Jumalan nimi, KUKA Hän on?

Anonyymi-ap

Erikoinen kysymys. Voiko nimi olla hän?
Videon opetuksessa löytyy kaikki tarvittava Jumalan nimeen liittyvä opetus:

https://youtu.be/6eeerCpUvsI

Tätä opetusta et löydä jehovantodistajien opista.

20

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Katsoin videosta, että niinhän se on Raamatussa sanottu.

• Suolikaasujumala Seppo on ainoa oikea, todellinen jumala. Muut on keksittyä vuskua kaikki tyynni.

• Anonyymi

"Minä olen" ei ole mikään nimi. Pikemminkin jumala torjuu kysymyksen nimestään, kun sitä tullaan kysymään: olen se mikä olen. Varsinainen nimi jää salatuksi, tai on ollut tunnettu, mutta hävinnyt.

• Anonyymi

Kaikki opit jotka ovat muuta kuin JT oppia, on eksytystä.
      Sen todistaa Raamattu, eli tarvita muita selittäjiä!

• Anonyymi

Raamatun mukaan kaikki vanhan liiton jumalanimitykset ovat poissa käytöstä. On vain yksi JEESUS-nimi: "Ei ole muuta nimeä..." Apt. 4:12.
      "Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä Herra on yksi ja Hänen nimensä yksi." Sak. 14:9. "Koko maan Kuningas" merkitsee Israelin maan Kuningasta, Jeesusta, Daavid-Kuningasta, jonka Israel nyt lopunaikana ottaa vastaan omaksi Kuninkaakseen: "Puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois kansojen keskeltä, minne he ovat joutuneetkin. Minä kokoan heidät kaikkialta ja tuon heidät omaan maahansa. Minä teen heistä yhden kansan siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas hallitsee heitä kaikkia. Silloin he eivät enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaannu kahdeksi valtakunnaksi." Hes. 37:21-22. / Matt. 23:39. Tämä profetia toteutuu nyt voimakkaasti. Juutalaiset muuttavat kaikkialta maailmasta Israeliin. Se alkoi pääosin toukokuussa 1948 kun Israel uudestaan itsenäistyi lähes 2000. vuoden diaspora-ajan jälkeen.
      On oleva yksi Israel, jolla on Yksi Herra. "On oleva yksi lauma ja yksi Paimen." = Kaikki pelastuneet juutalaiset, joihin me pakanuudesta kääntyneetkin olemme liittyneet. Room. 11:1727.
      Videossa Raamatun opetus Jumalan kansan kokonaisuudesta:
      https://youtu.be/6p638GMr8sA

• Anonyymi

No nyt se on selvästi sanottu.

• Anonyymi

Ei ollut!
        Jeesus on välimies Jumalan välissä.
        Kaikki menee Jeesuksen Kautta Jumalalle!
        Ihmisellä ei ole sen vuoksi suoraa yhteyttä Jumalaan

• Anonyymi

Jeesus ilmoitti monissa kohdin että hän on "minä olen".

• Anonyymi

Joskus vihjaisi kait että minun isäni taivaassa ja Jeesuksen kasteella taisi isä jotain taivaasta sanoa.

• Tuokin on itsensä Saatanan aiheuttama käännösvirhe. Oikea käännös on "Minultä pääsi Peräilmaa." Tämä on hepbrean ja savonkiälen proffesoori Kutvonen Kärsämäen jeesusoppistosta vahvistanut.

• Anonyymi

Minä olen lienee jonkinlainen kesken jäänyt aretaloginen ilmaisu tai pyrkimys kuitata koko litania olen mikä tulen olemaan ilmaisulla.
      Aretalogia on jumalallysen olennon minä muotoon kirjoitettu monologi hänen ominaisuuksistaan ja teoistaan.

Pätkiä Aset/Iset/Isis jumalan aretalogioista:

"I am Isis"

"I divided the earth from the heaven.
      I showed the paths of the stars.
      I ordered the course of the sun and the moon."

isiopolis.com/2014/11/30/i-am-isis-the-goddess-her-aretalogies/

• Anonyymi

Anonyymi 2025-02-24 12:18:43

"Kaikki opit jotka ovat muuta kuin JT oppia, on eksytystä."

Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

Jeesus siis antoi nimen taivaan Isä. JT:t on opetettu sanomaan, että se on mallirukous. Vastaa sinä, että malliksi siis annettu, että älä käytä nimeä Jehova.

Jehovantodistajat näyttävät tulevan huonovointisiksi, jos kysyy että mitä nimen pyhittäminen tarkoittaa.

Otetaan tähän 5 Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu

JT:lle näyttää annetun tehtäväksi toimia juuri nimen hokijoina.

• Anonyymi

Minä olen uudestisyntynyt kristitty ja ainoan oikean tosi Jumalan nimi on Jehova.

• Anonyymi

Tiedätkö, että Apt. 4:12 on Jumalan sanaa? Samoin on Kolos. 3:17.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö, että Apt. 4:12 on Jumalan sanaa? Samoin on Kolos. 3:17.

Tiedän koska olen uudesti syntynyt ja tunnen koko Raamatun, sinunkin olisi hyvä tutustua koko kirjaa eikä tuijottaa vain kahta kohtaa.

• Anonyymi

Että vain Jeesus on oikea nimi? Onko apostolien aikaisessa historiassa yhtään opetusta, että he olisivat huutanet avuksi Jehovan njmeä?

1 Korint. 1:2. on sanottu, että uskoon tulleet , " huutavat avuksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä ."
      Kol. 3:17.

• Anonyymi

Kreikkaa puhuville varhaiskristityille Jeesus oli sama kuin Septuagintan jumala, molemmat kyrios eli herra. Tämä kielikysymys tasoitti tietä Jeesuksen pitämiselle Jumalana. Arameaa puhuvat juutalaiskristityt eivät luonnollisesti innostuneet ja kyseinen suuntaus hävisikin synagogajuutalaisuuden tieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kreikkaa puhuville varhaiskristityille Jeesus oli sama kuin Septuagintan jumala, molemmat kyrios eli herra. Tämä kielikysymys tasoitti tietä Jeesuksen pitämiselle Jumalana. Arameaa puhuvat juutalaiskristityt eivät luonnollisesti innostuneet ja kyseinen suuntaus hävisikin synagogajuutalaisuuden tieltä.

Juutalaisuus synagoogassa kuin ulkosallakin kieltää Jeesuksen. Sanoen huijariksi.

Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" elikkä Jeesus oli Jumala. Tämä on vartiotorniseuralle niin tärkeä jae, että ovat väärentäneet sen. Jumala pienelle alkukirjaimelle, eli epäjumalaksi
        (engl. kielessä muotoon "a god" eli eräs jumala)

1 Kor. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

Vielä esimerkki Raamatun väärennöksestä, Heprealaisille 1:8

UM: Mutta Pojasta hän sanoo: ”Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja valtakuntasi valtikka on oikeudenmukaisuuden valtikka.

KR92: Mutta Pojastaan hän sanoo: – Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.

1933/38: mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

Jeesuksen jumaluus on häivytetty muuttamalla jakeen merkitystä. Muissa käännöksissä Pojasta puhutaan Jumalana, UM puhuu Jumalasta, joka ei ole Poika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta aidosti uskossa olevat apostlisen uskon piirissä pysyneet ymmärtävät edelleen, että Jeesus Kristus on 2 Moos. 3:13.... mainittu "Minä olen". JHWH
        Joh. 8:24,58,59.

• Anonyymi

Aloituksen video tuntee asian.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3482
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3474
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2014
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1696
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1409
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1159
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe