Paavali on erinomainen esimerkki siitä, mitä merkitsee Kristuksen salaisuudesta eläminen. Vaivalloinen ja ylivoimaiseksi osoittautunut lain tie, jolle ihminen luonnostaan pyrkii, vaihtui aivan toiseksi: ”Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.” ( Room. 10:4)
Entinen Kristuksen vihamies ja seurakunnan vainooja arvioi asioita uudelta kannalta: ”Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana että voittaisin omakseni Kristuksen.”
( Fil. 3:7-8)
Paavalille on elämä Kristus. ( Fil. l:21)
Kokonaista 164 kertaa toistuu hänen kirjeissään Kristus-yhteyttä ilmaiseva (kreikankielinen) termi ” einai en Khristuu ”. Paavali on "hulluuteen" saakka yhden asian mies, Kristus-mysteerin valtaama.
Kaikkea hän tarkastelee ja arvioi tästä näkökohdasta käsin. Hän ei halua kerskata muusta kuin Jeesuksen Kristuksen rististä, ( Gal. 6:14)
Vrt. ( 1. Kor. 1:30-31)
Hän asettaa seurakuntalaisilleen tavoitteeksi oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä. ( Ef. 3:18-19)
Kaikessa, mitä hän ajattelee, puhuu ja toimii, on perustavana motiivina pyrkimys toteuttaa Kristuksen tahtoa. Raamattu on mitä rikassisältöisin kirja, jonka ydinsanomaan ja oikeaan ymmärtämiseen päästään käsiksi vain yhdestä lähtökohdasta, josta sitten avautuukin koko Pyhä Kirja.
Solus Christus, yksin Kristus – siinä Raamatun salaisuus, joka on niin yksinkertainen, että moni juuri sen tähden kulkee sen sivu.
Luonnollinen ihminen kaipaa uskon asiassa aina jotakin ihmeellistä ja monivivahteista, ja erityisesti hän odottaa sellaista pelastusjärjestelmää, jossa hänelle itselleen jää ainakin pieni osuus. Siitä syystä häntä ei ollenkaan miellytä se ajatus, että Kristukseen ja hänen työhönsä keskittyy kaikki meidän pelastumisessamme.
Tästäkin syystä on koko kristinuskon historia taistelua pelastustiestä ja Kristuksen ainutlaatuisesta asemasta.
Kristus-salaisuus on niin kätketty, että kokonaiset kirkot ja aikakaudet ovat saattaneet elää niin, että tämä kaiken keskus on ollut syrjäytettynä.
Hengellisesti pimeinäkin aikoina on kuitenkin aina ollut yksilöitä, jotka ovat löytäneet kaiken toisarvoisen keskeltä yksinkertaisen sanoman Kristuksesta.
Heihin nähden pitää paikkansa Jeesuksen sana, jonka mukaan taivaallinen Isä on salannut asiansa viisailta ja ymmärtäväisiltä, mutta ilmoittanut ne lapsenmielisille. ( Matt. 11:25)
Voisimme sanoa lyhyesti Raamatun salaisuuden: meitä ei pelasta kristillisyys, vaan Kristus.
( Olavi Tarvainen:
Salattu Jumala, 1955. S. 65-66.)
s-seutulainen
Meitä ei pelasta kristillisyys vaan Kristus
43
292
Vastaukset
- Anonyymi
Paavalin nostaminen opissa Jeesuksen yläpuolelle on epäjumalan palvelemista.
Paavali oli taitava valheveikko, joka eksytti paljon ihmisiä.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavali repi ja hajotti seurakuntia. Vain osa lähti mukaan Paavalin keksimiin uusiin oppeihin.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]- Anonyymi
Paha henki ei poistunut Paavalista rukouksista huolimatta. Paavali ei mahtanut demonille mitään.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Room. 7:19
Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.
- Anonyymi
Kyllä kelpasi Paavalille lainkohdat, kun oli kyse naisten alistamisesta ja väheksymisestä.
1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin LAKIKIN sanoo.
