Sähköauto muotoilee elämäsi

Anonyymi-ap

Polttarit antoi ihmisille elämisen vapauden. Sähkärit rajoittavat polttareiden tuomaa vapautta.. Sähkärit sitovat elämää liiaksi sähkötolppaan. Elämä etenee vain tolpalta tolpalle.

47

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Kylläpä poika on taas keksinyt hauska jutun, mielestään ainakin.
      Oikeasti eihän tuo ole ongelma, ainakaan nuorille. He ovat tottuneet roikkumaan mitä oudoimmissa paikoissa johdon päässä lataamassa puhelimiaan.
      Me sähköautoilijat lataamme automme pääosin kotona jossa kaapeli odottaa autoa ja jos muutaman kerran vuodessa tarvitsee ladata jossain matkan varrella tauon tai lounaan yhteydessä, niin ei se ole lainkaan alkanut ahdistamaan, mutta kiitos sinulle jos olet asiasta huolissasi. Voisit olla ennemmin huolissasi vaikka vanhusten hoidosta tai lääkäriin pääsystä, sillä se tulee jokaiselle eteen jossain vaiheessa autosta riippumatta.

• Anonyymi
        UUSI

Kannattaako "me"? Monen asumismuoto on kerros-,/rivitalo. Luuletko, että niissä on mahdollisuus? Toki jokainen vois vetää piuhoja ristiin rastiin, mutta se ei liene suotavaa.
        Kyllähän tuo aloittaja on oikeassakin, koska esim lomareissuillaan ei voi ajella missä vain vaan on kytättävät latauspaikat. Ei kaikilla huoltiksilla eikä kaupoilla ole latureita.
        Äppiä sinne, äppiä tänne... onhan toi todella puuduttavaa ja vielä, jos siihen älylootaan tulee vika..
        No kukin taaplaa tyylillään ja papparaiset, kun ajaa 50km/viikko, niin siihen sähkärit sopii.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaako "me"? Monen asumismuoto on kerros-,/rivitalo. Luuletko, että niissä on mahdollisuus? Toki jokainen vois vetää piuhoja ristiin rastiin, mutta se ei liene suotavaa.
        Kyllähän tuo aloittaja on oikeassakin, koska esim lomareissuillaan ei voi ajella missä vain vaan on kytättävät latauspaikat. Ei kaikilla huoltiksilla eikä kaupoilla ole latureita.
        Äppiä sinne, äppiä tänne... onhan toi todella puuduttavaa ja vielä, jos siihen älylootaan tulee vika..
        No kukin taaplaa tyylillään ja papparaiset, kun ajaa 50km/viikko, niin siihen sähkärit sopii.

Paljon noilla kerrostaloalueilla näkyy nykyään sähköautoja olevan latureissa kiinni.
        Paljon noilla sähkäreillä ajetaan pitkääkin työmatkaa päivittäin, jännä kuinka joku höpö ottaa elämän työkseen sähköauton dissauksen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllähän tuo aloittaja on oikeassakin, koska esim lomareissuillaan ei voi ajella missä vain vaan on kytättävät latauspaikat. Ei kaikilla huoltiksilla eikä kaupoilla ole latureita.
        Äppiä sinne, äppiä tänne... onhan toi todella puuduttavaa ja vielä, jos siihen älylootaan tulee vika.."

Kovasti on taas näkemystä asiasta josta oma kokemus on puhdas nolla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllähän tuo aloittaja on oikeassakin, koska esim lomareissuillaan ei voi ajella missä vain vaan on kytättävät latauspaikat. Ei kaikilla huoltiksilla eikä kaupoilla ole latureita.
        Äppiä sinne, äppiä tänne... onhan toi todella puuduttavaa ja vielä, jos siihen älylootaan tulee vika.."

