Raamatun mukaan kaikki vanhan liiton jumalanimitykset ovat nyt uudessa liitossa poissa käytöstä. On vain yksi JEESUS-nimi: "Ei ole muuta nimeä ihmisille annettu (..." Apt. 4:12) nyt uuden liiton aikana.
"Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä Herra on yksi ja Hänen nimensä yksi." Sak. 14:9. "Koko maan Kuningas" merkitsee Israelin maan Kuningasta, Jeesusta, Daavid-Kuningasta, jonka Israel nyt lopunaikana ottaa vastaan omaksi Kuninkaakseen: "Puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois kansojen keskeltä, minne he ovat joutuneetkin. Minä kokoan heidät kaikkialta ja tuon heidät omaan maahansa. Minä teen heistä yhden kansan siinä maassa, Israelin vuorilla, ja YKSI KUNINGAS hallitsee heitä kaikkia. Silloin he eivät enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaannu kahdeksi valtakunnaksi." Hes. 37:21-22. / Matt. 23:39. Tämä profetia toteutuu nyt voimakkaasti. Juutalaiset muuttavat kaikkialta maailmasta Israeliin. Se alkoi pääosin toukokuussa 1948 kun Israel uudestaan itsenäistyi lähes 2000. vuoden diaspora-ajan jälkeen. Tämän päämäärä on, että on oleva mainittu yksi Israel, jolla on Yksi Herra. "On oleva yksi lauma ja yksi Paimen." = Kaikki pelastuneet juutalaiset, joihin me pakanuudesta kääntyneetkin olemme liittyneet. Room. 11:17-27. Olemme siis ennen muuta liittyneet Jeesukseen, joka on "minä olen" ym. Jumalan nimeen liittyvää. Joh. 17:11,12,26. Hänen nimensä on kaiken keskus, jossa " asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.." Kol. 2:9. Kaikki Jumalan nimitykset ovat siis täyttyneet Jeesuksessa.
Oppi Jumalan nimestä kuuluu evankeliumiimme
18
76
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Kyllä tämä tunnetaan helluntailaisuudessa ja luterilaisuudessa.
"Ei ole muuta nimeä ihmisille annettu (..." Apt4:12) nyt uuden liiton aikana.
Olemme liittyneet Jeesukseen, joka on "minä olen" ym. Jumalan nimeen liittyvää. Joh. 17:11,12,26. Hänen nimensä on kaiken keskus, jossa " asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.." Kol. 2:9. Kaikki Jumalan nimitykset ovat täyttyneet Jeesuksessa. - AnonyymiUUSI
Joh. 17:6
Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
Isä, antoi Pojalleen oman nimensä.
Mikä siis on se nimi jonka Jumala, Isä antoi Pojalle: JEESUS:
mikä siis on Isän nimi: JEESUS!
mik' tässä on vaikeaa tajuta! - AnonyymiUUSI
Matt. 1:21
Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
Luuk. 1:31
Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
Joh 4
24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".
no sama se - AnonyymiUUSI
Jeesus ei enää käytä maan päällä käyttämäänsä miehen nimeä. Se aika oli ja meni.
Jeesus käytti sitä tavallista miehen nimeä vain eläissään maan päällä. Ei enää, koska Saatana teki identiteettivarkauden ja otti sen nimen itselleen kun Jeesus meni taivaaseen.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
MItä muitakaan nämä Jeesuksen nimen hokijat ovat kuin helluntailaisia?
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- AnonyymiUUSI
Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan isäänsä, Isä meidän, joka olet taivaissa...
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
2. Tess. 2:4
tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
Valkia saatana esiintyy täällä Jeesuksena, Jehovana ja Pyhänä Henkenä.
- AnonyymiUUSI
Jumalan Pyhä Nimi on JHWH / Minä Olen.
Tämä, Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, erikseen nimettyinä:
Isä = Isä
Poika = Jeesus
Pyhä Henki = Pyhä Henki.
