"Tällä hetkellä optimaalisissa olosuhteissa sähköauto saa hyödynnettyä siihen ladatusta energiasta liikkumiseen parhaimmillaan noin 70 – 80 % ja huonoimmassa tapauksessa noin 50 %."
https://lutpub.lut.fi/bitstream/handle/10024/169097/diplomityo_kopakkala_teemu.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Täyssähköauton energiatehokkuusanalyysi
17
246
Vastaukset
- Anonyymi
Analysoitiinko tässä sitä energiahävikkiä, mikä tapahtuu 500 kilon akunmötikän liikuttelussa?
- Anonyymi
Pyydä lukutaitoista henkilöä lisäämään siihen tavuviivat, niin ehkä saat tavattua sitä sen verran, että ymmärrät mistä siinä on kyse.
Tai ehkä on sittenkin parempi, että se lukutaitoinen yrittää selittää tuon sinulle.
Jos jo tänään aloitatte, niin ehkä jo viikon kuluttua saatat ymmärtää mitä energiatehokkuusanalyysi tarkoittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyydä lukutaitoista henkilöä lisäämään siihen tavuviivat, niin ehkä saat tavattua sitä sen verran, että ymmärrät mistä siinä on kyse.
Tai ehkä on sittenkin parempi, että se lukutaitoinen yrittää selittää tuon sinulle.
Jos jo tänään aloitatte, niin ehkä jo viikon kuluttua saatat ymmärtää mitä energiatehokkuusanalyysi tarkoittaa.Ei sitä tavallinen polttisääliö ymmärrä. Toyotauskovainen vielä vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä tavallinen polttisääliö ymmärrä. Toyotauskovainen vielä vähemmän.
Suurinta osaa perusautoilijoista ei kiinnosta lukea kymmeniä sivuja teknistä höttöä, töpselinörttejä aihe toki saattaa enemmän kiinnostaa. Jos tekstissä ei oteta mitenkään kantaa siihen, kuinka järkevää on liikutella puolen tonnin möykkyä kun huomioi miten "paljon" energiaa se sisältää, niin se on selkeä laiminlyönti ja tekee kirjoituksesta puolueellisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurinta osaa perusautoilijoista ei kiinnosta lukea kymmeniä sivuja teknistä höttöä, töpselinörttejä aihe toki saattaa enemmän kiinnostaa. Jos tekstissä ei oteta mitenkään kantaa siihen, kuinka järkevää on liikutella puolen tonnin möykkyä kun huomioi miten "paljon" energiaa se sisältää, niin se on selkeä laiminlyönti ja tekee kirjoituksesta puolueellisen.
Juuri kaltaistesi ihmisten takia tarralenkkareita tehdään myös aikuisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurinta osaa perusautoilijoista ei kiinnosta lukea kymmeniä sivuja teknistä höttöä, töpselinörttejä aihe toki saattaa enemmän kiinnostaa. Jos tekstissä ei oteta mitenkään kantaa siihen, kuinka järkevää on liikutella puolen tonnin möykkyä kun huomioi miten "paljon" energiaa se sisältää, niin se on selkeä laiminlyönti ja tekee kirjoituksesta puolueellisen.
Kovin se V Eskolan apukoulun 2. lta peräisin oleva artikkeli 3500 kiloa painavasta nimen omaan sähköautosta ja 55 kiloisesta kuljettajasta jotenkin energiahyötysuhteeksi väänsi. Sillä ei ole energiahyötysuhteen kanssa mitään tekemistä. Persuautoilijaa Eskolan luokkatoveria kovasti silloin kiinnosti, vaikka silloinkaan ei asiasta mitään ymmärtänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovin se V Eskolan apukoulun 2. lta peräisin oleva artikkeli 3500 kiloa painavasta nimen omaan sähköautosta ja 55 kiloisesta kuljettajasta jotenkin energiahyötysuhteeksi väänsi. Sillä ei ole energiahyötysuhteen kanssa mitään tekemistä. Persuautoilijaa Eskolan luokkatoveria kovasti silloin kiinnosti, vaikka silloinkaan ei asiasta mitään ymmärtänyt.
