua rintamalla? Tarkoitat varmaan naisia. Siinä vaiheessa kun pakotetaan sotilaita "palvelemaan" niin samalla palvelulla saavat kuulan kalloonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sotilaiden palvelua rintamalla? Tarkoitat varmaan naisia. Siinä vaiheessa kun pakotetaan sotilaita "palvelemaan" niin samalla palvelulla saavat kuulan kalloonsa.
No no masentuneet tiltut kyllä voivat lopettaa surkean epäonnistuneen elämänsä laittamalla kuulan omaan kalloonsa ei kaituollaisella elämällä paljon arvoa ole .....mutta me oikeat tyytyväiset suomalaiset taas olemme hyvillämme että voimme itseämme puolustaa tarvittaessa ja olemme saaneet siihen koulutuksen ...näistä ei taideta tiltun ryyppyporukoissa paljon puhua ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No no masentuneet tiltut kyllä voivat lopettaa surkean epäonnistuneen elämänsä laittamalla kuulan omaan kalloonsa ei kaituollaisella elämällä paljon arvoa ole .....mutta me oikeat tyytyväiset suomalaiset taas olemme hyvillämme että voimme itseämme puolustaa tarvittaessa ja olemme saaneet siihen koulutuksen ...näistä ei taideta tiltun ryyppyporukoissa paljon puhua ?
Turvallisuusuhka antaa ase elämänsä ryssineelle itsetuhoiselle alkoholisoituneelle tiltulle ...lapio riittää kyllä siellä linjassa hommia on näille muutamille pelokkaille luusereille ihan yötä päivää ilman asettakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dronet ja ammukset ovat lämpöhakuisia . Kohonneen turvallisuusriskin lämmönlähteet rintamalla on minimoitu.
Suomi on jo päättynyt luopua teltoista. Kaminat menivät samassa sopimuksessa. Kaminan hormeista ei tehty erillistä päätöstä.
Henkilökohtaisen majoitteen lämmityksen hoitaa jokainen taistelija itse oman kykynsä mukaan. Nestepitoiset muonat vaihtuvat kevyempään kuivamuonaan jotka nautitaan suoraan säkistä.Tuo turvallisuusriskien minimointi koskeekin varsinaisen puolustuksen hoitavia sotilaita joiden varassa yhteiskunnan turvallisuus on eikä valanrikkojia. Kyllä rintamalla voi raivata taisteluhautaa vihollisista ja jonkunhan ne ruuat on tuotava sotilaille jotta nämä voivat keskittyä työhönsä. On paskapoteroiden kauvuuta ja täyttämistä ym. Sodassa ei ole olemassakaan mitään helppoja tehtäviä ja kuten Ukrainassa ollaan nähty jokainen voi kuolla koska vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sotilaiden palvelua rintamalla on näiden huollon järjestäminen ja siitä huolehtiminen, myös taistelupaikkojen siivous ruumiista niin omien kuin vihollisten. Ei niihin taisteluyksiköitä ja reservejä käytetä koska niille on todellakin tärkeämpää tehtävää. Tämä perustuu lakiin eli Puolustustilalaissa 25 ja 26 pykälissä annetaan sotilaille valtuus ottaa siviilihenkilöitä puolustustukeviin tehtäviin.
25 §
Sotilasviranomainen voi määrätä joukkojen ja niiden toimintaa palvelevien yritysten käyttöön näiden toimintaedellytysten turvaamiseksi henkilöitä tarpeelliseen tilapäiseen työntekoon.
26 §
Edellä 1 momentissa tarkoitetun yrityksen tai laitoksen palveluksessa oleva henkilö on sotilasviranomaisen määräyksestä ja sen alaisuudessa velvollinen suorittamaan muitakin kuin varsinaisen palvelussuhteensa perusteella hänelle kuuluvia tehtäviä.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1991/19911083 - Anonyymi
Sodassa ihmiset joutuvat äärimmäisen stressin alle, joten jollain masentuneisuuteen vetoaminen välttyäkseen rintamalta ei vaikuta mihinkään. Jokainen on masentunut niin rintamalla kuin kotirintamalla. Toisten omaiset kuolevat ja haavoittuvat, ja voin kertoa jo nyt ettei sympatiaa heru sellaisille jotka suunnittelevat omaa pakoaan jotta pääsevät ensiksi turvaan. Tuskin sympatiaa heruu sellaisillekaan jotka jäävät Suomeen mutta kieltäytyvät menemästä auttamaan. Tämä ei ole uhkailua vaan ihan niitä asenteita joita tullaan näkemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikään nainen ei suostu teitä "palvelemaan" rintamalla. Jo on törkeät jutut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei naiset rintamalle joudu. Eriasia sitten nämä valanrikkojat. Paljon on erilaista hommaa, voihan sitä toimia vaikka tienviittana huoltokolonnille kun reserviläiset laittavat tiltun roikkumaan kalsareistaan liikennemerkkiin 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turvallisuusuhka antaa ase elämänsä ryssineelle itsetuhoiselle alkoholisoituneelle tiltulle ...lapio riittää kyllä siellä linjassa hommia on näille muutamille pelokkaille luusereille ihan yötä päivää ilman asettakin
Se kaivaa poteron joka pelkää. Ja kyllähän me kaikki pelätään. Pelokkaimmat eivät saa itse kaivettua poteroaan tai sitten kaivat siitä niin syvän etteivät pääse sieltä pois. Sellaista se rintamapelkuruus on .
Armeijalla on kurinpitoprotokolla jossa omat teloittavat niskuroijat ja vihollinen vain ampuu taitamattomat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kaivaa poteron joka pelkää. Ja kyllähän me kaikki pelätään. Pelokkaimmat eivät saa itse kaivettua poteroaan tai sitten kaivat siitä niin syvän etteivät pääse sieltä pois. Sellaista se rintamapelkuruus on .