✨- AnonyymiUUSI
Jeesus ei itse kersku Isältä saamastaan vallasta, sillä ihmisten kohdalla se ei mitään auta. (Jo se vähäkin todistus Itsestään johti Hänet ristille! Miksi? Koska mikään epäpyhä ei voi sietää pyhyyttä, ei kestä vanhurskauden lähellä, vaan reagoi siihen vihalla.)
Hän jättää sen / tämän kaiken ymmärtämisen ihmisille itselleen. Toiset ymmärtävät, he, joissa Pyhä Henki jo vaikuttaa. Toiset, hengettömät, taas eivät.
Isä on kaiken Pää. Sekä Jeesus että Pyhä Henki hengeltään lähtevät Hänestä, ovat samaa Henkeä. (Täsmällisemmin: Poika on Isästä syntynyt. Pyhä Henki lähtee Isästä / sekä Pojasta.)
Hakusana "vallan":
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
Matt. 21:23
Ja kun hän oli mennyt pyhäkköön, tulivat hänen opettaessaan ylipapit ja kansan vanhimmat hänen luoksensa ja sanoivat: "Millä vallalla sinä näitä teet? Ja kuka sinulle on antanut tämän vallan?"
Mark. 11: 27-33
27 Ja he tulivat taas Jerusalemiin. Ja kun hän käveli pyhäkössä, tulivat ylipapit ja kirjanoppineet ja vanhimmat hänen luoksensa
28 ja sanoivat hänelle: "Millä vallalla sinä näitä teet? Tahi kuka sinulle on antanut vallan näitä tehdä?"
29 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minä myös teen teille yhden kysymyksen; vastatkaa te minulle, niin minä sanon teille, millä vallalla minä näitä teen.
30 Oliko Johanneksen kaste taivaasta vai ihmisistä? Vastatkaa minulle."
31 Niin he neuvottelivat keskenään sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
32 Vai sanommeko: 'Ihmisistä'?" -sitä he kansan tähden pelkäsivät sanoa, sillä kaikkien mielestä Johannes totisesti oli profeetta.
33 Ja he vastasivat ja sanoivat Jeesukselle: "Emme tiedä". Silloin Jeesus sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen".
Luukas 22:
29 ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan,
30 niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
Ilm. 2:
27 ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään-niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain-
Tässä edellä joitain kohtia sanasta "vallalla" sekä "vallan". Jeesuksen Isältä saamaa valtaa käsitellään UT:ssa monissa kohdin.
- AnonyymiUUSI
Kyllä aloitus on taas putkinäköisen kirjoitus.
Ilmanmuuta- sijaisuhri on tämä Sana- minkä kautta on maailma pystyssä, eli Luoja.
Eihän muuta nimeä ole pelastukseen pantu - aikain alusta.
Seremonialain aika oli varjolain aika. Siinä uhrit- kertovat opetuksen kautta - opettaen Herran kansaa- ja meitä.
Ja seremonialaki päättyi kertakaikkiseen uhriin, joka täytti tämän sovitusurhin tehtäväkuvan ja uhrikaritsa, on nyt Ylimmäisenä Pappina taivaissa, tekemässä sijaa.
Siis pelastus on sanan- Jeesus- persoonan sisällä, että pattipäät oppisivat näkemään Jumalan- Isän, Isän rakkauden jne. Hallitsijan, Tuomarin. Viimeisen tuomion jne.
Et voi mennä Jumalan eteen- kuolematta- siksi sijaisúhri, tajumaan - meissä hyvän ja pahanvälisen taistelun - mikä Golgatalla kävi.
Ristiinnaulitse Hänet. Raamatun kertomuset ovat meille kirjoituksissa "maisemakuvina" ymmärrykseen, ja eihän sitä muten pääse jyvälle asioista.
Jeesus ja Valtaistuin Jumalan Valtaistuimen sivulla, on kertomuksen pattipäille opetusta- kunnes aika täyttyy, eikä Ylimmäisen Papin, sijaisuhria enää tarvita, Herran omat ovat taivaissa ja tämä Jumala Sebaot- sotajoukkojen Herra, nimi kertoo pattipäille toimenkuvan ideaalisen merkityksen.
