Jeesus valtuutti omat apostolinsa kastamaan kaikki kansat eli kaikkki ihmiset
ja sitten opettamaan heille käskyt.
Mutta ei valtuuttanut opettamaan mitä tahansa apostolin omia oppeja.
Opetus pitää olla yhtäpitävää sen kanssa, mitä Jeesus itse opetti.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesus käski ja valtuutti kastamaan ja opettamaan
39
271
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä Jeesuksen opetuksiin lisätään, on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi
Opettiko se kärjellä kastamista?
- Anonyymi
Jeesuksen seurassa kulkeneita oikeita apostoleita kutsutaan Karitsan apostoleiksi.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
Juudas luopui ja petti Jeesuksen.
(Apt.1.)
21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme."
Juudaksen tilalle valittiin Mattias-niminen mies, uudeksi 12. apostoliksi. - Anonyymi
Itse itsensä apostoleiksi, profeetoiksi, pastoreiksi, evankelistoiksi, kaatajiksi, ihmeparantajaksi, jalanvenyttäjiksi, sielunhoitajaksi julistaneita kannattaa varoa.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi
Jeesus ei käskenyt käännyttämään ihmisiä, kuten yleensä tehdään uskonlahkoissa.
Matt. 23:15
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Jeesuksen järjestys: ensi kaste kristityksi syntien anteeksisaamiseksi ja vasta sitten käskyjen opetus ja kehotus niiden mukaan elämiseen.- Anonyymi
Ensin syntien pois peseminen kasteessa, mukaanlukien perisynti, se tapahtuu kasteessa ja vasta sitten sydämeen voidaan antaa Pyhä Henki, jonka yksi pysyvä ominaisuus on uskominen Hengen tasolla, jopa ihmisen nukkuessa.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensin syntien pois peseminen kasteessa, mukaanlukien perisynti, se tapahtuu kasteessa ja vasta sitten sydämeen voidaan antaa Pyhä Henki, jonka yksi pysyvä ominaisuus on uskominen Hengen tasolla, jopa ihmisen nukkuessa.
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.Käännyttämällä kuulosta ja muiden aistien kautta saadaan aikaiseksi päänsusko, mikä psykologinen uskontila.
Oikea Hengen tason usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käännyttämällä kuulosta ja muiden aistien kautta saadaan aikaiseksi päänsusko, mikä psykologinen uskontila.
Oikea Hengen tason usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.Oikea lahjausko onkin Hengen yhteys ihmisen ja Jumalan välillä.
Ei pelkkä mielentila tai vakaumus, tai pelkkä totena pitäminen, kreikaksi "metanoia" -uskominen.
2. Kor. 4:13
Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme."
- Anonyymi
Pirullinen nykyajan harhaoppi on hokeaa "yksin uskosta" -mantraa ja tehdä uskosta kaikesta muusta totuudesta erillinen ja irrallinen autuaaksi tekevä asia.
Ihminen kun saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
Jeesuksen veli Jaakob, joka oli Jerusalemin seurakunnan johtaja varoittaa
"yksin uskosta" -hokemasta. Siksi koko Jaakobin kirja on haluttu poistaa koko Raamatusta.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon. - Anonyymi
Kastamisen vallan lisäksi Jeesus antoi rajoitun opettamisen vallan. Ei mitä tahansa saa opettaa.
Vain sitä samaa saa opettaa, mitä Jeesus opetti omille oikeille apostoleilleen.
Matt.28
20 JA OPETTAMALLA HEITÄ PITÄMÄÄN KAIKKI, MITÄ MINÄ OLEN KÄSKENYT TEIDÄN PITÄÄ.
Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."- Anonyymi
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille KAIKKI, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille KAIKKI, mitä minä olen kuullut Isältäni.Ilm.22
17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
- Anonyymi
Jumalan kymmenen käskyn noudattaminen on terveen uskon perusta.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. - Anonyymi
Unohdetaan helposti tuo Jeesuksen sana, että olen teidän kansanne joka ikinen päivä.
Se tärkeämpi asia kuin kaste.
Ja jos on Jeesuksen seurassa, ei kenenkään tahvon tarvitse tulla neuvomaan miten tulee olla.- Anonyymi
Jeesuksen lupaus kanssaolo liittyi Karitsan apostoihin, joille se sanottiin.
Heille Jeesus antoi erityisiä valtuuksia ja sitten puhalsi heille omaa Pyhää Henkeä sen tekemiseksi.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."
Asioita ei saa irrottaa niiden oikeasta kontekstista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen lupaus kanssaolo liittyi Karitsan apostoihin, joille se sanottiin.
