Heippa todistajat. Olen miettinyt että jos ylienkeli Mikael on Jeesus, niin miten hänen "lihaksi tuleminen" tapahtui. Siis mitä tapahtui Mikaelin ruumiille, kun hän siirtyi(?) Jeesukseksi Marian kohtuun. Eihän ne voineet yhtäaikaa olla olemassa? Ja kun Jeesus ylösnousi niin muuttuiko hän taas ylienkeli Mikaelin hahmoon?
Onko Mikael sama kuin Jeesus?
72
389
Vastaukset
- Anonyymi
On oikeastaan ihan hölmö ajatus, että voimakas henkiolento - olipa sitten Mikael tai Poika tai mikä vain -voisi "siirtyä" pieneksi palaksi biomassaa naisen kohtuun. Eihän tuossa mistään siirtymästä ole kyse, vaan henkiolennon elämä tällöin lakkaisi, eikä muutama solu sitä korvaa. Yhtä hyvin voitaisiin väittää, että ihmisen elämä voidaan siirtää ruukkukukkaan, ja se on silti pohjimmiltaan sama ihminen.
- Anonyymi
Jumalalle on kaikki mahdollista
- Anonyymi
Sittenhän se ei ole mikään inkarnaatio ollenkaan, jos Mikael kuoli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sittenhän se ei ole mikään inkarnaatio ollenkaan, jos Mikael kuoli.
Ajatus elämän siirtämisestä kai sisältää ajatuksen, että on olemassa jonkinlainen olemuksesta riippumaton elämä, ydin tai sielu, joka voidaan siirtää vaikkapa henkiolennolta solumöykylle ilman, että henkiolento varsinaisesti kuolisi, vaikkakin käytännössä häviää olemasta.
Vartiotornin opissa kyllä Jeesus sitten kuoli aikuisena täydellisenä ihmisenä, eikä tällöin ollut elossa ihmisenä eikä henkiolentona ennen kuin Jumala loi hänet uudestaan henkiolennoksi.
- Anonyymi
JT:ien tulisi selvittää mistä on peräisin Jeesuksen sanominen Mikaeliksi, kertooko vanhat vartiotornit.
Kuitenkin Daniel on lasten suojelusenkeli
Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana- Anonyymi
Jeesus oli taivaassa enkeli mikael, se kerrotaan jo VT!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli taivaassa enkeli mikael, se kerrotaan jo VT!
"VT!" ?
Tässä tapauksessa = vartio torni.
Mikä numero ja sivu ?
Me kristityt annamme Raamatusta jaenumeroita kun niihin viittaamme
- Anonyymi
On sama.
Taivaassa Jeesus oli nimeltään Mikael - Anonyymi
Sinulla on oikea käsitys.
Jeesus palasi takaisin henkiruumiiseen mikä oli lähtiessään taivaasta, kaiken sen teki mahdolliseksi Jumala, Jeesuksen isä!- Anonyymi
Tapahtuiko inkarnaatio siis niin, että Mikaelin ruumis jäi taivaaseen? Vaivuttiko Jumala kenties Mikaelin uneen ja siirsi hänen henkensä Marian kohdussa olevaan alkioon eli Jeesukseen, ihan niin kuin luomisessa Jumala vaivutti Aadamin uneen ja teki Eevan hänen kylkiluusta. Sitä tässä vain mietiskelin, että mitä sille Mikaelin ruumille tapahtui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapahtuiko inkarnaatio siis niin, että Mikaelin ruumis jäi taivaaseen? Vaivuttiko Jumala kenties Mikaelin uneen ja siirsi hänen henkensä Marian kohdussa olevaan alkioon eli Jeesukseen, ihan niin kuin luomisessa Jumala vaivutti Aadamin uneen ja teki Eevan hänen kylkiluusta. Sitä tässä vain mietiskelin, että mitä sille Mikaelin ruumille tapahtui.
Hei mut jos tässä on sellainen Matrix-efekti kyseessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa sanotaan:
Jumala siirsi poikansa siemenen Marian kohtuu!
Silloin hän ei voinut olla enää Jumalan seurassa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa sanotaan:
Jumala siirsi poikansa siemenen Marian kohtuu!
Silloin hän ei voinut olla enää Jumalan seurassa!Eli hävisikö Mikael olemasta, kun muuttui Jeesukseksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli hävisikö Mikael olemasta, kun muuttui Jeesukseksi?
