Mielenkiintoista elämäni vedetään täysin ja lapsien

Täysin pirstaleiksi.
Miettikää kun lapset tulee niin harvoin kuin joka kerta riistetään perheeltä ja kokea lapsen itkun. Eikö se oli henkistä väkivaltaa?

199

1251

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika hajottavaa kaiken puolin on. Varsinkin kun ei ole syytä viedä lapsia. Talous pistää kuralle ja vielä katsoa kuka kestää tässä kelkassa mukana? Eihän tämmöinen enää lapsien edun mukaista en tiedä kuka ihmeessä tämmöisen vallan kahvan on antanut yhdille ihmisille eihän tämmöinen auta ketää. Minäkin pyrin vain saamaan lapsia takaisin ja siinä kestää juurinkin kunen millään tässä hetkessä pysty uhrina hakemaan sitä ja opettelemaan sitä kun henkinen vointi menee täysin lapsiin ja sekin millä oikeudella lapsien paikkoja saa vaihdella ja menettää yhteyttä jos edellisiin.

• Ehkäpä lastensuojelu on suurin ongelma Suomessa ja väärät keinot on käytössä ja mitä minusta leivotaan vanhojen tietojen perusteella surkeaa tapausta. Voihan se leipominen katkaista narut tältä leipojalta kun menee hyvin vakavaksi ja ikävää hänen kannalta. Muutenkin voin hyvin surkeasti henkisesti. Näin koin suhteen alussakin kun oli parisuhde riitoja. Luovuttaminen tuntuu helpommalta.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ehkäpä lastensuojelu on suurin ongelma Suomessa ja väärät keinot on käytössä ja mitä minusta leivotaan vanhojen tietojen perusteella surkeaa tapausta. Voihan se leipominen katkaista narut tältä leipojalta kun menee hyvin vakavaksi ja ikävää hänen kannalta. Muutenkin voin hyvin surkeasti henkisesti. Näin koin suhteen alussakin kun oli parisuhde riitoja. Luovuttaminen tuntuu helpommalta.

Lastesi auttajien syyllistämisestä sun täytyykin luopua.

Suuntaa siihen käyttämäsi energia itsesi kuntoon hoitamiseen. Ja ota se apu täysillä vastaan mitä asiantuntijat sulle tarjoavat. Oikeesti ♥️

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Lastesi auttajien syyllistämisestä sun täytyykin luopua.

Suuntaa siihen käyttämäsi energia itsesi kuntoon hoitamiseen. Ja ota se apu täysillä vastaan mitä asiantuntijat sulle tarjoavat. Oikeesti ♥️

xLiner

Samaa mieltä xLinerin kanssa.

Sulla on paljon paremmat mahdollisuudet saada lapset taas takaisin kun olet itse vahvempi. Tsemppiä💗

• Haaveilija39 kirjoitti:

Samaa mieltä xLinerin kanssa.

Sulla on paljon paremmat mahdollisuudet saada lapset taas takaisin kun olet itse vahvempi. Tsemppiä💗

Jaah. Eli lapset sinulta viedään väärin syin, oletko vahvempi lasten viennin jälkeen? Kysyn mielenkiinnolla?

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Jaah. Eli lapset sinulta viedään väärin syin, oletko vahvempi lasten viennin jälkeen? Kysyn mielenkiinnolla?

Lapsiasi ei ole viety väärin syin, se sinun täytyy sisäistää. Täysin ulkopuoliset täällä ymmärtävät, ettei asiasi ole ollenkaan kohdallaan. Kieltämällä asian ja syyllistämällä lastensuojelua teet kaikille hallaa, siitä kärsii erityisesti lapset.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ehkäpä lastensuojelu on suurin ongelma Suomessa ja väärät keinot on käytössä ja mitä minusta leivotaan vanhojen tietojen perusteella surkeaa tapausta. Voihan se leipominen katkaista narut tältä leipojalta kun menee hyvin vakavaksi ja ikävää hänen kannalta. Muutenkin voin hyvin surkeasti henkisesti. Näin koin suhteen alussakin kun oli parisuhde riitoja. Luovuttaminen tuntuu helpommalta.

Sinä olet ongelma, joka ei ymmärrä omaa surkeaa tilaasi, syyttelet kaikesta muita.

• valtakunta kirjoitti:

Siis, yrittäisin olla vahva. Olisihan tuo nyt aivan kamalaa.
        Lähinnä tässä vaan sanon, että yritä ottaa sitä apua vastaan. Ei ne ammattilaiset huvikseen kenenkään lapsia riistä/sijoita. Yrittävät aluksi tukea perhettä kaikin tavoin,. Jos se ei riitä, niin puuttuvat asiaan.. Yritä iloita siitä, että näet lapsiasi. Asiat voisi oikeasti olla huonommin, ettet näkisi heitä edes tuonkaan vertaa.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Se nyt kuitenkin on sinun hommasi vanhempana, olla vahva niiden lastesi puolesta. Sinä olet itse hankkiutunut vanhemmaksi, joten tuo on sinun työsi. Se ei tarkoita, että sun pitäisi jaksaa täysin ilman apua. Vanhempana sun täytyy kuitenkin olla se aikuinen ja ottaa apu vastaan, kun kerta tarvitset sitä. Sun pitää lakata käyttäytymästä kuin yksi lapsi siinä katraassa. Sä olet aikuinen, joten käyttäydy kuin aikuinen.

• Haaveilija39 kirjoitti:

Siis, yrittäisin olla vahva. Olisihan tuo nyt aivan kamalaa.
        Lähinnä tässä vaan sanon, että yritä ottaa sitä apua vastaan. Ei ne ammattilaiset huvikseen kenenkään lapsia riistä/sijoita. Yrittävät aluksi tukea perhettä kaikin tavoin,. Jos se ei riitä, niin puuttuvat asiaan.. Yritä iloita siitä, että näet lapsiasi. Asiat voisi oikeasti olla huonommin, ettet näkisi heitä edes tuonkaan vertaa.

Eivät antaneet oikea apua vaan veivät lapset kun aloin tekemään kantelua heistä. Eli väärin syin viety. Melkein 3kk odotin tukea mitään tukitoimea ei aloittanut vaikka pyysin apua.

• Anonyymi kirjoitti:

Se nyt kuitenkin on sinun hommasi vanhempana, olla vahva niiden lastesi puolesta. Sinä olet itse hankkiutunut vanhemmaksi, joten tuo on sinun työsi. Se ei tarkoita, että sun pitäisi jaksaa täysin ilman apua. Vanhempana sun täytyy kuitenkin olla se aikuinen ja ottaa apu vastaan, kun kerta tarvitset sitä. Sun pitää lakata käyttäytymästä kuin yksi lapsi siinä katraassa. Sä olet aikuinen, joten käyttäydy kuin aikuinen.

Eivät mitään apua antaneet😑 edes osaa mitään tukea oikeata antaa myös sen vuoksi pyysin sosiaalityöntekijän vaihtoa joka ei osaa työtään pelkästää tekee niin paljon vääriä toimia kuin pystyy ja vahingollisia siirtoja sijoituspaikan hajottaa lapsien suhteita. Katsokun hajottaa heitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet ongelma, joka ei ymmärrä omaa surkeaa tilaasi, syyttelet kaikesta muita.

Ai sinäkö tiedät tämän kymmenen lapse äidin tilanteesta paljonkin, yksäri? Harrastatko muuten tällaista huoli-ilmoittelua? Tuli mieleen palstasedän proosasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai sinäkö tiedät tämän kymmenen lapse äidin tilanteesta paljonkin, yksäri? Harrastatko muuten tällaista huoli-ilmoittelua? Tuli mieleen palstasedän proosasta

Lisäys- voiko tästä enää alemmas vajota ja meininki epäjärjestyneemmäksi mennä

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Eivät mitään apua antaneet😑 edes osaa mitään tukea oikeata antaa myös sen vuoksi pyysin sosiaalityöntekijän vaihtoa joka ei osaa työtään pelkästää tekee niin paljon vääriä toimia kuin pystyy ja vahingollisia siirtoja sijoituspaikan hajottaa lapsien suhteita. Katsokun hajottaa heitä.

Sinä olet vanhempi, sinä olet perheesi aikuinen. Mene itse lääkäriin. Pyydä itse apua. Kerro tilanteesi. Kerro, että tarvitset apua. Siirrä mielenkiintosi pois sossujen haukkumisesta ja heistä valittamisesta ja keskity asioihin, joista on jotain hyötyä tilanteen parantamiseksi. Mitä nopeammin, niin sitä nopeammin. Sä ihan itse pitkität tilannetta omalla toiminnallasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet vanhempi, sinä olet perheesi aikuinen. Mene itse lääkäriin. Pyydä itse apua. Kerro tilanteesi. Kerro, että tarvitset apua. Siirrä mielenkiintosi pois sossujen haukkumisesta ja heistä valittamisesta ja keskity asioihin, joista on jotain hyötyä tilanteen parantamiseksi. Mitä nopeammin, niin sitä nopeammin. Sä ihan itse pitkität tilannetta omalla toiminnallasi.

😑 minä mietin että meen lääkäriin todistusten kanssa ja näytän ne.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli kaikki minuun kohdistettu henkinen väkivalta 20vuoden takaisen diagnoosin perusteella ja valheilla.😑
        En siis jaksa taistella yksin joku vahvempi oltava, joten lääkäri varmasti tunnistaa miten siedän pelon.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Eli kaikki minuun kohdistettu henkinen väkivalta 20vuoden takaisen diagnoosin perusteella ja valheilla.😑
        En siis jaksa taistella yksin joku vahvempi oltava, joten lääkäri varmasti tunnistaa miten siedän pelon.

Mene siis lääkäriin hakemaan uusia diagnooseja tai tieto siitä, että vanhat ovat vääriä. Tuokaan asia ei oikene sillä, että sä mietit valitusten ja rikosilmotusten tekemistä. Jos sinusta esitetään vääriä lääketieteellisiä väitteitä, niin hae lääkäriltä niitä oikeita. Kuten todettua, niin sun kuuluisi olla perheessäsi aikuinen ja vanhempi ja se joka huoltaa ja vastuussa niistä lapsista. Ota nyt siis ensiksi vastuu itsestäsi ja hae sieltä lääkäriltä oikeaa tietoa, jos vanha on kerta väärää. Ole aikuinen taistele oikealla tiedolla, älä valittamalla.

• Anonyymi

Mitä lapsia?

• Anonyymi

Kyllä ne lapset sieltä takaisin tulevat, kun te aikuiset saatte asianne kuntoon ja lapset omat ongelmansa myös.

Jos parissa vuodessa saa asuntoon aikaiseksi 10 000 euron remontin, silloin ei asiat ole ihan hallussa. Eikä silloin, jollei pysty toisen omaisuudelle välinpitämättömyyttään ja huolimattomuuttaan (tai kyvyttömyyttään) aiheuttamiaan vahinkoja korvaamaan.

Talous ei sovi olla riippuvainen yhteiskunnan tarjoamista avustuksista. Elanto pitää ensisijaisesti tienata itse, ja sillä rahalla sitten maksetaan myös oman perheen elatus. Vaaditaanko teiltä ryhdistäytymistä tuon suhteen?

Vai huomasivatko, että persoonallisuuhäiriösi aiheutti lasten eristämisen kotiin?

Ota nyt tosissasi hoitaaksesi nuo asiat äläkä syyttele niitä ihmisiä jotka lopultakin saivat tehtyä oikein ja tekevät arvokasta työtä sun lastesi eteen. Niin kauan kun et näe omia vikojasi ja korjaa niitä, yksikään lapsi tuskin tulee takaisin. Aloita itsestäsi. Voimia sulle!

xLiner

• Anonyymi

Joutavaa jesustelua verhoista.

Nautit vaan pätemisestä ilman pätkääkään henkilökohtaisesta panoksesta....

Pysy vaan yäällä js jeesustrle, keppijumppaa ja pysy erossa oikeasta elämäsyä....vejä vaan fazeriinaa huiviin..😄

• Ei vaadita päinvastoin 😑 eli mennä sairauskirjoille.

• Minulla on vauva kotona koska sijainen tarkisti asian .😑

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Minulla on vauva kotona koska sijainen tarkisti asian .😑

Jahaa palstasetä olet näköjään saanut perheenäitilarppauksesi kanssa epätoivoisten kertojien huamion. Vähissä on

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ei vaadita päinvastoin 😑 eli mennä sairauskirjoille.

Jos saat diagnoosit, saat varmasti myös tukea niihin. Pääset sitä kautta eteenpäin. Mene ihmeessä tutkimuksiin jos sellaisia ehdottelevat.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joutavaa jesustelua verhoista.

Nautit vaan pätemisestä ilman pätkääkään henkilökohtaisesta panoksesta....