Ei kai kukaan hortoile siellä täällä autollaan. Toisaalta auto kertoo sinulle missä on sopivat latauspisteet, ei niitä tarvitse sen enempää pohtia.
        Ei noita "epäkohtia" sinun kannata keksiä väkisin, kyllä sähköautoilija on keskimäärin fiksumpi ja osaa autoaan käyttää ja tietotekniikka ei tuota tuskaa, eikä pelota.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No, kuinka helposti sähköautolla ajaa pitkiä matkoja, jos ei asenna yhtäkään äppiä puhelimeensa ja/tai ei ole mukana älypuhelinta? Itse en ainakaan rupea asentamaan äppejä joka helvetin asiaan ja maksun pitää onnistua vaikka edes puhelinta ei ole mukana. Itse boikotoin kaikenlaisia idioottimaisia äppejä. Yksikään kauppa tai laturi ei tarvitse omaa äppiä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai kukaan hortoile siellä täällä autollaan. Toisaalta auto kertoo sinulle missä on sopivat latauspisteet, ei niitä tarvitse sen enempää pohtia.
        Ei noita "epäkohtia" sinun kannata keksiä väkisin, kyllä sähköautoilija on keskimäärin fiksumpi ja osaa autoaan käyttää ja tietotekniikka ei tuota tuskaa, eikä pelota.

Selvä, toimiiko lataus sitten asentamatta yhtäkään äppiä puhelimeensa ja jopa ilman älypuhelinta?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Selvä, toimiiko lataus sitten asentamatta yhtäkään äppiä puhelimeensa ja jopa ilman älypuhelinta?

Jo yli puolella latauspaikoista on jo korttimaksu mahdollisuus, vuoden loppuun mennessä kaikissa. Joten kyllä toimii.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jo yli puolella latauspaikoista on jo korttimaksu mahdollisuus, vuoden loppuun mennessä kaikissa. Joten kyllä toimii.

Mutta kaikissa paikoissa ei ole. Lisäksi ilman äppiä nuo maksavat enemmän.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä asun rivitalossa, eikä minulle ollut mikään ongelma asennuttaa itselleni latausasemaa. Päätös mahdollisuudesta oli tehty jo vuosia sitten yhtiökokouksessa, ja 90-luvulla uusitut sähköt riittivät kapasiteetillaan. Sähkön maksan itse omalta liittymältäni, eikä se rasita muita. Puolet asukkaista on jo asennuttaneet latauspisteen. Niin se kehitys etenee.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No, kuinka helposti sähköautolla ajaa pitkiä matkoja, jos ei asenna yhtäkään äppiä puhelimeensa ja/tai ei ole mukana älypuhelinta? Itse en ainakaan rupea asentamaan äppejä joka helvetin asiaan ja maksun pitää onnistua vaikka edes puhelinta ei ole mukana. Itse boikotoin kaikenlaisia idioottimaisia äppejä. Yksikään kauppa tai laturi ei tarvitse omaa äppiä.

Auton näytölle ilmoitetaan määränpää (esim. Tahko) ja haluttu akun lataus määränpäässä (esim. 50%), sen jälkeen auto ilmoittaa, missä ladataan, kuinka kauan, koska matka jatkuu ja koska ollaan perillä. Auto myös lämmittää akun sopivaan lämpötilaan latauksen aloitukseen mennessä.
        Jos latauspisteet ovat varattuina, auto ilmoittaa senkin etukäteen ja ehdottaa toisen latauspaikan.
        Näin helppoa se on.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kaikissa paikoissa ei ole. Lisäksi ilman äppiä nuo maksavat enemmän.

Saat sinä Plussa-ja S-kortilla alennusta bensastakin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Auton näytölle ilmoitetaan määränpää (esim. Tahko) ja haluttu akun lataus määränpäässä (esim. 50%), sen jälkeen auto ilmoittaa, missä ladataan, kuinka kauan, koska matka jatkuu ja koska ollaan perillä. Auto myös lämmittää akun sopivaan lämpötilaan latauksen aloitukseen mennessä.
        Jos latauspisteet ovat varattuina, auto ilmoittaa senkin etukäteen ja ehdottaa toisen latauspaikan.
        Näin helppoa se on.