Paavali toi talibaanien opit seurakuntaan. Burka- ja huntupakko naisille. Muuten Paavali ajeli naiset posliiniksi. Siksi monet miehet nostaa Paavalin paljon Jeesuksen yläpuolelle.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä. - Anonyymi
Ajelin autollisellani tietä pitkin, kun yhtäkkiä kuulin kolahduksellista ääntelyllisyyttä auton alla. Ihmettelijäisesti pysähdyin ja kurkkasin alle, ja siinä se oli – pakoputki roikkumallisesti irtonaisena, kuin syntiöllisesti taakaksi jäänyt vanhallisuus, joka ei enää kannatellisesti kulkemista helpottaisi.
Mietiskelin siinä hetken, että Paavalillinen into Jeesusta kohtaan oli melkein yhtä kova kuin minun huolestuneisuuteni nyt tästä tilanteellisesta, mutta tiesin, että kuten Paavali jatkollisesti kulki eteenpäin evankeliumin voimallisuudessa, niin minäkin voisin mennä ja etsiä ratkaisullista keinoa tähän pakoputkelliseen ongelmallisuuteen.
Koska kaikki asiat lopulta järjestellisesti hoituvat, niin kiitin siinä samalla Jeesusta, että vaikka pakoputki menisi hajalle, Hänen armollisuutensa pysyy ehjänä ja kantollisesti matkallani eteenpäin!Pietromenneapakoputki tuli kielillä veljen kautta Ison Kirjan peruskurssilla keväällä 1997. Nyt tähänkin löytyi selitys ja vastaus. HALLLELUJAA!😇👍
- Anonyymi
Moaukko kirjoitti:
Pietromenneapakoputki tuli kielillä veljen kautta Ison Kirjan peruskurssilla keväällä 1997. Nyt tähänkin löytyi selitys ja vastaus. HALLLELUJAA!😇👍
JOO VITTU OPETUSLAPSET KÄYTTI HEROA JA PUHUIVAT SIANSAKSAA HIRVEESSÄ PÖLLYSSÄ ÖLJYMÄEN PAROONIN,LIEHULETIN KANSSA!!😈👍
- Anonyymi
s-seutulainen, sinöä valehtel3t päin naamaa. Sinut pelasti kirkon pappi valuttamala n vettä kolmne kertaa päähäsi, näin sinä uskot, etkä pysyt koskaan kieltämään kirkkosi, sinun jumalasi, oppia!!!!!
- Anonyymi
Ei minua ole pelastanut yksikään pappi eikä pastori, olipa luterilainen tahi helluntailainen.
Jeesus Kristus on minut pelastanut.
Jumalan suuresta armosta, Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen tähden, uskon kautta häneen, Jeesukseen Kristukseen saan minäkin olla pelastettu.
Kiitos Jumalalle!
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minua ole pelastanut yksikään pappi eikä pastori, olipa luterilainen tahi helluntailainen.
Jumalan suuresta armosta, Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen tähden, uskon kautta häneen, Jeesukseen Kristukseen saan minäkin olla pelastettu.
Kiitos Jumalalle!
s-seutulainenS-seutulainen, kaikki mitä puhut Jeesuksesta, on Jumalan pilkkaa. Sinut pelasti kirkon pappi valuttamalla vettä päähäsi, näin arvostamisi ja korkeasti kunnioittamasi, Jumalan yläpuolelle asettamasi rovastit opettavat, ja näin sinä uskot. Jos et uskoisi kirkkosin oppeihin, niin et postaisi kirkon hevonkukkua palstalle!!!!
VALEHTELET PÄIN SILMIÄ!!!!!!
Olit vastasyntyneennä täynnä syntiä ja kannnot koko maailman syntejä pikkuruisessa ruumissasi, ja pappi pesi kastemaljan vedellä esisiesi ja Aadamin synnit pois, ja pelasti sinun helvetin tulelta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Jumalalle!
s-seutulainenOletko koskaan lukenut: kukaan ei voi palvella kahta herraa, et sinäkään, vaikka niin kuvittelet ja väität, SINÄ PUHUT PALTURIA, s-seutulainen!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Jumalalle!
s-seutulainenSana puhuu sinusta ja sinun kaltaistasi, s-seutulainen;
"He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät"
- Anonyymi
olavi tarvainen sai saman palkan ja samalla tavalla kuin peltolakin, kunniaa ja arvostusta ihmistä, eikö muuta palkaka tulutkaan tarvaiselle, Hän sai sen, mitä hakikin, arvonantoa ja ihmisen hyväksyntää ja kunniaa, lääninrovasti.
