Oletko aina keittänyt riisit väärin... Voi herrajjee, miten me osataankaan tehdä KAIKKI väärin? Me suomalaiset...
Keitätkö riisitkin väärin?
44
208
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko aina kirjoittanut avauksen väärin palstalla.....?:)
- Anonyymi
Ja "asiantuntija" ko taas ollu pätemässä ja mutuilemassa?
Pärjätään Ilman niitä 100% - Anonyymi
Erikoisriisien keittäminen on melko vaikeaa. Jotkut pitää muistaa huuhdella jne.
Riisinkeitin olisi hyvä, mutta ei mahdu komeroon. Käyttelenkin nykyään "boiling bageja", jotka voi keitellä reilussa vedessä ja nostaa sopivan ajan kuluttua pois.- Anonyymi
Miten niin ei mahdu...jo on pieni komero!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ei mahdu...jo on pieni komero!!
No siellä on jo yleiskone, parilagrilli, leivänpaahdin, tehosekoitin ja vispikone.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siellä on jo yleiskone, parilagrilli, leivänpaahdin, tehosekoitin ja vispikone.
Minulla on komerossa pikkurälläkkä, polkupyörän pumppu, vanha kattokruunu, muoviset ruokalaatikkosarjat, kynttilöitä, korvapuustivuoat, puutarhatyökalut, lautapeli, vanha radio, lasten palapeli, hyllyllinen mausteita, suklaakastike, silitysrauta, ja vanha golfmaila.
- Anonyymi
Huuhtelu poistaa ylimääräistä tärkkelystä, mikä auttaa estämään riisin tarttumista toisiinsa.
- Anonyymi
Turhake koko härpäke.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhake koko härpäke.
Riisinkeitin on paras kodinkone.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on komerossa pikkurälläkkä, polkupyörän pumppu, vanha kattokruunu, muoviset ruokalaatikkosarjat, kynttilöitä, korvapuustivuoat, puutarhatyökalut, lautapeli, vanha radio, lasten palapeli, hyllyllinen mausteita, suklaakastike, silitysrauta, ja vanha golfmaila.
Sivusta: Mulla on monta komeroa ja ikean edullisia irtokaappeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia vilpitön!
- Anonyymi
Suomi ei ole perinteistä riisinviljelyaluetta, joten osaamattomuuden ymmärtää.
Eihän Suomessa kahviakaan osata valmistaa oikein. Vatsaystävälliset tummemmat paahdot ovat yleistyneet vasta viime vuosina. - Anonyymi
Mä pystyn vedenkeitonkin polttamaan pohjaan 😂
- Anonyymi
Oletko aina lukenut iltapäivälehdet väärin?
- Anonyymi
Kaikki on syöty mitkä on keitetty, hengissä ollaan silti.
- Anonyymi
Halonen osaa kuumentaa silakkalaatikon taidokkaasti.
- Anonyymi
Joku aika sitten ip-lehdessä kysyttiin että teetkö tämän virheen virtsatessasi, ja että asiantuntija vastaa. Kuka haluaa olla virtsaamisasiantuntija?
- Anonyymi
Riisihän on poljettaessa kulkenut varpaiden välistä. Sieltä tulee silsan maku.
- Anonyymi
Kun riisiä poljetaan, se tarkoittaa, että käytetään jalkavoimaa kuorien irrottamiseen. Varpaiden välistä kulkeva riisi voi symboloida perinteistä ja käsityöläistä tapaa valmistaa ruokaa, jossa maku ja aromit syntyvät luonnollisesti ja aidosti.
- Anonyymi
Suomessa keitetään kananmunat väärin, samoin myös perunat keitetään väärin...!
- Anonyymi
7 minuuuttia on aika passeli munien kuumassa vedessä huljutteluun käytetty aika.
- Anonyymi
Naiset käy yli lämmöillä.
t. ilttari roskis - Anonyymi
Oletko aina pieraissut väärin! Odotamme innolla kaikkitietävän gurun ohjeistusta asiaan.
- Anonyymi
Pieraistessa ei oikeastaan ole oikeaa tai väärää tapaa, mutta jos puhutaan pieraisemisesta sosiaalisessa kontekstissa, voi olla hyvä huomioida muutama seikka.
Jos olet julkisessa paikassa, kuten ravintolassa tai kokouksessa, on kohteliasta yrittää pidättäytyä.
Jos pieraisu on väistämätöntä, voit yrittää tehdä sen hiljaa, jotta se ei herätä huomiota.
