Koiran hankinta ja lupa vuokranantajalta

Anonyymi-ap

Asun vuokralla yksityisen vuokranantajan asunnossa. Asunto on suht uusi ja siistikuntoinen.
Vuokrasopimuksessa lukee että lemmikeistä on sovittava erikseen ja minulla on tarkoituksena myöhemmin tänä vuonna hankkia pieni koira (pentu). Tarvitsen toki ennen sitä vuokranantajan luvan siihen, ja mietinkin että mikä olisi paras tapa vakuuttaa vuokranantaja että koirasta ei olisi asunnon tai asumisen suhteen harmia?

Tietenkään en voi tietää miten asiat menisi ja tästä syystä olisi varmasti hyvä sopia että jos koira tekee asunnossa esimerkiksi tuhoa, maksan siitä aiheutuneet kustannukset. Haaveilemani rotu ei ole haukkuherkkä ja vaikka olenkin paljon kotona, opettaisin pentua olemaan myös yksin kotona rauhallisesti.
Asunnossa on uudehko laminaattilattia ja pennun kanssa varmasti vuokranantajalle (niin kuin myös minulle) heräisi huoli että missä kunnossa lattia on sen jälkeen. Varmasti vahinkoja sattuisi jonkin verran, siitä ei ehkä pääse mihinkään. Totta kai siivoan vahingot saman tien ja kotona ollessani myöskin seurailisin koiran touhuja ja käytän monta kertaa päivässä pentua ulkona. Kaavailin että (lyhyiden) yksinolojen ajaksi pentu viettäisi aikansa pentuaitauksessa jossa lattia on suojattu jollakin (mutta millä suojaisin lattian - onko ideoita?)

Mitä muuta voisin vielä mainita vuokranantajalle kun kysyn lupaa koiran hankkimiseen? Varaudun myös siihen että lupaa koiraan ei välttämättä tule häneltä. Jos lupaa ei tule niin en tietenkään hanki koiraa kotiini - sen sijaan etsin toisen asunnon johon myös koira on tervetullut.
Siitä huolimatta pitäisin mielelläni nykyisen kotini ja siksi kaipaisin vinkkejä millä tavoin lähtisin avaamaan tilannetta vuokranantajalle?

5

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Muovimaton voi laittaa laminaatin päälle, suojaa

• Anonyymi

Juu, keskustele vuokranantajan kanssa.

• Anonyymi

Rakit häiritsee myös naapureita räkytyksellään ja kuseksimalla ja paskomalla minne tahansa, toivottavasti naapurit hankkivat häädön.

• Anonyymi

Ei kannata ikinä vuokrata asuntoa rakkihulluille, eikä alkaa seurustelemaankaan sellaisen kanssa, taas on yksi ampunut exänsä kun kumpikaan ei halunnut huolehtia rakista viikonloppuna.

• Anonyymi

Syyhän ei ollut koira. Vaan katkeroituminen erosta, ja toisen uudesta.

Kysyppä äitiltäs, ennenku ymmärrät väärin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7645
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4223
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3715
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2876
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2581
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2427
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51