Milloin fossiilifanit ostavat oikean täyssähköauton? Minkälaiset vaatimukset teillä on?

Anonyymi-ap

Itse ostan sitten, kun 10 000 eurolla saa n. 5 vuoden ikäisen alle 200 000 km ajetun täyssähkärin, jolla pääsee yhdellä latauksella 300 km talvellakin. Lataus pitää onnistua 20 minuutissa.

Uusi akku pitää saada Motonetista tms. autotarvikekaupan varastosta 1000 eurolla ja tarvikeakkuvalmistajia pitää olla useita. Vielä jos uudessa akussa oli uudempaa teknologiaa ja range pitenisi. Akku pitää olla itse vaihdettavissa.

Että milloinkohan tähän päästään?

21

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos tarvitsisin kakkosauton niin sähkis voisi olla ihan ok kun ajoa tulee enintään 150 km päivä eikä edes joka päivä. Jopa tuo polttis on välillä päivät tallissa.

• Anonyymi

Onhan tuo polttis ihan kiva peli jos haluaa maksaa sen reilut 10 euroa jokaisesta ajetusta 100km.
      Itse ajelen alle kahdella eurolla tuon matkan. Kotilataus kaksi kertaa viikossa ja noin 20.000km vuodessa.
      Kyllästyin maksamaan törkeitä bensaveroja aivan tyhjästä.

• Anonyymi

Itse vaihdan takaisin pakoputkiautoon sitten, kun se maksaa alle 50000€, lämpiää ja jäähtyy asetettuun lämpötilaan puhelimen sovelluksella, kiihtyy 0-100 km/h alle 5s, ei käryä, ei pörise ja 100km:n energiakulut on alle 2€.

• Anonyymi

Samat ajatukset. No, energiakuluista voin kyllä joustaa mutta muut ominaisuudet pitää täyttyä.

• Anonyymi

Kiihtyvyydestä useimmat autoilijat viis veisaavat. Auton lämpiäminen ei ole koskaan ollut suuri ongelma enkä itse ainakaan halua yhtäkään sovellusta autoa varten. Noita saatanan sovelluksia on joka asiaan nykyään. Ja energia- ja polttoainekulut on vain yksi osa autoilun kuluja ja uusissa autoissa mitättömän pieni osa kuluja.

"Itse vaihdan takaisin pakoputkiautoon sitten, kun se maksaa alle 50000€"

Lähes kaikki polttikset maksavat paljon tuon alle. Rääkyvä sähköautofanaatikko vain puhuu paskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiihtyvyydestä useimmat autoilijat viis veisaavat. Auton lämpiäminen ei ole koskaan ollut suuri ongelma enkä itse ainakaan halua yhtäkään sovellusta autoa varten. Noita saatanan sovelluksia on joka asiaan nykyään. Ja energia- ja polttoainekulut on vain yksi osa autoilun kuluja ja uusissa autoissa mitättömän pieni osa kuluja.

"Itse vaihdan takaisin pakoputkiautoon sitten, kun se maksaa alle 50000€"

Lähes kaikki polttikset maksavat paljon tuon alle. Rääkyvä sähköautofanaatikko vain puhuu paskaa.

Etkö persaukinen pakoputkipoika osaa edes lukea?
        Ymmärrätkö mitä sana ”ja” tarkoittaa?

-Etpä tietenkään, siksi olet huonosti palkattu, ajat vanhalla paskalla ja vingut täällä kateellisena.

• Anonyymi

Varmaan päästään aikalailla silloin, kun pääset autokoulun teoriasta läpi 4-5 vuotta. Se kymppitonni on hankalampi, tuskin koskaan.

• Anonyymi

No, kymppitonni on paljon enemmän kuin keskivertosuomalaisen auton arvo on. Joten tuo kymppitonni on melko realistinen budjetti sähköautolle, ehkä jopa yläkanttiin.

• Anonyymi

Ehkä vuonna 2047

• Anonyymi

Minä ostan auton silloin, kun kymmenellä eurolla mitä tahansa käyttövoimaa pääsee 200 000 km, huolto hoituu omistajan nukkuessa 10 minuutissa ja Motonetista ja Alkosta saa kaikki tavarat ilmaiseksi.

Että milloinkahan tällaiseen päiväunimaailmaan päästään?

• Anonyymi

Itse vaihdan dieselcittarini sitten, kun katson sen aiheellisiksi. Ja todennäköisesti näillä näkymin sähköautoksi. Kiirettä ei ole, koska nykyinen autoni on ongelmaton, ajettu vain 138.000 km, joka 2.3 euro6dieselille on lähinnä sisäänajon verran ja vuosimalli 2017.