Joissakin tilanteissa, kuten ystävien seurassa, asiaan pystyy suhtautumaan huumorilla.
- Anonyymi
Leijojen hissi tuo tunnelmaa.
- Anonyymi
Joku oli oivaltanut, että oli aina pyyhkinyt persiinsä väärällä puolen vessapaperia.
Ja siitä piti tehdä video nettiin.
Ja sille miljoona kommenttia sekä tykkäystä.- Anonyymi
HEH!
- Anonyymi
Onnistuu vedenkeittimessä.
- Anonyymi
Veden voi keittää kattilassakin.
- Anonyymi
Ennen opetettiin köksässä, että riisit ja pastat (eli makaroonit) pitää huuhdella kylmällä vedellä keiton jälkeen. Se esti niiden liimautumista toisiinsa kun irtonainen aines huuhdeltiin pois. Onneksi on noita kokkiohjelmia esim. James Oliver. Siitä viisastuin, että pastan keitinliemi otetaan kastikkeen pohjaksi. Pastaan sekoitetaan tippa öljyä tai kastiketta niin se pysyy irtonaisena.
Naapurin japanilaiset löyhöttävät viuhkaa ilmavasti aseteltujen riisien päällä jotta ne jäähtyvät hieman eivätkä takerru toisiinsa.- Anonyymi
Niin ja katsokaa mitä riisiä ostatte. Nimittäin kiinalaiset ovat keksineet tehdä riisiä muovista. Olen nähnyt suomessakin mainoksen vähäkalorisesta riisistä. Niitä voi olla myös sekoitettuna oikeisiin riiseihin. Pakasteateriat, mitkä on kuutioissa kanasoossin kanssa voi hyvin olla näitä muoviriisejä.
- Anonyymi
Makaronit keitetään aldente, ei mössöksi. Aina ne on irtonaiseksi jääneet veden pois kippaamisen jälkeen. Mitään öljyjä ei tarvita. Jäävät kyllä seinään kiinni, jos aletaan leikkimään makaronisotaa.
- AnonyymiUUSI
Kaikki on tehty väärin! Lihaakin syödään harva-se päivä, vaikka se tappaa ennenaikojaan. 80 on mittarissa, mutta kaikki aion tehdä päin honkia lopunkin ajan.
- AnonyymiUUSI
Tänään laitoin vähemmän vettä ja tein enemmän oikein. Liian vetistä vieläkin, mutta olen kehittymässä paremmaksi ihmiseksi. En vesitä enää ihan kaikkea. Minusta tulee vielä "suola" maailmalle, kun osaan tietää mikä on oikein ja hyvä. Kiitos medialle, olenhan nyt oppimisen tiellä. Tiellä totuuteen.
- AnonyymiUUSI
Huhtele viisi kertaa riisit jotka keität paketissa olevan ohjeen mukaan. Esim. Uncle Bens tumma kokojyväriisi n. 10 min. miedolla/miedohkolla lämmöllä kannen alla kattilassa. 1 1/2 dl Riisiä kohden 3 dl vettä mausteliemellä maustettuna. Extramakua halutessaan valmiiseen riisiin saa esim. curryllä, paprikajauheella ja/tai herbamare-yrttisuolalla. Riisi tulisi jäädä aina sopivan kosteaksi, eli älä kuivata.
- AnonyymiUUSI
VOITA NIIHIN TÄLLÄTÄÄN ja ripaus suolaa, käy muihinkin.
voita ei mikään voita.
Maistuu sitten se itse riisikin :) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
VOITA NIIHIN TÄLLÄTÄÄN ja ripaus suolaa, käy muihinkin.
voita ei mikään voita.
Maistuu sitten se itse riisikin :)No joo, on sitä joskus hädässä ja puutteessa syöty pelkkää riisiä ihan niinkin (voi+suolaa). Menee kun on nälkä. :)
Tietty voi pikkusen kermaanin plöräyttää jos haluaa. Kermainen risotto vaikka.
Mutta noin muutoin turhia lisäkaloreita jos voita jo muualla käyttää ja kun noilla mausteilla saa tosi maistuvan, laittoi sitten riisin melkein minkä kanssa vain (liha, kala, kana jne).
- AnonyymiUUSI
Ainakin KELA me rakennettiin väärin, sehän on lähi-idän ja afrikkalsisten tulonlähde.
- AnonyymiUUSI
Ehkä suurin väärintekomme...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253534- 2543505
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861241Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007