Ilmeisesti. Vt-seuran julkaisema kirja "Puhu perustellen käyttämällä Raamattua" sanoo
"Luojalle, joka suunnitteli ihmisen lisääntymiselimet, ei varmasti ollut mahdotonta saada yliluonnollisin keinoin aikaan Marian kohdussa olevan munasolun hedelmöityminen. Ihmeen avulla Jehova siirsi taivaallisen Esikoispoikansa elämänvoiman ja persoonallisuusmallin Marian kohtuun. Jumalan oma vaikuttava voima, hänen pyhä henkensä, suojeli tuon lapsen kehitystä Marian kohdussa, niin että hän syntyi täydelliseksi ihmiseksi."
Elämänvoiman siirtyminen ei liene kaukana sielun vaeltamisesta. Mitä siinä oikeastaan siirtyy? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti. Vt-seuran julkaisema kirja "Puhu perustellen käyttämällä Raamattua" sanoo
"Luojalle, joka suunnitteli ihmisen lisääntymiselimet, ei varmasti ollut mahdotonta saada yliluonnollisin keinoin aikaan Marian kohdussa olevan munasolun hedelmöityminen. Ihmeen avulla Jehova siirsi taivaallisen Esikoispoikansa elämänvoiman ja persoonallisuusmallin Marian kohtuun. Jumalan oma vaikuttava voima, hänen pyhä henkensä, suojeli tuon lapsen kehitystä Marian kohdussa, niin että hän syntyi täydelliseksi ihmiseksi."
Elämänvoiman siirtyminen ei liene kaukana sielun vaeltamisesta. Mitä siinä oikeastaan siirtyy?Varmaan persoona ja muuta, mutta ei ruumista. Mihin se ruumis katosi siis?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli hävisikö Mikael olemasta, kun muuttui Jeesukseksi?
Jeesus Mikael?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus Mikael?
Niin Jeesus on kaiketi ylienkeli Mikael. En ole itse todistaja, enkä ole uskonut näin. Mutta olen uskonut että Jeesus on erillinen Jumalasta, ensimmäinen luomus. Ylienkeli Mikael ei liene opillisesti kaukana omasta ajatuksestani. Siksi näitä kyselen, kun olen miettinyt miten Jeesuksen inkarnaatio tapahtui. Mutta joko todistajillakaan ei ole tästä virallista oppia tai sitten vastaajat eivät ole todistajia. Oli miten oli. Jeesus ei ole Jumala, vaan hänen Poika, se ainakin on varmaa.
Onko Peräilma samaa kuin Suolikaasu? Melkein, mutta Peräilma on siunatumpaa. Monasti satuolento jeesuksen siunaamaa.
- Anonyymi
Sanot itseäsi kristityksi, mutta teot/puheet eivät ole kristityn tekoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanot itseäsi kristityksi, mutta teot/puheet eivät ole kristityn tekoja.
Missä se niin sanoo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä se niin sanoo?
Papukaija
- Anonyymi
Hep 1:2-13
Poika, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva
tullen enkeleitä niin paljon korkeammaksi
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin ja taas - Minä olen oleva hänen Isänsä ja hän on oleva minun Poikani
Raamattu kieltää Jeesuksen olevan enkeli. Hän on Jumalan AINOA Poika.- Anonyymi
Oletko miettinyt minkä takia tuossa kohdassa ylipäätään puhutaan enkeleistä? Miksi Jumalan Poikaa pitäisi verrata enkeleihin. Ehkäpä juuri siksi, että Jumala tahtoo sanoa että Poika on enkeli! Kenelle enkeleistä Jumala ei ole koskaan sanonut, mutta nyt sanoo! Näinkin sen voi tulkita. Jos Jeesus olisi Jumala, ei häntä tarvitsisi verrata enkeleihin eikä sanoa että hän on nyt tullut enkeleitä suuremmaksi. Milloin on tullut? Silloin kun palasi taivaaseen Isän vierelle, sillon hänestä tuli enkeleitä suurempi, eikö ole selvää että Jumala olisi automaattisesti enkeleitä suurempi ja varsinkin jos on Jumala vielä ihmisenä ollessaankin?
jae 9 Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi.
Jeesus siis voideltiin siksi, että hän jo alussa rakasti oikeutta ja vihasi vääryyttä. Esim.paholainen, langennut enkeli valitsi toisin.
Ja keitähän mahtavat olla nämä Jeesuksen kumppanit? Toinen käännös sanoo "osaveljesi". - Anonyymi
Taivaassa ei ole yhtään ihmistä
Taivassalo on vain enkeleitä ja Jumala!
