Hyvinpalvellut televisioni on tullut tiensä päähän. Onkin hällä ikää jo noin kymmenisen vuotta muistaakseni. HD-kanavat näkyy mutta muutamaa uudistuvaa sovellusta ei enää tue maaliskuusta etiä päin.
Joten. Millaista suosittelisitte? TV tulee ihan vaan katselukäyttöön ei siis mitään peliominaisuuksia tarvitse. Joku 4K vissiin ja pieneen olkkariin sopiva koko, ei ainakaan yli 55. Mikä merkki olisi seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi kestävä? Entä mitä muuta kannattaisi ottaa huomioon? Laite tulee tv-tasolle, ei seinälle.
Television hankinta
30
242
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla 42-tuumanen Sony, palvellut 10 v ja muutoksen jälkeen pitäisi vielä toimia.
Katseluetäisyyteni on n. 4 m, siitä näen hyvin lukea tekstin vielä ilman laseja. Pidän täysin sopivana tv:n kokoa omaan tarpeeseeni. Uskoakseni hyvää laatua, v. 2015 maksoi 699 euroa, Gigantista.Minulla tuo nykyinen 55 tuumainen Samsung. En edes muista paljonko maksoi. Kun lukee noita tv:n valintaoppaita jännä että aika lyhyt matka katsojasta telkkariin suositus. Minulla ollut nyt noin 4m.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Minulla tuo nykyinen 55 tuumainen Samsung. En edes muista paljonko maksoi. Kun lukee noita tv:n valintaoppaita jännä että aika lyhyt matka katsojasta telkkariin suositus. Minulla ollut nyt noin 4m.
Suositukset ovat vain suosituksia. Itselläni on 3 metriä etäisyyttä 55 tuumaiseen televisioon.
- Anonyymi
Joo, neljö koo...:))
''UHD Ultra High Definition eli 4K merkitsee vähintään 3 840 x 2 160 pisteen tarkkuutta eli 4 kertaa suurempaa tarkkuutta kuin täysteräväpiirto (FHD).
Jotkin suoratoistopalvelut tarjoavat 4K-tarkkuutta lisämaksusta. Suuri tarkkuus edellyttää nopeaa internetyhteyttä.''
Tietääkseni ilmaisilla kanavilla ei ole 4K lähetyksiä.Omituista. Tää näyttää että kommentti ei lähde ollenkaa ja pyytää yrittämään hetken päästä uudelleen. Sitte kaikki näkyyki moneen kertaan. Hohhoijaa.
- Anonyymi
Minulla on 55 tumainen ja siinä on 4 tunnin aukiolo aika ja sammuu itsestään muta jos haluaa jatkaa katsomista niin painaa OK nappia.
Minulla se toimii ihan vaan tavallisena TV nä, muta kun lapsenlapset tulee kylään niin käyttävät niitä kaikkia mahdollisuuksia mitä siinä on. En ole itse edes ajatellut opetella niitä , koska en tarvitse muuta kun omat kanavani , kuva on hyvä joten oli hyvä ostos .muutama vuosi sitten . - Anonyymi
Telkkarit halpoja.
Siis tollaset normitelsut. Kattele tarjoukset ja osta jokin tavismerkkinen.
Meinaan, nykyisin tekniikka on yleisesti ok-tasolla. Hifistelemällä saa rahaa kyllä palamaan, mutta varsinaisesti itse kone ei muutu juurikaan.
Kandee vähän niinkuin varoa tekoäly tms juttuja. Telkkari oiva kampe kaikenlaiseen kyberjuttuihin.
Kestävyydestä turha arvailla. Jos vika tulee, ei niitä korjailla, pitää ostaa uusi. Kylläkai kaikki suunnalleen takuun toimii.
Oma telkkari kestänyt jo kauan. Mitään puutteita ei ole, ei tarvetta vaihtaa. Ostin pöndelle taannoin muutaman satasen halpiskoneen. Toiminut hyvin ja hyvä kuva. Ainoo maininta kaukosäätimestä ja käyttöliittymästä. Ne jotenkin omituiset.