Armeijalla on kurinpitoprotokolla jossa omat teloittavat niskuroijat ja vihollinen vain ampuu taitamattomat.Viime sodissa ammuttiin karkureita ja pelokkaita sotilaita sadoittain. Sama tapahtuu sodan alettua, sillä Puolustusvoimilla on edelleen samat kurinpitoprotokollat valmiina, jotka valtioneuvosto hyväksyy käytännössä heti Suomen säädöskokoelmaan kun sota alkaa. Reservistä eroajien kannattaisi painaa tämä mieleensä ettei suuta kannata soitella. Jokaiselle kuitenkin annetaan mahdollisuus hyvittää tekonsa antamalla mahdollisuus palata takaisin reserviin. Suomen asenne karkuruutta kohtaan on edelleen ankara, mutta toimimme silti sivistyneesti ja armollisesti. Silti rajat vedetään aina johonkin eikä armeijalla ole varaa leikilaskuun kun maamme puolustus on kysymyksessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm..Elleipä tingi vaan maksaa teoista kuin herrasmies,niin varmasti moni kaupallinen lottakin suostuu tavaroiden järjästelyyn....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viime sodissa ammuttiin karkureita ja pelokkaita sotilaita sadoittain. Sama tapahtuu sodan alettua, sillä Puolustusvoimilla on edelleen samat kurinpitoprotokollat valmiina, jotka valtioneuvosto hyväksyy käytännössä heti Suomen säädöskokoelmaan kun sota alkaa. Reservistä eroajien kannattaisi painaa tämä mieleensä ettei suuta kannata soitella. Jokaiselle kuitenkin annetaan mahdollisuus hyvittää tekonsa antamalla mahdollisuus palata takaisin reserviin. Suomen asenne karkuruutta kohtaan on edelleen ankara, mutta toimimme silti sivistyneesti ja armollisesti. Silti rajat vedetään aina johonkin eikä armeijalla ole varaa leikilaskuun kun maamme puolustus on kysymyksessä.
Ei ole tätä päivää uhata ampumisella niitä jotka eivät halua sotaan osallistua 😡. Suomi on barbaarinen, josta sivistys on kaukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm..Elleipä tingi vaan maksaa teoista kuin herrasmies,niin varmasti moni kaupallinen lottakin suostuu tavaroiden järjästelyyn....
Painu hel...iin 😡!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei naiset rintamalle joudu. Eriasia sitten nämä valanrikkojat. Paljon on erilaista hommaa, voihan sitä toimia vaikka tienviittana huoltokolonnille kun reserviläiset laittavat tiltun roikkumaan kalsareistaan liikennemerkkiin 😁
Valanrikkoja voit olla vaikka sinä itse sillä valan rikkomisesta et joudu oikeudelliseen vastuuseen. Sotilasvala on vain perinne vailla juridista sitovuutta.
- Anonyymi
Asevelvollisuus alkaa olla Suomalaisille itselleen mennyttä aikaa nyt kun maanpuolustus palvelut on ostettu Natolta. Nato-suomalaiset osallistuvat vapaaehtois pohjalta Naton avustaviin eturintaman toimiin, vartiointiin ja eteentyönnettyhin kilpijoukkoihin.
Mutta tottakai se on "TULOS TAI ULOS".- Anonyymi
No ei tasan ole. Puolustus hoidetaan ensisijaisesti omin voimin ja Nato tukee siinä ohessa. Kovasti se teitä maanpuolustusta vastustavia tiltuja harmittaakin että pitää valittaa päivät täällä.
- Anonyymi
Suomalainen vastaa Nato-Tiltulle:
"Luulet sie saatanan vähä-älynen, jot mie rupian pyöreitä kivilöitä siun ja ruottalaisten upseerloihen polkuje varrelle asettelemaan? - Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Luulet sie saatanan vähä-älynen, jot mie rupian pyöreitä kivilöitä siun ja ruottalaisten upseerloihen polkuje varrelle asettelemaan? - Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon.”Tiltu tekee mitä reservin suomalainen sanoo 😉muuten ei hyvä heilu tiltulle 😡
Tiltu on venäläisen orjakansan tuote ja ihailija ainakin joten sopii hyvin palvelijaksi suomalaiselle sotilaalle 😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Luulet sie saatanan vähä-älynen, jot mie rupian pyöreitä kivilöitä siun ja ruottalaisten upseerloihen polkuje varrelle asettelemaan? - Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon.”Näin vastataan. Pakottajat poljetaan suohon tai hukutetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei tasan ole. Puolustus hoidetaan ensisijaisesti omin voimin ja Nato tukee siinä ohessa. Kovasti se teitä maanpuolustusta vastustavia tiltuja harmittaakin että pitää valittaa päivät täällä.
Jos Nato ei suoriudu sitoumuksistaan Suomea kohtaan - niin Nato ULOS!
HORIOPPIA NYT. SE ON NÄYYTÖN PAIKKA NATOLLA!
Kyllä se legioona muualtakin tositoimiin saadaan palkattua ja halvemmalla! Kustannustehokkuus kuuluu oleellisena osana maanpuolustukseen tehokkuuteen, ei hölmö itsensä tapattaminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiltu tekee mitä reservin suomalainen sanoo 😉muuten ei hyvä heilu tiltulle 😡
Tiltu on venäläisen orjakansan tuote ja ihailija ainakin joten sopii hyvin palvelijaksi suomalaiselle sotilaalle 😁Turha kuvitellakaan, että kukaan suostuu suomalaisen sotilaan palvelijaksi. Jos pakotetaan niin alkaa verenvuodatus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha kuvitellakaan, että kukaan suostuu suomalaisen sotilaan palvelijaksi. Jos pakotetaan niin alkaa verenvuodatus.
Meinaat siis ilman aseita järjestää verenvuodatuksen aseistautuneita reserviläisiä vastaan??? 😁Tiltu tekee kuten sotilasviranomainen määrää koska Puolustustilalaki antaa siihen valtuudet. Voimme vaikka käskeä tiltun raivaamaan miinakenttää sillä verukkeella että pitää kerätä polttopuita kamiinaan. tai kaivamaan paskapoteroita niin kauan että kuoppa on "kelvollinen" 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin vastataan. Pakottajat poljetaan suohon tai hukutetaan.