Itse olen osannut tankata ja kulkea paikasta toiseen ilman navigaattoria. Itse asiassa en ole käyttänyt navigaattoria autossa ainakaan 10 vuoteen, koska navigaattori turhaa humpuukia.

Jos tuntee reitin niin koko näyttöä ei tarvitse edes hiplailla. Menen auton rattiin ja lähden liikkeelle heti enkä haaskaa aikaani näytön hiplailuun. Ja kun auton range alkaa pienentyä niin menen siihen latauspaikkaan minkä tiedän eikä minua kiinnosta onko paikat varattuja. Minä päätän missä ladataan, ei tietokone. Ja lämmityksen pitää pystyä kytkemään napista, en haaskaa aikaani jonkin vitun navigaattorin kanssa sähläämiseen.

Enkä halua, että ajoreittini menee avoimesti nettiin, joten auto kytketään pois netistä ajon ajaksi. En luota paskaakaan autovalmistajien tietoturvaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen osannut tankata ja kulkea paikasta toiseen ilman navigaattoria. Itse asiassa en ole käyttänyt navigaattoria autossa ainakaan 10 vuoteen, koska navigaattori turhaa humpuukia.

Jos tuntee reitin niin koko näyttöä ei tarvitse edes hiplailla. Menen auton rattiin ja lähden liikkeelle heti enkä haaskaa aikaani näytön hiplailuun. Ja kun auton range alkaa pienentyä niin menen siihen latauspaikkaan minkä tiedän eikä minua kiinnosta onko paikat varattuja. Minä päätän missä ladataan, ei tietokone. Ja lämmityksen pitää pystyä kytkemään napista, en haaskaa aikaani jonkin vitun navigaattorin kanssa sähläämiseen.

Enkä halua, että ajoreittini menee avoimesti nettiin, joten auto kytketään pois netistä ajon ajaksi. En luota paskaakaan autovalmistajien tietoturvaan.

Ylipäätäänkin pyrin välttelemään liiallista teknologiaan luottamista. Mieluummin katson etukäteen reitin tietokoneelta kotona ja sitten vain kuljen autolla. Auton pitää olla yksinkertainen väline jolla vain kuljetaan paikasta A paikkaan B. Auto ei ole tietokone. Itse pyrin pääsemään pikemminkin eroon turhasta tekniikasta kuin lisäämään sitä turhaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ylipäätään sähköauton typerän tabletin hiplailu pitäisi olla laitonta. Kosketusnäytöt ovat vaarallisia autossa ja tappavat ihmisiä, joten kosketusnäytön käyttö pitää tehdä laittomaksi ainakin ajon aikana. Jos kännykkää ei kerran saa käyttää ajamisen aikana niin ei todellakaan saa käyttää tuota idioottimaista auton tablettiakaan.

• Anonyymi
      UUSI

Ensivuonna usealta autonvalmistajalta tulee 1000 km . rangella sähköautoja . Aika pitkä matka " tolpalta tolpalle " .

• Anonyymi
        UUSI

Ei tule ensi vuonna mitään 1000 km rangella sähköautoja. Tuon akku-uutisenkin kohdalla 1000 km on lähinnä spekulointia, koska akkujen kokoa autoissa ei ole ilmoitettu ja tuo akku tulee parhaassakin tapauksessa vain kaikkein kalleimpiin sähköautoihin vuonna 2027 (ei siis ensi vuonna). Sarjatuotanto noille akuille olisi vasta 2030-luvun puolella.

• Anonyymi
        UUSI

Juu varmaan ja jos vaikka tuliskin, niin mitä luulet maksavan ja mitähän maksais uusi, kun haaveri käy?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu varmaan ja jos vaikka tuliskin, niin mitä luulet maksavan ja mitähän maksais uusi, kun haaveri käy?

Sähköautoilijat ovat tehneet parhaansa osoittaessaan olevansa yksinkertaisia minä - minä -asenteisia. Enemmistö ei halua kuulua tuollaiseen porukkaan.

• Anonyymi
      UUSI

Elämisen vapaus = istua tuntitolkulla autossa. Aika säälittävää.

