Voisiko joku vastata tähän selvästi, niin ei tarvitsisi kysellä onko se ja tuo syntiä vai ei?
Mikä on syntiä?
40
247
Vastaukset
- Anonyymi
Luterilaiset vastaavat näin:
https://evl.fi/sanasto/synti/
"Synti on pimeä valta, joka orjuuttaa ihmistä ja saa hänet kiertymään itsensä ympärille, tavoittelemaan vain omaa etuaan ja käyttämään lähimmäisiä omien pyrkimystensä välineinä sekä nousemaan itse omaksi jumalakseen." - Anonyymi
Room 7:17:
"Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu." - Anonyymi
On synti ja häpeä käyttää elämäänsä uskonasioita miettien.
- Anonyymi
Sen voit päättää ihan itse.
Jumala voi kiukutella mielivaltaisesti joka tapauksessa jos haluaa. - Anonyymi
Olet tyypillinen luterilainen joka ei tiedä uskosta, raamatusta yhtikäs mittään. En anna täällä pyhää koirille.
- Anonyymi
"Olet tyypillinen luterilainen joka ei tiedä uskosta, raamatusta yhtikäs mittään."
Olen ollut viidesläinen luterilainen, enkä ole ikinä tavannut helluntailaista, joka olisi tuntenut Raamatun niin hyvin kuin minä. Erästäkin tuttavaporukkaan kuuluvaa vanhempaa helluntailaista saa vieläkin vähän väliä oikoa hänen yrittäessään lainata Raamattua.
Kanssaihmisen kutsuminen koiraksi ei sekään taida olla kovin raamatullista tai ainakaan Jeesuksen mielen mukaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olet tyypillinen luterilainen joka ei tiedä uskosta, raamatusta yhtikäs mittään."
Olen ollut viidesläinen luterilainen, enkä ole ikinä tavannut helluntailaista, joka olisi tuntenut Raamatun niin hyvin kuin minä. Erästäkin tuttavaporukkaan kuuluvaa vanhempaa helluntailaista saa vieläkin vähän väliä oikoa hänen yrittäessään lainata Raamattua.
Kanssaihmisen kutsuminen koiraksi ei sekään taida olla kovin raamatullista tai ainakaan Jeesuksen mielen mukaista.Sanat löytyvät kylläkin raamatusta, Teitä pitää opettaa kuten ykkösluokkalaisia. SIKSI, KOSKA PH EI OPETA TEITÄ. Tästäkin Jeesus puhui.
- Anonyymi
Lyhyesti sanottuna synti on sydämen luopumista Jumalasta.
"Kaikki ovat samassa asemassa, sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. (Room. 3:22–24)"
Jumala, armahda minua syntistä!
"Synti on sydämen luopumista Jumalasta. Se on Jumalan tahdon rikkomista ja kapinaa häntä kohtaan. Synti vahingoittaa, rikkoo ja tuhoaa elämää. Sen hedelmää ovat erilaiset pahat ajatukset, väärät teot, sanat ja hyvän tekemättä jättämiset. Jumala on elämän ja ihmisen Luoja, jonka kautta hän on myös Herramme, jota meidän tulisi totella ja johon meidän tulisi luottaa." - Anonyymi
Lukekaahan oikeata Raamattua, mitä siellä tarkoittaa synti:
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee
Jumalan lain rikkomista.
Siksi lahkolaiset, kuten helluntailaiset ovat kumonneet Jumalan lait ja käskyt, niin ei heillä ole mitään syntiä, villitsevät henget antaa niitä ihania kokemuksia, joita siellä tavoitellaan ja arvostetaan. - Anonyymi
Lain mukaan ei voi syntiä määritellä.
Lain mukaan Israel voi tappaa siviilejä sapattina ja uskovat vain taputtavat käsiään.
Joku muu hengellinen määritelmä pitää löytää
Mutta varma asia millä uskovat ja herjaamaan toisiaan. - Anonyymi
Vanhann Testamentin aikan oli moniavioisuus voimassa. Eikä sekään mitään syntiä ole.
Mormoneilla se on käytössä vieläkin. - Anonyymi
Syntiöllisyys on sitä, kun ihminen tottelomattomasti rikkoo Jumalan tahtollisuutta vastaan ja toimetellisesti elostelee omien himojensellisesti, eikä halua kuunnelmellisesti ottaa vastaan totuullisellista ohjailmallisuutta.
