Rakennusinsinöörin urat

Anonyymi-ap

Minkälaisia yleisiä uria on rakennusinsinöörille? Työnhaku sivuilta löytyy muun muassa työnjohtaja, lujuuslaskija, projektipäällikkö ja tarkastaja.

Työnjohtajan työ on sosiaalista ja stressaavaa? Joutuu puhumaan paljon muille ja puhelimessa, asioiden täytyy tapahtua ajallaan ja jos joku loukkaantuu niin voi itse joutua vastuusteen?

Lujuuslaskija on vain toimistossa ja laskee cadissa lujuutta 7 tuntia päivässä arkena? Onko vaikea päästä?

Projektipäällikkö varmaan organisoi paljon?

Tarkastaja käy paikan päällä katsomassa.

En ole sosiaalinen. Mikä mahdollisesti sopisi jos pääsisin alalle?

10

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

sosiaalisuuteen oppii ja ujous karsiutuu.

• Anonyymi

Niin olen uskonut mutta introvertti mikä introvertti. Sosialisointi vain vie paljon energiaa. En tiedä olenko kirjolla...

• Anonyymi

Muita vastauksia?

• Anonyymi

Rakennusalalla on semmone työkulttuuri, että jos olet hyvä puhumaan paskaa etkä loukkaannu vitseistä pärjäät. Mutta jos omistat hyvät tavat ja kunnioitat muita, suosittelen kiertämään raksan.

• Anonyymi

Eikö työnjohtajakaan saa mitään kunnioitusta

• Anonyymi

tokkopa noin on asiat.

• Anonyymi

Se riippuu työntekijöistä, tuskin vanhan liiton ukot paljo kumartaa. Nuoret omaa parempia käytöstapoja. Itse introvertti raksamiehenä yli 10v ollut ja suurimmaksi osaksi vuokramiehenä, ihan omasta tahdosta vuokramies koska on helpompi lähteä pois. Vakkariks en menisi.

• Anonyymi

Minkälainen henkilö sopii työnjohtajaksi? Mikset itse ole opiskellu rakennustekniikan insinööriksi?

• Anonyymi

Mä en niin niistä tiedä,mutta vähemmän ressiä perusduunarina. Ei tarvi töitä kotiin viedä, ja nyt on varmasti paljo rakennusalan johtoporukkaa työttömänä ja uusia valmistuu työttömiksi.

• Anonyymi

Rakennusinsinöörin papereilla ei kyllä pelkkänä lujuuslaskijana olla. Yleensä suunnittelijat tekevät omat rakenteiden mitoituslaskelmat.
      Lujuuslaskijoita on yleisesti konealalla ja he ovat DI tasoisia koulutukseltaan ja esimerkiksi mekaniikkaa lukeneita. Lujuuslaskenta on yleisesti niin vaikeaa, että ne kaverit on matemaattisesti neroja eikä niitä haittaa miettiä jotain lujuusopin asioita 8h päivässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7525
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4153
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3665
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2436
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2368
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40