Tarvitsenko apua?

Anonyymi-ap

Moi, oon 14-vuotias tyttö ja haluaisin kysyä täällä, että tarvitsenko apua/jotain ongelmiini.
Oon ihan "tavallinen" 7lk ja mulla on koulussa hyvät arvosanat ja asiat kotona aika hyvin. Kavereita mulla ei hirveämmin ole, taino siis oli mutta ne vain katosi ympäriltäni ja osa alkoi olemaan minua vastaan ja ouhumaan paskaaa. Minulla on kyllä 4 kaveria, mutta ei mitenkään läheisiä ja 3 kanssa ollaan etäännytty tosipaljon. Oon tosi epävarma itsestäni ja inhoan itteäni yli kaiken. Stressaan ja ahistun kaikesta ja ajattelen aina ettei mistään tule mitään. En ole laihtunut, mutta kehonkuvan ja syömisen kanssa on isoja haasteita. Olen viillellyt jonkunverran, mutta se on harmitonta. Koulussa ahdistaa olla yksin ja tunneilla ahdistaa olla. En siis rupea hysteerisesti itkemään yms mutta tuntuu että joku kuristaa kurkun kohta halki. Tämä johtuu odittain siitä että tiedän luokan kaveriporukkan jäsenistä ainakin 2/4 inhoavan minua ja emme puhu lainkaan toisillemme ja tiedän heistä toisen inhoavan minua ja puhuvan paskaa oman kaveriporukkansa kanssa. Koulun jälkeen esim kaupassa käynti ahdistaa koska pelkään ilkeitä katseita. Sosiaaliset tilanteet ahdistaa valtavasti ja välttelen niitä. Joskus on ollut itsemurha ajatuksia ja oon pääsääntösesti alakuloinrn. On kuitenkin päiviä jolloin kaikki on hyvin ja niitä on viikossa noin 1-3. En halua kertoa vanhemmilleni niin avuksi jää ainoastaan kuraattori tai koulupsykologi. Pitäisikö minun mennä jommankumman juttusille ja jos joo niin kumman? Haluaisin kuitenkin voida paremmin ja nauttia elämästä. Kuraattorilla olen kerran käynyt yhden riidan takia ja sen jälkeen sanoin etten halua käydä enää, niin sinne vähän hävettäisi mennä. Pliis auttakaa joku!!

4

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Heippa! Jos teil koulus on mahdollista mennä psykologille niin suosittelen. Kannattaa tässä vaiheessa hakea apua ettei vointi huonone. Tosi ikävä juttu että ns. kaverit häipyy,mut jos yhtään auttaa niin tos iäs ne kaverit saattaa vaihtua ja tilalle tulla niitä oikeita kamuja. Tarvit vähän tukea ja rohkaisua ja muista oot hyvä just omana ittenäs. Stressi ja ahdistus ei oo mikään mukava tunne pidemmän päälle. Sun ei tarvi ahistua näistä inhokki tyypeistä,ajatelkoot mitä lystäävät. Oot vaan kuin niitä ei oliskaa ja keskityt vaan hyviin tyyppeihin. En suosittele välttämään sos.tilanteita koska se voi pahentaa tilannetta että rohkeesti vaan kauppaan ym.ostoksilla ne muutkin on. Sulla on oikeus nauttia elämästä ja voida hyvin. Tsemppiä täältä jostain:)

• Anonyymi
      UUSI

Mun mielestä vois olla ihan hyvä että kävisit jutteleen jonkun kanssa. (ja jos ei koulusta löydy, niin just kaikki sekaisin tai valo chätit ja mitä näitä on.) Enkä usko että se kuraattori pistää pahakseen ,vaikka meet sinne uudestaan. Sille voi ihan suoraan sanoo, että nyt vaan on niin paksat fiilarit, että pitää päästä jutteleen jonkun kanssa.

• Anonyymi
      UUSI

Käy juttelemassa ja viiltely ei ole koskaa mikään pikkujuttu. Jos voi hyvin niin ei ole tarve vahingoittaa itseään.

• Anonyymi
      UUSI

Kaveri porukka hylkäsi yläkoulussa ja vuoden päästä pyysivät mua takaisin kun ei ollutkaan hauskaa. Oli kuitenkin tullut parempia ystäviä tilalle niin en missään nimessä vanhan porukan kanssa enää alkanut kaveeraamaan. Tajusin että ne vanhat kamut oli ihan erilaisia kuin minä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      251
      3364
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3294
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1974
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      267
      1672
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1389
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1376
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      384
      1225
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1129
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      997
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      995
    Aihe