Jos ei työkkäei soita kantaa soittaa sinne koska

Anonyymi-ap

Muutoin voit menettää sen ainoan rahan jitamsaat leipäjonon ruuan lisäsi

Sossutäti

19

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä on työkkäei?
      Mitä tarkoittaa "kantaa soittaa"?
      Mikä on jitamsaat?

• Anonyymi

olen te virkaailija en osa kirjottaa loisin toisten rahoilla jo 14 vuotta

• Anonyymi

Ei kannata. He ovat sanoneet, että ilmoittavaa, kun asiaa. Työnhakua ei tietenkään voi lopettaa.

• Anonyymi

Työttömän ei pidfä mennä tekenään työkkärin täfeille kuuluvaa palkallista työtä omatoimisesti ilman palkkaa!

Se on heidän velvollisuus palkkansa eteen hoitaa tällaiset yhteydenotot! Ei sitä voi ulkoistaa työttömälle itselleen!

• Anonyymi

pommireppu vaan selkään ja menoksi

• Anonyymi

Yrittihän ne aikoinaa pakkohaun tullessa voimaan sisällyttää hakijoiden seurannan yrityksille ja yrittäjille, niin että yrittäjät ilmoittaisivat työkkärin sivustolle viikoittain hakeneiden henkilöiden nimet ja henkilötunnukset.

Eli työkkärin tätien palkallista työtä yritettiin ulkoistaa ilmaiseksi yritysten tehtäväksi. Aivan kuin yrittäjillä olisi aikaa vahtia hakijoiden määrää ja raportoida yksittäisiä ihmisiä satamäärin muun työn ohessa!

Tätien helppoa ja kevyttä istumatyötä yritettiin ulkoistaa maksutta muille ja keventää heidän työtä entisestäänkin. Palkan tietysti pysyessä samana.

• Anonyymi

Minulta vaadittiin kerran uuden virkailijan toimesta kopiota työhakemuksistani joita olin pakkohaun aikana laittanut.

En sitten lähettänyt koska sääntöjen vuoksi ei ole pakko, mutta kyllä ne yrittivät monesti taivutella tapaamisen aikana että laittaisin kopiot heille heti kun olen hakenut jotakin paikkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulta vaadittiin kerran uuden virkailijan toimesta kopiota työhakemuksistani joita olin pakkohaun aikana laittanut.

En sitten lähettänyt koska sääntöjen vuoksi ei ole pakko, mutta kyllä ne yrittivät monesti taivutella tapaamisen aikana että laittaisin kopiot heille heti kun olen hakenut jotakin paikkaa.

Yrittivät varmaankin selvittää soittamalla työpaikalle heti seuraavana päivänä että onko oikeasti hakenut paikkaa.

Sillä eihän firmoissa kukaan enää kuukauden päästä muista kuka on hakenut tai ei. Etenkin jos haet heti alkukuukaudesta pakkohaussa määritetyn määrän työpaikkoja ja illmoitat ne työkkärin sivuilla vasta loppukuusta, ei enää monessa firmasta löydy mitään todistetta hakemuksestasi ja kukaan ei enää muista tapausta jos olet soittanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yrittivät varmaankin selvittää soittamalla työpaikalle heti seuraavana päivänä että onko oikeasti hakenut paikkaa.

Sillä eihän firmoissa kukaan enää kuukauden päästä muista kuka on hakenut tai ei. Etenkin jos haet heti alkukuukaudesta pakkohaussa määritetyn määrän työpaikkoja ja illmoitat ne työkkärin sivuilla vasta loppukuusta, ei enää monessa firmasta löydy mitään todistetta hakemuksestasi ja kukaan ei enää muista tapausta jos olet soittanut.

Tekevät kuulemma pistokokeita soittamalla ja sähköpostilla yrityksiin ajoittain.

Läheskään kaikki yritykset ja yrittäjät eivät vastaa tosin heille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekevät kuulemma pistokokeita soittamalla ja sähköpostilla yrityksiin ajoittain.

Läheskään kaikki yritykset ja yrittäjät eivät vastaa tosin heille.

Saavatpahan vain työkkärin virkaintoiset tädit paskaa naamalleen kun yrityksissä ärsyynnytään jatkuvasta soittelusta ja siitä että he eivät muista ja pidä kirjaa kuka on hakenut ja milloinka! Lopulta yrityksissä suututaan asiaan niin perusteellisesti että alkavat boikotoimaan kaikkea työkkärin toimintaa ja työnvälitystä.!

• Anonyymi

Minulle on tullut tuollainen puhelu työpaikalleni jossa haluttiin kysellä olisiko meillä tallessa tietoja viimeisen kuukauden aikana yrityksestänne työtä hakeneista henkilöistä.

Sanoin vain että en itse hoida näitä asioita, mutta voin kysyä johtajalta.

Vastaus oli että yrityksen virallinen politiikka on että he ei anna yksityisyyden suojan vuoksi ulkopuolisille ihmisten henkilötietoja ja aikoja jolloinka he ovat olleet yritykseen yhteydessä.

Se puhelu loppui siihen ja toiste eivät ole soitelleet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle on tullut tuollainen puhelu työpaikalleni jossa haluttiin kysellä olisiko meillä tallessa tietoja viimeisen kuukauden aikana yrityksestänne työtä hakeneista henkilöistä.

Sanoin vain että en itse hoida näitä asioita, mutta voin kysyä johtajalta.

Vastaus oli että yrityksen virallinen politiikka on että he ei anna yksityisyyden suojan vuoksi ulkopuolisille ihmisten henkilötietoja ja aikoja jolloinka he ovat olleet yritykseen yhteydessä.

Se puhelu loppui siihen ja toiste eivät ole soitelleet.

Ei toisten ihmisten tietojen antaminen eteenpäin ole edes laillista. Siitä joutuu luovuttaja oikeudelliseen vastuuseen. Hakemukset ovat henkilökohtaisia ja sisältävät arkoja henkilötietoja joita ei voi satunnaisille soittelijoille luovuttaa. Henkilötunnuksen päätyminen vääriin käsiin voi aikeuttaa identiteettivarkauden.

• Anonyymi

Ei ole totta! Hyvä tuo tieto.

• Anonyymi

Jaa no mulle ei ole kohta soitettu 7kk vaikka 3kk taitaa olla raja koska yhteyttä pitäisi ottaa. Olen kyllä itse huolta pitänyt, että olen hakenut tietyn verran työpaikkoja per tarkastelujakso ja lukuisia työvoimakoulutuksia ja rekrykoulutuksia mutta ei mihinkään pääse. Jokaiseen ollut hakijoita yli 150kpl. Tämä maa tulee olemaan täysin kusessa tulevaisuudessa ja toivottavasti ei edes auta näiden jatkuvasti maahan tuotavien ulkomaalaisten määrä joille työt kyllä annetaan ihan vain sitä varten, että eivät olisi täällä makoilemassa. Suomalainen työtön siinä vain kärsii ja kyllä itse mieluummin olisin töissä ja antaisin näiden ulkomaalaisten vaikka sitten makailla sen minkä itse nyt työttömänä. Yhteen ainoaan 2 viikon koulutukseen tutustumiseen pääsin 7kk sitten ja meinasi silmät tipahtaa päästä kun näin kuinka paljon ammattikouluissa on nykyään ulkomaalaisia. Siis jos joku ei tuota sanoa väestönvaihdoksi niin mikä sitten on väestönvaihtoa? Taitaa vain tavan tallaajien selkien takana isot herrat ovat päättäneet tuoda afrikasta ym. köyhistä maista ihmiset eurooppaan.