Meinaatko että aseeton venäläistiltu pakottaa aseita kantavat venäläisiä vihaavat reserviläiset suohon??? Siis tiltu, joka on yksin 900 000 reserviläisen keskellä???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaat siis ilman aseita järjestää verenvuodatuksen aseistautuneita reserviläisiä vastaan??? 😁Tiltu tekee kuten sotilasviranomainen määrää koska Puolustustilalaki antaa siihen valtuudet. Voimme vaikka käskeä tiltun raivaamaan miinakenttää sillä verukkeella että pitää kerätä polttopuita kamiinaan. tai kaivamaan paskapoteroita niin kauan että kuoppa on "kelvollinen" 😁
Siviiejä ei sotaherrojen käskyt koske. :D
Siviiliväestöei ole sotilasviranomaisten määräysten vallassa. :D - Anonyymi
Vaikutatte olevan täysiä k.u.s.i.p.ä.i.t.ä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikutatte olevan täysiä k.u.s.i.p.ä.i.t.ä!
Tapattavat eri mieltä olevat. Täys sikoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siviiejä ei sotaherrojen käskyt koske. :D
Siviiliväestöei ole sotilasviranomaisten määräysten vallassa. :DReservinkieltäytyjiä, eli siis siviilipalvelusmiehiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Anonyymi
Tiltu ja lapio on hyvä yhdistelmä päivisin öisin sitten tiltut saavat kantaa kalustolaatikoita linjaan ym ...
Oikeat suomalaiset taistelijat sitten saavat levätä taisteluiden välissä ja tiltut muutenkin juoksupoikinamme hoitavat sotilaiden henkilökohtaisia asioita myöskin kahvinkeittoa ruuan noutoja vaatteiden pesua jnee ... 😉- Anonyymi
1300 km pitkä rintama ja sitä puolustava armeija marssii vatsallaan huoltopaikalle. Ruokajakelupisteelle pizzat ja kebabit toimitetaan tilausjärjestyksessä Woltin kautta.
Posti ja Schenker toimittavat sidontatarvikkeita, puhtaita alusvaatteita ja vaippoja lähimpään ABC noutoautomaattiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1300 km pitkä rintama ja sitä puolustava armeija marssii vatsallaan huoltopaikalle. Ruokajakelupisteelle pizzat ja kebabit toimitetaan tilausjärjestyksessä Woltin kautta.
Posti ja Schenker toimittavat sidontatarvikkeita, puhtaita alusvaatteita ja vaippoja lähimpään ABC noutoautomaattiin.Ja te tiltut kannatte ne meille kun vai napsautamme sormiamme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja te tiltut kannatte ne meille kun vai napsautamme sormiamme.
No jos Woltilla, Postilla ta, Schenkerillä on, mutta jos muut eivät kelpaa niin se on Nato-Tiltun käytävä sitte itee hakemassa vaippansa.
- Anonyymi
Niin siinä tulee käymään. Mutta ette te Nato-Tiltut muutenkaan saisi kylmässä märissä maakuopissa nukutuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja te tiltut kannatte ne meille kun vai napsautamme sormiamme.
Teille pakottajille kannetaan laukaus keskelle otsaa ja polkaistaan muutaman kerran perään, niin että aivomassaa kaivetaan kengänpohjistakin.
- Anonyymi
Ettet keneltään unohtuisi tärkeä toimenpide, niin panen nämä ohjeet tänne.
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
https://eroa-armeijasta.fi/- Anonyymi
Eli noin liitytään siihen pelkurien joukkoon joka jättää heikot, sairaat, naiset ja lapset pulaan päästäkseen itse YRITTÄMÄÄN ensin turvaan mäenne muita.
Pannaans vielä åland-pufuftuf-tiltun harmiksi vähän faktaa Puolustustilslaista;
25 §
Sotilasviranomainen voi määrätä joukkojen ja niiden toimintaa palvelevien yritysten käyttöön näiden toimintaedellytysten turvaamiseksi henkilöitä tarpeelliseen tilapäiseen työntekoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli noin liitytään siihen pelkurien joukkoon joka jättää heikot, sairaat, naiset ja lapset pulaan päästäkseen itse YRITTÄMÄÄN ensin turvaan mäenne muita.
25 §
Sotilasviranomainen voi määrätä joukkojen ja niiden toimintaa palvelevien yritysten käyttöön näiden toimintaedellytysten turvaamiseksi henkilöitä tarpeelliseen tilapäiseen työntekoon.Eli sotilasviranomainen eli se reserviläinen voi raahata pufuftuf tiltun niskasta kaivamaan ja täyttämään kakkamonttuja joita tiltu sitten naama norsunvitulla Natosta mumisten sitten tekee reserviläisten nauraessa huutonaurua vieressä 👉👌🤡
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sotilasviranomainen eli se reserviläinen voi raahata pufuftuf tiltun niskasta kaivamaan ja täyttämään kakkamonttuja joita tiltu sitten naama norsunvitulla Natosta mumisten sitten tekee reserviläisten nauraessa huutonaurua vieressä 👉👌🤡
Et sinä pysty tekemään mitään punkeroressu. Voin sivarina kusta vaikka kintuillesi etkä sinä syyllistymättä rikokseen voi tehdään mitään. Voit vain puhista helttapunaisena kuin possu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
25 §
Sotilasviranomainen voi määrätä joukkojen ja niiden toimintaa palvelevien yritysten käyttöön näiden toimintaedellytysten turvaamiseksi henkilöitä tarpeelliseen tilapäiseen työntekoon.Turha määrätä niitä, joita ei kiinnosta olla nöyriä orjia eliitille.
Haittaa vaan pakottaa ihmisiä sotaan tai pakkotöihin.
Sodassa pakotetut ihmiset tutkitusti ampuu tahallaan jorpakkoon. Ammuksia kuluu.
