Itse ostan sitten, kun 10 000 eurolla saa n. 5 vuoden ikäisen alle 200 000 km ajetun täyssähkärin, jolla pääsee yhdellä latauksella 300 km talvellakin. Lataus pitää onnistua 20 minuutissa.
Uusi akku pitää saada Motonetista tms. autotarvikekaupan varastosta 1000 eurolla ja tarvikeakkuvalmistajia pitää olla useita. Vielä jos uudessa akussa oli uudempaa teknologiaa ja range pitenisi. Akku pitää olla itse vaihdettavissa.
Että milloinkohan tähän päästään?
Milloin fossiilifanit ostavat oikean täyssähköauton? Minkälaiset vaatimukset teillä on?
21
208
Vastaukset
- Anonyymi
Jos tarvitsisin kakkosauton niin sähkis voisi olla ihan ok kun ajoa tulee enintään 150 km päivä eikä edes joka päivä. Jopa tuo polttis on välillä päivät tallissa.
- Anonyymi
Onhan tuo polttis ihan kiva peli jos haluaa maksaa sen reilut 10 euroa jokaisesta ajetusta 100km.
Itse ajelen alle kahdella eurolla tuon matkan. Kotilataus kaksi kertaa viikossa ja noin 20.000km vuodessa.
Kyllästyin maksamaan törkeitä bensaveroja aivan tyhjästä. - Anonyymi
Itse vaihdan takaisin pakoputkiautoon sitten, kun se maksaa alle 50000€, lämpiää ja jäähtyy asetettuun lämpötilaan puhelimen sovelluksella, kiihtyy 0-100 km/h alle 5s, ei käryä, ei pörise ja 100km:n energiakulut on alle 2€.
- Anonyymi
Samat ajatukset. No, energiakuluista voin kyllä joustaa mutta muut ominaisuudet pitää täyttyä.
- Anonyymi
Kiihtyvyydestä useimmat autoilijat viis veisaavat. Auton lämpiäminen ei ole koskaan ollut suuri ongelma enkä itse ainakaan halua yhtäkään sovellusta autoa varten. Noita saatanan sovelluksia on joka asiaan nykyään. Ja energia- ja polttoainekulut on vain yksi osa autoilun kuluja ja uusissa autoissa mitättömän pieni osa kuluja.
"Itse vaihdan takaisin pakoputkiautoon sitten, kun se maksaa alle 50000€"
Lähes kaikki polttikset maksavat paljon tuon alle. Rääkyvä sähköautofanaatikko vain puhuu paskaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiihtyvyydestä useimmat autoilijat viis veisaavat. Auton lämpiäminen ei ole koskaan ollut suuri ongelma enkä itse ainakaan halua yhtäkään sovellusta autoa varten. Noita saatanan sovelluksia on joka asiaan nykyään. Ja energia- ja polttoainekulut on vain yksi osa autoilun kuluja ja uusissa autoissa mitättömän pieni osa kuluja.
"Itse vaihdan takaisin pakoputkiautoon sitten, kun se maksaa alle 50000€"
Lähes kaikki polttikset maksavat paljon tuon alle. Rääkyvä sähköautofanaatikko vain puhuu paskaa.Etkö persaukinen pakoputkipoika osaa edes lukea?
Ymmärrätkö mitä sana ”ja” tarkoittaa?
-Etpä tietenkään, siksi olet huonosti palkattu, ajat vanhalla paskalla ja vingut täällä kateellisena.
- Anonyymi
Varmaan päästään aikalailla silloin, kun pääset autokoulun teoriasta läpi 4-5 vuotta. Se kymppitonni on hankalampi, tuskin koskaan.
- Anonyymi
No, kymppitonni on paljon enemmän kuin keskivertosuomalaisen auton arvo on. Joten tuo kymppitonni on melko realistinen budjetti sähköautolle, ehkä jopa yläkanttiin.
- Anonyymi
Ehkä vuonna 2047
- Anonyymi
Minä ostan auton silloin, kun kymmenellä eurolla mitä tahansa käyttövoimaa pääsee 200 000 km, huolto hoituu omistajan nukkuessa 10 minuutissa ja Motonetista ja Alkosta saa kaikki tavarat ilmaiseksi.
Että milloinkahan tällaiseen päiväunimaailmaan päästään? - Anonyymi
Itse vaihdan dieselcittarini sitten, kun katson sen aiheellisiksi. Ja todennäköisesti näillä näkymin sähköautoksi. Kiirettä ei ole, koska nykyinen autoni on ongelmaton, ajettu vain 138.000 km, joka 2.3 euro6dieselille on lähinnä sisäänajon verran ja vuosimalli 2017.
Nykyisin ajan enää vaivaiset vajaa 15 tkm/vuosi ja sekin isolta osin kesäiseen aikaan. Talvisin kovasti vähän. Joten polttoainekuluilla ei ole käytänmön merkitystä. Käyttövoimavero vähän enempi merkityksellinen. Autolla ei ole kovin suurta vaihtoarvoa, mutta käyttöarvo on hyvä.