Kaikki, mikä on Jumalan sanassa sanotullisesti pahallisesti, on syntiöllistä, ja jos ihminen menee ja tekeellisesti toimittelee sellaisellisesti, niin hän on rikkomuksellisellisesti tehnyt vääryyttä Herrallisesti. Joskus ihmine tiettää tekeväisensä syntiöllisyyttä, mutta hän silti jatkajallisesti toimittelee sitä, koska ei halua nöyryydellisesti muuttaa menettelyllisiään.
Mutta kiitos olkollisesti Jeesukselle, koska Hän tuli ja kuolti, jotta voimme syntiöllisyydestämme päästöllisesti puhdistua! Jos vain käännymmällisesti uskomme Häneen ja haluamme muuttujallisesti pois väärällisyydestämme, Hän ottaa vastaan ja antaajallisesti anteeksi. Siksi jokaisellisesti tulisi tarkkaavaisellisesti mietiskellä, onko elämässään sellaisellisesti, mikä ei ole Jumalallisesti mieluista, ja jos on, niin pyytää, että Herra ohjailijallisesti auttaa muuttumaan! - Anonyymi
Raamatussa sanotaan, että kaikki vääryys on syntiä. Tosin ihmiset voivat mieltää vääryyden myös kehnosti. Jumalan sana avaa totuuden ja viisauden sitä nöyrästi lukevalle.
- Anonyymi
Väärin kysytty. Pitäisi kysyä mikä on synnittömyyttä? Synnittömyys ja viattomuus on kristillisyyden koko idea. Tässä sekopäisessä medioiden maailmassa, sen kysyminen on aika luontevaakin. Jos onnistuu saamaan mielensä puhtaaksi ja saavuttaa rauhan, ilon ja energisyyden, on onnistunut. Eikä siihen mitään kirjaa tarvita.
- Anonyymi
Raamattu ei tunne mitään viattomuusoppia, koska kaikki ovat perisynnistä osallisia heti sikiämistä alkaen Aadamin sukuun.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
Ps. 58:4
Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.
Helluntailaiset ovat pahasti eksyksissä, koska eivät usko Jumalan sanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei tunne mitään viattomuusoppia, koska kaikki ovat perisynnistä osallisia heti sikiämistä alkaen Aadamin sukuun.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
Ps. 58:4
Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.
Helluntailaiset ovat pahasti eksyksissä, koska eivät usko Jumalan sanaan.Raamatusta voi jokainen poimia mitä haluaa. Olet valinnut tuomarin roolin, mutta se ei ole kristillisyyttä vaan tulee sinusta. Toisia tai itseäsi syyllistämällä et elämääsi iloa löydä. Ymmärrät kyllä, mikä ero on Raamatun lukemisella ja Elämällä.
- Anonyymi
Kristittyjen Raamattu sanoo ihan selvästi, mitä synti tarkoittaa.
Jumalan lain rikkomista.- Anonyymi
Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa.
Jeesus ei tehnyt syntiä, koska noudatti Jumalan käskyjä. Eikä pitänyt sitä edes vaikeana
tai raskaana.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
Matt.11:30 "Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."
Kortinpelluu ja hanurinsoetto on niitä perisyntijä.♠️♣️♥️♦️🃏🪗🎶🎶🎶🎶☠️🔥
- Anonyymi
Synti on tottelemattomuutta Jumalan Sanalle.
- Anonyymi
Lahkolaisuus on syntiä.
Syntiä synnin päälle uskotella että Jumala kumosi kymmenen käskyään.- Anonyymi
Rikollisilla, kuten murhamiehillä on henkilökohtainen tarve uskotella, että Jumalan lait on kumottu.
- Anonyymi
Uudestisyntynyt kristitty on kokenut tämän.
Roomalaiskirje:
2:15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
Hebrealaiskirje:
8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";- Anonyymi
Vasta tulevaisuudessa Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle, eikä enää opetella sotimaan, lamman ja leijona vierekkäin. Ei se aika ole vielä toteutunut.
- Anonyymi
Synti tarkoittaa erityisesti Lähi-idässä syntyneissä suurissa uskonnoissa eli juutalaisuudessa, kristinuskossa ja islamissa Jumalan tahdon vastaista tekoa tai toimintaa.