Pakkotyö puolestaan on varma huonon laadun tae. Kalliimpaa joutua tekemään työt uudestaan kunnolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sotilasviranomainen eli se reserviläinen voi raahata pufuftuf tiltun niskasta kaivamaan ja täyttämään kakkamonttuja joita tiltu sitten naama norsunvitulla Natosta mumisten sitten tekee reserviläisten nauraessa huutonaurua vieressä 👉👌🤡
Eli pakotatte käymällä käsiksi tai uhkaamalla ampua. Sairasta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat näköjään jotain outoa nautintoa toisten kyykyttämisestä ja alistamisesta 🙄.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli pakotatte käymällä käsiksi tai uhkaamalla ampua. Sairasta!
Et ymmärrä venäläisenä suomenkieltä. Tuossa kerrottiin selvästi, että sotilasviranomainen saa puolustustilalain perusteella valtuudet viedä maanpuolustusvelvollisuuttaan välttelevän tiltun puolustusta tukeviin tehtäviin, eli mm. paskapoteroiden kaivamiseen. Laitetaans tiltulle teksti uudelleen ja tavaa se suomenkielen sanakirjan kanssa 😁
"Eli sotilasviranomainen eli se reserviläinen voi raahata pufuftuf tiltun niskasta kaivamaan ja täyttämään kakkamonttuja joita tiltu sitten naama norsunvitulla Natosta mumisten sitten tekee reserviläisten nauraessa huutonaurua vieressä" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha määrätä niitä, joita ei kiinnosta olla nöyriä orjia eliitille.
Haittaa vaan pakottaa ihmisiä sotaan tai pakkotöihin.
Sodassa pakotetut ihmiset tutkitusti ampuu tahallaan jorpakkoon. Ammuksia kuluu.
Pakkotyö puolestaan on varma huonon laadun tae. Kalliimpaa joutua tekemään työt uudestaan kunnolla."Turha määrätä niitä, joita ei kiinnosta olla nöyriä orjia eliitille."
Sinä et ole öakien yläpuolella joten turhaa vikistä, koska sillä ei ole mitään merkitystä kiinnostaako sua vai. Olet maanpuolustusvelvollinen ja sinua koskevat Suomen lait kuten kaikkia muitakin. Kun esivalta käskee, sinä menet nöyränä vaikka vankilaan. Ne vankilat ovatkin tehty niitä varten joita ei säännöt ja lait yleensäkään kiinnosta. Jos koet tämän maan niin vastenmielisenä mikset poistu jo nyt? Tähän te liukurit ette viitsi koskaan vastata.
"Haittaa vaan pakottaa ihmisiä sotaan tai pakkotöihin."
Mitä haittaa tulee siitä että esim sairaiden ja heikkojen hyvinvoinnista huolehditaan? Miksi koet että sellainen on turhaa? Kieltäytymällä maanpuolustusvelvollisuudesta kieltäydyt puolustamasta ja auttamasta heikkoja.
"Sodassa pakotetut ihmiset tutkitusti ampuu tahallaan jorpakkoon. Ammuksia kuluu."
Ei ammu ohi ellei halua tapattaa itseään. Jos et ammu vihollista tämä ampuu sinut. Se on niin yksinkertaista. Vihollinen ei ole pasifisti eikä pelkuri. Venäläinen halveksii heikkoutta ja pitää aseetonta pasifistia vain helppona ryöstettävänä ja tapettavana.
"Pakkotyö puolestaan on varma huonon laadun tae. Kalliimpaa joutua tekemään työt uudestaan kunnolla."
Eli näet tässäkin heikkojen auttamisen pakkotyönä joka ri kiinnosta sinua. Entäpä kun sinä itse olet sodan aikaan vammautunut ja toisten avun varassa. Olisitko silloin sitä mieltä ettei ketään saa pakottaa auttamaan sairaita ja heikkoja? Niinpä...sitähän minäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat näköjään jotain outoa nautintoa toisten kyykyttämisestä ja alistamisesta 🙄.
En tietenkään saa. Minä toimin sodan aikana lakien ja määräysten mukaan. Sinä ja palstan muut pakenijapelkurit taas saavat nautintoa siitä että jättävät heikot pulaan päästäkseen itse pakoon turvaan. Sairasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tietenkään saa. Minä toimin sodan aikana lakien ja määräysten mukaan. Sinä ja palstan muut pakenijapelkurit taas saavat nautintoa siitä että jättävät heikot pulaan päästäkseen itse pakoon turvaan. Sairasta
Jos Suomen valtio ei toimi minun parhaakseni, miksi minä toimisin sen parhaaksi? En näe tässä maassa nykyään mitään puolustamisen arvoista. Suomen Poliittinen johto eikä eliitti ole puolustamisen arvoisia ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
25 §
Sotilasviranomainen voi määrätä joukkojen ja niiden toimintaa palvelevien yritysten käyttöön näiden toimintaedellytysten turvaamiseksi henkilöitä tarpeelliseen tilapäiseen työntekoon.Tuo puolustustilalain 25§ tarkoittaa työttömiä ja työvelvoitettuja joita ei koske siviilipalveluslain alaiset rajoitteet, kannattaa muistaa että reservistä kieltäytynyt on täydennyspalveluksen suoritettuaan käytännössä siviilipalvelusmies.
Siviiilipalveluslain 65§ A kohta määrittelee siviilipalvelusmiesten sodan aikaisten työsuoritusten paikoiksi melkein kaiken muun paitsi puolustusministeriön ja puolustushallinnon alaiset työt.
Puolustustilalain 7§ mainitsee että lakia sovellettaessa otetaan huomioon Suomen lait ml. perustuslaki ja kansainväliset sopimukset sekä kansainvälisen oikeuden yleisesti tunnustetut säännöt joihin Suomi on sitoutunut. Puolustustilalakia ei siis voida käyttää kumoamaan siviilipalveluslaki 1446/2007 sodan aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo puolustustilalain 25§ tarkoittaa työttömiä ja työvelvoitettuja joita ei koske siviilipalveluslain alaiset rajoitteet, kannattaa muistaa että reservistä kieltäytynyt on täydennyspalveluksen suoritettuaan käytännössä siviilipalvelusmies.
Siviiilipalveluslain 65§ A kohta määrittelee siviilipalvelusmiesten sodan aikaisten työsuoritusten paikoiksi melkein kaiken muun paitsi puolustusministeriön ja puolustushallinnon alaiset työt.
