jännitysromaanissa "Mengelen pojat" (1976) loppusivuilla päähenkilö Yakov Liebermann ei usko uuden hitlerin tuloon: "Ihmiset ovat nykyään älykkäämpiä & parempia... TV:stä saa tietoa... eikä enää kuvitella, että maan johtaja on itse Taivaan Isä"... höpsistä. Ihmiset ovat aina samanlaisia tonttuja kaikkialla, sekä voi olla, että Levin tai Liebermann ajatteli vain läntistä Eurooppaa - ei venäjää... eikä jenkkejä. - Tosin kirjan huima loppuhuipentuma tapahtuu USA:ssa, kaupungissa nimeltä New Providence...
Mutta kuten nyt niin selvästi nähdään, uusia hitlereitä ei ole vain yksi tai kaksi, vaan useita. "Minun nimeni on Leegio, sillä meitä on monta." "Ei mitään uutta auringon alla."
Jotkut ovat luulleet, ettei uutta hitleriä voi enää tulla. Ira Levinin muuten mainiossa
Anonyymi-ap
1
90
Vastaukset
- Anonyymi
Kumpi voittaa, Kalervo vai Ilmari?? Molemmilla kalevalaiset perinteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224074- 183116
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3902201Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391929- 271881
- 311777
- 321629
- 141397
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681250- 121211