Pysy vaan yäällä js jeesustrle, keppijumppaa ja pysy erossa oikeasta elämäsyä....vejä vaan fazeriinaa huiviin..😄

Korkki kiinni, toope 😁

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korkki kiinni, toope 😁

xLiner

Haisiko kommentissa joku tunnettu hahmo? :)

• Anonyymi kirjoitti:

Jos saat diagnoosit, saat varmasti myös tukea niihin. Pääset sitä kautta eteenpäin. Mene ihmeessä tutkimuksiin jos sellaisia ehdottelevat.

xLiner

Eihän minua diagnosoitu ole kuin leijuuu 20vuoden takaisilla diagbooseilla ja pätee niihin.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Ongelma on ettei ymmärrä syy-seuraus suhteita, olen ilmoittanut olevan väärällä alalla jo.😑

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korkki kiinni, toope 😁

xLiner

Saa nyt olla auki.

Mä oon pikkuhiljaa tajunnut mikä tämän pslstan suola on... vaikks sinullekin.

Voi päteä ja kertoa oikeuksia tms. olematta kukaan.

Kännipöissäni tulinkin tänne vain laukomaan totuuksia...koska voin...😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jahaa palstasetä olet näköjään saanut perheenäitilarppauksesi kanssa epätoivoisten kertojien huamion. Vähissä on

nyt voisit kyllä pitää pääsi kiinni

• Anonyymi

Vai kalliin remontinkin olivat saaneet aikaan, en ihmettele. Ihan hakusessa kaikki järkiasiat aloittajalla. Lapsia ei päästetä kouluun ja suihkussa läträtään vedellä tuntikaupalla.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ongelma on ettei ymmärrä syy-seuraus suhteita, olen ilmoittanut olevan väärällä alalla jo.😑

Se olet sinä joka ei ymmärrä syy ja seuraus suhteita. Sinun on itse hankittava ja huom maksettava itsellesi mieluinen ja mahdollinen ammatti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa nyt olla auki.

Mä oon pikkuhiljaa tajunnut mikä tämän pslstan suola on... vaikks sinullekin.

Voi päteä ja kertoa oikeuksia tms. olematta kukaan.

Kännipöissäni tulinkin tänne vain laukomaan totuuksia...koska voin...😁

Edellisestä kunnon palstapsykoosista onkin jo aikaa. Ollos hyvä vaan 😜

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edellisestä kunnon palstapsykoosista onkin jo aikaa. Ollos hyvä vaan 😜

xLiner

Ei tästä psykoosia saa kyllä. 😄

Mutta oon tässä funtsinut paljon juttuja ja tään palstan jutut on pitkälti aika toksisia kirjoittajille ja lukijoille. Tälläiselle alustalle oikeasti pitäisi syvästi miettiä kirjoittaako mitään oikeastaan.

Tämä vääristää kaikkea niin paljon.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Eihän minua diagnosoitu ole kuin leijuuu 20vuoden takaisilla diagbooseilla ja pätee niihin.

Eikö niissä ollut ainakin tuo epäluuloinen persoonallisuushäiriö:

https://www.mielenterveystalo.fi/fi/f600-epaluuloinen-persoonallisuus

Sun palstakäyttäytymisesi ja juttujesi perusteella nuo oireet osuvat ainakin ihan yks yhteen.

Sun tilanteessasi hakeutuisin mitä tahansa kautta terapiaan. Se antaisi susta paremman kuvan lasullekin.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tästä psykoosia saa kyllä. 😄

Mutta oon tässä funtsinut paljon juttuja ja tään palstan jutut on pitkälti aika toksisia kirjoittajille ja lukijoille. Tälläiselle alustalle oikeasti pitäisi syvästi miettiä kirjoittaako mitään oikeastaan.

Tämä vääristää kaikkea niin paljon.

Varmaan riippuu siitä mitä palstalta itselleen haluaa. Tai mikä ettei myös niin päin, mitä haluaa muille toitottaa. Musta tää on ollut ihan käymäkelpoinen paikka.

Tuon yhden aloituksen yllyttämänä kävin katsomassa mitä Ikävässä kirjoitetaan. Vihjastiin Mustasuden ketjuun. Eihän siinä mitään ihmeellistä ollut, vaikka tuo kirjoittaja näki siinä vaikka minkälaisia mörköjä. Tosi myrkyllistä tekstiä näiltä epäilijöiltä joita "kirjoitusäänen" perusteella on oikeasti vain yksi 🙄. Ja nyt näköjään se myrkytys laajenee tänne Sinkut -puolellekin. Ihan perseilyaloitus. Siitä mä en tykkää. Taitaa olla sama akka joka tähänkin saakka ollut Mustasuden perskärpäsenä.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan riippuu siitä mitä palstalta itselleen haluaa. Tai mikä ettei myös niin päin, mitä haluaa muille toitottaa. Musta tää on ollut ihan käymäkelpoinen paikka.

Tuon yhden aloituksen yllyttämänä kävin katsomassa mitä Ikävässä kirjoitetaan. Vihjastiin Mustasuden ketjuun. Eihän siinä mitään ihmeellistä ollut, vaikka tuo kirjoittaja näki siinä vaikka minkälaisia mörköjä. Tosi myrkyllistä tekstiä näiltä epäilijöiltä joita "kirjoitusäänen" perusteella on oikeasti vain yksi 🙄. Ja nyt näköjään se myrkytys laajenee tänne Sinkut -puolellekin. Ihan perseilyaloitus. Siitä mä en tykkää. Taitaa olla sama akka joka tähänkin saakka ollut Mustasuden perskärpäsenä.

xLiner

No itse suosittelisin kirjoittelemaan jossain alustalla, jossa on nimet ja naamat näkyvillä. Siellä on jotain suojaustakin. Ja vaikuttaa se omiin juttuihinkin, että miten niitä kertoo ja mitä kertoo.

Täällä saa äkkiä sellaisen "likaisen olon" itselleen.

Itse ollut täältä jo pitkään pois ja aion pysyäkin. Olen voinut paljon paremmin ja aion voidakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No itse suosittelisin kirjoittelemaan jossain alustalla, jossa on nimet ja naamat näkyvillä. Siellä on jotain suojaustakin. Ja vaikuttaa se omiin juttuihinkin, että miten niitä kertoo ja mitä kertoo.

Itse ollut täältä jo pitkään pois ja aion pysyäkin. Olen voinut paljon paremmin ja aion voidakin.

En tunnista tuota likaista oloa.

Sellaista se pois pysyminen sitten on 🤭

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle riittää nimet ja naamat oikeassa elämässä. Suomi24 on muuta tarkoitusta varten.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle riittää nimet ja naamat oikeassa elämässä. Suomi24 on muuta tarkoitusta varten.

xLiner

Mä huomasin, että itse aloin käyttäytymään täällä niin eritavalla kuin miten irl käyttäytyisin.
        Vitt.ilin Av;lle, vaikka irl minä säälisin sellaisia. Mieli teki vitt.lls vähän kaikille "hönöille" täällä...jopa snadisti nautin siitä...🙄

Siitä se "likaisuus".

Tää anonyymius vaikuttaa monin eritavoin... ei minusta yhtään hyvä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sun palstakäyttäytymisesi ja juttujesi perusteella nuo oireet osuvat ainakin ihan yks yhteen.

Sun tilanteessasi hakeutuisin mitä tahansa kautta terapiaan. Se antaisi susta paremman kuvan lasullekin.

xLiner

Ei taida riittää terapiaan asti valtiksen motivaatio päästä häiriöistään.

Joskus aiemmin luin miten valtakunta sanoi tappavansa itsensä ilman lapsia, todella häiriintynyt persoona. Etenkin kun ei vielä kertaakaan ole myöntänyt ongelmiaan, ne on aina toisten syytä. Terapiassa täytyy itse tehdä töitä, eikä siitä ole mitään hyötyä, jos jatkaa tuota ajattelumallia syy on toisissa.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Ei ole epäluuloista koskaan ollut😑

• Anonyymi kirjoitti:

Ei taida riittää terapiaan asti valtiksen motivaatio päästä häiriöistään.

Joskus aiemmin luin miten valtakunta sanoi tappavansa itsensä ilman lapsia, todella häiriintynyt persoona. Etenkin kun ei vielä kertaakaan ole myöntänyt ongelmiaan, ne on aina toisten syytä. Terapiassa täytyy itse tehdä töitä, eikä siitä ole mitään hyötyä, jos jatkaa tuota ajattelumallia syy on toisissa.

Noh te ette ymmärrä koska ette elä elämääni. Tuomitsette ilman että tiedätte edes totuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nyt voisit kyllä pitää pääsi kiinni

Nytkö jo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se olet sinä joka ei ymmärrä syy ja seuraus suhteita. Sinun on itse hankittava ja huom maksettava itsellesi mieluinen ja mahdollinen ammatti.

Suomessa on koulutus periaattessa ilmainen tasa-arvoisesti kaikille koskee myös niitä humanistien papereita ilman erillistä karsinointia. Toisekseen yhteiskunta se on sinunkin koulutuksen maksanut tavalla tai toisella tohtorin tötsää myöten

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai kalliin remontinkin olivat saaneet aikaan, en ihmettele. Ihan hakusessa kaikki järkiasiat aloittajalla. Lapsia ei päästetä kouluun ja suihkussa läträtään vedellä tuntikaupalla.

Koska Afrikassakin vesi loppuu monesti kesken?

• Anonyymi

Ei sulla taida olla noin nuoria lapsia ainuttakaan!Olet puhunut kolmesta lapsesta täällä,ovatko mielikuvitus lapsia?No.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Ei sille näytä, kun lukee sunkin hermoiluja tässä ketjussa.

Ihan suotta sä verenpaineitas nostelet täällä. Ei sun jutuilla ko. tyypille ole mitään merkitystä. Katoaa kuin kusi hankeen.

Tälläiset mestat jopa saattaa suotta vääristää lisää noiden toistaitoisten ihmisten maailmankuvaa. Täällä voi huudella ihan mitä vaan. Harmikset ja Av;eet vaan pitää hyvänä, kun pursuaa muksuja lisää, vaikka näkisivätkin mikä on tilanne...osa trollatakseenkin.

Kyllä tää aika sairas mesta on kaikellatapaa....

• Anonyymi

Kolmoset 😄✌️

xLiner

• Anonyymi

Ei tsiissus🤣 miksi pitää tehdä lapsia jos ei niitä pysty hoitamaan sitten pitäisi jonkun rikkaan miehen kontolle ne saada

• Anonyymi

Olet siis palstasetä tehnyt paluun tämän kymmenen lapsen äitee- larppaushahmosi suhteen. Fantastista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis palstasetä tehnyt paluun tämän kymmenen lapsen äitee- larppaushahmosi suhteen. Fantastista

Poistanut kuvansa mistä näki heti että mies peruukissa

• Jaah lastensuojelu maksaa paremman sijoitetuista lapsukaisista kuin omista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poistanut kuvansa mistä näki heti että mies peruukissa

Ei hitto onko ätmi postannut taas oman kuvansa naiseksi naamioituen? Onnea epeille kuvien sun muun arvoitusten kanssa👍

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Jaah lastensuojelu maksaa paremman sijoitetuista lapsukaisista kuin omista

Kaikki mitä lastensuojelu maksaa kustannetaan yhteiskunnan verorahoista. Jokaisen vanhemman pitäisi kustantaa lastensa elinkustannukset ihan itse.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikki mitä lastensuojelu maksaa kustannetaan yhteiskunnan verorahoista. Jokaisen vanhemman pitäisi kustantaa lastensa elinkustannukset ihan itse.

Ei minun tarvitse itse mitään. 🤷🏻‍♀️

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ei minun tarvitse itse mitään. 🤷🏻‍♀️

Oletkin yhteiskunnan lusmu.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei minun tarvitse tehdä mitään eikä edes huvita rahoittaa yhteiskuntaa kun säästin monta vuotta hyvällä kasvatuksella ja sen vuoksi ne on kehuttuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinkö lapseton menestyksen teologi tietää meille kertoa, hoitakaa itte kakaranne. Sä reppana sanot tuon palstaäijän kautta ihan mitä tahansa millä saat solvattua ja se ikäänkuin vie sinun hymistelevältä julkikuvalta pohjan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä tuottelias yksilö itse - paljonko sinun kolumnit tekee työtunteja kuukautta kohdin? Eihän sulla ole päivätyötä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinkö lapseton menestyksen teologi tietää meille kertoa, hoitakaa itte kakaranne. Sä reppana sanot tuon palstaäijän kautta ihan mitä tahansa millä saat solvattua ja se ikäänkuin vie sinun hymistelevältä julkikuvalta pohjan

Menkää töihin ja kustantakaa itse koulutuksenne sekä kersanne

• Anonyymi

Onhan se.

• Anonyymi

Olet käynyt juoksemassa nämä palstaäijän setit ja tekemässä näitä muistiinpanoja- koska se sinun raportti valmistuu pelle?

