Oletteko luopuneet...

Anonyymi-ap

...turn offeista jos teillä ollut sellaisia, ja jos niin missä iässä tai missä elämäntilanteessa?

50

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luopuneet turn offeista? Mitä tarkoitat tuolla?

• Anonyymi

Jos ennen kävi vain lyhyttukkainen niin käykö nykyään myös pitkätukkainen

• Miksi niistä pitäisi luopua??

• Anonyymi

Voisit saada kivan eläketädin kumppaniksi.

• Anonyymi kirjoitti:

En tee sellaisella mitään. Eikä sekään minulla.

• Anonyymi kirjoitti:

Katsos kun pitää kuitenkin olla henkisesti ja fyysisesti yhteensopiva.

• Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi myös pystyä tuntemaan rakkautta ja seksuaalista vetovoimaa sitä kumppania kohtaan.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Pitäisi myös pystyä tuntemaan rakkautta ja seksuaalista vetovoimaa sitä kumppania kohtaan.

Sun iässä yhteiset bingoreissut riittää.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Katsos kun pitää kuitenkin olla henkisesti ja fyysisesti yhteensopiva.

Taidat pelätä aikaa, kun itse olet eläkesetä.

• Anonyymi kirjoitti:

Taidat pelätä aikaa, kun itse olet eläkesetä.

Kyllä pelkäänkin. Ihan syystä. Samasta syystä nuoret namipyllyt pelkää minua.

• Anonyymi

Verestä muistiani ja kerro mitä turn offilla meinaat? En hiffaa.

Jasu

• Anonyymi

Sulla on kuulemma sipilätukka turn on eli kiihottelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulla on kuulemma sipilätukka turn on eli kiihottelee.

Heh, se on kylläkin ihan klanipää. Eikä kiihottele, mutta minkäs voin kun sisäkumi rupee näkymään. Nousee hiusraja pikkujiljaa ylemmäs.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, se on kylläkin ihan klanipää. Eikä kiihottele, mutta minkäs voin kun sisäkumi rupee näkymään. Nousee hiusraja pikkujiljaa ylemmäs.

Jasu

Ja mikäli nyt ymmärrän tuon turn offin oikein, en ole varma ymmärränkö. Mutta mulle on kaikki ihmiset nykyään turn offilla. Musta taitaa tulla ihmisvihaaja lopulta. Mulle kyllä sairaanhoitaja sanoi, kun kerroin että oon alkanu karttaa ja inhoo ihmisiä, että se olis ihan normaalia jos on uniongelmia ja jatkuvasti fatiikki uupunut. Suojamekanismit toimii niin, että kaikki rasitteet alkaa ärsyttää ja haluaa niistä äkkiä eroon.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mikäli nyt ymmärrän tuon turn offin oikein, en ole varma ymmärränkö. Mutta mulle on kaikki ihmiset nykyään turn offilla. Musta taitaa tulla ihmisvihaaja lopulta. Mulle kyllä sairaanhoitaja sanoi, kun kerroin että oon alkanu karttaa ja inhoo ihmisiä, että se olis ihan normaalia jos on uniongelmia ja jatkuvasti fatiikki uupunut. Suojamekanismit toimii niin, että kaikki rasitteet alkaa ärsyttää ja haluaa niistä äkkiä eroon.

Jasu

Sietokyky madaltuu, kun uupumus lisääntyy. Mutta on minussa sitäkin, että oikeesti pidän isoa osaa ihmisistä ihan mielisairaina ja todellisuustajun menettäneinä. Ja varmaan oon tullu niin monta kertaa pettyneeksi kiltteyttäni, että en enää päästä ketään ketkuilemaan lähelleni. Ja tiputan just alas, kun käy hermooni.

En siis jaksaa mielistellä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sietokyky madaltuu, kun uupumus lisääntyy. Mutta on minussa sitäkin, että oikeesti pidän isoa osaa ihmisistä ihan mielisairaina ja todellisuustajun menettäneinä. Ja varmaan oon tullu niin monta kertaa pettyneeksi kiltteyttäni, että en enää päästä ketään ketkuilemaan lähelleni. Ja tiputan just alas, kun käy hermooni.