• Anonyymi
        UUSI

Äläpä nyt viisastele. Kerro, mitä sitten on se oikea vapaus. Niitä on varmasti paljon. Minusta autolla ajaminen ei ole ollenkaan säälittävää vaan ihan päinvastoin. Minusta kirjastossa luuhaaminen on kärsimystä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Äläpä nyt viisastele. Kerro, mitä sitten on se oikea vapaus. Niitä on varmasti paljon. Minusta autolla ajaminen ei ole ollenkaan säälittävää vaan ihan päinvastoin. Minusta kirjastossa luuhaaminen on kärsimystä.

Autolla ajaminen voi olla osa sitä vapautta. Sähköautollakin pystyy kuitenkin ajamaan useamman tunnin putkeen, mutta aloittajalle se ei ilmeisesti riitä vaan pitää pystyä pidempiin pätkiin. Sitten taas joku vaikka nyt 6h yhtämittäinen autolla ajo on a) lähempänä kärsimystä kuin vapautta ja b) jo liikenneturvallisuudenkin vaarantamista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Autolla ajaminen voi olla osa sitä vapautta. Sähköautollakin pystyy kuitenkin ajamaan useamman tunnin putkeen, mutta aloittajalle se ei ilmeisesti riitä vaan pitää pystyä pidempiin pätkiin. Sitten taas joku vaikka nyt 6h yhtämittäinen autolla ajo on a) lähempänä kärsimystä kuin vapautta ja b) jo liikenneturvallisuudenkin vaarantamista.

Meitä on erilaisia eikä sille mahda mitään. Autoilijoita on myös erilaisia eikä sille mahda mitään. Liikenteen sääntöjä on kuitenkin kaikkien noudatettava. Sähköautolla ajamiseen ei vielä kukaan pakota vaikka siihen suuntaan ollaan menossa. Ei hyvältä näytä. Ihminen pakotetaan sellaiseen moodiin, joka ei enemmistölle sovi ollenkaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Meitä on erilaisia eikä sille mahda mitään. Autoilijoita on myös erilaisia eikä sille mahda mitään. Liikenteen sääntöjä on kuitenkin kaikkien noudatettava. Sähköautolla ajamiseen ei vielä kukaan pakota vaikka siihen suuntaan ollaan menossa. Ei hyvältä näytä. Ihminen pakotetaan sellaiseen moodiin, joka ei enemmistölle sovi ollenkaan.

Silti jää nyt vähän epäselväksi että millä tavalla se sähköauto rajoittaa ajamisen vapautta? Paitsi jos vapaudeksi määritellään se että pystyy tuntitolkulla paahtamaan eteenpäin ilman minkäänlaisia taukoja.

• Anonyymi
      UUSI

Pojat ja muut hölmöt setämiehet, olisiko aika jo ymmärtää, että jokainen ajattelee tuostakin asiasta eri tavalla ja mikä sitten sopii kenellekin?
      Kateus kannattaa yrittää jättää sivuun, sillä se tekee ihmisestä typerän ja nolon.

• Anonyymi
        UUSI

Sähköauton myynnin lisääminen on tuskallista työtä. On pitänyt vetää pakasta tuo kateellisuuskorttikin. Eli muka polttariautoilijat olisivat kateellisia sähköautoilijoille. Sähköautoilijat kuitenkin aika nopeasti alkavat ikävöidä polttarin tuomaa vapautta. Mutta näinhän se on tässä elämässä, ettei kaikkea voi saada. Mutta toisaalta vapaudesta ja onnellisuudesta ihminen haluaisi pitää kiinni. Vahinko, ettei tekniikan kehitys vahvista näitä kokemuksia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sähköauton myynnin lisääminen on tuskallista työtä. On pitänyt vetää pakasta tuo kateellisuuskorttikin. Eli muka polttariautoilijat olisivat kateellisia sähköautoilijoille. Sähköautoilijat kuitenkin aika nopeasti alkavat ikävöidä polttarin tuomaa vapautta. Mutta näinhän se on tässä elämässä, ettei kaikkea voi saada. Mutta toisaalta vapaudesta ja onnellisuudesta ihminen haluaisi pitää kiinni. Vahinko, ettei tekniikan kehitys vahvista näitä kokemuksia.

