Minulta aina katoaa jotain pientä kun ole pois kotoa,
joukunen aika sitten kun tein oikein nätit töppöset ja aattelin antaa ne lahjaksi se katosi kota eikä löydy mistää,
nyt katosi kaula koru, olin pannu se näkösämmälle kuin tavallisesti sitä ei löydy nyt mistään,
siihen aikaan kun töppöset katosi katosi valkonen villapaita, mutta kun kirjoittelin tänne palstalle asiasta niin kuinkas ollakaa se oli muutaman päivän päästä tuotu takasi suurinpiirtein samaan paikkaan kin se oli aikasemminen ollukki ei aivan just samaan paikkaan mutta melkein,
kelle tämmösistä pikku jutuista voisi ilmoittaa
ja mitä pitäis tehdä jotenki tuntu turvattomalta,
kun joku voi hiipopailla kotona silläaikaa kun itse on asioilla tai matkoilla,
ihmetyttää kuinka kukaan kehtaa mennä toisen asuntoon silloin kun asukas on poiss paikalta ,
kertokaa mielipiteitä
ja ehdotuksia mitä pitäisi tehdä turvallisuuden shteen .
Käykö varkaita pois ollessanne kotoa ?
187
1119
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi en säilytä kotona mitään oikeesti arvokasta,
mutta harmittaa tommonen katoaminen silti,
jotenki inhottava tunne tulee tommosesta pienistäki asioista,
ennen muinoin soumi oli rehellinen maa
mitää ei kadonnu vaikka ovella oli pelkkä luuta merkkinä ettei asuaks ole nyt kotona,
enne kunnioitettiin toisten koteja aivan eritavoin kuin nykyisin,
onko noi varkaat ulkolaisia vai omia suomen mustalisia,
ei uskoi omia kansalaisi siis suomalaisia tuommoseksi käytökseltään,
tympii tommonenki vanhsten kiusaamine, mistä suomeen on muodostunu kiusaamis kulttuuri, seki ihmetyttää,
ihan operättömyyksiä kirjoitellaan jopa feispuukkiin, , eikö niitä yhtää hävetä.- Anonyymi
Paha saa aina jossai vaiheessa palkkansa!gubbe pitää palauttaa kotimaahansa! Tehdään kansalaisaloite tuosta,joko kotimaa tai vankila!
- Anonyymi
Aiis mustalaisia ja ulkomaalaisia olet epäilemässä. Siinähän jo paljastit mikä olet
- Anonyymi
jos ne on pieniä mustia miehiä tai mustapartasia miehiä jotka luikkii kotiin varkaisiin kun kukaan ei huomaa ne on hyvin taitavia niissä asioissa,
eteläeuroopassa ne on todella taitavia, siinä hommassa,
toinen häiritsee uhria toisella öuolen vie huomion muualla ja toinen sillä aikaa kopeloi taskut erittäin taitavasti ja huomaamatta,
HUH on koettu ulkomaanreissuilla tuoki asia aivan kauheen inhottavia osaavat olla, siellä pitää olla todella valpas ja huomata huijaus yritys heti,
ei suomalaiset osaa olla semmosia, - Anonyymi
Ulos lähtiessä ovi aina turvalukkoon.
- Anonyymi
jooo mutta kun seki on päällä
siitä huolimatta joku käy onko avimet sittenki joutuneen väärän henkilön käsiin,
joku kerra sanoi jossain tv :ssä että yleisavimet on helppo varastaa,
pitääkö paikkansa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siitä huolimatta joku käy onko avimet sittenki joutuneen väärän henkilön käsiin,
pitääkö paikkansa,Pidä avaimet ketjussa aina mukanasi.
Hanki turvaranneke.
Ota koira. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pitääkö paikkansa,Siis joku sanoi TV ohjelmassa avaimista , niin otit tarinan itsellesi nii; että nyt sitten sinunkin asunnossasi käydään ja jopa tuodaan takaisinkin . Sinun tavarasi ovat kotona
Kunhan etsit niin löydöt. Ei kenelläkään ole aihetta muka kiusata. Ainut mikä ainua kiusaa on sairautesi . Ja jos jatkat luulotteluja niin voi olla ettei tarvitse edes kauaa asua siinä asunnossa mistä varastellaan niin kovasti ja jopa tuodaan vielä takaisinkin. Tavaroita , kummallinen varas ,ajattele järjellä asiaaa miten epälooginen sinun juttusi on . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pitääkö paikkansa,Muisti sulla vain pettää, ei muuta. Turvalukon avaimet sinulla on tietenkin tallessa kotona eikö niin.
