Oulun joukkoliikenne ja citybussi

Anonyymi-ap

Aivan älytöntä ja väärin että Oulussa lippu bussissa ja citybussissa maksaa samanverran. Citybussi liikkuu Oulun keskustan liepeillä ja bussi kauempanakin jopa kymmenien kilometrien päähän. Ihan hyvä että bussin lippu on matkan pituudesta rippumatta sama. Mutta citybussin lipun hinta pitää olla huomattavasti edullisempi kaupunkialueella. Euroopan kaupungeissa citybussit ovat ilmaisia asukkailleen. Ehkä myös muualla Suomessakin paitsi Oulussa. Kyllä Oulussa tämä on ala-arvoista menoa!Liian kalliiksi tulee kun kauppakaskun ja apteekkilaskun lisäksi tulee Citybussin lipun hinta. Ei ole enää varaa käydä kaupassa eikä apteekissa. Jalkasin en voi lähteä apteekkiin. Olen jo kerran murtanut nilkkani liukkaalla tiellä. Enkä myöskään kauppaostoksia jaksa jalkasin kuljettaa.

4

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen samaa mieltä. Citybussin lipun hinta kaupunkialueella pitää olla huomattavasti edullisempi kuin yleensäkin bussilipun.Rahastuksen makua ja törkeää. Ennen kävin limingantullin marketissa ja apteekissa citybussilla. Samoin moni tuttuni kävi ennen raksilan marketissa citybussilla. Nyt ei ole enää varaa käydä apteekissa eikä kaupassa, kun siihen laskuun lisätään vielä citybussin lipun hinta. Liian kalliiksi tulee. Kaurapuurolinjalla mennään päivästä päivään ja lääkkeet jää ostamatta.

• Anonyymi

Ei voi olla niin että bussilipun hinta 40 km matkalla on sama kuin citybussin lipunhinta 1,5 -2 km matkalla. Sinällänsä hyvä että kauempaakin voi kulkea joukkoliikenteellä sanalla seutulipun hinnalla. Mutta kyllä kaupungissa 2 km matkalla pitää olla hinta paljonkin edullisempi.

• Anonyymi

Samaa mieltä.

• Anonyymi

Hyvä että seutulippu on Oulun alueella saman hintainen. Siis esim. Iihin ja kentokentälle. Mutta citybussin hinta pitäisi olla todellakin paljonkin edullisempi ja näin palvella lähellä kaupunkia asuvia. Kyllä tämä voitaisiin järjestää jos tahtoa riittääisi ja ajateltaisiin asukkaiden hyvinvointia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7382
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2324
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37