Kokoajan sähköautoja myydään ja tuodaan vähän ajettuja Ruotsista ja Euroopasta.
        Kerro toki millaista vapautta koet bensa-autolla ajamisesta ja oletko koskaan kokeillut sähköauton vaivattomuutta?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kateus, se nyt vaan on kaikkien näiden kirjoitusten juuri.

Höpötetään sähköauton huonoista puolista, vaikka kirjoituksista paistaa jo kilometrien päähän että todellisuudessa ei ole asioista minkäänlaista omakohtaista kokemusta. Faktana sitten mielellään esitellään jotain iltalehden klikkiotsikoita jollain nokkelalla sutkautuksella höystettynä.

Lähinnähän nuo jutut naurattaa, ja huvittaa miten joku viitsii käyttää aikaansa moisen hölynpölyn rustaamiseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kokoajan sähköautoja myydään ja tuodaan vähän ajettuja Ruotsista ja Euroopasta.
        Kerro toki millaista vapautta koet bensa-autolla ajamisesta ja oletko koskaan kokeillut sähköauton vaivattomuutta?

Ja kokoajan ihmiset ajavat bensa-autolla eikä ole minkäänlaista tarvetta siirtyä sähköautoon vaikka mielisairaat sähköautofanaatikot itkevät.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kokoajan ihmiset ajavat bensa-autolla eikä ole minkäänlaista tarvetta siirtyä sähköautoon vaikka mielisairaat sähköautofanaatikot itkevät.

Tottahan ihmiset ajavat autolla minkä omistaa, vaihtaminen vaatii yleensä rahaa ja nykyinen tilanne maassamme on sellainen, että on paljon epävarmuutta, työttömyyttä, konkursseja ja muuta hallituksemme aiheuttamaan paskaa ja pelkoa. Onhan se selvä ettei kaikki voi vaihtaa autoaan ja kenellä on elämässään minkinlainen tilanne.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tottahan ihmiset ajavat autolla minkä omistaa, vaihtaminen vaatii yleensä rahaa ja nykyinen tilanne maassamme on sellainen, että on paljon epävarmuutta, työttömyyttä, konkursseja ja muuta hallituksemme aiheuttamaan paskaa ja pelkoa. Onhan se selvä ettei kaikki voi vaihtaa autoaan ja kenellä on elämässään minkinlainen tilanne.

Suurin osa autoilijoista ei osta sähköautoa, koska ei sitä yksinkertaisesti halua.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa autoilijoista ei osta sähköautoa, koska ei sitä yksinkertaisesti halua.

" Suurin osa autoilijoista ei osta sähköautoa, koska ei sitä yksinkertaisesti halua. "

Minulla olisi kyllä varaa ostaa vaikka useampikin tuliterä sähköauto käteisellä, mutta ajelen kuitenkin mieluummin itselataavalla hybridi-Toyotalla. Toyotassa on sähköauton ajomukavuus kaupunkiajossa, ja maantieajossa siinä on polttomoottoriauton pitkä toimintamatka (1000 km). Missään sähköautossa ei vielä pitkään aikaan tule olemaan näin hyviä käyttöominaisuuksia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

" Suurin osa autoilijoista ei osta sähköautoa, koska ei sitä yksinkertaisesti halua. "

Minulla olisi kyllä varaa ostaa vaikka useampikin tuliterä sähköauto käteisellä, mutta ajelen kuitenkin mieluummin itselataavalla hybridi-Toyotalla. Toyotassa on sähköauton ajomukavuus kaupunkiajossa, ja maantieajossa siinä on polttomoottoriauton pitkä toimintamatka (1000 km). Missään sähköautossa ei vielä pitkään aikaan tule olemaan näin hyviä käyttöominaisuuksia.

