Miksi vihervasemmisto vastustaa perintöveron poistoa? Minä kuulun työttömänä siihen köyhempään ryhmään ja minä sain kesämökin, josta tuli sen verran veroa maksuun, että en pysty hoitamaan sitä myymättä mökkiä! Tämä mökki on jo vanha yli 30 vuotias mökki ja vaatii uuden katon entisen huopakaton tilalle.
Haluaisin pitää mökin ja jos onnistun joskus kunnostamaan mökkiä ja pihapiiriä niin siitä saa vielä kohtuu kesänvietto paikan.
Miksi se kuulostaa, että tämä perintövero koskee vain rikkaita Suomalaisia?
Rikastuttaahan se vanha mökki minua siten, että minulla olisi se kesäpaikka olemassa jossa ladata akkuja talveen. Kannatan perintöveron poistoa ja onhan se jossakin tilanteessa köyhälle mahdollisuus hieman parempaan elintasoon, niin kuin minun tapauksessa.
Asun yksiössä vuokralla ja jos voisin olla kesät mökillä, niin se olisi todella hienoa.
Perintövero!
12
60
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Perintövero on pelkkä kateusvero ja vasemmiston toiveiden mukainen.Esim. joudut maksamaan perintöveroa,vaikket saa mitään haltuusi.Mahdoton tilanne.Suurten ikäluokkien perinnöt vievät perilliset taloudellisiin vaikeuksiin ,maksuhäiriöihin ,ulosottoihin,luottotietojen menetyksiin on aika luopua tällaisesta verosta ja korvata se esim. luovutusvoitto verolla.
- AnonyymiUUSI
Totta turiset;-).
- AnonyymiUUSI
On ihan viisasta verottaa kuolleiden omaisuutta. Ei tuollaisesta mökistä paljoa veroa tarvitse maksaa. Ja sillekin saat piiiitkän maksuajan. Tosin aika korkealla korolla.
- AnonyymiUUSI
Perintövero lankeaa maksettavaksi heti, vaikka perintöä ei olisi vielä jaettu. Monelle aiheuttaa ongelmia, kun perintöä ei voi realisoida, mutta vero on maksettava.
Vero ei poistu, mutta tilalle ehdotettu luovutusvoittovero maksetaan vasta sitten, kun on saanut omaisuuden itselleen. Eli veron voi maksaa saaduilla perintörahoilla. - AnonyymiUUSI
Perintövero on muuten täysin paikallaan, mutta tapa miten se peritään on tietoisesti valittu sellaiseksi, että ne joilla on jo muutenkin omaisuutta, saavat verot verottajan vaatimalla kiireellä maksettua.
On rakennettu järjestely jossa varallisuuden siirtyminen pienituloiselle on tehty mahdollisimman vaikeaksi. Paljon perintöjä päätyy valtiolle, koska perijä ei selviä veroista vaaditussa aikataulussa.
Perintöveron poisto olisi siinä mielessä oikeudenmukainen.
Mutta tuskin toteutuu. Suomi haluaa pitää enemmistön kansasta köyhinä, koska sellaista kansanjoukkoa on helppo hallita esimerkiksi erilaisilla sosiaalietuuksilla, kuten eläkkeillä kiristämällä.- AnonyymiUUSI
Juuri näin se homma Suomessa toimii!
Elikkä köyhän pahin vihollinen on vihervasemmisto joka huolehtii että köyhä ei pääse rikastumaan! Huolena se että jos köyhä rikastuu niin hän ei enää äänestä vihervasemmistoa!
Verotuksella köyhä pidetään köyhänä vailla pääsyä pois kurjuudesta ja vuodesta toiseen saa todistaa köyhän sokeutta äänestettäessä hänen antaessaan äänensä vasemmistolle? - AnonyymiUUSI
Tuo on demarilähtöinen vero.
Demarit ei halua että duunarit tai Tavis vaurastuu.
- AnonyymiUUSI
Ei köyhiltä mitään perittävää jää.
- AnonyymiUUSI
Kyllä jää nimittäin velat.
- AnonyymiUUSI
Sehän on klassinen vihervasemmiston tapa olla ”köyhän asialla” eli kaikki viedään niin että pysyt köyhänä!
- AnonyymiUUSI
Vihreät on kateudesta vihreitä kaikesta kaikille.
Kaikki mitä eivät itse pysty tai halua hankkia pitää sosialisoida.
Perikunnalla vastaava tilanne.
Mökin huopakatto vuotaa ja pitäisi uusia tai korjata.
Vanha kerrostalokämppä joutumassa putkiremonttiin joka maksaa enemmän kuin markkina arvo nyt!
Verottajan mielestä ovat yhtä arvokkaita kuin huippu suhdanteessa vaikka remontit maksaa yhteensä enemmän kuin verottajan oma arvio!
Vain hullu tekee rempat ja joutuu myymään molemmat ja jää silti velkaa rempoista perintöveroista puhumattakaan.
Sama istua elinkautinen. - AnonyymiUUSI
Perintöveron vuoksi rikkaat muuttaa Suomesta pois. Tänne jää vain köyhät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533482
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253474No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282014Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701696Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151409Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501159Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007