• Anonyymi

Palstaguben henkisen tilan pystyy aina päättelemään siitä minkä hahmon ottaa käyttöön. Tämä suurperheen äitiä imitoiva nymfo ehkä sieltä kuvottavimmasta päästä

• Anonyymi

Enkä katso näitä viimeisiä mohikaanejakaan kovin ylöspäin jotka takertuu tähän hahmoon paremman tarinan puutteessa. Yhdeksän vai oliko kymmenen lapsen uskovainen äiti rose. Sinun mielestä vissiin pk- seudulla on sinistä osaamista. Siitä en tiedä sanoa, mutta pirkanmaalla osataan taas edustaa täyttä tyhmyyttä, ei tietenkään kaikki, mutta se äänekäs vähemmistö voi hyvä luoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä katso näitä viimeisiä mohikaanejakaan kovin ylöspäin jotka takertuu tähän hahmoon paremman tarinan puutteessa. Yhdeksän vai oliko kymmenen lapsen uskovainen äiti rose. Sinun mielestä vissiin pk- seudulla on sinistä osaamista. Siitä en tiedä sanoa, mutta pirkanmaalla osataan taas edustaa täyttä tyhmyyttä, ei tietenkään kaikki, mutta se äänekäs vähemmistö voi hyvä luoja

Terveisiä vaan muuten

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terveisiä vaan muuten

Härkönen, Lehtinen, Palmen, Reinboth, Puonti kuka haluaa hyvän skuupin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempi että en sano mitään tuohon. Paitsi sen että taitaa olla jo melko kuuluisuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempi että en sano mitään tuohon. Paitsi sen että taitaa olla jo melko kuuluisuus

Niin vähintään siellä ”tsadissa” parempi etten minäkään sano enää kovin mitään

• Anonyymi

Kommentoin huostaanottoa ihan yleisesti, en tiedä aloittajan tilanteesta mitään, joskus nähnyt kirjoituksiaan täällä ohimennen. Lasten huostaanotto on kova paikka varmasti, voin vain kuvitella, miltä se tuntuu.

Välillä kuulee mediassa, että huostaanotetut lapset kertovat sen olleen heidän pelastus. Välillä taas kuulee, että lapset ovat kokeneet huostaanoton liian järeänä toimena.

• Anonyymi

Saatko sinä palstaäijä isotkin kiksit siitä, että näyttelet perheenäitejä, joiden lapset huostataan yhdessä yössä ja ns palautetaan seuraavana yönä? Mitä kaikkea sekavaa soopaa ikinä tuotatkaan aivopierujensa katkujen sairastuttamille

• Anonyymi

Toivottavasti palstagubbe päädyt niuvanniemen päiväsaliin nuokkumaan kuola poskella ja miettimään tätä aikaa kun pystyit muodostamaan näinkin ”koherenttia” tarinaa. Mt-tila tutkitaan muuten muiltakin ku ”mulhaajilta” ja pitkä reissu voi siten tulla muillekin

• Anonyymi

Vähän luulen että gubekko jo tietää että viimeisiä nettivirsuja rääpii selkänahastaan. Kuvottava ajatus kuinka stanasti naisia ja lapsia tällä on koneellaan laittomia tarkoituksia varten. Senhän nämä eräät asiantuntijat on saaneet jo selville että skidien kuvilla juttelee pallon toisella puolen oleville pe.dareille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän luulen että gubekko jo tietää että viimeisiä nettivirsuja rääpii selkänahastaan. Kuvottava ajatus kuinka stanasti naisia ja lapsia tällä on koneellaan laittomia tarkoituksia varten. Senhän nämä eräät asiantuntijat on saaneet jo selville että skidien kuvilla juttelee pallon toisella puolen oleville pe.dareille

onkos pakkopaidan hihat taas löysässä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onkos pakkopaidan hihat taas löysässä

Sinulla on pikkupoitsu, jos olet nääs nimittäin tarinoinut siihen malliin tämän sulle niin kovin rakkaan keskustelupalstas kautta, että kuvittelet hysteerisesti olevasi tämä palstagubbe rai muuten kamppailet kaikkea mahdolists muiden sanaa vastaan T se edellinen keskustelija Ps olisin toivonut keskustelun ns haalenneen, mutta tämän vielä sanon

• Anonyymi

Ei niitä lapsia syyttä suotta viedä.

• Kyllä vie kun sattuu henkilö virheitä peitteleen

• Anonyymi

No mutta hyvä kun tiedät tämänkin sanoa palstasedän kymmenestä kuvitteellisesta mukelosta. Sä oot nainen oikeasti sekaisin.

• En tiedä elämästäsi mitään, mutta voimia sinulle. Ei kuulosta helpoilta asioilta mitä käyt läpi.

• Anonyymi

No harvemmin lapsia vanhemmiltaan voi kukaan tai mikään muu viedä kun sosiaalihuolto tai lastenvalvonta miksi sitä ny si haluaakin sanoa siitäkin useimmiten löytyy syy vanhemmista toisinaan voi johtua toki lapsen omastakin käytökseatä

• työntekijä voi olla pätemätön😑 kuin on havaittu ja näkyy että toimii hyvin laittomasti. Senkin vuoksi on ikävää etten saa edes lähetettyä todisteita. Ei ole voimia opetella tiedosjen muokkaamista pienemmäksi yritin jo kerran en onnistunut.

• Anonyymi

En lukenut ketjua tai kommentteja, en ole oikea ihminen aloittajalle kommentteja edes antamaan. Minulla on yksi lapsi josta tulee huolehtia ja hänellä on käsitykseni mukaan useampi.

Yhteiskunnan tulisi tukea enemmän monilapsisia perheitä. Se on selvä asia.
      Itselleni tämän ainokaisen pienen tytön tylleröisen kasvatus vie lähes kaiken vapaa ajan. En olisi ehkä kyvykäs huolehtimaan samalla tavalla kolmesta tai neljästä lapsesta, kaikesta yrittämisestä huolimatta.

Mjoo, ne jotka kommentoivat tilaa jota itse eivät koskaan olisi kokeneet...joskus ihmiset ovat tyhmiä:)

AV

• Anonyymi

ap on itse tilansa "kehittänyt", kuvittelee itsestään liikoja, elää toisten kustannuksella ja valittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ap on itse tilansa "kehittänyt", kuvittelee itsestään liikoja, elää toisten kustannuksella ja valittaa.

Tuskin kukaan on viisas, elämä täytyy kahlata läpi ja oppia. Vasta kuolinvuoteella tulee se tuomio, miten elämä olisi mennyt. Eläessä sitä harvoin kohtaa!
        On se outoa, vasta kuollessaan ihminen ymmärtää elämästä edes jotain:)

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin kukaan on viisas, elämä täytyy kahlata läpi ja oppia. Vasta kuolinvuoteella tulee se tuomio, miten elämä olisi mennyt. Eläessä sitä harvoin kohtaa!
        On se outoa, vasta kuollessaan ihminen ymmärtää elämästä edes jotain:)

AV

Siinäpä se, jos edes yrittää kahlata ja oppia. Toisten syyttely omista ongelmista on elämän tuhlaamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä se, jos edes yrittää kahlata ja oppia. Toisten syyttely omista ongelmista on elämän tuhlaamista.

Monilapsisen perheen ongelmat eivät ole vain isän ja äidin aiheuttamia.
        On se vain outoa miten maan ja hallitusten tekemä talouspolitiikka koskettaa myös tulevaisuuden kansalaisten kasvattajia.
        Esimerkiksi Kiinassa hallitus on tehnyt korjauksia ja se edustaa jo 1970-luun Suomea, jossa lapsilla jo elättää itsensä.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monilapsisen perheen ongelmat eivät ole vain isän ja äidin aiheuttamia.
        On se vain outoa miten maan ja hallitusten tekemä talouspolitiikka koskettaa myös tulevaisuuden kansalaisten kasvattajia.
        Esimerkiksi Kiinassa hallitus on tehnyt korjauksia ja se edustaa jo 1970-luun Suomea, jossa lapsilla jo elättää itsensä.

AV

"Esimerkiksi Kiinassa hallitus on tehnyt korjauksia ja se edustaa jo 1970-luun Suomea, jossa lapsilla jo elättää itsensä."

Tarkoittaako tämä lapsityövoiman käyttöä? Lapsi elättää vanhempansa..?

Ihmetyttää kyllä, miten siis ilmeisesti aloittajan tapauksessa työttömällä pariskunnalla on kymmenen lasta, mutta tunnen työssäkäyviä pariskuntia jotka sanovat, ettei ole varaa hankkia tämän yhden lisäksi enää toista lasta.

• Etkö edes tiedä kuinka monta lastenlasta sinulla on? Miten se on mahdollista?

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Etkö edes tiedä kuinka monta lastenlasta sinulla on? Miten se on mahdollista?

😁 sori, pakko korjata vierestä. AV llä yksi huolehdittava ja Valtakunnalla useampi, jos nyt satuin oikein käsittämään 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😁 sori, pakko korjata vierestä. AV llä yksi huolehdittava ja Valtakunnalla useampi, jos nyt satuin oikein käsittämään 🙂

Kyllä AV:lta noita lehtolapsia löytyy, joista ei ole huolehtinut.

• Anonyymi kirjoitti:

"Esimerkiksi Kiinassa hallitus on tehnyt korjauksia ja se edustaa jo 1970-luun Suomea, jossa lapsilla jo elättää itsensä."

Ihmetyttää kyllä, miten siis ilmeisesti aloittajan tapauksessa työttömällä pariskunnalla on kymmenen lasta, mutta tunnen työssäkäyviä pariskuntia jotka sanovat, ettei ole varaa hankkia tämän yhden lisäksi enää toista lasta.

Tosta kiinan tilanteesta, ihmettelen kyllä miten sieltä voidaan tuoda lapsityövoimakka tuotettua tavaraa suomeen.

Mitä taas suomeen tulee. Niin miksei noita lasten aiheuttamia kuluja voisi jakaa. Näin sinkkuna huomaa, että rahaa vaan kertyy ja kertyy. Ja siks ois oikeuden mukaista jakaa tuloja. Tulojaostahan puhutaan paljon, mutta näköjään sitä tähän mennessä on jaettu lähinnä juopoille ja sellaisille joota ei tuö kiinnosta. Toi kymmenen lapsen hoitamista vois mun mielestä jo nähdä työnä. Mutta ei itsensä hoitaminen oo työtä, vaikka suomessa sellasia reppanoita hellitään.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Tosta kiinan tilanteesta, ihmettelen kyllä miten sieltä voidaan tuoda lapsityövoimakka tuotettua tavaraa suomeen.

Mitä taas suomeen tulee. Niin miksei noita lasten aiheuttamia kuluja voisi jakaa. Näin sinkkuna huomaa, että rahaa vaan kertyy ja kertyy. Ja siks ois oikeuden mukaista jakaa tuloja. Tulojaostahan puhutaan paljon, mutta näköjään sitä tähän mennessä on jaettu lähinnä juopoille ja sellaisille joota ei tuö kiinnosta. Toi kymmenen lapsen hoitamista vois mun mielestä jo nähdä työnä. Mutta ei itsensä hoitaminen oo työtä, vaikka suomessa sellasia reppanoita hellitään.

Lapset on huostaanotettu, koska heitä ei hoidettu. Yhteiskunta on elättänyt tuon perheen aina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapset on huostaanotettu, koska heitä ei hoidettu. Yhteiskunta on elättänyt tuon perheen aina.

Ihmeen kauan vanhemmat saivat jatkaa sekoiluaan ja tartuttaa sitä lapsiinsa.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Niin. Jos yhteiskunta ajattelee 10 lapsen hoitamista työnä ja rahoittaa sen, niin silloin yhteiskunnalla on myös oikeus (ja velvoitekin) vahtia, että se työ tehdään kunnolla. Homma ei silloin ole ihan hanskassa, kun lapsi toisensa jälkeen alkaa oireilla epänormaalilla tavalla ja heidän "kasvattamiseensa" tarvitaan aina vain enemmän yhteiskunnan resursseja ja erikoistoimenpiteitä. Jos sinulle maksetaan lastesi kasvattamisesta, niin kyllä se sinun yksi ja ainoa työsi pitää silloin myös tehdä kunnolla.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin. Jos yhteiskunta ajattelee 10 lapsen hoitamista työnä ja rahoittaa sen, niin silloin yhteiskunnalla on myös oikeus (ja velvoitekin) vahtia, että se työ tehdään kunnolla. Homma ei silloin ole ihan hanskassa, kun lapsi toisensa jälkeen alkaa oireilla epänormaalilla tavalla ja heidän "kasvattamiseensa" tarvitaan aina vain enemmän yhteiskunnan resursseja ja erikoistoimenpiteitä. Jos sinulle maksetaan lastesi kasvattamisesta, niin kyllä se sinun yksi ja ainoa työsi pitää silloin myös tehdä kunnolla.

Mä oon lukenu näitä jo pitempään ja mun mielestä tässä on ollu paljon surullisia yhteensattumia. Että en näkis asiaa noin jyrkästi. Mitä nyt noihin asunnon vahinkoihinkin tulee. Niin vuokranantajat käyttää huonoja materiaaleja, tilaa niitä kaukomailta, mitkä ei ees suomeen sovi. Maksattavat sitten kulut asukkaalla.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Mä oon lukenu näitä jo pitempään ja mun mielestä tässä on ollu paljon surullisia yhteensattumia. Että en näkis asiaa noin jyrkästi. Mitä nyt noihin asunnon vahinkoihinkin tulee. Niin vuokranantajat käyttää huonoja materiaaleja, tilaa niitä kaukomailta, mitkä ei ees suomeen sovi. Maksattavat sitten kulut asukkaalla.