Siis, mun mielestä telkkariin turha polttaa paljon rahaa. Eroja niissä on, muttei suuria.
Mullä siis telkkari aina auki. Jos ei aktiivikatsomista, siinä taustalla, kuin radio. Kokemuksieni mukaan nykytelkut hiton paljon kestävämpiä kuin vanhat putkitelkut.
=DW=Tää haluaa Samsungin kun kaikki muutki vehkeet on ja tietty tarjouksesta. Ja ihan vaan peruskäyttöön tv-kanavien, Netflixin, Mtv-kolmosen ja yle-areenan katseluun. Periaatteessa kakkostv olkkarissa.
Tää haluaa Samsungin kun kaikki muutki vehkeet on ja tietty tarjouksesta. Ja ihan vaan peruskäyttöön tv-kanavien, Netflixin, Mtv-kolmosen ja yle-areenan katseluun. Periaatteessa kakkostv olkkarissa.
- Anonyymi
Eipä kai sen merkin niin väliä, kunhan joku yleinen tunnettu merkki. Itellä on Samsung The Frame, hyvin litteä taulu-TV seinälle. Ääni on onneton ja erilliset kaiuttimet on oltava.
Oman kokemuksen perusteella ihan perustöllöä hankkivan kannattaisi käydä ihan kivijalkaliikkeessä vertailemassa eri töllöjen käyttöä/kauko-ohjaimia. Ennen kun oli kauko-ohjaimissa kaikille toiminnoille oma nappi, niin esim. tämän Samsungin kapulassa on vain 13 nappia ja töllön käyttö ei aina ole kovin jouhevaa valikoiden kautta.- Anonyymi
LG:ssä selkeämpi kapula.
- Anonyymi
Merkkiä kyselit.
Hyvä merkki jossa on kohtalaisen edullisia televisioita on Samsung.
Tietysti aito Sony on hyvä mutta samoilla ominaisuuksilla kalliimpi.
Halpa merkeistä lyhytikäiseksi olen todennut Philips merkkiset.
Halpa merkeillä on myös hankalia kaukosäätimiä ja niiden toiminta vaikeaa.
Samsungilla on nykyään mini kapula, mutta kiinasta saa tuollaisen. Sitä ei tarvi suunta ja toimii meidän 16v vanha, 5 vuotta vanha ja 2024 joulukuussa ostettu 55"
HINTA 12e.
Toimii siis tuossa tv. https://www.verkkokauppa.com/fi/product/919633/Samsung-CU7092-55-4K-LED-TV
https://www.aliexpress.com/item/32846039862.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.511.72a81802T6Xsi1
halvemmallakin saa, 4 e. Niissä on nappulat vähän ahtaammin, eli ei vanhuksille.
Jos haluaa että on tallentava esim USB tikkuun pitää maksaa 200 e enemmän Samsungissa.- Anonyymi
Mitä muuta huomioon. Tuossa munkin tv on todella heikko huono jalka. Siis se on todella huono, muovi voi jopa vuosien saatossa itse painua/taipua ja tv kaatua. PITÄÄ olla rauhallinen paikka , ettei edes siivoile läheltä. Ennen oli paremmin kun oli keski jalat. Ostin Samsungin, kun kaikki itellä ja lapsilla ovat kestäneet ikuisesti, 1., 2. ja kolmas telkkareissa loppuaikoina.
Jalka on heikko.
55 " vaatii myös pitkän tukevan tason., jalat on päissä.
Tuo on vaimolla hoitokodissa ja on 130 cm korkealla sähköpöydällä.
Kotona tv on katonrajassa runsaasti kallistettuna kun katson vain sängystä. Olen täysin terve, mutta en pidä istumisesta. Sängyssä voi ottaa vaikka näkäräiset välillä. Anonyymi kirjoitti:
Mitä muuta huomioon. Tuossa munkin tv on todella heikko huono jalka. Siis se on todella huono, muovi voi jopa vuosien saatossa itse painua/taipua ja tv kaatua. PITÄÄ olla rauhallinen paikka , ettei edes siivoile läheltä. Ennen oli paremmin kun oli keski jalat. Ostin Samsungin, kun kaikki itellä ja lapsilla ovat kestäneet ikuisesti, 1., 2. ja kolmas telkkareissa loppuaikoina.
