/ ! \ Dieseliin investoinut yrittäjä itkee. TÄLLAISTA on elämä AdBlue-dieselin kanssa. / ! \ / ! \

Anonyymi-ap

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂!!!!
https://www.is.fi/autot/art-2000011109863.html

"Yhtiön Euro 6 -bussien AdBlue-järjestelmät ovat hajonneet jatkuvalla syötöllä."
"viime syksystä asti tuo järjestelmä on hajonnut yhtiön Euro 6 -busseissa niin usein, että hän on joutunut ravaamaan Oulun ja Tohmajärven väliä reippaasti yli 30 kertaa.
– Nytkin vika on kahdessa autossa."
"korjaamolasku on parin kuukauden ajalta ollut melkein 60 000 euroa."
"Euro 6 -bussien epäluotettavuus on tarkoittanut sitä, että pidemmille reissuille yritys ei edes uskalla kokeilla niiden käyttöä."
”Kohta tähän leikkiin vaan loppuu rahat”

30 000 euroa kuukaudessa dieselin vikojen korjaamiseen on kyllä aika paljon. Vuodessa se tekee 360 000 euroa ylimääräistä rahanmenoa.

Ihmekös polttomoottoriaikakauden viimeisiin dieseleihin sortuneet kiiruhtivat äkkiä sähköautoihin.

22

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valmistusvirheestä käräjille jne.
      Tai autojen palautus.
      Sähköbusseja ei ihan joka pitäjään pystytä hankkimaan.

    • Anonyymi

      Ois vaan hankkinu sähköbussit.

      • Anonyymi

        Hybotermia kuskeilla talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybotermia kuskeilla talvella.

        Sähköauto on paras talviauto, lämpenee varmasti ja nopsasti. Diesel on huonoin, ei toimi talvella lainkaan, eikä siis myöskään lämpene ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on paras talviauto, lämpenee varmasti ja nopsasti. Diesel on huonoin, ei toimi talvella lainkaan, eikä siis myöskään lämpene ollenkaan.

        Dieselautoja on ollut talviliikenteessä jo satakunta vuotta. Mitään ihmeempiä ongelmia ei niissä ole ollut ennenkuin nyt yhtäkkiä jostain syystä niitä on alkanut esiintymään kohu-uutisissa ja varsinkin näissä nimettömissä trollipalstoilla. Jokainen tietysti voi ihan itse arvella miksi.
        Minulla on ollut dieselautoja kymmeniä vuosia aina kaikki ovat toimineet erinomaisesti myös talvella, lämpöä riittänyt pakkasella kuin pakkasella. Noita kohuotsikoita tietysti aina saa aikaiseksi yksittäistapauksista haluttaessa, mutta niistä huolimatta dieselauto on erittäin hyvä talviautonakin, kesäautoista nyt puhumattakaan.

        Esilämmityskin on ihan yhtä helppoa kuin sähköautoissakin, mutta se ei syö toimintamatkaa puoleen.


    • Anonyymi

      Onneksi on takuu kuten sähköauton ajoakussa.

      • Anonyymi

        Sähköautojen pitkään kestävissä ja varmatoimisissa akuissa on paljon pidemmät takuut, kuin polttolelujen alati hajoavissa moottoreissa kaikenlaisine lisäjärjestelmineen. Tämä vain korostaa sitä, miten tyhmä täytyy olla, mikäli päätyy ostamaan pärisevän ja saastuttavan polttolelun riesakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen pitkään kestävissä ja varmatoimisissa akuissa on paljon pidemmät takuut, kuin polttolelujen alati hajoavissa moottoreissa kaikenlaisine lisäjärjestelmineen. Tämä vain korostaa sitä, miten tyhmä täytyy olla, mikäli päätyy ostamaan pärisevän ja saastuttavan polttolelun riesakseen.

        Kunhan muistaa, ettei naarmuta pohjapeltiä…. Siitä seuraa parinkymmententuhannen remontti. Takuu voi ehkä, siis ehkä, korvata ihan uuden auton osalta, jos huomaat vahingon tapahtuneen heti. Useinhan tuota ei edes huomaa. Saati, että ostat käytetyn auton, etkä tullut tutkineensa pohjaa….
        Älä siis aja muuta kuin hyvillä asfalttiteillä äläkä talvisin aja matalankaan yli, koska siinä saattaa olla jääkimpale. Varo jalkakäytävän ylittämistä, hidastustöyssyn ylittämistä, jne.

        Onneksi jo saa sellaisiakin sähköautoja, joissa on korkea maavara.


    • Anonyymi

      Dieselhän on loistava käyttövoima mutta nuo viherpiipertäjien adplus paskaläjäsysteemit pilanneet kaiken

      • Anonyymi

        Diesel on surkea käyttövoima, joka saastuttaa lähiympäristöään äärimmäisen haitallisilla pienhiukkasilla. Sopii vain johonkin erämaahan louskuttamaan.


    • Anonyymi

      Pikemminkin pitäisi poistaa koko AdBlue-järjestelmä pois käytöstä. Ei sitä ole ennen ollut dieselautoissa. Vanhemmissa busseissa sitä ei ole vieläkään ja niissä ei ole ongelmia.

      On aika harhaista idiotismia höpistä sähköbusseista kun kyse on pitkän matkan busseista. Suomessa on vain pari pidempää matkaa kulkevaa sähköbussia eikä nekään kykene kulkemaan todella pitkää matkaa ilman latausta. Sähköbussi kuluttaa yli 100 kW/100 km, joten pitkän matkan ajamiseen tarvitaan minimissään 500 kWh akku, mieluiten jopa 600 kWh akku. Muutoin pitää mennä johonkin lataamaan tuntikausiksi eli ei päästä edes perille saakka. Suomessa ei ole olemassa vielä riittävän nopeita pikalatureita sähköbusseja (tai myös sähkörekkoja) varten. Ne kun tarvitsevat megawattiluokan latureita eikä niitä Suomessa ole.