Jasu

Ehkä parin vuoden sairasloma voisi olla tarpeen, että saan olla omissa oloissani nuolla haavani ja eheytyä olematta hullunmyllyssä mukana. Kun loittonee kaikesta paskasta, ehkä sitä paskaa taas joskus jaksaa paremmin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä parin vuoden sairasloma voisi olla tarpeen, että saan olla omissa oloissani nuolla haavani ja eheytyä olematta hullunmyllyssä mukana. Kun loittonee kaikesta paskasta, ehkä sitä paskaa taas joskus jaksaa paremmin.

Jasu

Toisaalta hirvittää jos käy kuten isälleni. 100% invaliditeetti psykiatrilta, kun sanoi että hakkaa heti jos työnantaja yhtään provosoi ja kävelee kantapäille ärsyttämään. Mussa tuntuu olevan samaa, en hakkaa välttis ketään, mutta sanon kyllä jos hermo pettää, että suksi vittuun vielä kun ehdit. En jaksa enää olla vaan hiljaa kun joku ärsyttää. Ei hermo kestä yhtään silmille hyppelijöitä irl.

Jasu

• Anonyymi

Sellasta vaatimusta kumppanille että kumppanin oltava feministi ja paino alle 50kg ja punainen tukka. Käykö nyt muukin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellasta vaatimusta kumppanille että kumppanin oltava feministi ja paino alle 50kg ja punainen tukka. Käykö nyt muukin

Aijaa? Okei, sulla semmoset toiveet. Minä en kumppania enää edes ottaisi, en jaksaisi olla niin mukava kun ihmissuhteissa pitäisi jaksaa olla. Enkä niin kiinnostunut toisesta kun pitäisi olla. Olisin hirmu ikävä kumppani.

Ihan liian ruma suustanikin kun suutun tai uuvun ihmiseen.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aijaa? Okei, sulla semmoset toiveet. Minä en kumppania enää edes ottaisi, en jaksaisi olla niin mukava kun ihmissuhteissa pitäisi jaksaa olla. Enkä niin kiinnostunut toisesta kun pitäisi olla. Olisin hirmu ikävä kumppani.

Ihan liian ruma suustanikin kun suutun tai uuvun ihmiseen.

Jasu

Toisen pitäis olla kauheen ymmärtäväinen ja myötämielinen mun kanssani, jotta jaksaisi mua katsella tämmöisenä väsyneenä ja vihaisena. Eikä sellasta voi keltään vaatia.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisen pitäis olla kauheen ymmärtäväinen ja myötämielinen mun kanssani, jotta jaksaisi mua katsella tämmöisenä väsyneenä ja vihaisena. Eikä sellasta voi keltään vaatia.

Jasu

Ihmissuhteet on tähdissä kirjoitettu, ei järjellä voi rakastua. Toivon että löydät sopivia ihmisiä ympärillesi, yksikin riittäisi. Ehkä jotkut ei tarvitse edes sitä yhtä. Minä tarvitsisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmissuhteet on tähdissä kirjoitettu, ei järjellä voi rakastua. Toivon että löydät sopivia ihmisiä ympärillesi, yksikin riittäisi. Ehkä jotkut ei tarvitse edes sitä yhtä. Minä tarvitsisin.

Mulla on jo ne ihmissuhteet mitä jaksan. Uusia en jaksaisikaan. Mennyt mielenkiinto ihmisiin aika totaalisesti. Kyllähän nyt juttelee vielä, mutta muutoin ei kyllä jaksa kiinnostaa, kun oma perhe. Sekin oikeen väsynä osaa ärsyttää, mutten kuitenkaan häädä heitä pois, kuten kaikki muut ihan tarkoituksella.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Näin on kyllä käynyt että uniongelmien kanssa sietokyky heikkenee vähän joka asiaa kohtaan, ihmiset ei kiinnosta ollenkaan, oikeastaan missään muodossa...tännekin lätiseminen pyörii siinä' rajoilla.
        Ihan kiusallani olen jatkanut, oikeastaan vain siksi että on talvi ja palstan poikkitieteellisyys viehättää jossain määrin 😂