Jalka on heikko.
55 " vaatii myös pitkän tukevan tason., jalat on päissä.
Tuo on vaimolla hoitokodissa ja on 130 cm korkealla sähköpöydällä.
Kotona tv on katonrajassa runsaasti kallistettuna kun katson vain sängystä. Olen täysin terve, mutta en pidä istumisesta. Sängyssä voi ottaa vaikka näkäräiset välillä.Tilasin myös uuden kotimaisen isomman tv-tason. Entinen liian pieni ja en tykkää sen avohyllyistä.
- Anonyymi
Yleensä vertailutesteissä LG ollut kärjessä.
"Käyttömukavuudeltaan parhaimmiksi osoittautuivat kuitenkin yleisellä tasolla LG:n televisiot, seuraavaksi parhaiksi Samsungin ja Sonyn tv:t. Sonyn televisioiden käyttöjärjestelmänä on Android."
Näin sanottiin eräässä suuressa vertailussa.- Anonyymi
Sony, LG ja Samsung taitavat olla niitä eniten myytyjä.
- Anonyymi
LG Kokemusta kalliista että noin 500 euron telkkarista, halvempi saattaa kestää kauemmin.
- Anonyymi
LG ollut aina ja todella tyytyväinen.
Noita maksullisia kanavia en käytä, perusteeveenä siis paras ja kestävä. - Anonyymi
Noin 49 - 55 tuumainen telkkari riittää valtaosalle kansasta. Mitä enemmän on ominaisuuksia, niin sitä enemmän maksaa. 600 - 800 € saa ihan hyvin laitteen, kun ostaa tarkouksesta.
- Anonyymi
300 eurolla saa jo hyvän telkkarin, mutta joillekin se vaan ei riitä, vaikka kuvan laadussakaan ei käytännössä eroa huomaa, kun siihen oleelliseen eli ohjelmasisältöön syventyy.
https://global.techradar.com/fi-fi/news/parhaat-televisiot#section-paras-edullinen-televisio- Anonyymi
Jutussa lukee: "Samsung Q80D" Paras hinta-laatusuhde.
Hinta näyttäisi Verkkokaupassa olevan tarjouksessa 799 €
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/922549/Samsung-55-Q80D-4K-QLED-TV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jutussa lukee: "Samsung Q80D" Paras hinta-laatusuhde.
Hinta näyttäisi Verkkokaupassa olevan tarjouksessa 799 €
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/922549/Samsung-55-Q80D-4K-QLED-TVTuossa on TV:ssä on tuplavirittimet: Saa kahta tallennettua yhtä aikaa ja kolmatta samoista kanavanipuista katseltua. saa myös pysäytettyä kuvan ja ajan ja sen jälkeen voi kelata nopeasti mainokset ohi.
Tarvii vielä Muistikortinlukija SD- ja MicroSD korteille, eli pienelle ja suuremmalle muistikortille.
Ja muistikortin, 128 gb pärjää jo. Kuvalevykin voi kytkeä, pitää kyllä ääntä jos yöllä tallennetaan.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/179947/Transcend-RDF5-USB3-1-muistikortinlukija-musta#list=OZCYkRONnesL27JN82ryv9wwUzh7AQki4Xo1LSJ6K69NoW8pxmzh7I33YGyw3Lxdos9
- Anonyymi
tuollainen joka ei pysy pystyssä jos kissa kiipeilee,
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/919630/Samsung-CU7092-50-4K-LED-TV - Anonyymi
Verkkokaupan Samsung merkkiset 55-60 tuuman telkkarit
https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/55-60-tv?filter=brand:Samsung&sort=price:ascJuu. Tuolta löytyy ihan sopevan hintaisia alle 500 euroa. Kyllä joku 800 euroa on liian kallis.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728