- Anonyymi
Sana tuli lihaksi ja sana oli Jumala, eli Jeesus Kristus. Raamatussa ei sanota että enkeli tuli lihaksi. Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä, eikö hän silloin ole kaikkivaltias. Raamatussa ei missään sanota enkeleillä sellaista valtaa olevan.
Enkelit kieltävät kumartamasta heitä. Jeesus ei koskaan kieltänyt. Kun Tuomas sanoi Jeesukselle "Minun Herrani, minun Jumalani" Jeesus ei kieltänyt.
Ristillä Jumala oli Jeesuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa. Koko sovitustyöltä putoaa pohja pois. Vain täysi Jumala ja täysi ihminen voi sovittaa ihmiskunnan synnit. Enkeleiden kanssa se ei olisi ollut mahdollista.- Anonyymi
Jumalaa kukaan ei ole koskaan kukaan nähnyt eli Jeesus ei voi olla Jumala.
Jeesusta voidaan sanoa siinä mielessä jumalaksi, koska työskenteli Jumalan kanssa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesusta voidaan sanoa siinä mielessä jumalaksi, koska työskenteli Jumalan kanssa!Kyllä enkelitkin työskentelevät Jumalan kanssa, mutta ei heistä ketään voi Jumalaksi nimittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä enkelitkin työskentelevät Jumalan kanssa, mutta ei heistä ketään voi Jumalaksi nimittää.
Herran enkeliä kutsuttaneen raamatussa itse jumalaksi ja tämä myös puhuu kuin olisi jumala itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herran enkeliä kutsuttaneen raamatussa itse jumalaksi ja tämä myös puhuu kuin olisi jumala itse.
Näinhän on esimerkiksi kertomuksessa Mooseksesta ja palavasta pensaasta. Taustalla voi olla myös jumalakuvan muutos: puhuja on alunperin ollut Jumala itse, mutta myöhemmin muokattu ja selitetty enkeliksi. Jumala käveli myös paratiisissa jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesusta voidaan sanoa siinä mielessä jumalaksi, koska työskenteli Jumalan kanssa!Aivan näin. Ja kaikkia jotka olivat Jumalan sanansaattajia, kutsuttiin myös jumaliksi. Jeesus, joka on Jumalan Sana, siis esikoinen ja kirjaimellisesti Jumalan sanansaattaja, toki häntä sanotaan jumalaksi, mutta se ei tarkoita Kaikkivaltiasta Isä Jumalaa.
Joh.10:34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'?
35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan näin. Ja kaikkia jotka olivat Jumalan sanansaattajia, kutsuttiin myös jumaliksi. Jeesus, joka on Jumalan Sana, siis esikoinen ja kirjaimellisesti Jumalan sanansaattaja, toki häntä sanotaan jumalaksi, mutta se ei tarkoita Kaikkivaltiasta Isä Jumalaa.
Joh.10:34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'?
35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?Amen
- Anonyymi
Anonyymi 2025-02-24 20:43:05
"Jumalaa kukaan ei ole koskaan kukaan nähnyt eli Jeesus ei voi olla Jumala. "
Kääntykäämme Raamatun puoleen.
Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen
2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Herra = Jumala
Kuten Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti
Jeesuksen orjan muodon näkemistä ei pidä sekoittaa Jumalan näkemiseen.- Anonyymi
"Jeesuksen orjan muodon näkemistä ei pidä sekoittaa Jumalan näkemiseen."
Miksi ei? Eikö Jeesus nyt sitten ollutkaan Jumala ihmisenä? - Anonyymi
Soopaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soopaa
Miksi olet edes kristitty, jos väität sitä soopaksi??
Juu. He olivat Kalilean ensimmäist siiamilaiset kaksoset. Leikkivät ja kävivät kansakoulua yhdessä. Sitten monta vuotta myöhemmin, kerran yöllä Ketsemaanessa piertari silpaisi miekallaan hedät irtipoikki toisistaan. Mutta koska hämärästä johtuen piertarin sihti oli vähä
n pielessä. Miekka osui siten, että rektum jäi jessulin puolelle. Eli Peräilma onnistui vain jessulilta. Siittä mikael oli hyvin suruissaan. Ja suolikaasua kertyi ja kertyi kunnes mikael pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos.
- Anonyymi
kookoo5 kirjoitti:
n pielessä. Miekka osui siten, että rektum jäi jessulin puolelle. Eli Peräilma onnistui vain jessulilta. Siittä mikael oli hyvin suruissaan. Ja suolikaasua kertyi ja kertyi kunnes mikael pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos.
