Perintöverosta en osaa suuremmin sanoa mikä on järkevää, mutta ihmettelen, miksi hallitus haluaa edelleen jatkaa isotuloisten veroalea? Jos samalla edelleen nostetaan ALVeja niin käytänössä siirrytään kohden tasaveroa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011062800.html
"Valtiovarainministeriön arvion mukaan marginaaliveroasteiden laskeminen 50 prosenttiin maksaisi noin 750–850 miljoonaa euroa. Korkein marginaaliveroaste on Suomessa tällä hetkellä liki 60 prosenttia.
Hyvätuloisimpien verojen alentaminen ei välttämättä saa tukea kaikilta hallituspuolueilta. Muina vaihtoehtoina on väläytelty ansiotuloverotuksen alentamista kaikilta tai pieni- ja keskituloisilta."
Purralle ja Orpolle eteenkin pienituloisten verojen laskeminen on punainen vaate.
Varakkaille veroale?
32
319
Vastaukset
- Anonyymi
Tykkäät sie aloittaja maksel veroi
- Anonyymi
Niillä saa paljon yhteistä hyvää, joten asia on ok.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen valmis maksamaan veroni, enkä Orpon ja Purran tavoin vaadi niitä pienituloisten maksettavaksi.
SMP ajoi tavallisen kansan asiaa. Perussuomalaiset ovat varaakaiden asailla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen valmis maksamaan veroni, enkä Orpon ja Purran tavoin vaadi niitä pienituloisten maksettavaksi.
SMP ajoi tavallisen kansan asiaa. Perussuomalaiset ovat varaakaiden asailla.varakkaiden
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuosta voidaan olla monta mieltä.
- Anonyymi
mitä enempi rikkaille alennetaan perintöveroa sitä enempi köyhät maksavat veroa.Ei kai veroa poistaa tarvi , jos antaa maksuaikaa enempi niin kannattava yritys sen maksaa kyllä.
- Anonyymi
Paljonko sinä maksat veroja ,?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko sinä maksat veroja ,?
No entä sinä? Kun niin kyselet?
- Anonyymi
Perintövero ei erottele suuri- ja pienituloisia. Hyötyy ne köyhätkin jos perinnöistä alennetaan veroja!
- Anonyymi
Just näin, siihen he pyrkivät tuolla systeemillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perintövero ei erottele suuri- ja pienituloisia. Hyötyy ne köyhätkin jos perinnöistä alennetaan veroja!
Nyt pyrkivät kaikille yrittäjille, sukupolvenvaihdoksen myötä antamaan perintöverotukseen veronpoistot ja meille tavallisille kuolevaisille tästä ei ole mitään hyötyä, kaavailut siihen malliin tuossa kok, kepu ja muut, että pakko myydä köyhän joka tilanteessa, nyt siihen lätkäistään 30 % veroa, miksi se muuttuu.
Oligarkit vetää kotiinpäin.
Uusi malli, pakkomyyntejä, emme saa kattoa pään päälle senkään vertaa.
Uusi peli käyntiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin alennetaan, älä höpsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No entä sinä? Kun niin kyselet?
Minun veroprosentti menee 30 ..
En ole suuri maksaja vaan aina se kirpaisee.
Olen saanut yhteiskunnalta sairastuessani hoitoa eli en valita.
- Anonyymi
Eikö kukaan huomannu et nykyine hallitus kumartaa rikkaille ja polkee köyhät mutta ei huomaa että ovat työntekijöitä joita polkevat.
- Anonyymi
Verollako ne meinaa panna paukuttaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verollako ne meinaa panna paukuttaa?
Taatusti ja siinä menee viimeisetkin.
Köyhät kyykkyyn. - Anonyymi
Suurisuisia riittää tänne tantereille.
- Anonyymi
ainakaan semmosta en äänestä kuka tai mikä puolue oli alkujaan yäpäivysstys lakkautus ok mieltään, enkä sitä joka kannattaa perintövero luopumista. Katotaan mitä jää sitten jäljelle, karsitaan näitten ulostulojen mukaan sitten edelleen, hyvä että nää tulee ilmi niin voi pudotuspelit pidellä
- Anonyymi
Totesin samaa, puhutaan vain sukupolven -ja yrittäjien perintöveroista ja unohdetaan meidät pienet tavalliset kulkijat joilla siirtyy homeinen mökki tai pieni kaupunkiasunto, josta maksettu veroja moneen kertaan.
Entä me, joilla pieni perhe, me joudumme edelleen kiirastuleen tuon uudentyylisen kovan verokohtelun takia.
Menee kämppä alta, näillä nykyliksoilla ei makseta kalliita perintöveroja eikä luovutusvoittoveroja. Se lienee tarkoituskin.
Tässä näyttää olevan taka-ajatus vain yrittäjien omasta verotuksesta- Anonyymi
Taatusti on!
- Anonyymi
Olen namolainen ja sain suuren perinnön. Tili tyhjä ! 20 000 pitäisi maksaa
- Anonyymi
Asuuko Pyhäjärvellä muka niin varakkaita ihmisiä että tämä asia teitä koskisi?
Itse omistan 100ha metsää Pyhäjärvellä mutta en asu siellä.- Anonyymi
Koskee kaikkia, koska jos osan verot laskevat niin osanlla ne nousevat. Hallitus haluaa siirtää verot pineituloisten maksettavaksi esim. ALV.
- Anonyymi
Metsäsi on silkkaa suota, ja kommenttisi täyttä puuta seivästä 🤣
- Anonyymi
Köyhän painajainen.
- Anonyymi
Suomen hallitus vaihtoon, mennyt Trumpin linjalle, köyhät kyykkyyn.
- Anonyymi
Kyse ei ole pelkästä perintöverosta vaan myös marginaaliverojen laskemisesta varakkailta
- Anonyymi
Perintövero veks, itse tienattua omaisuutta, vasureitten kateutta.
- Anonyymi
Pyhäjärven persuvaltuutettu: Työväki on roskasakkia.
- Anonyymi
Eikös sen omaisuuden ole tienannut nimenomaan joku muu, vai menaatko antaa itsellesi perintöä?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457352
- 324068
- 573605
- 503120
- 172806
- 532307
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492299- 372258
- 432248
- 162236