Jälleen on nähtävissä, että yksityisen sektorin yritysten etuja hallitus ajaa. Julkiselta pois ja yksityiselle puolelle voittoja tavoittelevan yrityksen näppeihin. Asiakkaalle tulee takuulla kalliimmaksi.
Ajokorttilausuntoja aiotaan siirtää yksityiselle terveydenhuollolle
https://www.nokianuutiset.fi/uutiset/art-2000011062434.html
"Hallitus hakee säästöjä lakihankkeella, jonka myötä perusterveydenhuollossa ei tarvitsisi enää laatia lääkärinlausuntoja ajokortteja varten.
Jatkossa ajokorttia varten tarvittavat lääkärinlausunnot täytyisi lähtökohtaisesti hankkia yksityiseltä palveluntuottajalta.
Eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunta kannattaa esitystä mietinnössään, mutta esittää siihen joitain opiskelijoita koskevaa poikkeusta.
Valiokunta haluaa, että esimerkiksi logistiikan opiskelijoille täytyisi yhä antaa ajokorttilausunto perusterveydenhuollossa. Hyvinvointialueilla olisi velvollisuus antaa lausunto opiskelijoille, joiden koulutus edellyttää opiskelijalta ajokorttia.
Erikoissairaanhoidossa laadittavien ajokorttilausuntojen osalta hyvinvointialueen järjestämisvelvollisuus säilyy esityksen mukaan entisellään.
Asia etenee eduskunnan täysistuntoon."
Ajokorttilausuntoja aiotaan siirtää yksityiselle terveydenhuollolle
26
113
Vastaukset
- Anonyymi
ja hinta nousee myös samalla
- Anonyymi
Pelkkä palvelumaksu alkaa olla hallituksen kelakorvausmuutoksen jälkeen 40 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä palvelumaksu alkaa olla hallituksen kelakorvausmuutoksen jälkeen 40 euroa.
Ja lääkärikäynti 30 euroa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lääkärikäynti 30 euroa
Ajokorttitarkastus on alkaen 189,90 €.
- Anonyymi
Hallituksen terveysjättien suosiminen on räikeää.
Tulosta on tulossa. Terveystalon osinko on nousemassa 60 prosentilla. - Anonyymi
Ajokortin voi maksaa itse. Se ei ole perusoikeus.
- Anonyymi
Kyse on rahastuksesta/rahavirtojen ohjauksesta yksityiselle sektorilla ja voit olla varma että sen myötä osaavat kyllä hinnoitella palvelun. Ajokortti on jo maksettu ,kyse on terveystarkastuksesta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on rahastuksesta/rahavirtojen ohjauksesta yksityiselle sektorilla ja voit olla varma että sen myötä osaavat kyllä hinnoitella palvelun. Ajokortti on jo maksettu ,kyse on terveystarkastuksesta .
Ei ajokortti ole perusoikeus.
Jokainen maksaa harrastukset itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen maksaa harrastukset itse.Itse se aina maksetaan:
68,10 kunnallisella ja yksityisellä on mitä on.mm. tuon iltalehti kirjoittelun mukaan pitkälti kolmatta sataa euroa.
https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveydenhoito/terveysasemat/ajokorttitodistus
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d6081c72-a2a6-4cc1-9289-95a5981187e9 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse se aina maksetaan:
68,10 kunnallisella ja yksityisellä on mitä on.mm. tuon iltalehti kirjoittelun mukaan pitkälti kolmatta sataa euroa.
https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveydenhoito/terveysasemat/ajokorttitodistus
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d6081c72-a2a6-4cc1-9289-95a5981187e9. Miksi mun pitäisi tehdä töitä että sä saat pitää sun korttisi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
. Miksi mun pitäisi tehdä töitä että sä saat pitää sun korttisi?
Kuule sää eikä kukkaan muukaan ole koskaan maksanu mun ajokorttia .Mää ole maksanu sen iha ite ja jokane maksaa iha ite terveyskäyntinsä ,kävi sitten ihan missä tahansa hakemassa sen lapun. Onko sulla hiukka kova pää ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuule sää eikä kukkaan muukaan ole koskaan maksanu mun ajokorttia .Mää ole maksanu sen iha ite ja jokane maksaa iha ite terveyskäyntinsä ,kävi sitten ihan missä tahansa hakemassa sen lapun. Onko sulla hiukka kova pää ?
Jos sun ajokortin ylläpitäminen vaatii lääkärikäynnin ja sä teet sen julkisella puolella kolmella kympillä, niin me muut maksetaan sun kortista veroina 170 euroa.
Katsos lääkärikäynnistä sä et maksa kuin murusia ja muut maksaa loput.