- Anonyymi
Jospa vaihtaa lukot ja pitää avaimet vain itsellään hyvin tarkasi olisko siitä apua turvallisuuteen lisäämiseen ?
- Anonyymi
Eihän vaan ole alkavaa dementiaa. On niin tuttua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan varas nyt kätntöppösiö hakemassa, yritä katsella ympärillesi . Minulta katoilee yhtämittaa tavaroita . Esim pölyimurin suuråtin, tai rannekellekello jne ailloin tiedön että olen ihan itse epähuomiossa sen laittanut jonnekkin. Usein tekee automaattisesti asioita ilman että ajattelee sen kummemminä ennole niin pihalla että voisin kuvitella että joku murtautuu asuntooni ainoastaan hakemaan pölyimurin suuttimeen, ajattelen aina että nyt se vanhuus sitten on alkanut vauhdilla . Villapaitasi on ilmeisesti ollut kotona koko ajan kuka edes kuvittelee että joku käy muka hakemassa jonkun villapaidan. Varkaat nyt ottavat varistaessaan ihan toisia tavaroita , samoin kun se korun, olet ihan itse sen laittanut jonnekkin kun olet tehnyt jotain muuta asiaa missä ajatuksesi ovat olleet siinä asiassa mitä olit tekemässä .
Joten moni ihminen saa vanhetessaan ihan tälläisiä asioita, yksi tuttavani sanoi että hän on oppinut keinon millä muistaa sanoo aina ääneen itselleen että koru on nyt laatikossa , tai kirjoittaa vihkoon Päivämäärän ja kertoo itselleen ”:tänään muutin sormukset eri paikkaan”:
Ja lisää , piirongin alimmaiseen laatikkoon .siis ei muuttele tavaroita muihin piakkoihin.
Muisti sairaudet alkavat ikävä kyllä tälläisillä tapauksilla , mutta kun rauhoittaa itsensä niin silloin löytyy ne tavaratkin, ja ajattelee ettei kukaan ole kiinnostunut sinun töppösistäsi mitenkään, siis miksi olisi ,eikä koruista liioin. Joten yritä ymmärtää että varkaat ei sellaisia asioita mitenkään havittele . Ja se että hetimollaan syyttämässä jotain varkaudesta on todella muistisairaudesta johtuvaa, normaalisti sitä jokainen ajattelee että mihin minä nyt sen tavaran taas olen onnistunut laittamaan .
Yksikin nainen syytti naapuriaan siitä että olisi varastanut hänen tiskirättinsä,, jamluoasi tehdä poliisille ilmoituksen , siis kuka haluaa jonkun vanhuksen tiskirättiä joka haisee kaiken lisäksi pahalta .oli laittanut rätin vaan toiseen paikkaan, siis looginen ajatus on oltava mukana ja kysyy itseltään miksi . Ja niitä yleisavaimia ei voi kopioida mitenkään kukaan muu kun se jolla siitä on vastuu . Joten etsi niitä tavaroitasi ihan vaan omasta kodistasi , sellaisia ei varkaat edes halua itselleen . - Anonyymi
Vaarasi ovat kuviteltuja.
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä minäkin, eli hakeudu terveyskeskuksen kautta muistitesteihin.... tuollainen tilanne on rasittavaa jo henkisesti, kun ehkä luulee näin tapahtuvan ja todellisuudessa ei tapahdu yhtään mitään.... terveisin mieheni omaishoitaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan varas nyt kätntöppösiö hakemassa, yritä katsella ympärillesi . Minulta katoilee yhtämittaa tavaroita . Esim pölyimurin suuråtin, tai rannekellekello jne ailloin tiedön että olen ihan itse epähuomiossa sen laittanut jonnekkin. Usein tekee automaattisesti asioita ilman että ajattelee sen kummemminä ennole niin pihalla että voisin kuvitella että joku murtautuu asuntooni ainoastaan hakemaan pölyimurin suuttimeen, ajattelen aina että nyt se vanhuus sitten on alkanut vauhdilla . Villapaitasi on ilmeisesti ollut kotona koko ajan kuka edes kuvittelee että joku käy muka hakemassa jonkun villapaidan. Varkaat nyt ottavat varistaessaan ihan toisia tavaroita , samoin kun se korun, olet ihan itse sen laittanut jonnekkin kun olet tehnyt jotain muuta asiaa missä ajatuksesi ovat olleet siinä asiassa mitä olit tekemässä .