Tottahan sulla on varaa vaikka mihin ja ajelet itsehinkkaavalla Toyotalla, oletko koin yksinkertainen että usko jonkun sinua uskovan?
        Kaikki varakkaathan ne lojuvat päivästä toiseen Suolessa vänkäämässä sähköautoa vastaan, hihii!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kauheaa! Entä kun vaihtoehdot loppuu ja bensa maksaa 5€🤡

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tottahan sulla on varaa vaikka mihin ja ajelet itsehinkkaavalla Toyotalla, oletko koin yksinkertainen että usko jonkun sinua uskovan?
        Kaikki varakkaathan ne lojuvat päivästä toiseen Suolessa vänkäämässä sähköautoa vastaan, hihii!

" Tottahan sulla on varaa vaikka mihin ja ajelet itsehinkkaavalla Toyotalla, oletko koin yksinkertainen että usko jonkun sinua uskovan?
        Kaikki varakkaathan ne lojuvat päivästä toiseen Suolessa vänkäämässä sähköautoa vastaan, hihii! "

Kyllähän sitä rahaa säästyy eläkeläisellekin, kun ajelee varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotalla. Autoa kun ei tarvitse koskaan käyttää korjaamolla, niin ajo tulee halvaksi. Vain kerran vuodessa autoa pitää käydä näyttämässä merkkihuollossa, jotta akkutakuu pysyy voimassa.

Ei kenenkään ole pakko juttujani uskoa, mutta tottahan minä aina puhun. On täysin lukijan itsensä päätettävissä, uskooko hän kirjoituksiani vai ei. Siitäkin huolimatta ajelen mieluummin itselataavalla hybridi-Toyotalla kuin sähköautolla, sillä vanhaan NOKIA 3310 puhelimeeni ei voi ladata sähköauton latauksessa tarvittavia apseja.

• Anonyymi
      UUSI

Sähköautojen myötä palataan tietyllä tavalla hevoskyytien aikaan. Silloin piti taittaa matkaa sen mukaan minkä kopukka jaksoi kävellä ja sen jälkeen mennä kestikievariin syömään ja yöpymään ja jatkaa aamulla matkaa. Nyt taitetaan matkaa sen mukaan mitä patterissa riittää sähköä ja sen jälkeen mennä syömään ja lataamaan että pystyy jatkamaan matkaa.

• Anonyymi
      UUSI

Polttisauton tankkaaminen vapauttaa kuskin rahoistaan. Siitä pitää huolen verokarhun iso käpälä jota myös polttoaineveroksi kutsutaan.

Siksi polttiksella ajaminen maksaa noin 5-7 kertaa enemmän kuin kotilataajan kilometrit.

• Anonyymi
        UUSI

Taas tuo sama aivottoman typerä paskaväite. Kun huomioi kaikki kulut niin usein sähköauto tulee kalliimmaksi. Ja kokonaiskuluissa ero on parhaimmillaan muutaman prosentin luokkaa. Pelkkää sähkön ja bensan hintaa laskee vain typerät idiootit. Autoilussa on vain yksi tärkeä luku, autoilun kokonaiskulut yhteensä vuodessa mukaan lukien arvonalenema, huollot ja korjaukset, pysäköinti, vakuutukset jne. Siis kaikki kulut lasketaan yhteen ja sitten verrataan.

Jos otetaan kaikki kulut niin parhaimmassakin tapauksessa sähköautoilu on alle 10% halvempaa. Ja monille sähköautoilu on kalliimpaa kuin polttiksella ajaminen. Nuo moninkertaiset erot ovat pelkkää valetta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Taas tuo sama aivottoman typerä paskaväite. Kun huomioi kaikki kulut niin usein sähköauto tulee kalliimmaksi. Ja kokonaiskuluissa ero on parhaimmillaan muutaman prosentin luokkaa. Pelkkää sähkön ja bensan hintaa laskee vain typerät idiootit. Autoilussa on vain yksi tärkeä luku, autoilun kokonaiskulut yhteensä vuodessa mukaan lukien arvonalenema, huollot ja korjaukset, pysäköinti, vakuutukset jne. Siis kaikki kulut lasketaan yhteen ja sitten verrataan.