Heille Jeesus antoi erityisiä valtuuksia ja sitten puhalsi heille omaa Pyhää Henkeä sen tekemiseksi.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."
Asioita ei saa irrottaa niiden oikeasta kontekstista.Paavali ei kuulu tähän joukkoon.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Aika outoa on sekin, että Jeesus ei eläissään puhu mitään oikeille hänen kanssaan eläneille apostoleilleen, että heidän joukkoon tulee uusi suuruus, Saulus Tarsolainen.
Herra kun ei tee mitään ilmoittamatta siitä etukäteen omille apostoleilleen ja ystävilleen.
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi
Kaste on kaikista tärkein sakramentti ja sitten ehtoollinen.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste on kaikista tärkein sakramentti ja sitten ehtoollinen.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Tärkeä muistaa, että pelastus liittyy kasteeseen. Jumalan armotekoon syntiselle ihmiselle.
- Anonyymi
Jeesus ei erotellut apostoleita, vaan käski kastaa opetuslapsiksi. Nimenomaan opetuslapksiksi ja silloin tietenkin kaikki lupaukset koski sellaisia, jotka oli kastettu Jeesuksen opetuslapsiksi.
Jos Jeesuksen lupaukset ja sano oli vain apotoleille, ei kukaan muu saisi siten myöskään kastaa ja kaste olisi loppunut apostoleihin.
Mutta tietenkin sanaa vääristellään kun ei haluta tulla Jeesuksen opetuslapsiksi eikä ottaa Jeesusta olemaan joka päivä kanssaan, vaan halutaan itse keksiä mitä juttuja tahansa ja käyttää päivät uskonnolliseen tahvoiluun. - Anonyymi
Tietenkin jos Jeesuksen sanat olivat tarkoitettu vain apostoleille, niin vain he olisivat saneet kastaa ja viedä sanaa eteenpäin.
Kun tekee omia tulkintoja pitää ajatella myös niiden seurauksia. - Anonyymi
Jos Jeesus tosiaan puhui vain niille 12 apostoleille, jos vain heille antoi sen käskyn ja lupauksen, niin teemme mitä suurimman virheen kun menemme kastamaan ihmisiä tai yleensä selittämään heille mitään Jeesuksesta kun meidän nimiä ei ole niiden 12 joukossa joille Jeesus puhui ja joille antoi tuon ohjeen mitä pitää tehdä sekä miten Hän tulisi olemaan heidän seurassaan jatkuvasti.
Silloin olemme hairahtaneet niin pahasti kuin mitä ikinä voi. - Anonyymi
Asioiden kontekstia ei pidä murtaa ja yleistää, vaan konteksti tulee säilyttää, keitä asia koski, asia- ja tilanneyhtys eli konteksti tulee säilyttä.
Raamattu ei ole mikään loitsukirja, josta vaan napsitaan jakeita.
Myös Jeesuksen sanonta tulla mukaan, kun kaksi tai kolme hänen seurassaan elänyttä apostolia kutsui häntä mukaan, niin Jeesus tulee mukaan ja lupasi olla heidän keskellään.
Ei se pelkkä Jeesus-nimen hokeminen sitä tarkoita, että hän olisi mukana vaikka sata ihmistä Jeesusta paikalle pyytäisi.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: MINÄ EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT, menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Ja millähän valtuuksilla se hippi ketään käski!
Jengirikollisen muinaisilla teoilla ei pitäisi olla vaikutusta viimeiseen pariin vuosituhanteen. - Anonyymi
Joh. 10:12
Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman.- Anonyymi
2.Kor.11
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2.Kor.11
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.Kristuksen apostoleita oli vain 12 kappaletta.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
- Anonyymi
Paavali lipsautti, että hänellä ei ole Jeesuksen valtuutusta kastaa ketään, ainoastan julistaa evankeliumia.
1. Kor. 1:17
Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuulut Jeesuksen opetuksia eikä käskyjä. Oli täysin pihalla, mitä Jeesus oli opettanut oikeille Karitsan apostoleille.
Kyllä Jeesus valtuutti oikeat Karitsan apostolit ensin kastamaan ja sitten opettamaan kastetuille käskyt.
Alkuperäinen kastekäsky. Ensin kaste syntien pois pesemiseksi ja vasta sitten opetus käskyjen pitämiseksi.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, MINÄ OLEN TEIDÄN KANSSANNE joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesus ei käskenyt ensin käännyttämään ihmistä, vaan ensin kaste syntien pois pesemiseksi ja vasta sitten käskyjen opetus.- Anonyymi
Pietari oli oikea apostoli.
