Jauhopussien pullaohjeissa ei ole mitään järkeä, eikä niitä pidä missään nimessä noudattaa, vaan on tehtävä niin kuin ammattilainen määrää.
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/53feed85-f969-45f8-a7a2-007b8257c9f1
Oletko aina leiponut pullan väärin?
3
<50
Vastaukset
Artikkelissa on paljon puhetta, vähän villoja.
1. Artikkeli kehottaa olemaan välittämättä nesteen lämpötilasta ja sen sijaan tekemään raskin edellisenä iltana. No, tämähän on paljon monimutkaisempaa. Kädenlämpöiseen nesteeseen hiivan sekoittamisella on tavoitteena nopeuttaa leivontaa.
2. Artikkeli vähättelee taikinan vatkaamista. No ei kai sitä varsinaisesti vaahdoksi vatkata, mutta kuitenkin sen verran, että neste ja kuiva-aineet sekoittuvat. Kai nyt se on minimi.
3. Artikkeli vähättelee sitä, että voi pitää lisätä lopussa kun sen voisi kuippuleipureiden mukaan lisätä missä vaiheessa tahansa kun yleiskoneet on niin tehokkaita, ettei sillä ole merkitystä. Koska on tehokkaat yleiskoneet niin voin lisääminen onnistuu helposti myös lopussa. Tässäkään narinassa ei ole mitään järkeä.
4. Seuraavaksi naristaan pitkää kohotusaikaa. No kai se pitkä kohotusaika parantaa lopputulosta kun samat huippuleipurit veuhkaavat juuritaikinan kohotuksesta jopa vuorokausia jääkaapissa. Jos juuritaikinaa kohotetaan vuorokausia niin miksei pullataikinaa edes paria tuntia?
5. Vedoton paikka. No shit Sherlock. Ohjeen tarkoituksena on taas varmistaa, että kohoaminen on nopeaa, leipominen on nopeaa ja turha hössöttäminen jää minimiin.
Artikkelin huippuleipurit hössöttävät vaikeista ohjeista ja lopputuloksena antavat vielä vaikeampia ohjeita. Ei jatkoon.- Anonyymi
Minä olen sotkenut hiivan tilkkaan sokerivettä. Kun alkaa näkymään elämisen merkkejä niin kippaan systeemiin.
Vedoton paikka on pyyhkeellä peitetty taikinakippo. Voihan sen vaikka mikroaaltouuniin nakata pois pöytätilaa viemästä. Anonyymi kirjoitti:
Minä olen sotkenut hiivan tilkkaan sokerivettä. Kun alkaa näkymään elämisen merkkejä niin kippaan systeemiin.
Vedoton paikka on pyyhkeellä peitetty taikinakippo. Voihan sen vaikka mikroaaltouuniin nakata pois pöytätilaa viemästä.Minä en käytä mitään pyyhkeitä leipoessani, kun käytössä on tupperwaren kannellinen leivonta astia, jossa kansi aukeaa itsestään, kun taikina on tarpeeksi kohonnut. Sokeriakaan en laita pullataikinaan vaan steviaa. Voin tai margariinin laitan heti alussa sulatettuna sillä sen sulatan ensin ja siihen sulanneeseen rasvaan lisään maidon lämpenemään. Ei ole yleiskonetta, jokaa taikinan tekisi vaan ihan itse on tehtävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253584- 2553532
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3881247Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007