Puolustustilalain 7§ mainitsee että lakia sovellettaessa otetaan huomioon Suomen lait ml. perustuslaki ja kansainväliset sopimukset sekä kansainvälisen oikeuden yleisesti tunnustetut säännöt joihin Suomi on sitoutunut. Puolustustilalakia ei siis voida käyttää kumoamaan siviilipalveluslaki 1446/2007 sodan aikana.Kiitos tiedosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo puolustustilalain 25§ tarkoittaa työttömiä ja työvelvoitettuja joita ei koske siviilipalveluslain alaiset rajoitteet, kannattaa muistaa että reservistä kieltäytynyt on täydennyspalveluksen suoritettuaan käytännössä siviilipalvelusmies.
Puolustustilalain 7§ mainitsee että lakia sovellettaessa otetaan huomioon Suomen lait ml. perustuslaki ja kansainväliset sopimukset sekä kansainvälisen oikeuden yleisesti tunnustetut säännöt joihin Suomi on sitoutunut. Puolustustilalakia ei siis voida käyttää kumoamaan siviilipalveluslaki 1446/2007 sodan aikana.Yritäpä selvittää se näille siviilien tappamisesta fantasioiville sotaurhoille. Valitettavasti Suomen armeija on saatu pilattua tällä aineksella jolla ensisijainen ajatus sodassa on päästä alistamaan niitä joista ei rauhan aikana pidä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritäpä selvittää se näille siviilien tappamisesta fantasioiville sotaurhoille. Valitettavasti Suomen armeija on saatu pilattua tällä aineksella jolla ensisijainen ajatus sodassa on päästä alistamaan niitä joista ei rauhan aikana pidä.
Ilmeisesti Suomen kansalaiset voivat joutua pelkäämään omaa armeijaansa "väärien" mielipiteidensä tähden. Pelottava skenaario.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti Suomen kansalaiset voivat joutua pelkäämään omaa armeijaansa "väärien" mielipiteidensä tähden. Pelottava skenaario.
Kuulostaa joltain diktatuurilta 😔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritäpä selvittää se näille siviilien tappamisesta fantasioiville sotaurhoille. Valitettavasti Suomen armeija on saatu pilattua tällä aineksella jolla ensisijainen ajatus sodassa on päästä alistamaan niitä joista ei rauhan aikana pidä.
Heille on mahdotonta sitä saada ns. "jakeluun". He keksivät keinot inttää vastaan vaikka ehkä aavistavat ettei horinalleen löydy minkäänlaista katetta nykyisistä laeista. Huonon itsetunnon omaavia ressukoita joille on jopa mahdotonta myöntää erehtyneensä tai olevansa väärässä. Tyypillistä on myös tuo yksittäisten lakipykälien levittely ja asiansa oikeuttaminen niiden perusteella ymmärtämättä ettei laeista voida irroittaa erillisiä pykäliä ja oikeuttaa omaa sanomaansa ja toimintaansa niiden perusteella vaan että lakeja luetaan kuten ne on kokonaisuudessaan kirjoitettu. Valitettavasti Suomen armeijaan pääsi varsinkin ennen vuotta 1995 asennevammaiset ja mieleltään vinksahtaneet yksilöt täysin vapaasti. Jonkinlainen psykologinen testaus aloitettiin vasta Mika Murasen tapauksen myötä, mutta edelleen se on riittämättömällä tolalla kun nuoremmiltakin kuulee näitä sivareiden ja aseistakieltäytyjien lynkkauspuheita. Kutsuntoihin tarvittaisi järeä persoonallisuustestaus ja PV:stä riippumaton psykiatrinen arviointi, jossa raakattaisi julmasti pois nämä kanssakansalaisten alistamisesta ja tappamisesta haaveilevat mieleltään epävakaat yksilöt.
- Anonyymi
Feministit nauraa varusmiehille ja sivareille, ne kun on pakotettu palkattomaan pakkopalvelukseen sukupuolen perusteella.
Nöyristelevät varusmiehet ja sivarit häpäisee kaikki miehet.- Anonyymi
Sivarit ei niinkään vaan nämä reservin eroajat. Toisaalta me reserviläiset emme tunne mitään häpeää näiden puolesta vaan olemme hyvillämme että vihollisen kannattajat poistuvat reservistä jolloin voimme luottaa jäljelle jääneeseen joukkoon. Nämä olisivat melko varmasti pettäneet joukkomme vihollisen edessä loikkaamalla sen puolelle. Sivareita vastaan ei sinänsä kellään ole mitään koska he ovat rehellisesti valinneet tehtävänsä aivan alussa. Valanrikkojat ovat eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivarit ei niinkään vaan nämä reservin eroajat. Toisaalta me reserviläiset emme tunne mitään häpeää näiden puolesta vaan olemme hyvillämme että vihollisen kannattajat poistuvat reservistä jolloin voimme luottaa jäljelle jääneeseen joukkoon. Nämä olisivat melko varmasti pettäneet joukkomme vihollisen edessä loikkaamalla sen puolelle. Sivareita vastaan ei sinänsä kellään ole mitään koska he ovat rehellisesti valinneet tehtävänsä aivan alussa. Valanrikkojat ovat eri asia.
Miksi te aina jaksatte jauhaa tuosta valasta jolla ei ole p*skankaan vertaa minkäänlaista merkitystä oikeassa elämässä?
Sotilasvala ei velvoita ketään lain edessä eikä sen rikkomisesta ole säädetty rangaistusta.
https://maavoimat.fi/-/sotilasvala-ja-vakuutus-yhdistaa-sotilasjoukon
- Anonyymi
Asevel., asepakko mahdollistaa päättäjille helpon ja halvan sodankäynnin.
- Anonyymi
Kyllä puilustusvoimamme on erittäin kustannustehokas 😉 Malli Cajanderin ajat ovat ohitse me suomalaiset saamme tarvittaessa välineet millä eliminoimme tarvittaessa maahantunkeutujat ja luopio tiltutkiijn siinä sivussa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä puilustusvoimamme on erittäin kustannustehokas 😉 Malli Cajanderin ajat ovat ohitse me suomalaiset saamme tarvittaessa välineet millä eliminoimme tarvittaessa maahantunkeutujat ja luopio tiltutkiijn siinä sivussa .