Joten moni ihminen saa vanhetessaan ihan tälläisiä asioita, yksi tuttavani sanoi että hän on oppinut keinon millä muistaa sanoo aina ääneen itselleen että koru on nyt laatikossa , tai kirjoittaa vihkoon Päivämäärän ja kertoo itselleen ”:tänään muutin sormukset eri paikkaan”:
Ja lisää , piirongin alimmaiseen laatikkoon .siis ei muuttele tavaroita muihin piakkoihin.
Muisti sairaudet alkavat ikävä kyllä tälläisillä tapauksilla , mutta kun rauhoittaa itsensä niin silloin löytyy ne tavaratkin, ja ajattelee ettei kukaan ole kiinnostunut sinun töppösistäsi mitenkään, siis miksi olisi ,eikä koruista liioin. Joten yritä ymmärtää että varkaat ei sellaisia asioita mitenkään havittele . Ja se että hetimollaan syyttämässä jotain varkaudesta on todella muistisairaudesta johtuvaa, normaalisti sitä jokainen ajattelee että mihin minä nyt sen tavaran taas olen onnistunut laittamaan .
Yksikin nainen syytti naapuriaan siitä että olisi varastanut hänen tiskirättinsä,, jamluoasi tehdä poliisille ilmoituksen , siis kuka haluaa jonkun vanhuksen tiskirättiä joka haisee kaiken lisäksi pahalta .oli laittanut rätin vaan toiseen paikkaan, siis looginen ajatus on oltava mukana ja kysyy itseltään miksi . Ja niitä yleisavaimia ei voi kopioida mitenkään kukaan muu kun se jolla siitä on vastuu . Joten etsi niitä tavaroitasi ihan vaan omasta kodistasi , sellaisia ei varkaat edes halua itselleen .Ei aina ole dementiasta kyse,vaan varkaita kulkee! Joku voi päästää ne sisälle,siis sen varkaan,eikä juuri mitään ole tuonut takaisin!Kyl tää gubbersson tiedetään!pysy pois toisten tonteilta!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dementia selvästi!silloin kun naapurit alkaa varastelee tavaroita kun käyt esim kaupassa niin selvästi on dementia.tuo on tuttua äidiltäni joka syyttelee naapureita kun tavarat on kateissa,itse niitä piillottelee eikä löydä sitten. Kun ne sitten jostain jemmasta löytyy niin koskaan ei sano että ne oli tallessa,ja taas sama syyttäminen jonkun päivän päästää kun ei jotain löydä taas. Vaatteita,koruja,hajuvesiä jopa ruokaa häviää,"kyllä tästä on pois muutettava kun varkaita niin paljon".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikin nainen syytti naapuriaan siitä että olisi varastanut hänen tiskirättinsä,, jamluoasi tehdä poliisille ilmoituksen , siis kuka haluaa jonkun vanhuksen tiskirättiä joka haisee kaiken lisäksi pahalta .oli laittanut rätin vaan toiseen paikkaan, siis looginen ajatus on oltava mukana ja kysyy itseltään miksi . Ja niitä yleisavaimia ei voi kopioida mitenkään kukaan muu kun se jolla siitä on vastuu . Joten etsi niitä tavaroitasi ihan vaan omasta kodistasi , sellaisia ei varkaat edes halua itselleen .Ei ne usko jos niille sanoo että itse olet jonnekkin jemmanut tavarasi,kun on dementia ja luulosairaus niin se on toivoton tapaus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei aina ole dementiasta kyse,vaan varkaita kulkee! Joku voi päästää ne sisälle,siis sen varkaan,eikä juuri mitään ole tuonut takaisin!Kyl tää gubbersson tiedetään!pysy pois toisten tonteilta!!
Pitäiskö varkaan vielä palauttaa tavara!?kuulut lukkojen taakse!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on se dementtiaa,
mtta minkäs sille voi,
kaikki vanhaksi eläjät jout saman kysymyksen eteen
kinka meidän käy kn tulemme avuttomiksi harhaluulot hallitsee loppu elämää, laoukkaamme takkaita lähiomisiammeki luuloillamme,
apuwaa luoja auta meitä,
- Anonyymi
On se aika hassua, vaikka ei ole mitään kauheen arvokasta kotona varastettavaa, niin silti kokee kauheen l o u k k a a v a n a os joku käy vaikka jotain pientä viemässä , se loukausen tunne minusta on pahinta, kun siitä pääsis eroon, niin vieköön mitä ikinä haluaa, eipä itte tarvi vanhoja tavaroitaan kärrätä kierrätykseen,
kertokaa kuinka pääsis irti LOUKATUKSI tulleesta tunteesta,
haluaisin olla VÄLINPITÄMÄTÖN asian suhteen.
paska kun paha mieli,- Anonyymi
Se on ihan luonnollinen tunne. Jokaisella meillä on oma reviirimme, jolle ei saa luvatta tulla. Kyse on itsesuojeluvaistosta.