Jos otetaan kaikki kulut niin parhaimmassakin tapauksessa sähköautoilu on alle 10% halvempaa. Ja monille sähköautoilu on kalliimpaa kuin polttiksella ajaminen. Nuo moninkertaiset erot ovat pelkkää valetta.

Harhaista väittämää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Taas käy polttiskäppänä kuumana. Ei mikään ihme kun pitää mielessä kuinka massiiviset nuo polttoaineverot ovat.
        Täysin ymmärrettävää että sähköauton minimaaliset käyttökustannukset menevät ihon alle.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Taas käy polttiskäppänä kuumana. Ei mikään ihme kun pitää mielessä kuinka massiiviset nuo polttoaineverot ovat.
        Täysin ymmärrettävää että sähköauton minimaaliset käyttökustannukset menevät ihon alle.

Vai on sähköautoissa minimaaliset kustannukset? Ainakin auton arvo putoaa ihan silmissä, joten käyttökustannuksia ei kannata edes ajatella.

• Anonyymi
      UUSI

Polttis-idiootit eivät ymmärrä miksi fossiilisten poltosta on ihmiskunnan pakko päästä eroon. Kollektiivisesti kaikki ihmiset ajattelevat ettei minun tekemisilläni ole mitään vaikutusta mihinkään. Homo Sapiens, Viisas Ihminen, todellakin!

• Anonyymi
        UUSI

Ei fossiilisista tarvitse päästä eroon heti. Fossiilisista ei tarvitse päästä eroon kymmeniin vuosiin. Auto vaihdetaan silloin kun itseä huvittaa ja mihin itseä huvittaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei fossiilisista tarvitse päästä eroon heti. Fossiilisista ei tarvitse päästä eroon kymmeniin vuosiin. Auto vaihdetaan silloin kun itseä huvittaa ja mihin itseä huvittaa.

Odotetaan vielä pitkään sitä aikaa, jolloin sähkikset toimivat yhtä hyvin kuin polttikset. Odotetaan samalla myös sitä hetkeä, jolloin sähköautojen mainonnan ei tarvitse enää valehdella.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Odotetaan vielä pitkään sitä aikaa, jolloin sähkikset toimivat yhtä hyvin kuin polttikset. Odotetaan samalla myös sitä hetkeä, jolloin sähköautojen mainonnan ei tarvitse enää valehdella.

Mitä tarkoitat tuolla " sähkikset toimivat yhtä hyvin kuin polttikset"? Itse kun en ole huomannut ainakaan negatiiviseen suuntaan mitään eroa.

• Anonyymi
        UUSI

Patteri-idiootit ei ymmärrä että sähköautot ei pysäytä ilmaston lämpenemistä. Vaikka kaikki maapallon ihmiset vaihtaisi huomenna sähköautoon se ei vaikuttaisi hyttysen paskan vertaa ilmastoon niin kauan kun suihkumoottorit polttaa ilmakehää, rahtilaivat, tankkerit ja maansiirtoautot tupruttaa polttoöljyä ilmaan kuskatessaan akkumineraaleja akkutehtaaseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Patteri-idiootit ei ymmärrä että sähköautot ei pysäytä ilmaston lämpenemistä. Vaikka kaikki maapallon ihmiset vaihtaisi huomenna sähköautoon se ei vaikuttaisi hyttysen paskan vertaa ilmastoon niin kauan kun suihkumoottorit polttaa ilmakehää, rahtilaivat, tankkerit ja maansiirtoautot tupruttaa polttoöljyä ilmaan kuskatessaan akkumineraaleja akkutehtaaseen.

Maailmaa on rakennettu väärin, koska rakentaja on ollut tyhmä ja ahne ihminen. Sähköauto ei ole pelastaja, koska se on tehty samalla tyhmyydellä ja ahneudella. Ihmisen tulisi nyt pidättäytyä.. Maapallon väkeä on vähennettävä yli 70%:lla. Se ei ole osaamisesta kiinni vaan pelkästään pystymisestä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3534
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      254
      3505
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1241
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe