Halusiko Jeesus taivaan ilman meitä?

Kuuntelin hieman Hillsong-seurakunnan gospelmusiikkia. Hillsong on australialainen karismaattinen megakirkko.

Kuuntelemassani laulussa laulettiin näin: "You didn’t want heaven without us, so Jesus you brought heaven down."

Luin sitten hieman tätä laulua käsittelevää keskustelua. Yllä siteeraamani pätkä kuulemma edustaa epäilyttävää teologiaa. Jeesus nimittäin halusi taivaan ilman meitä, koska hän nautti täydellistä autuutta Pyhän Kolminaisuuden ikuisessa dialogissa (tai sinne päin, en enää muista tarkkaan).

Onko näin? Onko harhaoppista sanoa, että Jeesus ei halunnut taivasta ilman meitä, joten hän toi taivaan alas meidän luoksemme?

21

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        mitä 600miljoonaa kertaa 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        mitä 600miljoonaa kertaa 🤣

        Suosittua harhaoppia.


    • Anonyymi

      Jeesus oli narsisti ja itsekäs. Jos et usko minua joudut kadotukseen.
      Uskon kyllä tuonpuoleiseen mutta ei siellä Jeesusta tai jumalaa ole.
      Kaikki sielut ovat lihattomia henkiolentoja jotka liikkuvat ajatuksen voimalla.

      • Tuonpuoleisuus ilman hyvää, oikeudenmukaista Jumalaa olisi kauhea. Taivaassa niin kuin maan päällä.


      • Anonyymi
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Tuonpuoleisuus ilman hyvää, oikeudenmukaista Jumalaa olisi kauhea. Taivaassa niin kuin maan päällä.

        Kristinuskon Jumala on narsistinen diktaattori joka vaatii itseään palvottavan ja jos et palvele niin joudut kadotukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskon Jumala on narsistinen diktaattori joka vaatii itseään palvottavan ja jos et palvele niin joudut kadotukseen.

        Jumalan tahdon kunnioittaminen, Jeesuksen seuraaminen on ihmisen itsensä, lähimmäisten ja koko maapallon parhaaksi. Taivaaseen pääsee yksin uskolla, armosta. Muutokset elämään tulevat sen uskon mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskon Jumala on narsistinen diktaattori joka vaatii itseään palvottavan ja jos et palvele niin joudut kadotukseen.

        Totta, koska ei Jumalalla edes ole helvettiä kadottaakseen ketään, sen omistaa Saatana.


      • Anonyymi

        Älä sotke Jeesusta vihamiehensä Paavalin oppiin, tai juutalaisten kirjoituksiin, kun tekivät pilkkauskonnon Jeesuksesta omaan jumalahuijaukseensa.


    • Minusta tämä kuulostaa hyvältä:

      Jeesus nautti täydellistä autuutta Pyhän Kolminaisuuden ikuisessa dialogissa ja halusi jakaa taivaan autuuden ihmisten kanssa.

      Minusta siis aloituksessa mainittu ei ole harhaoppia.

      • Anonyymi

        Olette te uskomattomia, kun ette tiedä hölkäsen pöläydtä edes mitä Raamatussa lukee, mutta hurahtelette joka suuntaan, ilman päätä tai häntää.


      • Anonyymi

        Jeesus nauttii täydellistä autuutta julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettuna murhaajansa toimesta jumalanpilkkasyytteellä, opissa, jonka vastustamisesta surmattiin kirottuna tosi Jumalana Raamatun mukaan, niinkö, inti?


      • Uskoakseni tämä kriitikko oli kalvinistinen vainukoira. Kritiikki kuului sanatarkasti näin:

        "The lyrics of this song are less ambiguous, but contain serious doctrinal error. Nowhere do the Scriptures teach that an unsatisfying solitude in heaven was a reason for the incarnation. In fact, redemption is first and foremost for the glorification of the triune God."

        Kun hän sanoo "less ambiguous", hän tarkoittaa, että hän olisi suonut löytävänsä pahempaa, muttei kaikesta vaivannäöstään huolimatta kerta kaikkiaan kyennyt keksimään tämän nimenomaisen laulun tekstistä mitään muuta edes etäisesti epäilyttävältä kuulostavaa. Tekstissä sanotaan mm. "My sin was great, your love was greater", "You silence the boast of sin and grave", "Now and forever God you reign" jne. Tämä kaikki kuulostaa hyvältä ja oikealta, edes katkera kalvinisti ei voi kritisoida tätä.

        Kuitenkin tämä yksi pätkä on kuulemma "serious doctrinal error", koska Jeesus ei ollut tyytymätön taivaalliseen yksinäisyyteensä (yksinäisyyteensä? solitude? viheliäisen kalvinisti salakuljetti tekstiin vakavan opillisen virheen, sillä Pyhässä Kolminaisuudessa ei ole yksinäisyyttä). Tekstissä itsessään ei sanota, että Jeesus oli yksin saati yksinäinen taivaassa. Siinä sanotaan, ettei hän tahtonut taivasta ilman meitä. Siinä kaikki. Kritiikin edellytyksenä on ajatus, että kaikki tahtominen johtuu aina tyytymättömyydestä. Jos olet täysin tyytyväinen, et tahdo mitään. Tämä ajatus johtaisi siihen, ettei Jumala olisi edes luonut mitään. Vai miksi hän olisi tahtonut omaa kunniaansa (kalvinistien mukaan niin luomisen kuin lunastuksenkin tarkoitus on Jumalan kunnia, ihmiset ovat heille pelkkiä pelinappuloita Jumalan itseylistyksessä)? Puuttuiko Jumalalta kunniaa ennen luomista? Oliko hän tyytymätön kunniansa vähäisyyteen ennen luomista?

        Minä tulkitsen tämän kyseisen tekstikohdan siten, että taivas tarkoittaa yksinkertaisesti Jumalan läsnäoloa. Pyhän Kolminaisuuden sisäinen elämä on siis taivasta, ja ihminen pääsee taivaaseen pääsemällä osalliseksi tästä elämästä, Jumalan läsnäolosta. Tämän elämän Jumala tahtoo lahjoittaa ihmisille, siispä hän tuo taivaan eli itsensä alas meidän luoksemme, ei siksi, että häneltä puuttuisi jotain tai hän tarvitsisi jotain, ei myöskään siksi, että hän janoaisi omaa kunniaansa, vaan siksi, että hän on Rakkaus. Olla Jumala on jakaa hyvää. Jumalan olemus on tällainen. Näin helposti tämän voi tulkita parhain päin, jos tahtoo. Mutta kalvinistinen vainukoira ei tahdo, hän tahtoo vainuta harhaoppeja kaikkialla.

        Pyydän anteeksi, jos puhuin kalvinismista väärin.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Uskoakseni tämä kriitikko oli kalvinistinen vainukoira. Kritiikki kuului sanatarkasti näin:

        "The lyrics of this song are less ambiguous, but contain serious doctrinal error. Nowhere do the Scriptures teach that an unsatisfying solitude in heaven was a reason for the incarnation. In fact, redemption is first and foremost for the glorification of the triune God."

        Kun hän sanoo "less ambiguous", hän tarkoittaa, että hän olisi suonut löytävänsä pahempaa, muttei kaikesta vaivannäöstään huolimatta kerta kaikkiaan kyennyt keksimään tämän nimenomaisen laulun tekstistä mitään muuta edes etäisesti epäilyttävältä kuulostavaa. Tekstissä sanotaan mm. "My sin was great, your love was greater", "You silence the boast of sin and grave", "Now and forever God you reign" jne. Tämä kaikki kuulostaa hyvältä ja oikealta, edes katkera kalvinisti ei voi kritisoida tätä.

        Kuitenkin tämä yksi pätkä on kuulemma "serious doctrinal error", koska Jeesus ei ollut tyytymätön taivaalliseen yksinäisyyteensä (yksinäisyyteensä? solitude? viheliäisen kalvinisti salakuljetti tekstiin vakavan opillisen virheen, sillä Pyhässä Kolminaisuudessa ei ole yksinäisyyttä). Tekstissä itsessään ei sanota, että Jeesus oli yksin saati yksinäinen taivaassa. Siinä sanotaan, ettei hän tahtonut taivasta ilman meitä. Siinä kaikki. Kritiikin edellytyksenä on ajatus, että kaikki tahtominen johtuu aina tyytymättömyydestä. Jos olet täysin tyytyväinen, et tahdo mitään. Tämä ajatus johtaisi siihen, ettei Jumala olisi edes luonut mitään. Vai miksi hän olisi tahtonut omaa kunniaansa (kalvinistien mukaan niin luomisen kuin lunastuksenkin tarkoitus on Jumalan kunnia, ihmiset ovat heille pelkkiä pelinappuloita Jumalan itseylistyksessä)? Puuttuiko Jumalalta kunniaa ennen luomista? Oliko hän tyytymätön kunniansa vähäisyyteen ennen luomista?

        Minä tulkitsen tämän kyseisen tekstikohdan siten, että taivas tarkoittaa yksinkertaisesti Jumalan läsnäoloa. Pyhän Kolminaisuuden sisäinen elämä on siis taivasta, ja ihminen pääsee taivaaseen pääsemällä osalliseksi tästä elämästä, Jumalan läsnäolosta. Tämän elämän Jumala tahtoo lahjoittaa ihmisille, siispä hän tuo taivaan eli itsensä alas meidän luoksemme, ei siksi, että häneltä puuttuisi jotain tai hän tarvitsisi jotain, ei myöskään siksi, että hän janoaisi omaa kunniaansa, vaan siksi, että hän on Rakkaus. Olla Jumala on jakaa hyvää. Jumalan olemus on tällainen. Näin helposti tämän voi tulkita parhain päin, jos tahtoo. Mutta kalvinistinen vainukoira ei tahdo, hän tahtoo vainuta harhaoppeja kaikkialla.

        Pyydän anteeksi, jos puhuin kalvinismista väärin.

        Vaikka rakkausselitys ei olisi edes mahdollinen kalvinistille, hän voisi silti tulkita kyseisen tekstikohdan parhain päin oman kunniaselityksensä pohjalta. Jos hän siis ei allekirjoita propositiota "olla Jumala on jakaa rakkautta", vaan pikemminkin "olla Jumala on janota omaa kunniaansa", niin eihän hänen silti tarvitse tulkita, että tekstin mukaan inkarnaation syynä on Jumalan tyytymättömyys. Hän vain on väen vängällä tahtonut löytää tekstistä jotain marinan aihetta, koska "olla kalvinisti on vainuta harhaoppeja".


      • Anonyymi
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Vaikka rakkausselitys ei olisi edes mahdollinen kalvinistille, hän voisi silti tulkita kyseisen tekstikohdan parhain päin oman kunniaselityksensä pohjalta. Jos hän siis ei allekirjoita propositiota "olla Jumala on jakaa rakkautta", vaan pikemminkin "olla Jumala on janota omaa kunniaansa", niin eihän hänen silti tarvitse tulkita, että tekstin mukaan inkarnaation syynä on Jumalan tyytymättömyys. Hän vain on väen vängällä tahtonut löytää tekstistä jotain marinan aihetta, koska "olla kalvinisti on vainuta harhaoppeja".

        Ja nytkö muuttuikin Raamatun teille lupaama helvetti taivaaksi, kun palvotte Jeesusta kiroukseksi kirottuna Jumalana omien pahojen tekojenne puolesta viattomana veriuhrina?!


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Uskoakseni tämä kriitikko oli kalvinistinen vainukoira. Kritiikki kuului sanatarkasti näin:

        "The lyrics of this song are less ambiguous, but contain serious doctrinal error. Nowhere do the Scriptures teach that an unsatisfying solitude in heaven was a reason for the incarnation. In fact, redemption is first and foremost for the glorification of the triune God."

        Kun hän sanoo "less ambiguous", hän tarkoittaa, että hän olisi suonut löytävänsä pahempaa, muttei kaikesta vaivannäöstään huolimatta kerta kaikkiaan kyennyt keksimään tämän nimenomaisen laulun tekstistä mitään muuta edes etäisesti epäilyttävältä kuulostavaa. Tekstissä sanotaan mm. "My sin was great, your love was greater", "You silence the boast of sin and grave", "Now and forever God you reign" jne. Tämä kaikki kuulostaa hyvältä ja oikealta, edes katkera kalvinisti ei voi kritisoida tätä.

        Kuitenkin tämä yksi pätkä on kuulemma "serious doctrinal error", koska Jeesus ei ollut tyytymätön taivaalliseen yksinäisyyteensä (yksinäisyyteensä? solitude? viheliäisen kalvinisti salakuljetti tekstiin vakavan opillisen virheen, sillä Pyhässä Kolminaisuudessa ei ole yksinäisyyttä). Tekstissä itsessään ei sanota, että Jeesus oli yksin saati yksinäinen taivaassa. Siinä sanotaan, ettei hän tahtonut taivasta ilman meitä. Siinä kaikki. Kritiikin edellytyksenä on ajatus, että kaikki tahtominen johtuu aina tyytymättömyydestä. Jos olet täysin tyytyväinen, et tahdo mitään. Tämä ajatus johtaisi siihen, ettei Jumala olisi edes luonut mitään. Vai miksi hän olisi tahtonut omaa kunniaansa (kalvinistien mukaan niin luomisen kuin lunastuksenkin tarkoitus on Jumalan kunnia, ihmiset ovat heille pelkkiä pelinappuloita Jumalan itseylistyksessä)? Puuttuiko Jumalalta kunniaa ennen luomista? Oliko hän tyytymätön kunniansa vähäisyyteen ennen luomista?