Jollei ole valmis/kykenevä kunnioittamaan toisen omaisuutta, niin vuokra-asunto ei ole oikea asumismuoto.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Kyllähän niitä lasten aiheuttamia kuluja jaetaankin; sinä maksat niitä veroissasi.

Yhteiskunnan, ja myös koko ihmiskunnan, kannalta tuollaiset monilapsiset perheet eivät kuitenkaan oikein ole edes hyvä asia. Edellä tulleiden seikkojen lisäksi yksi aspekti on muun muassa ihmislajin sisäinen monimuotoisuus.

Siis on parempi, että kymmenen ihmistä saa jokainen yhden lapsen, kuin että yksi näistä saa kymmenen lasta. Ensimmäinen kun johtaa suureen geenipooliin, eli suureen geneettiseen diversiteettiin, jolloin laji säilyy vahvana ja kilpailukykyisenä. Jälkimmäinen taas johtaa pieneen geenipooliin joka saattaa johtaa ajan mittaan jopa ihmislajin sukupuuttoon.

Eli sen sijaan, että yhteiskunta tukisi monilapsisia perheitä, olisi hyvä tukea ihmisiä siten, että he jokainen saisivat vähän lapsia. Erityisesti lapsia ei tulisi sen enempää hankkia kuin mistä kunnolla pystyy huolehtimaan, sillä mikäli ei pysty, niin siitä kärsivät lapset mahdollisesti lopun ikäänsä, ja sen myötä kärsii myös yhteiskunta. Ne juopot reppanat saattavat olla näitä vaille huolenpitoa jääneitä lapsia.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän niitä lasten aiheuttamia kuluja jaetaankin; sinä maksat niitä veroissasi.

Yhteiskunnan, ja myös koko ihmiskunnan, kannalta tuollaiset monilapsiset perheet eivät kuitenkaan oikein ole edes hyvä asia. Edellä tulleiden seikkojen lisäksi yksi aspekti on muun muassa ihmislajin sisäinen monimuotoisuus.

Siis on parempi, että kymmenen ihmistä saa jokainen yhden lapsen, kuin että yksi näistä saa kymmenen lasta. Ensimmäinen kun johtaa suureen geenipooliin, eli suureen geneettiseen diversiteettiin, jolloin laji säilyy vahvana ja kilpailukykyisenä. Jälkimmäinen taas johtaa pieneen geenipooliin joka saattaa johtaa ajan mittaan jopa ihmislajin sukupuuttoon.

Eli sen sijaan, että yhteiskunta tukisi monilapsisia perheitä, olisi hyvä tukea ihmisiä siten, että he jokainen saisivat vähän lapsia. Erityisesti lapsia ei tulisi sen enempää hankkia kuin mistä kunnolla pystyy huolehtimaan, sillä mikäli ei pysty, niin siitä kärsivät lapset mahdollisesti lopun ikäänsä, ja sen myötä kärsii myös yhteiskunta. Ne juopot reppanat saattavat olla näitä vaille huolenpitoa jääneitä lapsia.

Joo mutta näin se ei vaan mee. Olihan mullakin periaatteessa valmius lapsiin, kaikki järkätty valmiiks. Mutta ei tullut ainuttakaan. Onhan toi paljon kymmenen, mutta oli mun serkku vainaallakin seitsemän ja kyllä selvisi. Ei se vaan mee tasan niin että lapset jakautuisi tasaisesti 1-2 per pari. Ja näkyyhän se negatiivisena jo varhaiskasvatuksessa kun ei lapsilla enää oo sisaruksia.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Joo mutta näin se ei vaan mee. Olihan mullakin periaatteessa valmius lapsiin, kaikki järkätty valmiiks. Mutta ei tullut ainuttakaan. Onhan toi paljon kymmenen, mutta oli mun serkku vainaallakin seitsemän ja kyllä selvisi. Ei se vaan mee tasan niin että lapset jakautuisi tasaisesti 1-2 per pari. Ja näkyyhän se negatiivisena jo varhaiskasvatuksessa kun ei lapsilla enää oo sisaruksia.

Sitä nyt ei periaatteessa tiedä, olisiko sinulla valmius lapsiin, kun et kertaakaan ole koittanut edes harjoitella näiden tekemistä. Eihän kaikki kykene toki lapsia saamaan. En nyt kyllä tiedä millaista tukea yhteiskunnalta tarvitsisit löytääksesi äidin lapsillesi, pitääkö jonkun viranomaisen sinut raahata seudulle jossa on naisia?

• JeroP kirjoitti:

Elä sitä maksetaa 5vuotta edellistä asuntoa koska taas tuo kotivakuutus katsoo elämisen kuluksi.😑 vaikka on oikeus turva tuossa ei sitä jaksa sitäkin enää selvittää.
        Kunhan nyt lapset saa kotio hyvä tulee.

• Anonyymi kirjoitti:

Sitä nyt ei periaatteessa tiedä, olisiko sinulla valmius lapsiin, kun et kertaakaan ole koittanut edes harjoitella näiden tekemistä. Eihän kaikki kykene toki lapsia saamaan. En nyt kyllä tiedä millaista tukea yhteiskunnalta tarvitsisit löytääksesi äidin lapsillesi, pitääkö jonkun viranomaisen sinut raahata seudulle jossa on naisia?

No hö sun kanssa. Tässä nyt on kuitenkin lasten huone ja leikkipaikka ikkunan alla. Ja toisen lastenhuoneen saa järkättyä kyllä. No oli miten oli tää on nyt menossa myyntiin. Vaikeahan sitä on ennakoida millainen isä sitten ois ollut. Mutta tuskin sitä voi kestään ennakoida. Harvoissa kuitenkin on tapaukset että ihminen ihan täysin muuttuu. Se harjoittelun määrä ei itsessään lapsiin liity. Riittää kun uudistaa. Ei ne siittiöt sitä tiedä.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

No hö sun kanssa. Tässä nyt on kuitenkin lasten huone ja leikkipaikka ikkunan alla. Ja toisen lastenhuoneen saa järkättyä kyllä. No oli miten oli tää on nyt menossa myyntiin. Vaikeahan sitä on ennakoida millainen isä sitten ois ollut. Mutta tuskin sitä voi kestään ennakoida. Harvoissa kuitenkin on tapaukset että ihminen ihan täysin muuttuu. Se harjoittelun määrä ei itsessään lapsiin liity. Riittää kun uudistaa. Ei ne siittiöt sitä tiedä.

Uskoisin kyllä, että olisit hyvä isä, olet mukava, ahkera ja fiksukin vielä, sääli olisi jos ei tuo geeniperimä pääsisi hyötykäyttöön. Eihän sitä tiedä jos vaikka vielä kuitenkin.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

No siellä on mm. annettu piirrellä seiniin ja pienemmät lapset ovat pissanneet lattialle lelujensa joukkoon kun ei ole huvittanut ja tarvinnut vessaan lähteä. Suihkulla on höyrytetty kämppää yötä päivää, kun ei sitäkään ole kyetty rajoittamaan. Jos siellä 10 henkeä suihkuttelee puoli tuntia kerrallaan pari kertaa päivässä ja Valtis itse tyydyttää itseään pari tuntia, niin ei mikään asunto kestä sellaista. Valtis on itse näistä kehunut. Ja kertonut, etteivät he edes siivoa asuntoja pois muuttaessaan. Luotettu siihen, että sossu maksaa.

Siellä on ihan tosi ollut oikeesti ihan järkky tilanne. Lapset eivät ole saaneet vierailla kavereillaan, kukaan lasten kaveri ei ole saanut vierailla heillä, kukaan lapsista ei ole saanut edes harrastaa mitään kodin ulkopuolella. Lapsia ei ole ulkoilutettu. Täydellistä rajoittamista yhteiskunnasta.

Oireilevat lapset ovat pitäneet toiset hereillä pitkin yötä kiukkukohtauksillaan ja epäsäänöllisellä vrk rytmillään. Kouluikäiset kieltäytivät koulussa käynnistä ja Valtis puolusti tätä käytöstä. Lapsia istutettu ruutujen edessä. Isommat ovat joutuneet huolehtimaan pienemmistä.

Kaikki löytyy Valtiksen omista teksteistä.

Ajattelin että Valtis nyt tajuaisi mokanneensa ja koittaisi parantaa tilannetta, mutta pskat, ei se näe toiminnassaan mitään virhettä. Vaikka kuinka moni on sitä täällä yrittänyt auttaa! Mieskin muka pokailee lastensuojelun tätiä, kun yrittää tulla niiden kanssa juttuun.

Ei ole mitään surullisia yhteensattumia, vaan järjestelmällistä ylimielistä kaltoinkohtelua!

Sori, meni hermot, vaikka päätin pysyä pois tästä keissistä! 🤬

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No siellä on mm. annettu piirrellä seiniin ja pienemmät lapset ovat pissanneet lattialle lelujensa joukkoon kun ei ole huvittanut ja tarvinnut vessaan lähteä. Suihkulla on höyrytetty kämppää yötä päivää, kun ei sitäkään ole kyetty rajoittamaan. Jos siellä 10 henkeä suihkuttelee puoli tuntia kerrallaan pari kertaa päivässä ja Valtis itse tyydyttää itseään pari tuntia, niin ei mikään asunto kestä sellaista. Valtis on itse näistä kehunut. Ja kertonut, etteivät he edes siivoa asuntoja pois muuttaessaan. Luotettu siihen, että sossu maksaa.

Siellä on ihan tosi ollut oikeesti ihan järkky tilanne. Lapset eivät ole saaneet vierailla kavereillaan, kukaan lasten kaveri ei ole saanut vierailla heillä, kukaan lapsista ei ole saanut edes harrastaa mitään kodin ulkopuolella. Lapsia ei ole ulkoilutettu. Täydellistä rajoittamista yhteiskunnasta.

Oireilevat lapset ovat pitäneet toiset hereillä pitkin yötä kiukkukohtauksillaan ja epäsäänöllisellä vrk rytmillään. Kouluikäiset kieltäytivät koulussa käynnistä ja Valtis puolusti tätä käytöstä. Lapsia istutettu ruutujen edessä. Isommat ovat joutuneet huolehtimaan pienemmistä.

Ajattelin että Valtis nyt tajuaisi mokanneensa ja koittaisi parantaa tilannetta, mutta pskat, ei se näe toiminnassaan mitään virhettä. Vaikka kuinka moni on sitä täällä yrittänyt auttaa! Mieskin muka pokailee lastensuojelun tätiä, kun yrittää tulla niiden kanssa juttuun.

Ei ole mitään surullisia yhteensattumia, vaan järjestelmällistä ylimielistä kaltoinkohtelua!

xLiner

Jos multa olis viety lapset, olisin kehotuksesta mennyt vaikka solmuun! Katsonut peiliin, opetelellut vaikka kiinaa, tehnyt ihan mitä vaan olisi vaadittu mitä kotoa olisi puuttunut lasun mielestä, saadakseni lapseni takaisin!

Jotain aivan perustavanlaatuista vikaa tuossa Valtiksessa on, kun ei ole valmis edes lastensa vuoksi nöyrtymään ja muuttumaan!

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Jos multa olis viety lapset, olisin kehotuksesta mennyt vaikka solmuun! Katsonut peiliin, opetelellut vaikka kiinaa, tehnyt ihan mitä vaan olisi vaadittu mitä kotoa olisi puuttunut lasun mielestä, saadakseni lapseni takaisin!

Jotain aivan perustavanlaatuista vikaa tuossa Valtiksessa on, kun ei ole valmis edes lastensa vuoksi nöyrtymään ja muuttumaan!

xLiner

No joo, en mä ota enempiä tähän kantaa. Yleisesti ottaen vaan suomessa on negatiivinen asenne lapsiin. Täällä on liikaa sinkkuja, jotka ei tajuu elämästä mitään. En oo ikinä nähny lasten tuhoaminen kämppiä, eli kaikki tuho kohteet mitä mäkin oon korjannu on olleet alkoholistien ja huumeen käyttäjien aikaan saamia ja muistisairas vanhus oli pyörätuolilla hakannut kaikki seinät naarmuille. Tuhonnut ikkunan ja vessan pöntön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Valtiksella on paha persoonallisuushäiriö/-häiriöitä, tunne-elämän häiriöitä ja muita puutoksia, joita ei myönnä millään. Kertakaikkiaan vaikea tapaus. Toivottavasti mies edes tajuaa olematta tekemättä lisää lapsia.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

No joo, en mä ota enempiä tähän kantaa. Yleisesti ottaen vaan suomessa on negatiivinen asenne lapsiin. Täällä on liikaa sinkkuja, jotka ei tajuu elämästä mitään. En oo ikinä nähny lasten tuhoaminen kämppiä, eli kaikki tuho kohteet mitä mäkin oon korjannu on olleet alkoholistien ja huumeen käyttäjien aikaan saamia ja muistisairas vanhus oli pyörätuolilla hakannut kaikki seinät naarmuille. Tuhonnut ikkunan ja vessan pöntön.