- Anonyymi
Raamattu tuntee monta eri lajia syntiä
-perisynti, kollektiivinen kaikkia ihmisiä koskeva synti
-vanhempien ja isovanhempien syntivelka
-omat tekosynnit, tahalliset tai tahattomat
Perisyntikin oli Jumalan käskyn vastainen teko, kuten kaikki muutkin synnit.
Jumalan lain rikkomista.- Anonyymi
Helluntailaisten tulisi tunnustaa rehellisesti Parhamin ja Olseni synnnit, eikä salata niitä.
3. Moos. 26:40
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten tulisi tunnustaa rehellisesti Parhamin ja Olseni synnnit, eikä salata niitä.
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.Oletko sinä tunnustanut ioka ikisen luterilaisen kirkkosi homon ja avionrikkojan ja varkaan ja murhaajan synnit ja pillkaajan ja epäjumalien palvojan synnit!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.Pakkovauvakastettu milloin SINÄ tunnustat
uskontosi synnit!
https://yle.fi/uutiset/3-5554658
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/piispa-kirkko-on-sulkenut-silmansa-pedofilialta/1844610#gs.9k7ish - Anonyymi
Pakkovauvakastettujen persynti ja syntivelka on valhetta. Näillä valheilla saadaan vauvat pakkokastaa kirkollisveronmaksajiksi!
18:19Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.
18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Jeesus sanoo syn siinä ette usko munua.
- Anonyymi
Jos omatuntosi ei syytä sinua mistään missään asiassa, sinulla on rauha Jumalan kanssa.
Jos haluat, että laaditaan lista siitä, mikä on syntiä ja mikä ei ole, niin siihen ei ole muuta listaa olemassa, kuin Raamatun kymmenen käskyä. Se kymmenen käskyä löytyy myös Vähä Katekismuksesta. Panes lukien niistä..- Anonyymi
Luterilainen aivopesu on ohjelmoinut omantunnon, syvä pakanuus lepää kaikessa rauhassa, vain helluntain ihmuset vähän häiritsee.
- Anonyymi
Jeesus laajensi kymmenen käskyn lisäksi, myös pahat ajatukset synneiksi. Jeesus muutti kivisydämemme liha sydämmeksi, jolla on tunto hyvästä ja pahasta.
- Anonyymi
Parhamilla ja Olsenilla ei muuta ollutkaan kuin pahoja ajatuksia, jotka ne sitten toteuttivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhamilla ja Olsenilla ei muuta ollutkaan kuin pahoja ajatuksia, jotka ne sitten toteuttivat.
Sinä teet samaa joka viestissäsi !
Et tiedä mitään synnistä, ei vauvakaste anna mitään y.märrystä asiaan, tarvitaan uudestisyntyminen Pyhässä Hengessä jolloin vasta valo pääsee sydämeen ja sieltä ajatuksiin !
- Anonyymi
Herjaaminen on syntiä.
Onneksi.
Niin emme ole synnittömiä. - Anonyymi
Herjaaja itse asiassa taistelee syntiä vastaan.
Sitä syntiä vastaan, että olisi synnitön.
Tosin järkevää ei ole herjata kuin siitä, että joku on olevinaan synnitön.
Muilla herjoilla ampuu itaeään jalkaan. - Anonyymi
pahanteko on syntiä. pahaa voi tehdä vaikkei Suomen laki sitä tuomitsekaan kuten vauvamurhat abortilla, valehtelu, tosin verottajalle valehtelu lienee tuomittavaa?
Päivi Räsäsen oikeudessa tuomittavaksi pyrkimyksellisyys on vainoa. Kokeillaan onnea voisiko jokin oikeustaho olla osallisena kristittyjen vainossa ja ilmaisunvapauden vainossa. Mielestäni synnin lisäksi tässä Päivin tapauksessa on ilmiselvä vainotapaus kyseessä vaikka Suomen laki tämän vainoamisen salliikin ja Suomen lain puolesta ei ole kyse vianosta, mutta silti juuri siitä tässä on kyse Ilman epäselvyyttä pyrkimyksenä saada kristityt hiljenemään uskonasioista.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224954- 204005
- 272341
- 342144
- 371948
- 151838
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191557- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191195Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101134