Joskus aiemmin nuorempana tuli jonkun verran harrastettua reissaamista matkailuautolla, ja nyt on alkanut taas mieli vetää tien päälle, mutta vaunu enemmän nyt kiinnostaa asuttavuuden vuoksi.
Olen hankyimassa vaunua jonka kokonaismassa jäänee alle 1500kg. Olen lähes koko ikäni ajanut tösuhdeautolla, ja ajan edelleenkin mutta siinä ei ole koukkua, joten tulisi veroauton haninta myös ajankohtaiseksi.
Koska komemukseni autoista ja niiden ominaisuuksista on hieman heppoinen, kyselisinkin hieman mielipiteitä. Mitä ns. varmatoimisia vetoautoja olisi fiksua katsella hintatasolla alle 10K? Ruma saa olla, priosisoin enemmänkin toimintavarmuutta. Jäisi samalla vaimolle kakkosautoksi.
Miten nykyään automaattivaihteiset? Joskus oli niin että laatikko ei kestänyt. Miten nyt, vedetäänkö paljonkin automaateilla?
Kiitos _asiallisista_ vastauksista :)
Vetoauto vaunulle?
Anonyymi-ap
4
235
Vastaukset
- Anonyymi
Kokeilin joskus vetää 1500 kg vaunua 2l bensa Superbilla. Jäi kokeiluksi, koska kulutus oli luokkaa 17 l / 100 km.
Paras veturi on ollut 2011 mallin diesel Hiace. Vääntöä riitti, eikä oltu tien tukkona. Kulutuskin oli vain ~12 l sataselle.- Anonyymi
Joo kyllä Hiace on hyvä. Itsellä myös vm 2011 Hiace takaveto,jolla vedettiin Hobby 720 vaunua. Todella hyvin toimi. Puhti riittä hyvin vaununvetoon tuossa kertomassasi painoluokassa.Nykyään vaan nuo viimeiset kunnon Toyota Hiacet alkaa olla aika vähissä.
- Anonyymi
Lexus RX 450
- Anonyymi
Volvo V70 riittää vääntö eikä ole pahan hintainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224234- 183236
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3982284- 271961
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391939- 341854
- 321649
- 151528
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681260- 121251