• Anonyymi
        Ex-Lukka kirjoitti:

Näin on kyllä käynyt että uniongelmien kanssa sietokyky heikkenee vähän joka asiaa kohtaan, ihmiset ei kiinnosta ollenkaan, oikeastaan missään muodossa...tännekin lätiseminen pyörii siinä' rajoilla.
        Ihan kiusallani olen jatkanut, oikeastaan vain siksi että on talvi ja palstan poikkitieteellisyys viehättää jossain määrin 😂

Kyllä se vaan alkaa nakertaa hermoja, kun aina väsyttää vaikka nukkuisi miten paljon tahansa. Eikä ikinä ole levännyt olo. Toivottavasti syy selviää ja saadaan hoidettua, ennen kun muutun ihan persereiäksi. 😅

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se vaan alkaa nakertaa hermoja, kun aina väsyttää vaikka nukkuisi miten paljon tahansa. Eikä ikinä ole levännyt olo. Toivottavasti syy selviää ja saadaan hoidettua, ennen kun muutun ihan persereiäksi. 😅

Jasu

Kannattaa tutkailla vähän niitä lääkkeitä mitä syö, saattaa tulla ihan sivuoireenakin jostain niistä. Ei se persmäisyys, vaan se väsymys 😁.

Itse sain pitkävaikutteisesta melatoniinista palkinnoksi myös päiväväsymyksen, tuumin että prkele nyt väsyttää ihan liikaa eikä mene väsymys ohitse...muutaman kerran ehdin kokeilemaan. Pakkohan ne oli sitten heivata poies vaikka jonkun verran yönukkumisiin auttoivatkin 🙄

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Onko ferritiini mitattu? Aika hurjia asioita voi aiheuttaa, jos on kovin matalalla.

• Anonyymi
        Ex-Lukka kirjoitti:

Kannattaa tutkailla vähän niitä lääkkeitä mitä syö, saattaa tulla ihan sivuoireenakin jostain niistä. Ei se persmäisyys, vaan se väsymys 😁.

Itse sain pitkävaikutteisesta melatoniinista palkinnoksi myös päiväväsymyksen, tuumin että prkele nyt väsyttää ihan liikaa eikä mene väsymys ohitse...muutaman kerran ehdin kokeilemaan. Pakkohan ne oli sitten heivata poies vaikka jonkun verran yönukkumisiin auttoivatkin 🙄

Mulla on ollu sama lääkitys pitkään, ei äkkisältään ajatellen ole aiheuttaneet tämmöisiä oireita. Mitä nyt vuoden mittaan on lisääntyen tullut ja volyymi kasvanut.

Uniapnea ja vaihdevuodet, ferritiini siinä nyt syyninki. Jahka nyt on se lääkärinaika, niin eiköhän sitten jotain selviä ja saada jatkotutkimuksia tarvittaessa. 😃

Lääkärille pääsy imasee aina pari viikkoa, ei ihan heti järjesty aikoja.

Niin, sulla on sitä ettet saa nukuttua? Kun mulla taasen on vaikeuksia pysyä hereillä. Uni tulee kyllä helposti, jopa missä vaan istuenkin. Olo on kun tyhjällä ryppyisellä maitotölkillä, ihan tyhjä ja voimaton.

Ei vaan meinaa fyysisestikkään raajat jaksaa mitään. Tulee totaali puhti pois jo pienestäkin fyysisestä. Vaikka mieli olis miten kirkas ja halukas tekemään. Alkaa sitten kyrsii mieltäkin kun ei kykene.

Jasu

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Onko ferritiini mitattu? Aika hurjia asioita voi aiheuttaa, jos on kovin matalalla.

Pyysin sen mittausta, mutta joko diabeteshoitajani sen unohti tai ei pitänyt tärkeenä. Vain hemoglobiini näkyi eikä siitä tiedä vielä mitään ferritiinistä. Oli 143. Pyydän uudestaa lääkäriltä, kun käyn.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on ollu sama lääkitys pitkään, ei äkkisältään ajatellen ole aiheuttaneet tämmöisiä oireita. Mitä nyt vuoden mittaan on lisääntyen tullut ja volyymi kasvanut.