        Minä tulkitsen tämän kyseisen tekstikohdan siten, että taivas tarkoittaa yksinkertaisesti Jumalan läsnäoloa. Pyhän Kolminaisuuden sisäinen elämä on siis taivasta, ja ihminen pääsee taivaaseen pääsemällä osalliseksi tästä elämästä, Jumalan läsnäolosta. Tämän elämän Jumala tahtoo lahjoittaa ihmisille, siispä hän tuo taivaan eli itsensä alas meidän luoksemme, ei siksi, että häneltä puuttuisi jotain tai hän tarvitsisi jotain, ei myöskään siksi, että hän janoaisi omaa kunniaansa, vaan siksi, että hän on Rakkaus. Olla Jumala on jakaa hyvää. Jumalan olemus on tällainen. Näin helposti tämän voi tulkita parhain päin, jos tahtoo. Mutta kalvinistinen vainukoira ei tahdo, hän tahtoo vainuta harhaoppeja kaikkialla.

        Pyydän anteeksi, jos puhuin kalvinismista väärin.

        Hyvin kirjoitit.


      • Anonyymi
        inti kirjoitti:

        Hyvin kirjoitit.

        Niin, oli varmaan paljon hyttysten siivilöintiä, kamelin nielemisen ohella.


    • Anonyymi

      Kyseessä varmaan joku parodia kristinuskosta, koska Jeesus opetti taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme jo eläessämme, ja Jumalan valtakunnan olevan sisällisesti meissä.

      Ja Paavali vahvisti vielä, olemalla samaa mieltä, koska käskee perkaamaan taivasten valtakunnan pois, kun Jeesus on pääsiäisen teurastettu uhrilamma, että voi siirtyä syntien valtakuntaan .

      Löytyy Jeesus Matteus 13:33 ja Paavali 1.Korinttolaiskirje 5:7.

      • Anonyymi

        Luulisi olevan todella yksinkertainen asia ymmärtää Raamatusta, mutta joku näissä teidän päissänne mättää, kun ei vaan selvä teksti mene perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi olevan todella yksinkertainen asia ymmärtää Raamatusta, mutta joku näissä teidän päissänne mättää, kun ei vaan selvä teksti mene perille.

        Mutta - toisaalta - maailmassa ei olisi yhtään ainoaa liberaali pappiakaan ratsastamassa kahdella hevosella yhtä aikaa, jos he edes ymmärtäisivät, että mistä Raamattu puhuu.

        Kun toisen evankeliumin jumaluutena on Saatana ja toisen evankeliumin itse Jumala, niin eihän molempia voi yhtä aikaa kumartaa, ja sotkea oppeja keskenään?!

        Ei liberaaliudella uskontoa ole korjattu, vaan itse sen helvetin omistavan Saatanan tilalle Jumala vaihtamisella ja Jeesuksen evankeliumin ja opetuksen vaihtamisella syntiopin tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta - toisaalta - maailmassa ei olisi yhtään ainoaa liberaali pappiakaan ratsastamassa kahdella hevosella yhtä aikaa, jos he edes ymmärtäisivät, että mistä Raamattu puhuu.

        Kun toisen evankeliumin jumaluutena on Saatana ja toisen evankeliumin itse Jumala, niin eihän molempia voi yhtä aikaa kumartaa, ja sotkea oppeja keskenään?!

        Ei liberaaliudella uskontoa ole korjattu, vaan itse sen helvetin omistavan Saatanan tilalle Jumala vaihtamisella ja Jeesuksen evankeliumin ja opetuksen vaihtamisella syntiopin tilalle.

        Lisäystä - on tämä kyllä täysin käsittämätöntä - ilmestyskirja, luku 13 - saa kaikki kumartamaan itseään?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6933
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3908
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3290
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2854
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2113
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2057
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1980
    Aihe