Mä olen todellakin nähnyt lapsiperheiden tuhoamia vuokra-asuntoja!

Suomessa ei ole negatiivinen asenne lapsiin. Meillähän on lapsilisät ja puoli-ilmainen päivähoito. On neuvolat ja kouluterveydenhuolto, ja ilmainen koulutus! Sosiaalihuolto ja lasu!

(Ärgh, ei olekaan hetkeen suututtanut näin paljoa!)

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Mä olen todellakin nähnyt lapsiperheiden tuhoamia vuokra-asuntoja!

Suomessa ei ole negatiivinen asenne lapsiin. Meillähän on lapsilisät ja puoli-ilmainen päivähoito. On neuvolat ja kouluterveydenhuolto, ja ilmainen koulutus! Sosiaalihuolto ja lasu!

(Ärgh, ei olekaan hetkeen suututtanut näin paljoa!)

xLiner

No mites mä sut oon niin suututtanut. Ei tää mun omasta päästä oo. Se todettiin jo symposiumissa Aulangolla. Lapsilisien ostovoima on heikentyny ja samalla aikuisille tarjottavien sosiaalipalvelujen määrä lisääntynyt. Eikä tilanne tästä oo parantunut. Näkeehän sen jo puistoissakin, siellä kännäävät meidän rahoilla. Ennen kävi alkoholistitkin töissä. Vielä sillon kun mä raksalla alottelin. Oli niitä jotka oli töissä vaan siihen ensimmäiseen tiliin. Sitten ratkes ryyppään, mutta omilla rahoin.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

No mites mä sut oon niin suututtanut. Ei tää mun omasta päästä oo. Se todettiin jo symposiumissa Aulangolla. Lapsilisien ostovoima on heikentyny ja samalla aikuisille tarjottavien sosiaalipalvelujen määrä lisääntynyt. Eikä tilanne tästä oo parantunut. Näkeehän sen jo puistoissakin, siellä kännäävät meidän rahoilla. Ennen kävi alkoholistitkin töissä. Vielä sillon kun mä raksalla alottelin. Oli niitä jotka oli töissä vaan siihen ensimmäiseen tiliin. Sitten ratkes ryyppään, mutta omilla rahoin.

Et sinä nyt niinkään mua suututtanut, toi valtis enemmänkin. Mutta älä puolustele sitä. Sille olis hyväksi ymmärtää olevansa väärässä. Ei se saa muuten lapsiaan takaisin.

Säälittäväähän tuo on, ja huolestuttavaa, mutta koska valtiksen käytöksestä kärsii lapsetkin niin se suututtaa.

Alkoholistit käyvät vieläkin töissä... Vain promille juopoista on lojuu puistoissa. Rapajuopot ostavat alkoholia oli mikä oli. Ruoka ja vaatteet jäävät sitten kauppaan. Jokainen tekee rahoillaan mitä tykkää, jollei se lapsiin vaikuta niin yhteiskunta ei taida puuttua.

xLiner

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Mitä aikuisille tarjottavia sosiaalipalveluja on lisätty? Nyt kun kaikesta leikataan?

Lapsilisiä ei tarvitsisi edes maksella. Ei niistä köyhimmät edes hyödy, kun ne lasketaan tuloksi toimeentulotuessa. Verotuksessa voisivat huomioida lapset lapsivähennyksenä jos tulot jäävät tietyn rajan alle.

Ja kaikkien ostovoima on heikentynyt. Munkin perusostokseni on iso osa kaksinkertaistanut hintansa, eikä mun palkkani ole siinä suhteessa noussut. Mulla on silti varaa kiristellä vielä paaljon...

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä aikuisille tarjottavia sosiaalipalveluja on lisätty? Nyt kun kaikesta leikataan?

Lapsilisiä ei tarvitsisi edes maksella. Ei niistä köyhimmät edes hyödy, kun ne lasketaan tuloksi toimeentulotuessa. Verotuksessa voisivat huomioida lapset lapsivähennyksenä jos tulot jäävät tietyn rajan alle.

Ja kaikkien ostovoima on heikentynyt. Munkin perusostokseni on iso osa kaksinkertaistanut hintansa, eikä mun palkkani ole siinä suhteessa noussut. Mulla on silti varaa kiristellä vielä paaljon...

xLiner

No THL taulukon mukaan ainakin. Perhe ja lapset on suunnilleen vuoden 95 tasolla. Muuten on sossunenot aika jyrkässä nousussa. Vuonna 22 jo 80 miljardia euroa. Aivan järkyttävän suuri summa. Mutta tosiaan toi tarttis vielä tarkempaa analysointia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sinä nyt niinkään mua suututtanut, toi valtis enemmänkin. Mutta älä puolustele sitä. Sille olis hyväksi ymmärtää olevansa väärässä. Ei se saa muuten lapsiaan takaisin.

Säälittäväähän tuo on, ja huolestuttavaa, mutta koska valtiksen käytöksestä kärsii lapsetkin niin se suututtaa.

Alkoholistit käyvät vieläkin töissä... Vain promille juopoista on lojuu puistoissa. Rapajuopot ostavat alkoholia oli mikä oli. Ruoka ja vaatteet jäävät sitten kauppaan. Jokainen tekee rahoillaan mitä tykkää, jollei se lapsiin vaikuta niin yhteiskunta ei taida puuttua.

xLiner

Tälleen täysin sivusta totean, että juuri tämä on koko homman ydin: "Mutta älä puolustele sitä. Sille olis hyväksi ymmärtää olevansa väärässä. Ei se saa muuten lapsiaan takaisin." Voivottelu ja säälittely ei oikeasti auta yhtään mitään. Niistä voi tulla hetkeksi lämmin olo, kuin kusisi pakkasessa housuunsa, mutta loppupeleissä se vain pahentaa tilannetta. Tässä ei, valtaosan kirjoittajista kohdalla, ole kysumys siitä, että aloittajalle haluttaisiin olla ilkeitä, vaan pikemmin päinvastoin. Joo, osaa voi hyvin jo ärsyttää, mutta se ei siltikään ole se oleellinen asia. Valtiksen pitää herätä tajuamaan oma ja perheensä, jos hän haluaa ikinä saada mukulansa kotiin. Tuo touhu ei ole kenellekään tuossa kuviossa hyväksi, eikä se tilanne parane päätä taputtelemalla ja myötäilemällä kiukuttelua.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

No THL taulukon mukaan ainakin. Perhe ja lapset on suunnilleen vuoden 95 tasolla. Muuten on sossunenot aika jyrkässä nousussa. Vuonna 22 jo 80 miljardia euroa. Aivan järkyttävän suuri summa. Mutta tosiaan toi tarttis vielä tarkempaa analysointia.

Mitä niihin sossumenoihin kuuluu? Terveydenhoito, vanhustenhoito?

Vanhuksia on nyt paljon enemmän kuin 90-luvulla. Ihmisiä on muutenkin yli puoli miljoonaa enemmän. Oliko siinä taulukossa huomioitu noita?

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

En ihmettele, jos meni hermot.

Mua ihmetyttää, että on noinkin pitkään kestänyt tuo tilanne. Lasten opettaminen yhteiskunnan normeihin puuttunut ja hirveintä on erottaminen siitä yhteiskunnasta.

Miten sellaista voi puolustella? Tämä tekee erittäin suurta vahinkoa kehitykselle ja itsenäisyydelle. Miten he tulevat pärjäämään elämässään, jos heidän sosiaalista piiriään rajoitetaan, eikä vastuuta omista tekemisistä opeteta ottamaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Nimenomaan juuri noin. Tuollaisessa tilanteessa sitä tosiaan vetää itsensä vaikka umpisolmuun, jos se on edelleytyksenä saada lapset takaisin.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Mua ihmetyttää, että on noinkin pitkään kestänyt tuo tilanne. Lasten opettaminen yhteiskunnan normeihin puuttunut ja hirveintä on erottaminen siitä yhteiskunnasta.

Miten sellaista voi puolustella? Tämä tekee erittäin suurta vahinkoa kehitykselle ja itsenäisyydelle. Miten he tulevat pärjäämään elämässään, jos heidän sosiaalista piiriään rajoitetaan, eikä vastuuta omista tekemisistä opeteta ottamaan?

Todellakin. Yhden lapsen ongelmat voivat olla ikävä vastoinkäyminen ja kaksi oireilevaa voi vielä mennä sattumasta (vaikka kyllä siinäkin pitäisi jo miettiä, voiko olla jokin yhdistävä syy), mutta jos kolme lasta oireilee niin asiaa pitää jo selvittää. Puhummattakaam siitö, jos 10 lasta ja kaikilla on ongelmia, oppimisvaikeuksia, käytöshäiriöitä ja kehitysviivästymää, jokaisella jotakin. Tuo ei todellakaan ole enää mikään "ikävä vastoinkäyminen", vaan selkeää laiminlyömistä, jossa ei ole kyse rahasta. Joko kotioloissa on jokin pahasti pielessä tai jotain geneettisiä/terveydellisiä syitä, joiden vuoksi yksikään heistä ei pärjää yhteiskunnassa. Todella hämmästyttävän kauan kestänyt, että tuohon on lastensuojelu reagoinut.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Valtiksen mukaan he oppivat heti olemaan muiden ihmisten kanssa sitten kun ovat joskus työelämässä. Kaikistahan tuli jotain lääkäreitä, insinöörejä, asianajajia ja kuninkaita...

Sissus, mun ei pitäisi.. nousee verenpaine..

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Valtiksen mukaan he oppivat heti olemaan muiden ihmisten kanssa sitten kun ovat joskus työelämässä. Kaikistahan tuli jotain lääkäreitä, insinöörejä, asianajajia ja kuninkaita...

Sissus, mun ei pitäisi.. nousee verenpaine..

xLiner

Työelämään ei pääse ilman koulutusta. Eikä työelämään hirveesti hyväksytä sosiaalisesti eristäytynyttä ihmistä. Varsinkaan jos ei tunnista yhteiskunnan normeja ja ole oppinut ottamaan vastuuta.

Tulee mieleen Munchausen syndrooma. Ei suoraan, mutta jollain lailla mukaeltuna.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Työelämään ei pääse ilman koulutusta. Eikä työelämään hirveesti hyväksytä sosiaalisesti eristäytynyttä ihmistä. Varsinkaan jos ei tunnista yhteiskunnan normeja ja ole oppinut ottamaan vastuuta.

Tulee mieleen Munchausen syndrooma. Ei suoraan, mutta jollain lailla mukaeltuna.

"Työelämään ei pääse ilman koulutusta. Eikä työelämään hirveesti hyväksytä sosiaalisesti eristäytynyttä ihmistä. Varsinkaan jos ei tunnista yhteiskunnan normeja ja ole oppinut ottamaan vastuuta."

Niinpä. Mutta Valtis on eri mieltä.

Minä näen yhtäläisyyksiä ulkomailta uutisoituihin hirviöperheisiin, joissa lapset on eristetty yhteiskunnasta. Ovat niin kuin uskonnollisia lahkoja ilman uskontoa. Omat säännöt ja lait, kohtuuttomia rangaistuksia (näitähän valtiksella oli myös). Oma valtakunta... Pidetään lapset täysin riippuvaisina vanhemmista.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

"Työelämään ei pääse ilman koulutusta. Eikä työelämään hirveesti hyväksytä sosiaalisesti eristäytynyttä ihmistä. Varsinkaan jos ei tunnista yhteiskunnan normeja ja ole oppinut ottamaan vastuuta."

Minä näen yhtäläisyyksiä ulkomailta uutisoituihin hirviöperheisiin, joissa lapset on eristetty yhteiskunnasta. Ovat niin kuin uskonnollisia lahkoja ilman uskontoa. Omat säännöt ja lait, kohtuuttomia rangaistuksia (näitähän valtiksella oli myös). Oma valtakunta... Pidetään lapset täysin riippuvaisina vanhemmista.

xLiner

Joo, itsekin ajattelin erästä leffaa jonka näin.

Kehitysjarru. Eikä vastasyntynyttö voi vaatia kävelemään.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Ei todellakaan millään voi puolustella lasten eristämistä sosiaalisista suhteista, yhteiskunnasta. Toivottavasti lapsia ei palauteta vanhemmilleen koskaan. Muuten ovat menetettyjä tapauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei muuten asiasta toiseen,oletteko käyneet Hesarin sivuilta katsomassa,kuinka ihana ruskea timantti sieltä Siperiasta on löytynyt ja nyt yli kolmen kilon timantti""!Suurin kymmeneen vuoteen!

• elisakettu kirjoitti:

Noh mutta seinät saa maalattua jos haluaa täällä on valmis pinta harjoitella ja eihän meillä isot seiniä sotke mutta ei se nyt mikään ongelma meillä ole kyllä ne on oppinut pois siitä virheiden kautta.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Höpö höpö aloit taas valheita laukoo ja toinen vielä uskoo kaiken.