• Anonyymi

Minkä ikäinen olet? Meikä yli 6-kymppinen ja ei ole soitettu sitten lokakuun, vaikka lupasivat soittaa helmikuussa. Luulen syyksi sen, että nuoremmat (joilla on edes hiukan paremmat mahikset työllistyä ja kunta välttäisi sakkomaksun nuoremman työllistyessä) olisivat etusijalla meihin vanhoihin verrattuna.

• Anonyymi

Työttämäksi pitää ehdottomasti ilmottautua viimeistään ensimmäisenä työttömyyspäivänä.

Työkkäriä ei ole enää, joten sinne on paha soitella. En edes tiedä miksi sitä tahoa kutsutaan nykyään, kun odottelen vieläkin ensimmäistä yhteyttä sitten lokakuun kun työkkäri viimeisen kerran oli yhteydessä.

Et menetä tukia sen takia ettei sinulle soiteta suunnitelman uusimisesta. Itse asiassa olet vain pisteessä ettei sinun tarvitse edes hakea niitä pakollisia töitä ja olet silti aktiivisena listoilla.

Luonnollisesti suosittelen kuitenkin hakemaan niitä töitä vaikka ei olisi pakko. Ei näillä tukirahoilla herroiksi elele kuten palkalla.

• Anonyymi

Omalla kohdalla vaihtunut välillä henkilö, aina ei edes tietoa kenelle soittaa. Suunnitelman uusimisesta voi mennä ylikin se 3kkta, mutt olen toteuttanut aiemmat suunnitelmat sovitusti, joten ei pitäis tulla ongelmia sen suhteen. Uudet muutokset mitä on tulossa hirvittää jo etukäteen. Sairaslomalla ja kuntoutustuellakin olen ollut välillä ja nytkin sairaslomalla, josta pistänyt tiedon työkkäriin. Ei tietoa pystynkö enää oikeasti mihinkään töihin, toipuminen leikkauksesta on ollut hidasta, periaatteessa olen osatyökyvyttömäksi todettu, eri asia sitten miten se työkkärissä käsitellään. Työttömiä kyllä kuritetaan nykyhallituksen toimesta liikaa, ajetaan huonompiosaiset ihmiset liian tiukoille, ei työttömät ole omaa syytään työttömiksi joutuneet, työnsaanti on nykyään kiven alla, johonkin kesätyöpaikkaankin ollut 4000 hakijaa, ainoastaan muutamia otettu töihin.

• Anonyymi

Työpaikkoja on erittäin vähän haettavaksi ja kun on kuudenkympin kieppeillä niin voi jo sanoa että on mahdotonta työllistyä.

Kyllä meidät vanhat parrat pitkäaikaistyöttömät pitää päästää jo eläkkeelle.

• Anonyymi

Ikärasismi rehottaa yrityksissä, ei ne ensimmäisenä ole ottamassa yli 50v. töihin, ainoastaan johonkin johtotehtävään voi joku päästä yli 50v. ja sekin on monesti suhteilla pedattu paikka. Eihän nuoretkaan tahdo päästä töihin vaikka kuinka yrittävät, Suomessa nuorten pitkäaikaistyöttömyys onkin nousussa. Hallituksen aikomat kiristykset työttömiä kohtaan ei kyllä työllistä ketään, tarkoitus on vaan leikata työttömiltä päivärahaa pois ja toimeentulotukikin on myös monelta otettu pois, kun ei ole pystynyt täyttämään vaadittuja ehtoja työnhaun suhteen ja lisää on tarkoitus huonontaa työttömien tuen saantia. Orpo puhunut, ett muka heikompiosaisista pidetään huolta, ei kyllä siltä vaikuta nuo toimet mitä hallitus on tehnyt ja tekemässä työttömille, ehkä Orpo tarkoittikin, ett varakkaat on niitä, joista pidetään nykyhallituksen toimesta huolta ettei vaan niiltä leikata, kyllä köyhemmiltä joutaa ottaa, ne on roskasakkia Orpon silmissä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7135
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3988
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3448
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2988
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2167
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      44
      2133
    Aihe