Uhkaile sinä vaan tappamisella niitä jotka eivät alistu tahtoonne ja suostu sotimaan. Edestänne löydätte.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uhkaile sinä vaan tappamisella niitä jotka eivät alistu tahtoonne ja suostu sotimaan. Edestänne löydätte.
Tiltuthan ne täällä uhkailee tappaa reserviläiset ja jopa siviilitkin. Puolustusvoimat on luotu sellaisia terroristeja varten kuten poliisikin. Tuossa ylempänä eräs tiltu kertoo ilmiantavansa suomalaisia laitoksia Venäjälle jotta se voi iskeä ohjuksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiltuthan ne täällä uhkailee tappaa reserviläiset ja jopa siviilitkin. Puolustusvoimat on luotu sellaisia terroristeja varten kuten poliisikin. Tuossa ylempänä eräs tiltu kertoo ilmiantavansa suomalaisia laitoksia Venäjälle jotta se voi iskeä ohjuksilla.
Kotirintamalle jäävät MAAHANMUUTTAJIEN KATUJENGIT LISTII POLIISIT ja ASEISTETUT MILITANTIT. Suomalaiset voi lähteä Thaikkuihin seuraamaan hävityksen etenemistä Nato-suimessa.
Viranomaiset pysyy kiireisinä. :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotirintamalle jäävät MAAHANMUUTTAJIEN KATUJENGIT LISTII POLIISIT ja ASEISTETUT MILITANTIT. Suomalaiset voi lähteä Thaikkuihin seuraamaan hävityksen etenemistä Nato-suimessa.
Viranomaiset pysyy kiireisinä. :DNäin se menee, suomesta lähtee suuret määrät asukkaita pois maasta. Raha Eliitti ja poliittinen johto piiloutuu bunkkereihinsa. Kentälle jää vain pieni armeijan porukka, joka tapattaa itsensä nopeasti ja varmasti. Bye bye valtio nimeltä Suomi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viranomaiset pysyy kiireisinä. :DTää tiltu on ilmeistä vajakki koska se ei ymmärrä edelleenkään että etsintäkuulutetut maanpuolustusvelvollisuutensa laimolyöneet karkurit saadaan vaikka Venäjältä. Mahtaa näillä olla naama harmista norsunvitulla kun nämä tuodaan raudoissa takaisin sieltä ladyboyn jalkojen välistä Suomeen sotilasviranomaisten hellään huomaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää tiltu on ilmeistä vajakki koska se ei ymmärrä edelleenkään että etsintäkuulutetut maanpuolustusvelvollisuutensa laimolyöneet karkurit saadaan vaikka Venäjältä. Mahtaa näillä olla naama harmista norsunvitulla kun nämä tuodaan raudoissa takaisin sieltä ladyboyn jalkojen välistä Suomeen sotilasviranomaisten hellään huomaan.
Millä meinaatte saada esim. Thaimaasta ihmisen suomeen, joka on lähtenyt reservistä ja tarvittaessa luopunut kansalaisuudesta?
- Anonyymi
Loistava tieto eli aivan rauhassa saa olla maassa tai lähteä ulkomaille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä meinaatte saada esim. Thaimaasta ihmisen suomeen, joka on lähtenyt reservistä ja tarvittaessa luopunut kansalaisuudesta?
Palasina .....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on vastattu jo useasti mutta vastataan jälleen kun se ei mene kertakaikkiaan maasta pakenemisesta haaveileville jakeluun.
Jokainen suomalainen on maanpuolustusvelvollinen, ja asevelvollisuus koskee 18−60 -vuotiaita miehiä. Sitä joko kuuluu reserviin, varareserviin tai siviilivarantoon. Eroamalla reservistä siirtyy siviilivarantoon ja henkilöä koskee täten siviilipalveluslaki. Se ei vapauta maanpuolustusvelvollisuudesta, vaan eroaja siirtyy vain yhdestä varannosta toiseen. Olitpa sitten missä tahansa noista, niin LKP:n aikana sinun on oltava viranomaisten tavoitettavissa. Jos jätät saapumatta LKP:n tai sodan aikana sinulle osoitettuun tehtävään syyllistyt rikokseen. Ja ulkomailla piileskely ei pelastaisi, sillä Suomen viranomaiset tekevät yhteistyötä ulkomaiden viranomaisten kanssa, ja etsintäkuulutettuna matkustusasiakirjojen perusteella et pysty pakenemaan kauaa. Jos et usko niin lue se siviilipalveluslaki. Tässä lainaus 76 pykälästä; "Siviilipalvelusvelvollinen, joka saatuaan määräyksen ylimääräiseen palvelukseen tai liikekannallepanon aikana jättää saapumatta palvelukseen, lopettaa palveluksen tai kieltäytyy palveluksesta, on tuomittava siviilipalveluksesta kieltäytymisestä ylimääräisen palveluksen tai liikekannallepanon aikana vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."
Ja mitä tulee palautuksiin, Thaimaassa rikollisia ja etsintäkuulutettuja ei katsota hyvällä. Heitä ei kiinnosta karkurin hyysääminen, vaan sen sijaan kansainvälisesti etsintäkuulutettu pidätetään ja tämä palautetaan Suomeen. Näin tehdään jo rauhan aikana ja se takuuvarmasti toimii tehokkaasti myös sodassa. Kannattaisi teidän pakenemisesta haaveilevien lukea vaikkapa kaikkien niitten maiden lainsäädännöt miten kansainvälisesti etsintäkuulutettuja rikokseen syyllistyneitä kohdellaan. Uhoilustanne huomaa ettette ole ainakaan ajatellut asiaa yhtään pidemmälle.