Mun pää voi olla kova, mutta ainakin sen sisällä on aivot, toisin kuin sulla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos sun ajokortin ylläpitäminen vaatii lääkärikäynnin ja sä teet sen julkisella puolella kolmella kympillä, niin me muut maksetaan sun kortista veroina 170 euroa.
Katsos lääkärikäynnistä sä et maksa kuin murusia ja muut maksaa loput.
Mun pää voi olla kova, mutta ainakin sen sisällä on aivot, toisin kuin sulla.Saisikin todistuksen 170 eurolla, mutta käytännössä siihen menee lähes 250 euroa.
Miksi Orpo ei ehdottanut sitä, että hinta nousisi julkisella 170 euroon? Siksi, koska terveysjättien tukeminen on tärkeintä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen maksaa harrastukset itse.Ai..harrastuksen?
Osalle se on välttämättömyys, että pääsee työhön, kouluun, hyvinvointipalveluihin jne.
On pakkoja jossa viimeinen postiauto meni jo 40 vuotta sitten. Millä kuljet jos et omalla autollasi? - AnonyymiUUSI
Millä itse kuljet töihin vai kuljetko millään?
Ei taida olla ajokorttia ollenkaan.
- Anonyymi
Hallitus hakee säästöjä JOTKA KANSA MAKSAA.
- Anonyymi
Joo, sun ajokortti ei ole sellainen, jonka meidän muiden pitää maksaa.
- AnonyymiUUSI
Tämä hallitus on ottanut tehtäväkseen hyödyntää kansakunnan varoja yksityiselle sektorille sen sijaan että se vaurastuttaisi kansakuntaa se kuppaa sitä tyhjiin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä hallitus on ottanut tehtäväkseen hyödyntää kansakunnan varoja yksityiselle sektorille sen sijaan että se vaurastuttaisi kansakuntaa se kuppaa sitä tyhjiin.
Ei sun lääkärirahasi ole julkista rahaa, toope 🤡
- AnonyymiUUSI
Eikös se ole sitten yksityiselle sektorille aina kuulunutkin!!!
Ei ole koskaan tullut edes mieleen käydä ajokorttia varten lääkärin tarkastuksessa julkisen puolen perusterveydenhuollossa, vaan aina käyttänyt yksityistä!!
Ihan sen vuoksi ettei kyse ole sairaudesta!!
Niin että mikä tässä muka mättää??!!- AnonyymiUUSI
Kysymys on valinnan vapauden heikentämisestä, mikä johtaa myös hintojen nousuun yksityisellä puolella.
Hyvätuloiset eivät ole halunneetkaan jonottaa julkiselle puolelle, joten on ymmärrettävää, että käytetään myös kallista yksityistä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys on valinnan vapauden heikentämisestä, mikä johtaa myös hintojen nousuun yksityisellä puolella.
Hyvätuloiset eivät ole halunneetkaan jonottaa julkiselle puolelle, joten on ymmärrettävää, että käytetään myös kallista yksityistä.Yksityisiä on enemmän kuin kuin julkisia
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yksityisiä on enemmän kuin kuin julkisia
Totta, julkisella puolella ei ole kilpailuja ja siksi jokaisesta lääkärikäynnistä voi laskuttaa veronmaksajia 200 euroa. Se ei liikuta sosiaalipummeja, mutta niitä, jotka maksavat veroja, se vituttaa.
Jos siis kannatat kallista julkista terveydenhoitoa, olet pummi. Jos taas sitä, että hoito tehdään siellä ,mistä sen saa edullisimmin, olet järkevä ihminen.
- AnonyymiUUSI
Hyvä, jos ei ole muka varaa käydä yksityiseltä uusimassa lääkäri lausuntoa niin ei ole mitään asiaa tien päälle.
- AnonyymiUUSI
Hallitus nosti terveyskäyntimaksua 28 euroon.
Hallitus voisi hyvin nostaa siis julkisen terveydenhuollon ajokorttiterveystarkastuksen esim. 150 euroon, niin se lisäisi julkisen terveydenhuollon kannattavuutta, eikä rahat valuisia terveyajättien osinkoihin.
Tätä Kokoomus ei halua, koska sillä on vahvat sidonnaisuudet terveysjätteihin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hallitus nosti terveyskäyntimaksua 28 euroon.
Hallitus voisi hyvin nostaa siis julkisen terveydenhuollon ajokorttiterveystarkastuksen esim. 150 euroon, niin se lisäisi julkisen terveydenhuollon kannattavuutta, eikä rahat valuisia terveyajättien osinkoihin.
Tätä Kokoomus ei halua, koska sillä on vahvat sidonnaisuudet terveysjätteihin.Miten se muka muuttaisi asiaa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533432
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253394No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281994Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141396Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501149Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens731005