Nykyisin ajan enää vaivaiset vajaa 15 tkm/vuosi ja sekin isolta osin kesäiseen aikaan. Talvisin kovasti vähän. Joten polttoainekuluilla ei ole käytänmön merkitystä. Käyttövoimavero vähän enempi merkityksellinen. Autolla ei ole kovin suurta vaihtoarvoa, mutta käyttöarvo on hyvä.

Tarvitsen korkeamaavaraisen nelivedon, koska harrastan sulan maan aikana metsänhoitotöitä ja mökin ja kotini saunan ja takan polttopuiden tekoa. Peräkärryn veto on jatkuvaa ja kotini on noin 250km:n päässä mökilläni ja metsästäni. Nykyisin jo löytyy tähän soveltuvia sähköcittareita. Latausmahdollisuudet mökille saa helposti ja rivariyhtiössämme on nk hidaslatausmahdollisuus jokaisella autopaikalle.

Joten älkääs nyt sähkautofanaatikot riehuko turhaan. Ei se nopeuta mitenkään autonvaihtoani. Enkä lopultakaan oikein ymmärrä tuota fanaattista asennetta sähköautojen puolesta, mutta ei minun tarvitsekaan. Ihmettelen vain miksi ihmisten autovalinnat saavat jonkun pään noin sekaisin…

• Anonyymi

"Joten älkääs nyt sähkautofanaatikot riehuko turhaan. Ei se nopeuta mitenkään autonvaihtoani."

Tässä mennään nyt taas kerran niin narsismi edellä. MINÄMINÄMINÄ.

Vain narsisti ottaa oman valintansa keskustelun keskipisteeksi kun puhutaan asioista yleisellä tasolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joten älkääs nyt sähkautofanaatikot riehuko turhaan. Ei se nopeuta mitenkään autonvaihtoani."

Vain narsisti ottaa oman valintansa keskustelun keskipisteeksi kun puhutaan asioista yleisellä tasolla.

Ja samaa tekee typerät sähköautofanaatikot. Sähköautofanaatikot ovat narsistisia mulkkuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajahan nimenomaan antoi omat henkilökohtaiset speksinsä, ja kysyi muilta samaa.
        Paha siihen on "yleisellä tasolla" otaa kantaa kun kysytään MINUN mielipidettä suoraan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä nämä sähköautofanaatikot ovat itse suuria narsisteja, turha syyttä dieselhemmoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh heh nyt taas.
        Kerroin vain omia perusteluitani enkä yhtään usko niin olevan poikkeavia autoilijoiden joukossa. Siinä en kyllä periaatteessa mitenkään poikennut sähköautoilijoiden perusteluista näkemyksilleen.
        ’Yleisellä tasolla’ puhuminen on jokseenkin yhtä tyhjän kanssa, kun kyse on ihmisten valinnoista todellisessa elämässä.

• Anonyymi

Taitaa olla niin, ettei se auton millä ajaa ole niinkään fanituksesta kiinni, vaan varallisuudesta, valinnoista, epävarmuudesta ja siitä onko kotona lataus mahdollisuutta?

• Anonyymi

Noin ja vielä lisäksi sekin monilla vaikuttaa, jota tarpeiksi kutsutaan. Aika monelle auto kuitenkin on tarvekalu liikkumista varten niissä olosuhteissa, jossa autoa eniten tarvitsee.

Kyllä jotkut lisäksi laskevat omadta lähtökohdistaan kustannuksiakin, kokonaiskustannukset huomioiden eikä pelkästään ajokustannukset. Jos sulla on suhtkoht uudehko velaton ja ongelmaton auto niin tulee laskeneeksi kuluja, jos vaihtaa uuteen ihan vain siksi, että siinä on uudenpaa tekniikkaa tai kulutus pienempää.

• Anonyymi

Tekniikka ja infra on täysin keskeneräistä vielä. Sen takia sähköautojen myynti sakkaa pahasti.

• Anonyymi

Voi mennä niin kauan että se viimeinenkin loppuunajettu polttomoottoriauto on jo ajettu paalaimeen. Sitten on pakko valita joku sähköauto vaikka Motonetista ei saa vieläkään saa tarvikeakkua.

• Anonyymi

Myydäänkö Motonetissa nyt pakoputkiautojen tarvikemoottoreita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2038
    Aihe