Uniapnea ja vaihdevuodet, ferritiini siinä nyt syyninki. Jahka nyt on se lääkärinaika, niin eiköhän sitten jotain selviä ja saada jatkotutkimuksia tarvittaessa. 😃

Niin, sulla on sitä ettet saa nukuttua? Kun mulla taasen on vaikeuksia pysyä hereillä. Uni tulee kyllä helposti, jopa missä vaan istuenkin. Olo on kun tyhjällä ryppyisellä maitotölkillä, ihan tyhjä ja voimaton.

Ei vaan meinaa fyysisestikkään raajat jaksaa mitään. Tulee totaali puhti pois jo pienestäkin fyysisestä. Vaikka mieli olis miten kirkas ja halukas tekemään. Alkaa sitten kyrsii mieltäkin kun ei kykene.

Jasu

Tulee äkkiä oravanpyörä missä asiat ruokkii toisiaan ja vyyhti kasvaa. Kun on omat velvoitteet, jos niihin ei kykene se vaikuttaa muhun aina huonosti. Mä kun oon vastuuntunnoltani ehkä liiankin ääriasennossa, tekemättömät jutut kertaantuu ja stressi kasvaa.

Sitten en anna ittelleni lepoon lupaa, kunnes olen hommani hoitanut. Huono oravanpyörä, samoin kivut lisääntyy, mieli ahdistuu jne. No kyllä te nää osaatte järkeillä.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Eipä tule uni ei mutta eipä tuo suinkaan vaihtoehtosi kovin houkuta, vaikka itse uni houkuttaisi. Tilanne tällä hetkellä siedettävä.
        Noita mainitttuja ferritiinitestejä saa myös apteekista, hinta kympin korvissa.

• Anonyymi
        Ex-Lukka kirjoitti:

Eipä tule uni ei mutta eipä tuo suinkaan vaihtoehtosi kovin houkuta, vaikka itse uni houkuttaisi. Tilanne tällä hetkellä siedettävä.
        Noita mainitttuja ferritiinitestejä saa myös apteekista, hinta kympin korvissa.

Tein sen sormenpää testin ja sen mukaan olisi vajetta. Silläpä sitä hoitajalta pyysinkin labroihin, vaan ei näkyny olleen.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyysin sen mittausta, mutta joko diabeteshoitajani sen unohti tai ei pitänyt tärkeenä. Vain hemoglobiini näkyi eikä siitä tiedä vielä mitään ferritiinistä. Oli 143. Pyydän uudestaa lääkäriltä, kun käyn.

Jasu

Terkka suhtautuu yleensä ferritiinin mittaamiseen nihkeästi ja sinun Hb on pikemminkin korkea kuin matala/tavallinen, jolloin alhainen ferritiini tuskin on väsymyksen syy.

Katsopas aiemmista tuloksistasi onko B-eryt koholla tai viitealueen ylärajoilla. Entä hematokriitti (Hkr)? Hemoglobiinisi on vielä normaali, mutta jos se olisi yli normaalin (naisilla >155g/l) tulee mieleen yksi harvinaisempi verisairaus väsymyksen ja kipujen aiheuttajana, joka voi aiheuttaa monenlaisia oireita (joskus olen nähnyt vierestä kuinka ne on vuosia tulkittu lähinnä mt-ongelmiksi, vaikka taustalla on fyysinen sairaus).

• Anonyymi

Kyllä on taas typerä kysymys.

• Anonyymi

Miten siitä voi luopua, että jonkin asian jälkeen ei enää kiinnosta?