- Anonyymi
Olavi Tarvainen kiteyttää hienosti Paavalin inspitoituja käsityksiä Jeesuksesta. Mikä valtava ero onkaan hänen opetuksellaan, verrattuna häntä arvosteleviin rakkikoiriin, tuolla ylempänä. Nämä saatanan käskyläiset vetävät lokaan Jeesusta, joka on vaikuttanut Uuden testamentin sanoman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olavi Tarvainen kiteyttää hienosti Paavalin inspitoituja käsityksiä Jeesuksesta. Mikä valtava ero onkaan hänen opetuksellaan, verrattuna häntä arvosteleviin rakkikoiriin, tuolla ylempänä. Nämä saatanan käskyläiset vetävät lokaan Jeesusta, joka on vaikuttanut Uuden testamentin sanoman.
tarvainen on taatusti johdattanut tuhansia eksyviä ja tietämättömiä helvetin teille. Kirkon pappien tapaan tarvainen on tietoisesti valehdellut kirkon sakramentien antavan uskon ja osan esimmäiseen ylösnousemukseen.
tarvainen on kammotus jJumalan silmissä!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkkaa ei makseta jos "kiteyttää hienosti Paavalin inspitoituja käsityksiä Jeesuksesta", vaan ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
Luterilaisen kirkon papit johdattavat palkkaa ja kunnioitusta ja arvostusta vastaan ihmisiä työkseen helvetin tuleen.
- Anonyymi
Vapahtaja olet
SINÄ. - Anonyymi
Tuntuu oudolta ajatus, että pitää katsoa vain Kristukseen. Miten siihen katsotaan? Sitä kun ei näe. Tai että nojata vain Kristukseen. Taaskin on vaikeaa.
Jeesuksen arvo meille on siinä, että hän lupasi lähettää meille Puolustajan, Pyhän Hengen. Siinä Kristuksen työ tulee täydelliseksi meissä. Se sinetöi ristin, se että meidät on puhdistettu, ei vain puhdistettu, vaan myös otettu taivasten valtakuntaan.
Emme vain hölmönä katso Kristukseen, vaan meidät on otettu osaksi taivaallista perhettä, meillä on sama Henki kuin Kristuksella oli, tunnemme samaa jumaluutta, mitä Jeesus tunsi.
Sitä on Jeesus ja pelastus meille. - Anonyymi
älä ota vastaan mitään epämääräisiä henkijeesuksia, siitä ei hyvää seuraa
- Anonyymi
Oikea Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä lahkolaisten henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista suuruuksista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa.
Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
- Anonyymi
Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.
- Anonyymi
Sanan todistuksen mukaan luterilaiset papit ovat kirottuja: vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
- Anonyymi
Sekö on henkijeesus jos Jeesus lupasi lähettää Pyhän Hengen.
Niinkö Jumalan sanaa mitätöidään?
Mitä järkeä on puhua uskosta mitään jos ei usko Raamatun sanaan?
Eikö olisi parempi olla hiljaa tai puhua mistä muusta tahansa jos ei halua uskoa Raamattua. - Anonyymi
Näin luterilaiset ovat tulleet uskoon ja näin muka Jeesus heidät pelasti ja näin luterilaiset saivat muka pyhän hengen ja muka osan enimmäiseen ylösnousemukseen: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.
Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.
Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.
Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
MUTTA PAAVALI OPETTI:
Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
NÄIN IHMISET TULIVAT PAAVALIN AIKAAN USKOON: että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.
...meidän evankeliumimme tuli teidän tykönne, ei ainoastaan sanana, vaan myös voimana ja Pyhässä Hengessä ja suurella varmuudella-niinkuin tiedätte, millaisia me olimme teidän keskuudessanne, teidän tähtenne-
ja teistä tuli meidän seuraajiamme ja Herran, kun suuressa ahdingossa otitte sanan vastaan ilolla Pyhässä Hengessä,- Anonyymi
Paavalillisesti evankeliumillinen työ oli väsymättömällisesti eteenpäin meneväistä, ja hän levittällisesti kulki kaupungillisista toiseen julistaen Jeesuksen totuuttellisuutta. Hän ei ollut paavillinen, mutta hengellisellisesti johtava, sillä hänen kirjeellisyytensä ovat yhä ohjallisesti uskovaisellisten luettavina.