Ensin kaste syntien anteeksisaamiseksi, jotta voidaan antaa Pyhä Henki puhtaaseen ja tyhjään sydämeen, vasta sitten ihminen ymmärtää opetuksen oikein.
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne.
King James
38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost.
39 For the promise is unto you, and to your children.
- Anonyymi
Paavali oli pihalla monessa asiassa, koska ei kuullut Jeesuksen opetuksia.
Korintossa hän teki ns. sijaiskasteita täysin ulkopuolisille ihmisille aikaisemmin kuolleitten ihmisten puolesta, jota he heräisivät kuolleista.
Mormonit otti tuon väärän kasteopin omakseen.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan? - Anonyymi
Kastekäsky oli siis vain apostoleille.
Muita se ei koskenut eikä muiden pidä kastaa eikä opettaa.- Anonyymi
Se oli piskuinen lauma, 12 miestä, joille Jeesus uskoi Jumalan valtakunnan avaimet.
Vain Jeesuksen valtuuttamilla 12 oikealla Karitsan apostolilla oli Jeesuksen antama valtuutus kastaa ja opettaa eli tehdä uusia opetuslapsia ja/tai apostoleita.
Heille 12:lle Jeesus delegoi omaa valtaansa tehdä opetuslapsia ja/tai apostoleita.
Karitsan Apostoleita oli vain ne 12 Jeesuksen mukana kulkeneet. Heillä oli erityisasema ja Jeesuksen antama valta esim. parantaa sairaita.
Vain Jeesuksen oikeiden 12 apostolien kastamille hän antoi kasteessa oman Totuuden Hengen lahjan. Totuuden Henki on Jeesuksen oma Henki.
Henkiä on paljon muitakin kuin tuo Jeesuksen oma Totuuden Henki, mikä on vain harvoilla ja valituilla.
Lahkolaisilla oleva villitsevä hurmoshenki, mikä ei ole oikea Totuuden Henki. Lahkolaiset tekevät lisää lahkolaisia.
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Luopumus tapahtui jo alkuseurakunnan aikana.
1. Tim.4 " Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja."
Johannes paljasti, että alkuseurakunta oli joutunut antikristuksien valtaan ja sen loppu oli lähellä. Mikä tapahtuikin noin 70 jKr.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
- Anonyymi
Ei Aramealainen kulkuri voi käskeä muita kuin aasiaan.
- Anonyymi
Jeesus on samalla ihminen ja Jumalan Poika.
Kastekäskyssä Jeesus delegoi apostoleilleen omaa valtaansa.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."
- Anonyymi
12 Karitsan apostolia, joille Jeesus sanoi näin:
Luuk. 12:32
Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.
Matt. 16:19
"Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
Lahkolaiset kaappaavat mielellään tuon vallan itselleen.- Anonyymi
Miika 3:5
Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: "Rauha!", kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa.
Sen päämiehet jakavat oikeutta lahjuksia vastaan, sen papit opettavat maksusta, ja sen profeetat ennustelevat rahasta. Mutta Herraan he turvautuvat, sanoen: "Eikö Herra ole meidän keskellämme?
Ei tule meille onnettomuutta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miika 3:5
Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: "Rauha!", kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa.
Sen päämiehet jakavat oikeutta lahjuksia vastaan, sen papit opettavat maksusta, ja sen profeetat ennustelevat rahasta. Mutta Herraan he turvautuvat, sanoen: "Eikö Herra ole meidän keskellämme?
Ei tule meille onnettomuutta."Lestadiolaiset esiinty ainoina taivaan avainten haltijoina. Juoppo mies Lapissa perusti sen lahkon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lestadiolaiset esiinty ainoina taivaan avainten haltijoina. Juoppo mies Lapissa perusti sen lahkon.
Naiset ja nuoret tytötkin pakotetaan pitämään huivia päässä.
- Anonyymi
Lahkot yrittää anastaa sen Jeesuksen vallan käyttämällä Jeesuksen nimeä hyväkseen, koska jo pelkkään Jeesus-nimeen liittyy erilaisia voimia.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Noidat , velhot ja aivopesijät, kaatajat ja jalanvenyttäjät käyttää Jeesus nimeä, koska se on hyvin voimakas ja suggestiivinen käskysana.
Ap. t. 19:13
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"- Anonyymi
Lahkolainen tulee hymyillen sinua kohti ja sanoo sinulle: Rakas ystävä, tunnetko Jeesuksen, oletko uskossa? Lähde meidän mukaan niin tutkikaan sitä Raamattua yhdessä.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224764- 203865
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082514- 272271
- 342084
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391979- 371908
- 151778
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191527- 121441