Koska karkaamisella uhoavat ja kerskuvat pelkurit eivät suostu uskomaan tätä toiseksi, niin kerrotsan nyt vielä kerran se, ettei yhdessäkään maassa anneta sympatiaa sellaiselle miehelle, joka jättää heikot pulaan vain päästäkseen ensin pakoon. Karkurilta tullaan kysymään jossain vaiheessa viranomaisten toimesta "miksi olet täällä, etkä auttamassa kansasi heikompia omassa maassasi?" Karkurit ovat samanlaisia epätoivottuja junantuomia kuin sotaa pakoilevat Ukrainalaiset miehet täällä. Sympatiaa ei siis heru sillä yhteiskunnat valitettavasti ympäri maapallon eri kulttuureissa eivät hyväksy itsekkyyttä.
Tässäpä nyt tyhjentävä vastaus mutta se ei mene näille karkureille jakeluun. Mutta kaikesta näistä palstan uhoiluista näkee läpi sen pelon, että he itsekin tietävät ettei piileskely tule onnistumaan. Jokainen osallistuu maamme puolustukseen tavalla tai toisella. Sympatiaa on turhaa odottaa tällä palstalla tai missään yhteiskunnassa jos avoimesti kertoo jättävänsä heikot pulaan. Merkille pantavaa on sekin, etteivät nämä pakoa suunnittelevat puolustaudu tuohon syytökseen millään, sillä he tietävät tekevänsä pelkurimaisesti.
- Anonyymi
fuk tat shit!!!
- Anonyymi
Putinin lutkuttajat eivät ole kysyttyjä työmarkkinoilla.
Kannattaa kysyä MV-Lehdestä hyväpalkkaista hommaa.- Anonyymi
Moni on töissä, katsos kun Suomessa ei kysytä poliittista kantaa työpaikoilla 😉.
- Anonyymi
Yhdessäpä tunnetussa Suomalaisessa kiinteistöalan firmassa johtopuolelta kysyttiin sotilasarvoa, passia ja palveluspaikkaa. En kertonut vaan haistatin pitkät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni on töissä, katsos kun Suomessa ei kysytä poliittista kantaa työpaikoilla 😉.
Kumpi on työnantajas ..... KELA vai TE-Keskus?. :-)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi on työnantajas ..... KELA vai TE-Keskus?. :-)
Ei kumpikaan näistä.
- Anonyymi
Jos vaihtoehtoina on olla ulkomaalainen omassa maassaan tai joutua sotaan surman suuhun, voiko leikkiä vaikka Satosen thaimaalaista?
- Anonyymi
Kumpi on parempi: Asevelvollisuus vai asepakko?
- Anonyymi
Kumpaakin sukupuolta koskeva valikoiva asevelvollisuus olisi paras, siinä mallissa saadaan motivoituneeimmat sotilaiksi ja muut sivariin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpaakin sukupuolta koskeva valikoiva asevelvollisuus olisi paras, siinä mallissa saadaan motivoituneeimmat sotilaiksi ja muut sivariin.
Eikös Nato-armeijoissa ole molempia sukupuolia sotimaan? Kyllä sen pitää riittää.
- Anonyymi
Tämä on mielenkiintoinen keskustelu. Muutama henkilö yrittää ketjussa ensin pelottella ja painostaa suomalaisia aseisiin, kun se ei onnistu niin alkaa uhkailu.
Tämä ei silti suomalaisiin näytä tehoavan ja vasta-argumentteja onkin tullut paljon. Suomalaiset ymmärtävät, että kenenkään ei ole pakko lähteä sotimaan, jos ei halua.- Anonyymi
Ei ole pakko mennä sotimaan. Mutta sinäkään et huomannut sitä että valitettavasti maasta pakeneminen meinaa sitä, ettei edes osallistu apua tarvitsevien auttamiseen esim sairaaloissa
kouluissa tai vaikkapa vanhustenhoidossa, jotka kuormittuvat kriisiaikana. Jos sivarit menevät näihin tai mihin tahansa sellaiseen tehtävään jossa tarvitaan apua, niin eihän siinä ole mitään moitittavaa, mutta jos nämä jätkät pakenevat ensimmäisten joukossa anomaan turvaa muista maista sellaista ei hyväksytä missään päin maailmaa. Siinä tapauksessa se viha ja halveksunta on täysin ansaittua. Jos et auta muita et saa sympatiaa itsekään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pakko mennä sotimaan. Mutta sinäkään et huomannut sitä että valitettavasti maasta pakeneminen meinaa sitä, ettei edes osallistu apua tarvitsevien auttamiseen esim sairaaloissa
kouluissa tai vaikkapa vanhustenhoidossa, jotka kuormittuvat kriisiaikana. Jos sivarit menevät näihin tai mihin tahansa sellaiseen tehtävään jossa tarvitaan apua, niin eihän siinä ole mitään moitittavaa, mutta jos nämä jätkät pakenevat ensimmäisten joukossa anomaan turvaa muista maista sellaista ei hyväksytä missään päin maailmaa. Siinä tapauksessa se viha ja halveksunta on täysin ansaittua. Jos et auta muita et saa sympatiaa itsekään.Kyllä Nato-suomeenkin hoitajia jää. niin paljon köyhää sakkia ettei niillä ole Orpon/Purran nylkemisen jälkeen varaa ainakaan ulkomaille lähteä.
Kokoomuksen ja muiden puolueiden CreenCard sakki lähtee ulkomaille sotaa pakoon ja myös ne Suomalaiset joilla on pinkka kondiksessa ja välit reserviin LOPULLISESTI POIKKI.
Koittakaahan sotia nassuttaa kovasti Nato-Tiltut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Nato-suomeenkin hoitajia jää. niin paljon köyhää sakkia ettei niillä ole Orpon/Purran nylkemisen jälkeen varaa ainakaan ulkomaille lähteä.
Kokoomuksen ja muiden puolueiden CreenCard sakki lähtee ulkomaille sotaa pakoon ja myös ne Suomalaiset joilla on pinkka kondiksessa ja välit reserviin LOPULLISESTI POIKKI.