Paavillisellisesti taas myöhemmällisesti tuli kirkollinen johtajuudellisuus, jossa arvokkaallisesti ohjailtiin uskonnollisuutta, mutta aina ei ehkä ihan Paavalillisen alkuperällisesti pysytty linjallisena. Kuitenkin monellisesti paavillisellisesti vaikutetaan edelleen maailmallisesti hengelliseen suuntautuvaisuuteen.
Putinillisesti taas johdollisesti maallisesti hallitsemuksellisesti ohjaillaan kansallisellisesti, mutta se ei ole hengellisellisesti samaa kuin Paavalillinen julistuksellisuus. Maallisen vallallisuus ja hengellinen totuudellisuus eivät aina kulje samaa polullisuutta, ja siksi täytyy tarkkaavaisellisesti valita, ketä seuraajallisesti haluaa olla. Paavalillisesti vai Putinisellisesti, siinäpä kysymys, johon vain sydämellisellisesti itse kukin voi vastata! - Anonyymi
Helluntailaisten irtohenget eivät ole mitään "jeesuksia". Ne on villitseviä henkiä.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
- Anonyymi
MENE NYT VITTUUN SEN PAAVALIN KANSSA,AINOA PAVEL ASUI METSÄLÄSSÄ ÄITINSÄ METROTYTÖN KANSSA!
- Anonyymi
Se lupaus, jonka voimasta ihminen syntyy Jumalan lapseksi on evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta (Room 1:16-17).
"Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
s-seutulainen- Anonyymi
s-seutulainen, kopioidut Raamatun jakeet eivät ole suun tunnustuksesi, vaan sinun tunnuksesi on se mitä teet, eli tunnustat. Et teoillasi tunnusta sydämen uskolla pelastumista, vaan kaiken aikaa ja kiivailemalla ja väkipakolla tuot esille uskosi perustaa: kirkko ja kirkon sakramentit ja rovastien höpinät! HE VÄITTÄVÄT TUNTEVANSA JUMALAN, MUTTA TEOILLAAN HÄNET KIELTÄVÄT!
- Anonyymi
Ei kuitenkaan mitään henkijeesuksia.
Jos joku tosiaan alkaa puhua henkijeesuksista, niin ymmärtää uskosta yhtä vähän kuin sika ydintekniikasta ja kannattaa pitää silloin päänsä kiiinni.
Ei uskon tarvitse mitään idiotismia kuitenkaan olla. - Anonyymi
Surullista on toteamus, että moni lähtee matkaan Jeesuksen Kristuksen Ristintyön pelastamana, ja ajautuu kristillisyyteen.
Ehkä se enimmäkseen johtuu siitä, että mennään lauman mukana, kuunnellaan mitä enemmistö sanoo ja mitä mieltä enemmistö asioista on, totellaan ja ansioidutaan toisten asettamien sääntöjen mukaan ja sopeudutaan!
Jos joku on jäänyt sääntöjen ulkopuolelle, hänet arvioidaan vähintään kylmällä paikalla olijaksi, tai melkein luopioksi, ja suuri käännytyskampanja hänen takaisin voittamiseksi käynnistyy. Hänet on voitettava meidän porukkaamme, sillä onhan hän menettänyt kristillisyytensä, kun ei pysynyt meidän mukana.
Kukaan ei näytä huomaavan, että han seuraa Jeesusta Kristusta, ei komiteaa, ei eliittiporukkaa, eikä enemmistöä. Näitä hiljaisia on, ja he saavat kärsiä siitä, että ovat hengestä syntyneitä Jumalan lapsia, jonka sopeutuneet sääntöjä täyttävä lauma haluavat muokata mieleisekseen.
Jokainen Jeesukseen Kristukseen uskova on yksilö, ei kopio toisesta tai toisista. Jumala itse kasvattaa häntä Sanansa ja Henkensä kautta, elämään Jeesuksessa Kristuksessa, kuuntelemaan Häntä ja tekemään Hänen tahtonsa.
Kristillinen enemmistö ei sinua pelasta, vain Jeesus Kristus pelastaa.
Uskalla olla Jeesuksen orja, ole Jeesuksen kanssa Ristiin Naulittu.