• elisakettu kirjoitti:

Eipä tuo xliner ole oppinut vieläkään pois valheistaan.
        Silloin kun harjoitellaan pois vaipoista pissivahinkoja tulee ja ne siivotaan. Jokainen pieni opettelee ajallaan pois.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Et ole vieläkään kehittynyt vaan aloitit sen valheittesi aarre arkkusi ja muut uskoo ne? Aika ikävää kun muut sitten syö ne purematta. Tämäkin on siitä noloa sinun kohdalla.

• elisakettu kirjoitti:

xliner haluaa vain tuhota mainettani.😑 se on sitten ikävä, joka uskoo kaiken juorun toisesta.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Höpö höpö aloit taas valheita laukoo ja toinen vielä uskoo kaiken.

Osaa täällä kaikki muutkin lukea ja ovat nähneet ne sun kirjoituksesi. Eivät vaan ole yhtä burgereita tai yhtä napakoita puuttumaan sellaisiin epäkohtiin jotka mun mielestäni vaativat ehdottomasti puuttumista.

Sun lastesi puolta tässä pidetään ja heille parasta toivotaan. Koita vaikka nähdä sinäkin asia niin päin.

xLiner

• JeroP kirjoitti:

Kyllä se on työtä meille molemmille vanhemmille edes yksin en sitä roolia hoitanut.😑

• JeroP kirjoitti:

Kyllä se on työtä meille molemmille vanhemmille edes yksin en sitä roolia hoitanut.😑
        Kiitos sinulle.

• JeroP kirjoitti:

Xliner on vain omista valheistaan suuttunut.

• Anonyymi kirjoitti:

Osaa täällä kaikki muutkin lukea ja ovat nähneet ne sun kirjoituksesi. Eivät vaan ole yhtä burgereita tai yhtä napakoita puuttumaan sellaisiin epäkohtiin jotka mun mielestäni vaativat ehdottomasti puuttumista.

Sun lastesi puolta tässä pidetään ja heille parasta toivotaan. Koita vaikka nähdä sinäkin asia niin päin.

xLiner

Se on tulkinnasta kyse. Enhän muuten olisi siivojaa ottanut pesee akryylimaaleja pois.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

On täysin eri asia onko 10 lasta apn kaltaisella sosiaalitapauksella vai sellaisilla, jotka lapsistaan pystyy huolehtimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsia voi esimerkiksi adoptoida tai ottaa sijaishuoltoon. Ei niitä itse tarvitse välttämättä tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Ihan oikeasti? Aivan kamalaa, ei puolustettavissa.

• Anonyymi

Mitä enemmän olet lastensuojelua vastaan etkä keskity itsesi hoitamiseen, sitä huonommin saat lapset takaisin.

- Sheena

• ajattelin kävellä lääkäriin henkisen väkivallan harjoittamisesta sosiaalityöntekijän toimista ja vienyt lapset ja tuo minulle oireita siitä kun lapset vienyt väärin syin eli henkisiä kärsimyksiä on paljon. 😑

Heidän aiheuttamia on kyllä ja paljon.
        Onhan nyt tutkimuksia siitäkin mitä aiheuttaa väärin syin viedään lapset lapsille ja vanhemmilta. Esim kipnappaukseen voisi tai lasten varastamiseen verrata.

• Minussa ei ole silläin hoidettavaa koska olen toiminta kykyinen vuosien aikana olen kohdannut hyvin paljon. Avun hakeminen koituu raskaammaksi ihmisille jos he eivät saa apua tilanteeseen kuin pyytävät.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Minussa ei ole silläin hoidettavaa koska olen toiminta kykyinen vuosien aikana olen kohdannut hyvin paljon. Avun hakeminen koituu raskaammaksi ihmisille jos he eivät saa apua tilanteeseen kuin pyytävät.

Kyllä sinun tilanteeseen pitäisi löytää joku kaikkia osapuolia tyydyttävä tilanne. Äitinä ero lapsista on varmaan tuskallinen. Sinulle on päästävä vähintään terapiaan. Eihän ihmisen mieli voi kestää kaikkia hirveitä vastoinkäymisiä. Voi olla hyvinkin, ettet tiedosta täysin, mikä tilanne lapsillesi on. Ei noin radikaaleihin toimenpiteisiin pitäisi ihan tyhjästä ryhtyä. Voiko olla, että tilanne olisi vain väliaikainen?

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

ajattelin kävellä lääkäriin henkisen väkivallan harjoittamisesta sosiaalityöntekijän toimista ja vienyt lapset ja tuo minulle oireita siitä kun lapset vienyt väärin syin eli henkisiä kärsimyksiä on paljon. 😑

Heidän aiheuttamia on kyllä ja paljon.
        Onhan nyt tutkimuksia siitäkin mitä aiheuttaa väärin syin viedään lapset lapsille ja vanhemmilta. Esim kipnappaukseen voisi tai lasten varastamiseen verrata.

Et tainnut ihan ymmärtää mitä tarkoitin "Mitä enemmän olet lastensuojelua vastaan..."

Tekemällä näin "ajattelin kävellä lääkäriin henkisen väkivallan harjoittamisesta sosiaalityöntekijän toimista..." se on juuri toimimista lastensuojelua/sosiaalitoimea vastaan. Ja se on huonointa mitä voit tehdä saadaksesi lapset takaisin. Sinun otettava vastuu itsestäsi/tunteistasi.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Et tainnut ihan ymmärtää mitä tarkoitin "Mitä enemmän olet lastensuojelua vastaan..."

Tekemällä näin "ajattelin kävellä lääkäriin henkisen väkivallan harjoittamisesta sosiaalityöntekijän toimista..." se on juuri toimimista lastensuojelua/sosiaalitoimea vastaan. Ja se on huonointa mitä voit tehdä saadaksesi lapset takaisin. Sinun otettava vastuu itsestäsi/tunteistasi.

- Sheena

Tajuatko ollenkaan uhreja on 12

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sinun tilanteeseen pitäisi löytää joku kaikkia osapuolia tyydyttävä tilanne. Äitinä ero lapsista on varmaan tuskallinen. Sinulle on päästävä vähintään terapiaan. Eihän ihmisen mieli voi kestää kaikkia hirveitä vastoinkäymisiä. Voi olla hyvinkin, ettet tiedosta täysin, mikä tilanne lapsillesi on. Ei noin radikaaleihin toimenpiteisiin pitäisi ihan tyhjästä ryhtyä. Voiko olla, että tilanne olisi vain väliaikainen?

Onneksi noi sijaishoito paikatkin on tajunnut ettei ihan oikein toimi tässä edes ei lapsen edumukaisesti. Näkeehän ne meidät läheltä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Onneksi noi sijaishoito paikatkin on tajunnut ettei ihan oikein toimi tässä edes ei lapsen edumukaisesti. Näkeehän ne meidät läheltä.

Onko gubbe nämä kuvitteelliset kymmenen mukulaa heitelty eri toimipisteisiin pitkin maakuntaa?

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Niin onko se sinun ukkokulta, kuten profiilissas lukee palstasetä kuvioissa mukana tässä teidän uskovaisen perheen arjen pyörityksessä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terapia ei auta, ellei siihen ole mitään motivaatiota eikä aloittajalla ole. Hän on oikeassa kaikessa, muut väärässä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Uhriutuminen on psykologinen tila, jossa ihminen ajattelee olevansa muiden ihmisten, olosuhteiden tai elämän uhri. Hän sysää vastuun elämästään muille tai yhteiskunnalle. Eli sinä ja miehesi olette valitettavia esimerkkejä uhritumisesta.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Uhriutuminen on psykologinen tila, jossa ihminen ajattelee olevansa muiden ihmisten, olosuhteiden tai elämän uhri. Hän sysää vastuun elämästään muille tai yhteiskunnalle. Eli sinä ja miehesi olette valitettavia esimerkkejä uhritumisesta.

- Sheena

Kyllä uhreja on 12, vahemmat2 ja lapset 10.
        Perhe on rikottu väärin syin.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin onko se sinun ukkokulta, kuten profiilissas lukee palstasetä kuvioissa mukana tässä teidän uskovaisen perheen arjen pyörityksessä?

On se mies kotona vieläkin vaikka tämä on tälläistä vuoristo rataa hänen kanssaan enkä edes ole itse syyllinen siihen. Hänen suunitelma on ottaa velat niskaa ja muuttaa toiseeb asuntoon velan kanssa. Minusta hän on vain epäreilu että ”minun pitäisi hoitaa sen velka niin hän ei muuta” 😑

• Anonyymi kirjoitti:

En tahua mikä ilo on minun taas tämmöistä katsoa minun pitäisi vain yksinhakea aina tukea olla se sosiaali vaikka minun takia tähän jouduttiin, koska en olin varovainen ja jarruttelin kun en tiennyt miten yhteiskunta toimii. Yllätyin hieman kuin kuntien välisissä voi tulla myös kulttuurishokki vaikka pitäisi olla sama laki kaikkialla.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse huomaan täällä on. Mustavalkoinen ajattelu valloilla eli KYLLÄ ja EI. Epäröiminen on Ei.

Myös lapseni kärsii hyvin heidän lapsuutta retuutetaan säännöillä, pelotellaan ja ovat hyvin pelokkaita ja Säikähtäneitä 😑

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Kyllä uhreja on 12, vahemmat2 ja lapset 10.
        Perhe on rikottu väärin syin.

Et nyt taas ymmärtänyt tuotakaan. Uhriutuminen on sinusta itsestäsi kiinni, ei lasten huostaanotosta. Olette miehesi kanssa ihan yhdessä rikkoneet perheenne, koska ette pysty pitämään lapsistanne huolta riittävällä tavalla, rahkeenne ei riitä. Eikä teillä ole myöskään mitään tukiverkostoa ympärillänne, kuten normaaleilla vanhemmilla.

- Sheena

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

On se mies kotona vieläkin vaikka tämä on tälläistä vuoristo rataa hänen kanssaan enkä edes ole itse syyllinen siihen. Hänen suunitelma on ottaa velat niskaa ja muuttaa toiseeb asuntoon velan kanssa. Minusta hän on vain epäreilu että ”minun pitäisi hoitaa sen velka niin hän ei muuta” 😑

Mikä velka?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä velka?

Oletko pienen pieni etsivää leikkivä pyörinyt kauankin puristamassa tietoa ”jonkun” asioista utelemalla palstaäijältä kuin kaupungin työllistetty, joka laitetaan kantamaan vettä ojasta toiseen koska se näyttää puuhakkaalta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko pienen pieni etsivää leikkivä pyörinyt kauankin puristamassa tietoa ”jonkun” asioista utelemalla palstaäijältä kuin kaupungin työllistetty, joka laitetaan kantamaan vettä ojasta toiseen koska se näyttää puuhakkaalta?

Eli tahtoo sanoa, että tämä pakkomielteisyys on mennyt jo ihan yli ymmärryksen

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Mutta onko palstasetä tämä profiilissasi mainittu ukkokulta kaikkien kymmenen lapsesi isukki vai onko niitä muitakin? Ja mikä seurakunta on hengellinen kotinne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terapia ei auta, ellei siihen ole mitään motivaatiota eikä aloittajalla ole. Hän on oikeassa kaikessa, muut väärässä.

Tajuatko yhtään miten maaniselta ja fiksoituneelta yksäri vaikutat kun luennoit puutaheinää kieli poskella määrittelemättömälle yleisöllesi tästä ”aloittajasta” joka on palstaäijä, joka väittää olevansa kymmenen lapsen äiti? Sinun mustamaalaamisen kohteella ei taida olla ”ihan niin paljoa” tai esim alaikäisiä lapsia vai etkö ymmärrä enää sitäkään vähää maailman menosta ns? Tuon syvemmälle et kaiketi voi enää vajota psyykkisen tilasi suhteen.

• Ajattele lapsiasi yksilöinä. Onko heille tämä ratkaisu parempi vai huonompi? Onko kotona ollut jotain, mikä on puuttunut heiltä?

Lastensuojelun tarkoitushan lienee huolehtia lasten kehitykseen kuuluvista asioista siten, että kaikki tarpeelliset elementit tulevat toteutetuksi.

Lapset eivät ole sinun eikä isänsä jatkeita. Mutta teidän täytyy saada ne asiat hoidettua, mikä on saanut lastensuojelun puuttumaan perhe-elämäänne. Vain sillä pystytte osoittamaan yhteistyökykyisyyttä ja olemaan valmiita ottamaan vastuuta. Vastuuta ensin itsestä ja sitten myös huollettavista. Tämä vie aikaa, mutta pienin askelin on aloitettava.

Asioiden tunnistaminen ja näkeminen voi olla tuskallista. Terapiaa tms jo ehdotettiin. Tälläisessä henkisesti vaikeassa tilanteessa se on ehdottoman suositeltavaa.

• Tämä tilanne on heille huonompi. Lapsilta ei ole puuttunut mitään koska olen hakenut niihin aina apua sosiaalitoime ei antanut apua sain sitten siskoltani ihan rahaa elämiseen.

Mutta aloin tekemään heistä kantelua joten vei lapset. Eli väärin syin. Pyysin enemmän tukea kuin oli antamassa. Eli kyseessä on vain erimielipide mitä tukea tarvittiin ja siihenkin meni melkein 3 kk kun oli vasta antamassa tätä tukea kuukausi aiemmin yritin jo vaihtaa työntekijää ja lopulta pyysin päätöksiä näistä ettei ole antamassa näitä niin vei lapset. Asiat on tekstiviesteissä.