Koittakaahan sotia nassuttaa kovasti Nato-Tiltut.Eli siis tunnustat että joku muu saa hoitaa heikommat että sinä pääset ekana karkuun ja turvaan etkä kieltäydyt auttamasta itse ketään. Sellainen on todella pelkurimaista ja halveksittavaa ja tämän vastaanoton saat ihan missä päin maailmaa tahansa. Miksi sinua tulisi auttaa missään kun et suostu auttamaan itse ketään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis tunnustat että joku muu saa hoitaa heikommat että sinä pääset ekana karkuun ja turvaan etkä kieltäydyt auttamasta itse ketään. Sellainen on todella pelkurimaista ja halveksittavaa ja tämän vastaanoton saat ihan missä päin maailmaa tahansa. Miksi sinua tulisi auttaa missään kun et suostu auttamaan itse ketään.
Ei ole minun ongelmani koska en ole mikään hoitaja. Hoida vaan fuckin heikkosi ja vanhuksesi ihan vaan itse. Mitä he ovat minun eteeni tehneet? Minä en ole tälle maalle velkaa mitään. Sinun syysihän se obn että he tarvitsevat apua koska
sinä tuot sodan tänne ja pakotat muut sotimaan sitä. Toivottavasti saat luodin päähäsi. Ammu se vaikka itse. Ja lakkaa lässyttämästä sillä sinä et estä ketään lähtemästä Suomesta jos täällä ei kiinnosta asua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole minun ongelmani koska en ole mikään hoitaja. Hoida vaan fuckin heikkosi ja vanhuksesi ihan vaan itse. Mitä he ovat minun eteeni tehneet? Minä en ole tälle maalle velkaa mitään. Sinun syysihän se obn että he tarvitsevat apua koska
sinä tuot sodan tänne ja pakotat muut sotimaan sitä. Toivottavasti saat luodin päähäsi. Ammu se vaikka itse. Ja lakkaa lässyttämästä sillä sinä et estä ketään lähtemästä Suomesta jos täällä ei kiinnosta asua.Olet saanut syntyä, kasvaa ja opiskella turvallisessa maassa jonka kansalaiset ovat nämä kaikki hyvän elämän lähtökohdat sinulle turvanneet. Maksajina ovat olleet he jotka ovat nyt vanhoja ja heikkoja.
Äärimmäisen itsekkäänä ja itsekeskeisenä yksilönä ajattelet nyt että sinulle kuuluu vain vapaudet tehdä kuten tahdot, mutta ei mitään velvollisuuksia sinut mahdollistanutta yhteiskuntaa kohtaan. Et ilmeisesti näe siinä olevan minkäänlaista moraalista ongelmaa?
- Anonyymi
Nykyhallitus on jakanut Nato-suomalaiset kahteen kategoriaan - Suomalaisiin ja Nato-suomalaisiin.
Kansa ei saanut äänestää Natolittolaiissuudesta ja Nato-suomalaiset saavat siksi itse sotia sotansa venäjää vastaan. Suomalaiset eivät osallistu hölmöön sotaanne.- Anonyymi
Te tiltut sen jaon olette tehneet. Täällä ei kukaan muu puhu Nato-suomalaisista kuin te tiltut jotka päivin ja öin pyritte saamaan epäjärjestystä Suomeen, huonolla tuloksella tosin...
- Anonyymi
Saksa palauttaa asevelvollisuuden.
Suomessa tarvitaan myös naiset asevelvollisiksi.- Anonyymi
Asevelvollisuus mahdollistaa ainoastaa rauhanaikaisen sodankäynnin harjoittelun ja kantahenkilökunnan koulutustaidon ylläpitämisen.
Todellisessa sotatilanteessa rintamalle viedään koulutettujen ja kouluttajien lisäksi myös ne joka jo rauhanaikana elivät alisteisessa asemassa. Lisäksi vapaaehtoiset eri maista ja luonnollisesti ystävämme Natomaista.
Suomi tarvitsee sodankäyntiin myös aseistusta ja luonnollisesti myös rahoituksen. Eli alkakaa nyt viimeinkin tehdä sotabudjettia seuraavaksi vaalikaudeksi. Ensi vaalikaudella on todennäköistä että pelkillä leikkauksilla sodankäyntiä ei rahoiteta, ei edes sitä harjoittelua jota on harrastettu viimeiset 80 vuotta.
- Anonyymi
Jos haluaa nostoväki-armeijan ammattiarmeijan sijaan, niin asevelvollisuudella on paikkansa.
- Anonyymi
Suomella ei ole ammattiarmeijaan varaa.
Nykyinen puolustusbudjetti on 6,5 miljardia /vuosi . Tästä noin 2 miljardia on kuluja jotka muodostuvat vausmieskoulutuksesta ja kertausharjoituksista, hallinto ja kiinteistökuluista . Henkilöstön palkkauskustannukset ovat noin 900 miljoona euroa /vuosi. Jatkossa on odotettavissa kustannusten nousua ja rauhanajan vuosibudjetin voi odottaa olevan 10-12 miljardia / vuosi.
Odotettavissa on sisäisiä leikkauksia eri momenteilta puolustusvoimissa kun kuluja sopeutetaan viimeistään silloin kun Venäjän uhkaa ei pystytä ylläpitämään.
- Anonyymi
Asevelvollisuus yksi tärkeimmistä asioista jokaiselle Natoa kannattavalle. Se on teidän velvollisuus, sotia Naton puolesta. :D
- Anonyymi
Mitä lähemmäs sota tulee, sitä epäsuositummaksi käy omakohtaisen asevelvollisuuden suosio. Naapuri Nato-Tiltulle asepalvelus eturintamalla sopisi kyllä oikein hyvin.
- Anonyymi
Eihän kukaan tervejärkinen haluaisi sotia, sodat on sotahulluille ja niille jotka eivät ymmärrä lopettaa valtionjohtajiensa tukemista sodissa. Valtionjohtajat ne on joiden tulisi sotia eikä lähettää edustamiensa kansakuntien jäseniä sotimaan. Sodat loppuvat kun yksikään rivimies ei niihin suostu lähtemään. Sodat eivät lopu sotimalla, siten niitä tulee aina vain lisää.
Ketjusta on poistettu 96 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533402
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253344No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281984Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81389Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141386Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501139Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens73995