• Anonyymi

Niinku että jos joskus piti olla blondi niin käykö bruneki tai pitääkö olla pituus 164cm vai 160cm tai millainen nenä tai pankkitilin saldo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinku että jos joskus piti olla blondi niin käykö bruneki tai pitääkö olla pituus 164cm vai 160cm tai millainen nenä tai pankkitilin saldo

Jos nuo ovat jonkun turn off, niin miten hän voisi niistä luopua. Haluaisitko sinä oikeasti sellaista seuraa, jota ei vattujakaan kiinnosta sun seurasi ja hän oikeastaan lähinnä vain inhoaa sinua, oli se syy sitten mikä tahansa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nuo ovat jonkun turn off, niin miten hän voisi niistä luopua. Haluaisitko sinä oikeasti sellaista seuraa, jota ei vattujakaan kiinnosta sun seurasi ja hän oikeastaan lähinnä vain inhoaa sinua, oli se syy sitten mikä tahansa?

Iän ja elämäntilanteen myötä toiveet voi muuttua. En enää halua 22-vuotiasta vaikka aiemmin pidin sitä parhaana ikänä kumppanille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iän ja elämäntilanteen myötä toiveet voi muuttua. En enää halua 22-vuotiasta vaikka aiemmin pidin sitä parhaana ikänä kumppanille.

Voi muuttua tai olla muuttumatta. Jos jokin on turn off, niin se tosin ei juuri koskaan muutu. Preferenssit ovat paljon kevyempi asia kuin turn off.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esimerkki ... preferenssi on vaikkapa se, että sanoo syövänsä tänään mielummin lihakeittoa kuin jauhelihakastiketta. Turn off taas rinnastuu siihen, että vaikkapa maksalaatikko saa jonkun oksentamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esimerkki ... preferenssi on vaikkapa se, että sanoo syövänsä tänään mielummin lihakeittoa kuin jauhelihakastiketta. Turn off taas rinnastuu siihen, että vaikkapa maksalaatikko saa jonkun oksentamaan.

Itseäni ei henkilökohtaisesti kiinnosta lainkaan olla kenenkään sellaisen maksalaatikko, joka inhoaa maksalaatikkoa. Minua ei myöskään kiinnosta lainkaan olla se kokeilu maksalaatikko, että vieläkö hän inhoaa maksalaatikkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseäni ei henkilökohtaisesti kiinnosta lainkaan olla kenenkään sellaisen maksalaatikko, joka inhoaa maksalaatikkoa. Minua ei myöskään kiinnosta lainkaan olla se kokeilu maksalaatikko, että vieläkö hän inhoaa maksalaatikkoa.

Mutta se mikä oli 10 vuotta sitten turn off ei ole sitä enää tänä päivänä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos jokin on turn off, niin noin ei oikeastaan juuri koskaan käy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeastaan vain ikä on asia, jossa noin voi käydä. Kaikille tosin ei käy niinkään.

• Anonyymi

Tottakai ne laitetaan pois heti. Ei edes kahveeta juoda

• Anonyymi
    • Anonyymi

En. Turn offit on turnoffeja aina.

• Anonyymi

Gulina Heftasson ei käy ei sovi.

• En ole luopunut mistään. Turn off on turn off, ei niitä voi vain kääntää päältä pois.

• Yksi mummo kiusasi minua lapsena. Hänellä oli iso syylän näköinen pahkura kasvoissa. Vieläkin alituijesti kierrän ihmiset kaukaa, joilla on joku epämääräinen pahkura kasvoissa. Tiedän että kyseessä on lapsuustrauma, mutta se on vaan juurtunut niin syvälle.

• Anonyymi

Tämä on näitä lasten lehtien etsitään kaveria ilmoitusten: ”Rillipäät älkööt vaivautuko” tyyppistä settiä. Monelle silmälasit ei ole enää ongelma alakoulun jälkeen jos silloinkaan näin on ollut.

En keksi, miten olisin joissain asioissa muuttanut radikaalisti asennettani. Ehkä asenteet ovat kuitenkin hieman pehmenneet esim. olen aina inhonnut miehiä, jotka puhuvat naisten ulkoisista ominaisuuksista pinnalliseen sävyyn. Nykyisin nuo asiat eivät niin paljon häiritse.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      26
      4170
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      256
      3684
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2094
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1726
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      16
      1492
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1429
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      407
      1332
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1219
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      76
      1053
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      30
      1050
    Aihe