Luottotiedot ja vuokra-asunto

Anonyymi-ap

Olenko ainoa "väliinputoaja"? Luottotiedot ovat menneet ja olen realisoimassa asuntoa ja hakemassa velkajärjestelyyn. Tulot ovat ok ja UO n jälkeen rahaa jää 2000-2400€ eli maksuvaraa on. Vuokra-asuntoa ei kuitenkaan meinaa saada. Koska luovun rakkaasta kodistani, käyn töissä en ihan mihin tahansa halua muuttaa. Enkä tarkoita tällä nyt ilkeillä tai katsoa ketään ylen. Nyt vuokra-asunnoissa on myös tulorajat ja kk tasolla palkkataso rajaa ulos tiettyjä kohteita. Tuntuu mahdottomalta että tekee kaikkensa omien velkojen vastuunoton kannalta ja edes 3 kk vakuusvuokraa vastaan ei haluta vuokrasopimusta tarjota.

8

241

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joudut mahdollisesti laskemaan hieman rimaa sen asunnon suhteen. Luottotiedon omaavat menevät kuitenkin sinun edelle, eli kaikkein suosituinta asuntoa et saa. Muista, että tilanne on väliaikainen.
      Saat luottotietosi kun maksat velat ja voit taas valita

• Anonyymi

Ymmärrän sen ja olen siihen valmis. Kuitenkin tällä paikkakunnalla kaupungin omat asunnot ovat todella, suorastaan ahdistavia….

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän sen ja olen siihen valmis. Kuitenkin tällä paikkakunnalla kaupungin omat asunnot ovat todella, suorastaan ahdistavia….

On niitä yksityisiäkin, jotka eivät ole vielä vuokranneet luottotiedottomalle

• Anonyymi

Mistä etit? Mellunmäki tai Töölö pahasti alueen ulkopuolella?

• Anonyymi

Töölö kävisi ihan täydellisesti alueena!

• Anonyymi

Tuossa asuntoilmoituksessa mainittiin, että vuokralaiselta edellytetään puhtaat luottotiedot. Eli se siitä.

Vuokrayhtiö M2-Kodit vuokraa myös luottotiedottomille, mutta tällöin pitää maksaa 1-3 kk vuokravakuus, joka riippuu luottotiedoidoissa olevien merkintöjen vakavuudesta mutta maksamattomia vuokria ei saa olla. Itse tiedän luottotiedottoman henkilön, joka M2-Kodeilta sai asunnon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa asuntoilmoituksessa mainittiin, että vuokralaiselta edellytetään puhtaat luottotiedot. Eli se siitä.

Vuokrayhtiö M2-Kodit vuokraa myös luottotiedottomille, mutta tällöin pitää maksaa 1-3 kk vuokravakuus, joka riippuu luottotiedoidoissa olevien merkintöjen vakavuudesta mutta maksamattomia vuokria ei saa olla. Itse tiedän luottotiedottoman henkilön, joka M2-Kodeilta sai asunnon.

Mutta tuloraja. M2 on Ara kohde ja kk tuloraja 3500€ brutto ylittyy. Tulorajat tulivat käyttöön varallisuusrajojen lisänä 2025 vuoden alusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7095
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      51
      3422
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2147
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      42
      2102
    Aihe