( Lähde: nm. Hellevi/Vapaasana foorumi Ti Helmi 07, 2023 10:15 am)
s-seutulainen- Anonyymi
s-seutulainen, eikö mitenkään mahdu järkeesi: Kopioimalla höpön höpön ja hevonkukkua, et todista uskostasi mitään, vaan päinvastoin todistat sinulta puutuvan sydämän uskon. Kun ja jos sydämessäsi ei ole uskoa, niin miten puhut uskon sanoja, et mitenkään! Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Olemattomasta sydämen uskosta ei voi puhua!
Pelastuaksesi sinun pitää uskoa Jeesuksen Sanoja: Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. Kaikki kattaa ja kaikkeen sisältyy myös luterilaisen kirkon piispat ja rovastit ja eksytykset ja kristillisetset kasteet, näistä kakista pitää luopua, ymmärrätkö?
Uudessa liitossa astutaan liittoon liiton välimiehen kanssa. Rovastit ja muka Sanan opettajat eivät ole uuden liiton välimiehiä, vaan Jeesus on yksi ja ainut välimies.
Sana kehottaa: menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", Siis pitää jättää vene ja astua laidan yli: Jeesus sanoi: "Tule". Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö.
- Anonyymi
eikä sairaal loinen ekumeenija.Ekumeenija on sellainen, jollainen ei ole terveisä, jolla on jokin älyllinen (Stubbido ) ja tai henkellinen tautillisuus tai sairaallisuus, henkellisesti häiriintynyt, mahjollisesti saastaisen henken riivaamallisoima.
Selef Urge - Anonyymi
valheen henki esiintyy henkijeesuksena ja ihmisen pelastajana, niitä menee hellareiden teltoissa kuin hollituvassa
- Anonyymi
tule henki, tule henki, tule henki....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tule henki, tule henki, tule henki....
Hurmoslahkojen irtohenget eivät ole mitään "jeesuksia", sillä ovat villitseviä, eksyttäväisiä valheen henkiä, niitä ei pidä ottaa vastaan "jesuksena".
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Jeesus ei hiippaile irtohenkenä, missään lahkoteltoissa.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoslahkojen irtohenget eivät ole mitään "jeesuksia", sillä ovat villitseviä, eksyttäväisiä valheen henkiä, niitä ei pidä ottaa vastaan "jesuksena".
Jeesus ei hiippaile irtohenkenä, missään lahkoteltoissa.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.Et ymmärrä mitään vesihokemistasi etkä Pyhästä Hengestä, kunhan latelet lutterin pilaamia fraasiselityksiä.
- Anonyymi
Tämä foorumi kannattaa hylätä aivan omaan arvoonsa. On aivan yhdentekevää mitä helluntailaiset milloinkin uskovat, usko vaihtuu heillä jatkuvasti.
Raamattukin kehottaa puhumaan Jumalan sanaa, varoittamaan pilkkaajia ja harhaopettajia vain kahdesti tai kolmesti, sitten hylkäämään heidät omaan "viisauteensa", taikuuksiinsa, pelkästään kaupallisiin "tempauksiinsa" ja siirtymään sinne, missä puhdas evankeliumin sana vielä kelpaa.
Jeesus: "Älkää heittäkö helmiänne sikojen eteen."- Anonyymi
No miksi et ole jo jättänyt, etkö osaa laskea kolmeen !
- Anonyymi
Riitapukarit alituiset. Toinen korinttolaiskirje 5. luku.
En laittanut rusinoita pullasta. Jakeita.
Vuosikerralla ei niin väliä. En tarkoittanut tällä viiniä.
Jos siellä olisi teille aiheellista sanomaa. Vaikka nyt Paavalin "omakätistä" tekstiä olisikin.
Siitä nyt ei ole varmanakaan kyse.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni oli helluntailaisia. Ei kristittyjä.
- Anonyymi
Jokin kevyt työ päästäisi sinut ulos höpöttämästä älyttömyyksiä foorumilla Aamusta iltaan.
Tietty jos ei ole mitään pätevyyttä mihinkään niin se voi olla este.
Erinomainen aloitus.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477745
- 334293
- 573775
- 503220
- 172916
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons692656- 682550
- 582479
- 402349
- 162306