Millä olette saanet tunnemaailman elävämmäksi?
Vain lääkkeillä vai muilla konsteilla vaiko eikö keinoa ole löytynyt?
Kysymys skitsofreniaa sairastaville
5
331
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla ainakin se tunne-elämä nimenomaan on elävä ja sehän se tuntuukin haittaavan ympäristöä ja toisinaan itseäkin, kun tuntee niin voimakkaasti. "Tunne-elämän latistuminen" ei yleensä ole skitsofrenian vaan lääkityksen oire. Joillakin voi olla tietenkin sairaudenkin oire.
- Anonyymi
Minunkin kokemukseni on että lääkitys on se joka vie tunteet.. ja aiheuttaa apatian. Lääkitystähän voi tiirata.. jos auttaisi
- Anonyymi
Itselläni auttoi paljon kun kävin sellaisessa tunnesäätely ryhmässä.
- Anonyymi
Minua auttoi töihin pääsy! Se toi kaivattua vaihtelua ja vivahteita elämään. Myös taloushuolet helpottuivat.
- Anonyymi
Itselläni auttaa mahdollisimman tavallinen elämä ja tietysti sopivassa suhteessa seratoniinia säätelemään "hyvänolon reseptoreita", mutta niin, että "jarrujakin" on tarpeeksi. Tosin mun sairauden oireet on aika lieviä vaihteluja lähempänä kaksisuuntaistahäiriötä, kun että olisi montaa persoonaa plus, että kuulen harhoja. Skitsoaffektiivista olen miettinyt diagnoosikseni, mutta skotsofrenia on tiedoissani. Kaikki skitsofreenikot, jotka luette tämän, pyrkikää siihen, että on selkeät rutiinit, se ainakin auttaa minua ja uskaltakaa luoda uusia ihmissuhteita ja pitää läheiset lähellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod285702- 335100
- 292924
- 342414
- 372098
- 152048
- 281730
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351579