Eli nimillä on syy ja yhteys.
Kun Jeesus- on homma valmis- niin Valtaistuimen liudentuu Yhdeksi.
Eli Herra on Yksi. Ja siihen kuuluu Pyhä Henki- joka tutkii Jumalan syvyydetkin- se tiedon perusteet...
Nimet ovat merktiyksellisiä meidän pattipäiden aikaan, että väliverhon takana oleva kaikakeus jollain tavalla avautuu.....- AnonyymiUUSI
Pyhä Henki on Jeesus!
Jeesus sanoo: En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. - AnonyymiUUSI
"Kun Jeesus- on homma valmis- niin Valtaistuimen liudentuu Yhdeksi.
Eli Herra on Yksi. Ja siihen kuuluu Pyhä Henki- joka tutkii Jumalan syvyydetkin- se tiedon perusteet..."
Tarkoitatko että Isä ja Poika sulautuvat yhdeksi hahmoksi?
- AnonyymiUUSI
Kukaan Jumalan Kolmesta eri Persoonsasta ei paljastanut taivaallista nimeään, ettei se olisi tullut pilkatuksi.
"Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen."- AnonyymiUUSI
Sana ei ilmoita kolminaisuusoppia, ei kolmea Jumalan persoonaa, vaan Sanan mukaan on yksi Jumala ja Yksi Jumalan persoona, se on yksi tahto ja yksi luonne!
Sakarja kirjoittaa Jeesuksen paluusta: Herra (Yehovah) on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra (Yehovah) oleva yksi ja hänen nimensä yksi. Jeesus on Yehovah! Ei ole enämpää Jumalaa kuin se, minkä Jeesus ilmoitti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sana ei ilmoita kolminaisuusoppia, ei kolmea Jumalan persoonaa, vaan Sanan mukaan on yksi Jumala ja Yksi Jumalan persoona, se on yksi tahto ja yksi luonne!
Sakarja kirjoittaa Jeesuksen paluusta: Herra (Yehovah) on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra (Yehovah) oleva yksi ja hänen nimensä yksi. Jeesus on Yehovah! Ei ole enämpää Jumalaa kuin se, minkä Jeesus ilmoitti.Kristittyjen Jumala on Kolmiyhteinen Jumala.
Isä, Poika ja Pyhän Henki, jotka yhdessä ovat ja kaikki he ovat sitoutuneet samoihin sääntäihin ja Laintauluihin.
Ei ole erikseen mitään Pojan lakeja, tai Hengen lakeja, jotka olisivat lievempiä kuin kuin Laintauluihin kirjoitetut yhteiset lait.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Helluntailaisten jumala on henkimaailma, missä niitä henkiä piisaa joka lähtöön.
- AnonyymiUUSI
Sefarit sanovat taivassa kolme kertaa; Herra, Herra, Herra ja Amen, Amen, Amen.
Aina kolme kertaa. Isä, Poika ja Pyhä Henki.
1.Joh.5
" Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa:
Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat."- AnonyymiUUSI
Kannattaa varoa epämääräisten irtohenkien tekemiä kosketuksia ja kasteita, henkikokemuksia, taivasmatkoja, pelastusvarmuuksia, tms. mitä ne tekevät.
- AnonyymiUUSI
Kolme eri Persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
1.Joh.5
" Sillä KOLME ovat, jotka todistavat taivaassa:
Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat."
Matt.28:19
" Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." - AnonyymiUUSI
Jeesus ei enää edes käytä maanpäällistä tavallista miehen nimeä Joshua, Jeesus.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä,
JA OMAN UUDEN NIMENI.- AnonyymiUUSI
...JA OMAN UUDEN NIMENI, VIITTAA SIIHEN, ETTÄ JUMALALLAKIN ON UUSI NIMI, VERRATTUNA SIIHEN MITÄ NIMEÄ JUMALASTA ON KÄYTETTY AIKAISEMMIN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253534- 2543505
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861241Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007