Yksi riippuvuuden määritelmä on: Jos teet sitä enemmän ja useimmin, KUIN ITSE HALUAISIT, olet siitä riippuvainen.
Ja kun yrität vahentää tai jopa lopettaa, saat vieroitusoireita: Tulet lyhytjännitteiseksi, hermostuneeksi, etkä saa asiaa mielestäsi. Tuntuu, että on PAKKO päästä nettiin tai tulet hulluksi.
Niin, mitä on riippuvuus?
4
975
Vastaukset
- puolisona
Riippuvainen 'koneesta' on silloin,jos koti työt jää tekemättä,puoliso/perhe jää taka-alalle...tai ystävät ym muu elämä.
YKSINKERTAISESTI SEURUSTELEE KONEEN KANSSA!- Mutta
jos käy täällä näillä keskustelu palstoilla ja löytää juttuseuraa. Tarkoittamatta kuitenkaan etteikö koneen ulkopuolellakin olisi ystäviä, mutta näin kun tavoittaa ne pitemmälläkin olevat joihin ei muuten saisi kosketusta???
- Riippumatto
Mun muistaakseni nettiriippuvuus on sitä, jos istut ja käytät nettiä (työajan ulkopuolella) esim. pelatessa tai surffailessa yli 36 tuntia viikossa.
- Hankkuri
Omasta mielestäni ns "nettiriippuvuus" jakautuu kahteen eri syyhyn. Se saattaa johtua yksin kertaisesti siitä, että viihdyt mielelläsi omissa oloissasi, rauhassa, ja nytten vain on sattunut niin, että internet on tullut täyttämään tämän ajan. Yhtä hyvinhän tämän ajan voisi viettää ulkona, mutta voisit tavata ystäviä/tuttuja, joiden kanssa et juuri tässä vaiheessa elämääsi haluaisi viettää aikaa. Toisaalta se saattaa myös johtua siitä, että olet viihtynyt aikaisemmin omissa oloissasi (eneminkin ala-aste ikäisenä) ja siinä vaiheessa kun haluaisit alkaa "hengailemaan" kavereiden kanssa huomaat sen olevan hankalaa, koska olet jäänyt niin sanottujen kaveri porukoiden ulkopuolelle. Usein sieltä löytyy muutama hyväkin tyyppi, mutta loput eivät oikein seuraksi maistuisi ja nämä sitten viettävät useimmiten aikaa tupakoiden/jutellen porukassa.Sitten tapaa muutaman kaltaisensa, jotka ovat aloittaneet jonkin uuden pelin pelaamisen/projektin ja sitä sitten lähtee mielellään mukaan. Tuossa porukassa tunnet olevasi osa jotakin. Osa "nettiriippuvaisiksi" leimatuista saattavat tunnistaa tästä itsensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374765Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4851460Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48748Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707