Homot on saatanasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homot on saatanasta
Eli onko Jeesus ja opetuslapset saatanasta?
- Anonyymi
Jäi nyt auki vielä, miten Jeesus ylösnoustuaan otti sen saman Mikaelin henkiruumiin mikä hänellä oli, jos sitä ruumista ei ole enää taivaassa? Vai loiko Jumala kenties samanlaisen vastaavan ylienkelin ruumiin Jeesukselle?
- Anonyymi
Jeesus on Jumalan Poika!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on Jumalan Poika!
Jooseffi tunnusti jo aikoja sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on Jumalan Poika!
Niin ja enkeli Mikael myös? Enkeleitähän kutsutaan myös Jumalan pojiksi. Jeesus heistä ensimmäinen. Miksi muuten Jeesusta sanottaisiin esikoiseksi(mikä oli tärkeä asema raamatussa!), jos hän olisi ainoa Poika? Eihän hän silloin mikään esikoinen olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja enkeli Mikael myös? Enkeleitähän kutsutaan myös Jumalan pojiksi. Jeesus heistä ensimmäinen. Miksi muuten Jeesusta sanottaisiin esikoiseksi(mikä oli tärkeä asema raamatussa!), jos hän olisi ainoa Poika? Eihän hän silloin mikään esikoinen olisi.
Mikä mättää???
jehovantodistajat ovat perineet Mikaeljeesusoppinsa adventismistä. ☠️
- Anonyymi
JT ovat Raamatunmukaisia!
Ei oo muita enää maailmassa! - Anonyymi
Moaukko kirjoitti:
No ei näköjään.😵💫
Todellakin, sen todistaa jokainen Raamatun jae, joita on noin 45000
- Anonyymi
Jouluevankeliumi on todistajille tabu, kielletty.
Luukas 1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Pyhä Henki, Jumala, siitti Jeesuksen. Ja kun Jeesus selitetään vartiotornissa enkeliksi, ei JT:n ole hyvä lukea jouluevankeliumia.- Anonyymi
Jeesus syntyi Syy, - lokakuun vaihteessa.
Joulu on ihmispippalointia!
- Anonyymi
Aivan, Jeesuksessa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti Kol 2:9
- Anonyymi
Ei se tee Jeesuksesta isä Jumalaa!
Sen Todistaa koko UT kokonaan! - Anonyymi
Jumaluus ei tarkoita samaa kuin Jumala.
- Anonyymi
1 Mooseksenkirja 3
15Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille
ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille;
se on polkeva rikki sinun pääsi,
ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
Eli saatana murskaa Jeesuksen maalisen vaelluksen ja Jeesus murskaa saatanan taivaallisen vaelluksen.
Ilmestys kirja 12
7Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa 8mutta kärsi tappion, eikä sille ja sen joukolle ollut enää sijaa taivaassa. 9Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit.
Minä en nyt ihan aikuisten oikeasti ymmärrä mitä kiistelyn aihetta tässä enkeli asiassa on, kun elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita.- Anonyymi
Lääkkeet!
- Anonyymi
Lukekaa se Raamattunne läpi niin ei tarvitse olla kaikenlaisten omien oppien keksijöiden pompolteltavana.
- Anonyymi
Eihän sitä nykyäänkään ketkään muut lue kuin JT.
Loput ovat pelkkiä kuunteluoppilaita ja sekin pelkkää eksytystä!
- Anonyymi
Anonyymi 2025-02-26 18:18:07
"Joulu on ihmispippalointia!"
Luukas 15:23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
jouluevankeliumi Luukas 2:10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle
----------------
Luukas 1:34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Pyhä Henki, Jumala, siitti Jeesuksen. Ja kun Jeesus selitetään vartiotornissa enkeliksi, ei JT:n ole hyvä lukea jouluevankeliumia.- AnonyymiUUSI
Ei missään mainita joulusta sanakaan!
- AnonyymiUUSI
"Jumala, siitti Jeesuksen"
Oli siis sukupuoliyhdynnässä Marian (toiselle sitovasti kihlatun), 12-13-vuotiaan tytön kanssa tehdäkseen tämän raskaaksi, jotta tämä synnyttäisi lapsen, joka on puolijumala. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Jumala, siitti Jeesuksen"
Oli siis sukupuoliyhdynnässä Marian (toiselle sitovasti kihlatun), 12-13-vuotiaan tytön kanssa tehdäkseen tämän raskaaksi, jotta tämä synnyttäisi lapsen, joka on puolijumala.Lääkkeet taas jäänyt väliin!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lääkkeet taas jäänyt väliin!
