Saahan kaksitahtiseen öljyä bensankin mukana, mutta mutta... Seosbensan ongelma on se, että moottori ei saa öljyä, jos se ei saa bensaa. Pitkä moottorijarrutus voi saada koneen leikkaamaan.
Entäpä jos menee varatankille tai bensa loppuu kesken ajon kovassa vauhdissa? Aika kuivana ehtii pyöriä.
Seosbensan kanssa on v-mäistä tuhrata, varsinkin tankattaessa pieni määrä bensaa. Käytännössä moni lirauttaa varmuuden vuoksi liikaa öljyä ja sitten kone on tukossa. Lisäksi joutuu pitämään öljypulloa matkassa ja mittailemaan lisätyn bensan ja tarvittavan öljyn määrää.
Isoissa tieliikenteeseen tarkoitetuissa kaksitahtisissa on tuoreöljyvoitelu. Myös paremmissa kaksitahtiskoottereissa. Yhdellä säiliöllisellä ajaa pirun pitkään ja merkkivalo muistuttaa täyttämisestä hyvissä ajoin. Voi poiketa tankkaamassa ex tempore.
Suorasuihkutuskaksitahdeissahan polttoaine menee suoraan palotilaan ja silloin tuoreöljyvoitelu on ainoa vaihtoehto.
Täyssynteettisellä kaksitahtiöljyllä ja tuoreöljyvoitelulla kone kestää.
Mitä järkeä on poistaa tuoreöljyvoitelu? Ainakin moottoripyöräihmiset sanovat, ettei kannata poistaa
Anonyymi-ap
1
100
Vastaukset
Joo en itsekään ole koskaan poistanut omistani enkä ole sellaista koskaan harkinnutkaan.
Ehkä ymmärrän joissain laitteissa jos tyyppivikana on tuoreöljyvoitelun toimimattomuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467565
- 334173
- 573685
- 503170
- 172856
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons572471- 542388
- 402329
- 452322
- 162266