      Lisäksi sähköbussit ovat todella kalliita, yli 2 kertaa kalliimpia kuin dieselbussit uutena. Sähköbussit maksavat yli 700 000 euroa kappaleelta ja vastaava dieselbussi 300 000 euroa. Eli pitäisi saada säästetty pitkällä tähtäimellä 400 000 euroa jokaisen bussin kohdalla, jotta hankinta kannattaa.

      Nykyiset sähköbussit ovat käyttökelvottomia pitkillä matkoilla ja siksi sähköbusseja on käytännössä vain kaupunkibusseissa, jossa matkat ovat aina lyhyitä.

      • Anonyymi

        Ja muuten, Suomessakin on useita säännöllisiä bussireittejä, jotka ovat yli 600 km. Eikä niissä ole edes pitkiä taukoja. Lakisäänteiset bussikuskien tauot noilla pitkillä matkoilla hoidetaan vaihtamalla kuskia kesken matkan.


      • Anonyymi

        Niin. "Euro 6 ... Euro 6 ... Euro 6 ... Kohta tähän leikkiin vaan loppuu rahat"

        EU:ta johdetaan vailla ymmärrystä taloudenpidosta. Minulta ei ole kysytty kertaakaan, hyväksynkö heidän säätämisiään, joten ei tämä systeemi minulle ainakaan demokraattisena ole näyttäytynyt.

        "Vuodessa se tekee 360 000 euroa ylimääräistä rahanmenoa."

        Ehkä Brysselin eurokraatit ovat nyt tyytyväisiä saavutuksiinsa. Jos he eivät väkisin yrittäisi muovata ihmisten elämää, ihmisille jäisi enemmän mm. tuota rahaa käyttää omien unelmiensa rakentamiseen. Mutta eurokraatit tietävät paremmin. He ovat omalla luvallaan nostaneet itsensä muiden yläpuolelle ja myös säädöstensä yläpuolelle.


    • Anonyymi

      Hirveä lemu koko pitäjässä, jos olisivat toimineet.😁

    • Anonyymi

      AdBlue-neste jäätyy -11 asteessa eli joka talvi. Monissa diesel-autoissa AdBlue-järjestelmä särkyy, kun se jäätyy. Se tietää n. 1 000 euron ylimääräistä korjauslaskua joka vuosi.

      Sähköautolla ajavat ovat sen verran taloudellisesti hyvin toimeen tulevia, että he ovat todennäköisesti joskus ostaneet AdBlue-dieselin ja oppineet kantapään kautta, että se ei ole talviauto.

      Toinen dieselien ongelma on hiukkassuodatin ja EGR.

      • Anonyymi

        Ja siksi AdBlue-autossa pitäisi olla vesikiertolämmitys AdBlue-tankille ja letkulle webastolla, ja auto talvikeleillä latauksessa + jonkinlainen ohjaus webastolle, että se louskuttaisi ja pitäisi adbluet sulana. En tiedä, mutta jos AdBluen jäätyminen on ongelma niin sitten pitää keksiä keino pitää se sulana.


      • Anonyymi

        Mietin, että paljonkohan patteribussi maksaa.


    • Anonyymi

      Tuli oma diesel-aika mieleen. Ei ollut kivaa. Aikamoinen yllätys miten huonoksi diesel oli pilattu.

      • Anonyymi

        Diesel on aina ollut työkoneiden kuten traktoreiden moottori. Ja lähipäästöt iso ongelma.


    • Anonyymi

      No, vaikea on pitkän matkan busseja korvata sähköbusseilla, kun niillä pitää joskus kulkea vaikka 700 km tai jopa sitä pidempään. Ja pitkän matkan bussissa tarvitaan minimissään 600 kWh akku ja megawattiluokan sähköbusseille tarkoitettuja pikalatureita, joita ei Suomessa ole. Lisäksi tuollaiset sähköbussit maksavat yli 700 000 euroa kappaleelta.

      Itse asiassa yksikään Suomen bussifirma ei aja kaukoliikennettä sähköbusseilla. Sähköbussit ovat ainakin vielä käyttökelvottomia kaukoliikenteessä.

      Sähköbussit sopivat ainoastaan kaupunkiliikenteeseen.

      • Anonyymi

        Ja jos joku sanoo, että bussikuljettajlla pitää olla lakisäänteinen tauko niin pitkän matkan busseissa usein vaihdetaan kuskia kesken. Eli kuski pitää tauon, mutta bussi jatkaa matkaa lähes tauotta.


      • Anonyymi

        EU-asetus vaatii megawattien tehoisia latauskenttiä 60 kilometrin välein. Kyllä niitä tulee Suomeenkin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18886743/-!-lataustehot-nousevat-suomeen-tulee-35-megawatin-latauskenttia!!!!---!-

        Pikkuteille megawatin latauskenttiä.

        Yhä useampi tilausajoasiakas vaatii 0-päästöistä kalustoa. Tämä on fakta.
        Sitä paitsi yhä useampaan kaupunkiin ei enää saa ajaa dieselillä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      109
      6963
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4461
    3. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      49
      4005
    4. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3548
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      192
      3515
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2989
    8. Nainen vinkkinä sulle!

      Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2714
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      48
      2542
    10. Hei seksikäs

      Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1934
    Aihe