Meillä on hallituskin, joka väittää 0,6 prosentin taantumaa talouskasvuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurinta osaa perusautoilijoista ei kiinnosta lukea kymmeniä sivuja teknistä höttöä, töpselinörttejä aihe toki saattaa enemmän kiinnostaa. Jos tekstissä ei oteta mitenkään kantaa siihen, kuinka järkevää on liikutella puolen tonnin möykkyä kun huomioi miten "paljon" energiaa se sisältää, niin se on selkeä laiminlyönti ja tekee kirjoituksesta puolueellisen.
Kuinka järkevää on liikutella painavaa polttomoottoria ja vaihteistoa, kun polttomoottorin hyötysuhde on surkea alle 20 %?
No ihan tyhmää hommaahan se on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka järkevää on liikutella painavaa polttomoottoria ja vaihteistoa, kun polttomoottorin hyötysuhde on surkea alle 20 %?
No ihan tyhmää hommaahan se on.Hyötysuhde itsessään on täysin merkityksetön paskatieto, jolla voi pyyhkäistä persettä. Kukaan autoa ostava ei tuosta ole kiinnostunut, ei edes sähköautoilijat.
Lisäksi jos ajatellaan energian kulutusta per henkilö niin järkevämpää olisi kulkea julkisilla. Tai sitten sähköfillarilla. Sähköauto kuluttaa kymmeniä kertoja enemmän energiaa kuin sähköfillari.
- Anonyymi
Sähkön hinta nousee 3 x KALLIIMMAKSI MEN EE PIAN EDUT VITUIKSI
- Anonyymi
Ei se mihinkään nouse. Sähkö maksaa saman kuin kotitalussähkökin.
Täytyykin ladata taas auto viikon ajojen jälkeen ensi yönä. Sähköin hinta on taas pyöreät 0,00 senttiä/ kWh. Maksaa siis vain siirron ja verot. Ensi viikko ajetaan taas halvalla, melkein ilmaiseksi.
- Anonyymi
Entä sitten? Polttiskuskina ymmärrän että tuokin hyötysuhde on hyvä. Oleellista on kokonaiskustannus ja tietenkin kuinka pitkälle yhdellä latingilla pääsee. Jos pienempi kertasuorite riittää niin se on siinä.
- Anonyymi
Yksinkertaisille persuautoilijoille. Volvo teki energiatehokkuusvertailun tähän tehokkuusväitteeseen liittyen. Otettiin 2 vastaavaa mallia, diesel tankattiin täyteen ja ev 100% ajoivat 250 kilometriä normaaliliikenteessä normaalinopeuksia
- Anonyymi
Dieselpolttoainetta meni 13,5l. 13,5x12kwh/l =162kwh
Dsl generaattori kulutti 10,5 litraa= 120 kwh. Sähköllä ladatessa häviöineen 23kwhx2,5=57kwh. Sisältää sen500kilon akun liikuttamisen. Sähköauton energiatehokkuun on 3 kertainen, väittää Eskola ja muut apukoulun Einsteinit mitä hyvänsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselpolttoainetta meni 13,5l. 13,5x12kwh/l =162kwh
Dsl generaattori kulutti 10,5 litraa= 120 kwh. Sähköllä ladatessa häviöineen 23kwhx2,5=57kwh. Sisältää sen500kilon akun liikuttamisen. Sähköauton energiatehokkuun on 3 kertainen, väittää Eskola ja muut apukoulun Einsteinit mitä hyvänsä.85 kiloa painavan polttisääliön kuljettaminen kuluttaa 6 litraa 100km. Ei tuokaan mikään pieni määrä ole varsinkin, kun hyötykuorma on lähinnä kuollutta painoa ja yläpää on tyhjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
85 kiloa painavan polttisääliön kuljettaminen kuluttaa 6 litraa 100km. Ei tuokaan mikään pieni määrä ole varsinkin, kun hyötykuorma on lähinnä kuollutta painoa ja yläpää on tyhjä.
Juu, siksi yksin ajavan ihmisen ei yleensä kannata kulkea millään autolla vaan mieluummin julkisilla tai sähköfillarilla.
- Anonyymi
Sähköautossa on tosiaan huono hyötysuhde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224504- 203635
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052397- 272101
- 341994
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351784
- 151668
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191487- 121351