• Työikäisten ensin antoi hylyn ja sitten lastensuojelu teki vielä mutta minulla oli jo uudelleen menossa haku juurikin palveluarvioon eikä tämä työntekijä kuin syyttänyt minua asiasta minulla on viesteissä kun sanon ”pakkohan on ” eli uusi työntekijä arvioida tilanne uudelleen työikäisten.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Työikäisten ensin antoi hylyn ja sitten lastensuojelu teki vielä mutta minulla oli jo uudelleen menossa haku juurikin palveluarvioon eikä tämä työntekijä kuin syyttänyt minua asiasta minulla on viesteissä kun sanon ”pakkohan on ” eli uusi työntekijä arvioida tilanne uudelleen työikäisten.

Koitahan palstasetä kirjoittaa tämä juosten kusten keksitty proosasi edes jotenkin ymmärrettävään muotoon. You had one job

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koitahan palstasetä kirjoittaa tämä juosten kusten keksitty proosasi edes jotenkin ymmärrettävään muotoon. You had one job

Ole sinä hiljaa kun et mistään mitään tiedä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Tämä tilanne on heille huonompi. Lapsilta ei ole puuttunut mitään koska olen hakenut niihin aina apua sosiaalitoime ei antanut apua sain sitten siskoltani ihan rahaa elämiseen.

Mutta aloin tekemään heistä kantelua joten vei lapset. Eli väärin syin. Pyysin enemmän tukea kuin oli antamassa. Eli kyseessä on vain erimielipide mitä tukea tarvittiin ja siihenkin meni melkein 3 kk kun oli vasta antamassa tätä tukea kuukausi aiemmin yritin jo vaihtaa työntekijää ja lopulta pyysin päätöksiä näistä ettei ole antamassa näitä niin vei lapset. Asiat on tekstiviesteissä.

Tämä yhteiskunta ei toimi niin, että kaikille annetaan kaikki ilmaiseksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Tykkäät hyvin paljon palsta sedistä. Jos voisin juosten kustu joo, mies kyllä näin sanoisi
        Työikäisten ensin antoi hylyn taloudelliseen ehkäisevään ja täydentävään ja sitten lastensuojelu teki vielä hylyn taloudellisesti ehkäisevään ja täydentävään, mutta minulla oli jo uudelleen menossa haku juurikin palveluarvioon tuohon täydentävää ja ehkäisevää, eikä tämä työntekijä lastensuojelun kuin syyttänyt minua asiasta minulla psyykkinen ongelma kun haen häneltä apua että ne ottaa se nopeasti käsittelyyn tämän ”täydentävä ja ehkäisevää kun minulla on viesteissä kun sanon ”pakkohan on ” eli uusi sosiaalityön työntekijä arvioida tilanne uudelleen työikäistensoisiaali.

Lastensuojelulaki 35 pykälä pitäisi tukea taloudellisesti eikä kiireesti lastensuojelun lain mukaan sijoittaa.

35 §
        Toimeentulon ja asumisen turvaaminen
        Kun lastensuojelun tarve oleelliselta osin johtuu riittämättömästä toimeentulosta, puutteellisista asumisoloista tai asunnon puuttumisesta tai kun mainitut seikat ovat oleellisena esteenä lapsen ja perheen kuntoutumiselle, kunnan on viivytyksettä järjestettävä riittävä taloudellinen tuki sekä korjattava asumisoloihin liittyvät puutteet tai järjestettävä tarpeen mukainen asunto.

Eipä mitään olin tekemässä hänestä kantelua koska hän ei edes auttanut ja sitten ei antanut perhetyötä ja kotipalvelua kouluun laittamiseen lapsia ja peräti psykologista apua pyysin.

Tarjosi vain puhe apua tai lopulta pelkään perhetyötä joka vain neuvoo tai tarkkailee. Eli täysin käsittämätön ihminen eikä edes perhekuntoutusta antanut kun sairaala ehdotti eikä edes kahden viikon taxi lapsen kuntoutukseen joten otin mieluustin sairaalakoulun 6vko jakson.

• Anonyymi kirjoitti:

Jostain syystä tykkään kun tuot esiin kirjoitusvirheeni, etten ikinä tiedä vaikka trollaat palstasedäksi

Olen pahoillani olen vieläkin nainen melkein jokainen tulleet syöksysynnytys ulos. Edellinen tuli puolessa toista tunnissa kun inhottavalla kuin tuntuu kuin olisi rakkohuulessa mutta tämä rakko oli kohdunkaulan suulla.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Tykkäät hyvin paljon palsta sedistä. Jos voisin juosten kustu joo, mies kyllä näin sanoisi
        Työikäisten ensin antoi hylyn taloudelliseen ehkäisevään ja täydentävään ja sitten lastensuojelu teki vielä hylyn taloudellisesti ehkäisevään ja täydentävään, mutta minulla oli jo uudelleen menossa haku juurikin palveluarvioon tuohon täydentävää ja ehkäisevää, eikä tämä työntekijä lastensuojelun kuin syyttänyt minua asiasta minulla psyykkinen ongelma kun haen häneltä apua että ne ottaa se nopeasti käsittelyyn tämän ”täydentävä ja ehkäisevää kun minulla on viesteissä kun sanon ”pakkohan on ” eli uusi sosiaalityön työntekijä arvioida tilanne uudelleen työikäistensoisiaali.

Lastensuojelulaki 35 pykälä pitäisi tukea taloudellisesti eikä kiireesti lastensuojelun lain mukaan sijoittaa.

35 §
        Toimeentulon ja asumisen turvaaminen
        Kun lastensuojelun tarve oleelliselta osin johtuu riittämättömästä toimeentulosta, puutteellisista asumisoloista tai asunnon puuttumisesta tai kun mainitut seikat ovat oleellisena esteenä lapsen ja perheen kuntoutumiselle, kunnan on viivytyksettä järjestettävä riittävä taloudellinen tuki sekä korjattava asumisoloihin liittyvät puutteet tai järjestettävä tarpeen mukainen asunto.

Eipä mitään olin tekemässä hänestä kantelua koska hän ei edes auttanut ja sitten ei antanut perhetyötä ja kotipalvelua kouluun laittamiseen lapsia ja peräti psykologista apua pyysin.

Tarjosi vain puhe apua tai lopulta pelkään perhetyötä joka vain neuvoo tai tarkkailee. Eli täysin käsittämätön ihminen eikä edes perhekuntoutusta antanut kun sairaala ehdotti eikä edes kahden viikon taxi lapsen kuntoutukseen joten otin mieluustin sairaalakoulun 6vko jakson.

Voi Valtis, tuossahan lukee ’ kun oleellisilta osin johtuu’. Se ei tarkoita, että jos lapsia ei saada käymään koulua syy oleellinen syy on rahan puutteessa vaan ihan muissa asioissa. Lapsi toki voi kiristää, ettei mene kouluun ellei saa sitä tai tätä, mutta se ei tee tilannetta millään tavalla oleelliseksi lain edessä eikä pidäkään tehdä. Lapsen pitää osallistua yhteiskuntaan käymällä koulua huvitti tai ei. Jos lapsi on niin sairas, ettei kykene, kuuluu hän sairaalakouluun tai psykiatriseen hoitoon.

Samoin, jos perhe ostaa sosiaalituella vaikka hienon kännykän, tietokoneen tai useamman TV:n ja lapset siksi näkee nälkää, ei rahan puute ole oleellinen syy haasteisiin vaan vanhempien kyky hallita rahaa ja elämäänsä. Raha helpottaa toki elämää paljon, mutta jos ei ole valmis tienaamaan omat rahansa, ei voi olettaa, että kaiken saa ilmaiseksi. Lapsillakin on mahdollisuus parempaan elämään, kun hoitavat koulun hyvin, valmistuvat ammattiin ja menevät aikanaan töihin,

Kannattaa ottaa selvää mitä oleellisilla syillä tarkoitetaan, se ei ole mielipidekysymys. Jos lasta ei saada käymään koulua tai lapsi tekee tuhoa, ei oleellinen syy haasteisiin ole rahassa vaan muualla. Jos lapsi on saanut vaikka toimintaterapia 2 jaksoa, eikä se ole tehonnut mitenkään, lisäterapia tahtoo olla suhteellisen hyödytöntä. Jos resurssit on rajalliset, kannattaa yhteiskunnan käyttää sinne missä saadaan hyötyä. Ikävää ja tavallaan julmaakin, mutta realismia. Erityislapsi vaatii paljon tukea ja apua vanhemmilta oppiakseen pärjäämään. Jos erityislapsia on monta ja vanhemmilla on samat haasteet, on kaikkein pärjääminen valitettavasti kovin haastavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi Valtis, tuossahan lukee ’ kun oleellisilta osin johtuu’. Se ei tarkoita, että jos lapsia ei saada käymään koulua syy oleellinen syy on rahan puutteessa vaan ihan muissa asioissa. Lapsi toki voi kiristää, ettei mene kouluun ellei saa sitä tai tätä, mutta se ei tee tilannetta millään tavalla oleelliseksi lain edessä eikä pidäkään tehdä. Lapsen pitää osallistua yhteiskuntaan käymällä koulua huvitti tai ei. Jos lapsi on niin sairas, ettei kykene, kuuluu hän sairaalakouluun tai psykiatriseen hoitoon.

Samoin, jos perhe ostaa sosiaalituella vaikka hienon kännykän, tietokoneen tai useamman TV:n ja lapset siksi näkee nälkää, ei rahan puute ole oleellinen syy haasteisiin vaan vanhempien kyky hallita rahaa ja elämäänsä. Raha helpottaa toki elämää paljon, mutta jos ei ole valmis tienaamaan omat rahansa, ei voi olettaa, että kaiken saa ilmaiseksi. Lapsillakin on mahdollisuus parempaan elämään, kun hoitavat koulun hyvin, valmistuvat ammattiin ja menevät aikanaan töihin,

Kannattaa ottaa selvää mitä oleellisilla syillä tarkoitetaan, se ei ole mielipidekysymys. Jos lasta ei saada käymään koulua tai lapsi tekee tuhoa, ei oleellinen syy haasteisiin ole rahassa vaan muualla. Jos lapsi on saanut vaikka toimintaterapia 2 jaksoa, eikä se ole tehonnut mitenkään, lisäterapia tahtoo olla suhteellisen hyödytöntä. Jos resurssit on rajalliset, kannattaa yhteiskunnan käyttää sinne missä saadaan hyötyä. Ikävää ja tavallaan julmaakin, mutta realismia. Erityislapsi vaatii paljon tukea ja apua vanhemmilta oppiakseen pärjäämään. Jos erityislapsia on monta ja vanhemmilla on samat haasteet, on kaikkein pärjääminen valitettavasti kovin haastavaa.

Valtis ei tajua, vaikka hänelle kuinka järkeä selittäisi. Siksi lasten huostaanottokin on ainoa järkevä toimenpide valtis tapauksessa.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Jostain syystä tykkään kun tuot esiin kirjoitusvirheeni, etten ikinä tiedä vaikka trollaat palstasedäksi

Olen pahoillani olen vieläkin nainen melkein jokainen tulleet syöksysynnytys ulos. Edellinen tuli puolessa toista tunnissa kun inhottavalla kuin tuntuu kuin olisi rakkohuulessa mutta tämä rakko oli kohdunkaulan suulla.

Niin sinun hahmosi naisena esiintyvä mies putkauttelee jopa yhden yön aikana lisää kuin tukkeja rännistä rujosti sanoen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä yhteiskunta ei toimi niin, että kaikille annetaan kaikki ilmaiseksi.

Ja mikä on tämä mainitsemasi kaikki- esim huostaanottoko, josta sinä menestyksen teologia ja eliittiä leikkivä luennoit palstaäijälle, että minusta on väärin ettei omia kersoja makseta itse, vaan huostaanotto, eli yhteiskunta maksaa. Mitä vttua luin. Olet nainen todi surkea tapaus😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole sinä hiljaa kun et mistään mitään tiedä.

Kertoo ihmisten otteesta todellisuuteen about kaiken mikäli pitää sinun tarinallisuutta ja tarinallisuuksia uskottavana ”rose kymmenen lapsen uskovainen äiti, jolla ruskeat hiukset puoleen väliin pakaroita” näin sinun profiilissa nääs luki kun sitä pystyi vielä nääs kyyläämään

• Anonyymi

Pentuja ei pitäisi voida tuottaa ihmisen joka ei vastaa teoistaan , siis ylläpidä pentujaan

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Lapsien palautus pitää olla ensi sijainen toimenpide

https://vm.tiktok.com/ZNdJN2kN7/

Ensisijaisesti sinun pitää hoitaa itsesi kuntoon ja luoda turvallinen ympäristö lapsillesi.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Lapsien palautus pitää olla ensi sijainen toimenpide

https://vm.tiktok.com/ZNdJN2kN7/

Ensisijaisesti sinun pitää päästä irti muiden ihmisten syyttelystä ja valitusten tehtailusta sekä rikosilmoitusten.