Mitenkäs lääkitys tähän asiaan liittyy?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lääkkeet taas jäänyt väliin!
No mene hyvä ihminen ottamaan nyt ne lääkkeesi, että jaksat taas hokea soopaa!
- AnonyymiUUSI
Näin siis Raamattu ilmoittaa Jeesuksen:
Ja Jeesuksen tehtävän:
2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa
Ilmoittaa Raamattu enkeli Mikaelinkin:
Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana
------------
Miksi vartiotorni sekoittaa Mikaelin ja Jeesuksen ?
Tietääkö kukaan ? Itse olen vain kuullut että vartiotornin suuri kynäniekka Rutherford oli viskiin menevä- AnonyymiUUSI
Raamatussa nyt voi lukea mitä vaan, ei se ole mikään biologian tai muunkaan tieteen teos.
Jos Marian munasolu sai siittiöitä ilman yhdyntää, kyseessäoli keinosiemennys tai keinohedelmöitys.
Jotta Jeesus olisi ollut täysi ihminen, molempien hedelmöitykseen liittyvien osien olisi tullut olla ihmisen, mikä taas tarkoittaa Marian kohdalla aviorikosta, riippumatta siitä tapahtuiko yhdyntä vai ei.
Yleensä uskovaiset pitävät keinohedelmöitystä muun kuin puolisoiden tarvikkeilla myös aviorikoksena.
Koko ajatus siitä, että Jeesus olisi ollut sekä täysi ihminen, että täysi jumala on kaistapäinen ja perustuu tietämättömyyteen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa nyt voi lukea mitä vaan, ei se ole mikään biologian tai muunkaan tieteen teos.
Jos Marian munasolu sai siittiöitä ilman yhdyntää, kyseessäoli keinosiemennys tai keinohedelmöitys.
Jotta Jeesus olisi ollut täysi ihminen, molempien hedelmöitykseen liittyvien osien olisi tullut olla ihmisen, mikä taas tarkoittaa Marian kohdalla aviorikosta, riippumatta siitä tapahtuiko yhdyntä vai ei.
Yleensä uskovaiset pitävät keinohedelmöitystä muun kuin puolisoiden tarvikkeilla myös aviorikoksena.
Koko ajatus siitä, että Jeesus olisi ollut sekä täysi ihminen, että täysi jumala on kaistapäinen ja perustuu tietämättömyyteen.Eikä sillä ole merkitystä olisiko siittäjä ollut joku jumala, kyse olisi joka tapauksessa aviorikokseen verrattavissa olevasta asiasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eikä sillä ole merkitystä olisiko siittäjä ollut joku jumala, kyse olisi joka tapauksessa aviorikokseen verrattavissa olevasta asiasta.
Tyhmyyttä!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmyyttä!
No kieltämättä. Aika tyhmää kaikkeuden luojalta, jonka pitäisi olla tietäväinen ja viisas, laittaa nuori naisen alku tuollaiseen tilanteeseen, vaikka asian olisi voinut ratkaista toisinkin.
Puhumattakaan siitä miten tyhmä koko juttu yleensäkin on.
- AnonyymiUUSI
Pistorasiassa on miinus ja plus.
- AnonyymiUUSI
Onko Mikael sama kuin Jeesus###
Pistorasiassa on miinus ja plus.###
Miten liittyy aloitukseen??
- AnonyymiUUSI
Aloituksessa on mielenkiintoisia kysymyksiä, jotka oikeastaan eivät ole sen kummempia kuin, että miten jumala itse tuli ihmiseksi. Vastaukset ovat luokkaa hokkuspokkus, joita myös elokuvissa nähdään ja kirjoista luetaan, kun ihmiset muuttuvat eläimiksi tai toisiksi ihmisiksi. Totena niitä ei kannata pitää.
Raamatussa on kohtia, joiden perusteella voidaan tulkita Jeesuksen olleen enkeli ennen ihmiseksi tuloaan. Erilaisia käsityksiä Jeesuksesta oli olemassa, kunnes sitten kolminaisuusoppi sai vallan ja muut käsitykset muutettiin heresioiksi. - AnonyymiUUSI
Gal.4:14 Vaikka ruumiillinen tilani pani teidät koetukselle, ette halveksineet ettekä inhonneet minua vaan otitte minut vastaan kuin Jumalan enkelin, kuin Kristuksen Jeesuksen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253584- 2553532
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3881247Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007