Tarvitsen korkeamaavaraisen nelivedon, koska harrastan sulan maan aikana metsänhoitotöitä ja mökin ja kotini saunan ja takan polttopuiden tekoa. Peräkärryn veto on jatkuvaa ja kotini on noin 250km:n päässä mökilläni ja metsästäni. Nykyisin jo löytyy tähän soveltuvia sähköcittareita. Latausmahdollisuudet mökille saa helposti ja rivariyhtiössämme on nk hidaslatausmahdollisuus jokaisella autopaikalle.
Joten älkääs nyt sähkautofanaatikot riehuko turhaan. Ei se nopeuta mitenkään autonvaihtoani. Enkä lopultakaan oikein ymmärrä tuota fanaattista asennetta sähköautojen puolesta, mutta ei minun tarvitsekaan. Ihmettelen vain miksi ihmisten autovalinnat saavat jonkun pään noin sekaisin…- Anonyymi
"Joten älkääs nyt sähkautofanaatikot riehuko turhaan. Ei se nopeuta mitenkään autonvaihtoani."
Tässä mennään nyt taas kerran niin narsismi edellä. MINÄMINÄMINÄ.
Vain narsisti ottaa oman valintansa keskustelun keskipisteeksi kun puhutaan asioista yleisellä tasolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joten älkääs nyt sähkautofanaatikot riehuko turhaan. Ei se nopeuta mitenkään autonvaihtoani."
Tässä mennään nyt taas kerran niin narsismi edellä. MINÄMINÄMINÄ.
Vain narsisti ottaa oman valintansa keskustelun keskipisteeksi kun puhutaan asioista yleisellä tasolla.Ja samaa tekee typerät sähköautofanaatikot. Sähköautofanaatikot ovat narsistisia mulkkuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joten älkääs nyt sähkautofanaatikot riehuko turhaan. Ei se nopeuta mitenkään autonvaihtoani."
Tässä mennään nyt taas kerran niin narsismi edellä. MINÄMINÄMINÄ.
Vain narsisti ottaa oman valintansa keskustelun keskipisteeksi kun puhutaan asioista yleisellä tasolla.Aloittajahan nimenomaan antoi omat henkilökohtaiset speksinsä, ja kysyi muilta samaa.
Paha siihen on "yleisellä tasolla" otaa kantaa kun kysytään MINUN mielipidettä suoraan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joten älkääs nyt sähkautofanaatikot riehuko turhaan. Ei se nopeuta mitenkään autonvaihtoani."
Tässä mennään nyt taas kerran niin narsismi edellä. MINÄMINÄMINÄ.
Vain narsisti ottaa oman valintansa keskustelun keskipisteeksi kun puhutaan asioista yleisellä tasolla.Kyllä nämä sähköautofanaatikot ovat itse suuria narsisteja, turha syyttä dieselhemmoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joten älkääs nyt sähkautofanaatikot riehuko turhaan. Ei se nopeuta mitenkään autonvaihtoani."
Tässä mennään nyt taas kerran niin narsismi edellä. MINÄMINÄMINÄ.
Vain narsisti ottaa oman valintansa keskustelun keskipisteeksi kun puhutaan asioista yleisellä tasolla.Heh heh nyt taas.
Kerroin vain omia perusteluitani enkä yhtään usko niin olevan poikkeavia autoilijoiden joukossa. Siinä en kyllä periaatteessa mitenkään poikennut sähköautoilijoiden perusteluista näkemyksilleen.
’Yleisellä tasolla’ puhuminen on jokseenkin yhtä tyhjän kanssa, kun kyse on ihmisten valinnoista todellisessa elämässä.
- Anonyymi
Taitaa olla niin, ettei se auton millä ajaa ole niinkään fanituksesta kiinni, vaan varallisuudesta, valinnoista, epävarmuudesta ja siitä onko kotona lataus mahdollisuutta?
- Anonyymi
Noin ja vielä lisäksi sekin monilla vaikuttaa, jota tarpeiksi kutsutaan. Aika monelle auto kuitenkin on tarvekalu liikkumista varten niissä olosuhteissa, jossa autoa eniten tarvitsee.
Kyllä jotkut lisäksi laskevat omadta lähtökohdistaan kustannuksiakin, kokonaiskustannukset huomioiden eikä pelkästään ajokustannukset. Jos sulla on suhtkoht uudehko velaton ja ongelmaton auto niin tulee laskeneeksi kuluja, jos vaihtaa uuteen ihan vain siksi, että siinä on uudenpaa tekniikkaa tai kulutus pienempää.
- Anonyymi
Tekniikka ja infra on täysin keskeneräistä vielä. Sen takia sähköautojen myynti sakkaa pahasti.
- Anonyymi
Voi mennä niin kauan että se viimeinenkin loppuunajettu polttomoottoriauto on jo ajettu paalaimeen. Sitten on pakko valita joku sähköauto vaikka Motonetista ei saa vieläkään saa tarvikeakkua.
- Anonyymi
Myydäänkö Motonetissa nyt pakoputkiautojen tarvikemoottoreita?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402038