• Anonyymi kirjoitti:

Ensisijaisesti sinun pitää hoitaa itsesi kuntoon ja luoda turvallinen ympäristö lapsillesi.

Lapsilla on turvallinen ympäristö kun suojelen itse niitä. Meillä ei ole turvatonta. Onhan nyt kamerat📹 jos epäilyttää naapureita ne on sitten itse poliisin luona

• Anonyymi kirjoitti:

Ensisijaisesti sinun pitää päästä irti muiden ihmisten syyttelystä ja valitusten tehtailusta sekä rikosilmoitusten.

Jahas kuule mieti itse kuka sinua sitten hoitaa kun olet sairaalassa kun et voi vaihtaa työntekijää kun se on ennakkoluuloinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Minusta on hauska että syytän vain tätä yhtä työntekijää kuinka se voi valehdella muille. 😑 onneksi on jäänyt kiinni jo ainakin kolmelle eri edustajalle eli sosiaalijatyöntekijä voi olla se joka pyyhkiin virheitä esim asiakasta syyttäen tai kolmatta henkilöä esim sairaalassa.

Tunnen nyt hänen metkut. En edes tehnyt naapurista poliisille rikosilmoitusta. Pitää olla vahvat todisteet kun syyttää..

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta voin sanoa noissa lapuissa ei ole mikään totta asia toivotaan justice oikeus toteutuu.
        Se on niin draamaillut noi asiat että hän kuvitellut että olen sellainen kuin kuvittelit.😑

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Minusta on hauska että syytän vain tätä yhtä työntekijää kuinka se voi valehdella muille. 😑 onneksi on jäänyt kiinni jo ainakin kolmelle eri edustajalle eli sosiaalijatyöntekijä voi olla se joka pyyhkiin virheitä esim asiakasta syyttäen tai kolmatta henkilöä esim sairaalassa.

Tunnen nyt hänen metkut. En edes tehnyt naapurista poliisille rikosilmoitusta. Pitää olla vahvat todisteet kun syyttää..

Juu juu ja lasten opettajia myös syyttelit, aina vika on muissa.

Vaikka kaikki lapset tarvitsisivat tukea se ei tarkoita vastuun pakoilua. Asialliset asiat on kuten koulunkäynti on hoidettava, samoin kotitalous.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikka kaikki lapset tarvitsisivat tukea se ei tarkoita vastuun pakoilua. Asialliset asiat on kuten koulunkäynti on hoidettava, samoin kotitalous.

Lapsien opettajat, jos rakentuu ennakkoluuloihin mutta niillä on esimiehet ei siihen poliisia tarvitse kun heidän kanssa painii asioiden kanssa ja vaihtoakin toivoin mutta lapsi sai päättää vaihtuuko opettaja.😑

Minä vaan opin elämään siinä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa muistaa rehellisyys on asian ydin ja moraali valehtelijat menettää arvonsa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kysyinkin tätä asiaa että miten niiden kanssa jos tekee rikosilmoituksen mutta tukea ne on meille halunnut mutta ovat ennakkoluuloihin rakentunut , ne mutta sosiaalityöntekijä päätti viedä pikkuiset jolloin oli vain vaihtoehto teenkö niistä tai teenkö sosiaalityöntekijästä.

Mutta ne muut halusi apua meille joten sosiaalityöntekijä on se joka vahingoitti. Edes tiennyt mitä siellä oli tullut aiemmin. Kysyin neuvoa tähän pitäisi ne tutkituttaa ja alkoi syylistää mistä tahansa . Jolloin halusin vaihtaa työntekijän, hän sitten päätti viedä lapset, niin totesin sen että hän on kyllä asiassa se pahin tässä jolla ei ole sydäntäkään

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Kysyinkin tätä asiaa että miten niiden kanssa jos tekee rikosilmoituksen mutta tukea ne on meille halunnut mutta ovat ennakkoluuloihin rakentunut , ne mutta sosiaalityöntekijä päätti viedä pikkuiset jolloin oli vain vaihtoehto teenkö niistä tai teenkö sosiaalityöntekijästä.

Mutta ne muut halusi apua meille joten sosiaalityöntekijä on se joka vahingoitti. Edes tiennyt mitä siellä oli tullut aiemmin. Kysyin neuvoa tähän pitäisi ne tutkituttaa ja alkoi syylistää mistä tahansa . Jolloin halusin vaihtaa työntekijän, hän sitten päätti viedä lapset, niin totesin sen että hän on kyllä asiassa se pahin tässä jolla ei ole sydäntäkään

Kirjoituksissasikaan ei ole mitään tolkkua. Yritä nyt hyvä ihminen ottaa vastuuta edes itsestäsi. Lapset ovat sijoitettuna, heillä on hyvä. Sinun tehtävä muuttaa toimintaasi.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Lapsilla on turvallinen ympäristö kun suojelen itse niitä. Meillä ei ole turvatonta. Onhan nyt kamerat📹 jos epäilyttää naapureita ne on sitten itse poliisin luona

Lapset pitää ohjata ja opettaa elämään omaa elämäänsä, pelkkä äiti ei riitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapset pitää ohjata ja opettaa elämään omaa elämäänsä, pelkkä äiti ei riitä.

Näinkö meinaat ihan tosissasi saarnata tälle kymmenen lapsen äippää esittävälle äijälle🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoituksissasikaan ei ole mitään tolkkua. Yritä nyt hyvä ihminen ottaa vastuuta edes itsestäsi. Lapset ovat sijoitettuna, heillä on hyvä. Sinun tehtävä muuttaa toimintaasi.

Sinun kirjoituksista taas on helppo huomata, että olet sen verran soseessa pääsi kanssa, että härkit tätä naisena esiintyvää äijää varmuuden vuoksi, vaikka tiedät ettei hänen kymmenen lapsen stoori stemmaa suhteessa pakkomielteen kohteeseesi. Mitä se kertoo sinusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aiotko yksäri todella nolata itseäsi vänkäämällä tämän guben herjahahmon kanssa tai onko sinulla pokkaa luennoida perättömistä rikosilmoituksista? Omien tuulettelujesi mukaan olet tehtaillut niitä paljon esim palstakommentin perusteella henkilöiden päin sanonko mitä ja yrittänyt valjastaa viranomaiset vihakampanjasi taakse kuin puudelit ikään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun kirjoituksista taas on helppo huomata, että olet sen verran soseessa pääsi kanssa, että härkit tätä naisena esiintyvää äijää varmuuden vuoksi, vaikka tiedät ettei hänen kymmenen lapsen stoori stemmaa suhteessa pakkomielteen kohteeseesi. Mitä se kertoo sinusta?

Peilin ääreen mars taas kerran, lue itsellesi sama ja kuuluvaan ääneen, sen jälkeen voit lähteä etsimään sopivan kireää solmiota vaatekaapista niin pääset kerralla luulemisen tuskistasi, bon voyage

• Anonyymi

Valtakunnan elämäntilanne on yleistymässä.
      Suomen talous on mennyt viimeiset vuodet kiihtyvällä tahdilla väärään suuntaan.
      Irtisanomisia ollut ennätysmäärä ja avoimien työpaikkojen määrä on alentunut, suorastaan romahtanut alle puoleen viimevuotisesta tasosta.

Viranomaiset jo kertovat miten itseään ei kannata syytellä jos ei saa työpaikkaa, kun niitä ei yksinkertaisesti ole paljon tarjolla.

Yhteiskunnan tulisi kai ensisijaisesti pitää huolta omista kansalaisistaan.
      Jos varaa on auttaa sen jälkeen muita, voisi noin tehdä.
      Viimesijaisen toimeentulon kustannukset ovat nousseet jo lähelle 900 miljoonaa euroa, syynä hallituksen tekemät säästötoimenpiteet sekä suuri ukrainalaisten pakolaisten määrä.

Onko tuo 900 miljoonaa euroa sitten paljon vai vähän?
      Moneen eri tukeen ja avustukseen nähden se on vielä pieni summa. Summasta ja sen kasvusta en ole huolissani vaan lukujen taustatekijöistä. Monen ihmisen elämässä on tragedioita, jo heikon talouskasvun tuottamana.

Suomi on huostaanotettujen lasten luvattu maa. Tuskin noin olisi jos huostaanotto perustuisi hyvään tahtoon? Saahan sijaisperhe sellaisia tukia mitä omat vanhemmat eivät voi unelmoidakkaan, onko sijaisperhetoiminnasta tehty jo osin liiketoimintaa?!

• Anonyymi

Oliko tämä nyt sitten BV:n esitys...

xLiner

• Anonyymi

Sijoitettujen lasten määrä on kaksinkertaistunut kymmenessä vuodessa. Samalla lastensuojelun kustannukset ovat nousseet reippaasti. Asiantuntijan mukaan sijaishuollossa on useita lapsia, jotka eivät sinne kuuluisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sijoitettujen lasten määrä on kaksinkertaistunut kymmenessä vuodessa. Samalla lastensuojelun kustannukset ovat nousseet reippaasti. Asiantuntijan mukaan sijaishuollossa on useita lapsia, jotka eivät sinne kuuluisi.

Niin ne lapset kuuluisivat psykiatrisille osastoille. Nyt ei ole kyse kymmenestä mt-potilaasta - tai jos todellakin on, niin ensisijaisesti huostaanotto olisi todennäköisesti se ensimmäinen järkevä toimi.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ne lapset kuuluisivat psykiatrisille osastoille. Nyt ei ole kyse kymmenestä mt-potilaasta - tai jos todellakin on, niin ensisijaisesti huostaanotto olisi todennäköisesti se ensimmäinen järkevä toimi.

xLiner

Asiantuntijan mukaan lapset olisivat pärjänneet ihan hyvin alkuperäisessä kodissa, vähäisellä lisäavulla.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Se on yleistymässä ja siihen syynsä.😑 lastensuojeluilmoituksia tehtaillaan ja lastensuojelu ei edes erota mikä on normaalia ja mikä ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Asiantuntijan mukaan lapset olisivat pärjänneet ihan hyvin alkuperäisessä kodissa, vähäisellä lisäavulla.

Juuri niin. Olet oikeassa. Minulla on tästä todiste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitahan vielä linkkiä lähteeseesi.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valitettavasti ainakin omassa lähiössä lapset otetaan huostaan monta vuotta liian myöhään ja sitten kun auttaminen on jo tosi vaikeaa.

Lapsi saa tulla pöllyssä kouluun, hakata toisia (paha olo), käydä koulussa lähinnä syömässä ja oireilla niin ettei muidenkin opetus kärsii ja tilannetta katsotaan läpi sormien uudestaan ja uudestaan. Edes se, että naapurit soittaa lasuun, että lasta hakataan takapihalla tai lapsi uhkailee puukolla tai aiheuttaa vakavia vaaratilanteita ei aiheuta toimenpiteitä vuosiin. Lapsi, joka on jo ollut huostaanotossa ja kuuluisi sairaalakouluun, saattaa odottaa yläkouluun siirtoa pois vahingollisesta ympäristöstä.

Nämä kaikki lapset ovat saaneet apua (mm. lasten/nuorten psykiatrinen vastaanotot, kuraattorit, erityisopetus tai erityiskoulut), mutta apu ei tehoa vaikka kaoottisen arjen takia tai koska vanhemmat ei sitoudu lapsen hoitoon. On myös fakta, että jos lapsen olosuhteita ei korjata, hoito jää useimmiten tehottomaksi. Vaikka jos lapsi ei syö ja nuku säännöllisesti tai arki on turvatonta, kaoottista ja lasta ei osata tukea, lapsen kaista ei vaan riitä uuden omaksumiseen&toipumiseen ja hoidon teho jää hyvin huonoksi. Jotta lasta voitaisiin auttaa, pitää perheen aikuiset ensin saada kuntoon ja lapsen arkeen rutiinit ja perusasiat kuntoon.

Hoito, apu ja paraneminen ei ole päälle liimattava muumilaastari, vaan se onnistuu vasta kun ihminen itse on valmis ja jaksaa tehdä tarvittavan työn. Lapsi ei yleensä jaksa ellei olosuhteet ole kunnossa. Jos muistan oikein yhteiskunta on tarjonnut hyvin paljon apua Valtakunnan perheen lapsille eri terapioiden muodossa . Ei siis ole kyse siitä ettei apua olisi ollut tarjolla. Huostaanottoja koskee lait ja säädökset, ja päätöksistä voi valittaa, jos niistä on eri mieltä. Jos on perusteet, virheet kyllä korjataan. Lakia ei tulkita sen mukaan miten kukin itse haluaa sen tulkita oman mielensä mukaan, vaan niistä on vakiintuneet käytäntönsä. Tulkinta kannattaa jättää ammatti-ihmiselle, muuten saa vaan sotkua aikaan.

Paras mitä voit perheellesi tehdä on hoitaa itsesi ensin kuntoon ja alkaa ottaa vastuuta omasta elämästä.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3402
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3344
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1984
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1686
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1389
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1386
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1139
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      995
    Aihe