Tuo tunne on paljolti sama tunne kuin esim. raiskatuksi tai ahdistelluksi tulleella. Samoin esim. ryöstön uhreilla.
Sinulla on oikeus tuntea itsesi loukatuksi. Paha olo vähenee, ajan kanssa. 🫠
- Anonyymi
Nuo töppöset ja koru voivat löytyä kotoasi niin kuin villapaitakin.
Jos laitoit ne eri paikkaan kuin luulet panneesi.
Vanhoilla voi muisti pettää.- Anonyymi
valitettavasti töppöset ei LÖYDHY siitä on jo melkein pari vuotta kn olisin ananu ne lahjaksi,
enkä usko että korukaan löytyy, koska tiedän mihin sen panin ja sitä ei siinä enään ole,
trha väittää muuta,
lupaan ilmoittaa suurin kirjaimin jos koru palautetaan.
töppösiä EI taatusti enään palauteta, siitä olen varma, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
valitettavasti töppöset ei LÖYDHY siitä on jo melkein pari vuotta kn olisin ananu ne lahjaksi,
enkä usko että korukaan löytyy, koska tiedän mihin sen panin ja sitä ei siinä enään ole,
trha väittää muuta,
töppösiä EI taatusti enään palauteta, siitä olen varma,Kenelle aioit antaa ne töppöset?
Kysypä sitä henkilöltä saiko hän ne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
trha väittää muuta,
töppösiä EI taatusti enään palauteta, siitä olen varma,Jospa se on siinä kirkkohuivin kulmassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
trha väittää muuta,
töppösiä EI taatusti enään palauteta, siitä olen varma,Monetko olet pöllinyt,viehän kaikki takas omistajilleen,mitä olet vienyt! On rikollista moneen kertaan myydä se varastettu asia,"demoniksi se varastettu muuttuu kantajalleen,näin se o opetettu!"tulee sairauksia jne.katsos ku" kurikka kuuntelee ja katselee aina orrennokassa!"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
trha väittää muuta,
töppösiä EI taatusti enään palauteta, siitä olen varma,Olin lukevinani, että sait selville, että olit antanut korun tyttärellesi.
Jos töppöset on viety pari vuotta sitten, ovat jo käyneet pieniksi.
Kudo uudet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
trha väittää muuta,
töppösiä EI taatusti enään palauteta, siitä olen varma,Minäkin mukantiesin ihan ta4koin mihin olin laittanut rannekelloni vaan se ei ollut siellä, olin vienyt sen ihan toiseen huoneeseen , ja tiesin että kukaan ei ole kiinnostunut rannekellistani että vaivautuisi hakemaan. Sitä kodistani omilla avaimillaan . Muisti on sellainen asia että se pettää useasti , arvotonta tavaraa ei kukaan havittele
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenelle aioit antaa ne töppöset?
Kysypä sitä henkilöltä saiko hän ne.Voi olla hattuhyllyllä . Tai ihan missä muuassa kummalkisessa paikassa .
Äitini laittoi sukkahousu paketin pakasteeseen ja ihmetteli kovasti että missä ne ovat. Kunnes lapsenlapsi halusi jäätelöä ja siellähän ne olivat oli sukkahousutkin pakastettuina
Itseltäni on juuri nyt eräs päiväpeitto hukassa , joten en mitenkään epäile että kukaan olisi sitä tarvinnut, tulee sitten esille kun vähiten osaa odottaa, sen olen oppinut .ihmisen muisti tekee tepposia usein , siis on aina lähdettävä omasta itsestään eikä aleta syyttämään ketään muuta , kukaan ei mene toisen asuntoon varastamaan arvottomia tavaroita , varkaat varastavat tavaroita mitä voivat myydä ja saada rahaa niistä .ävanhojen ihmisten töppöset ei heitä kiinnosta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
trha väittää muuta,
töppösiä EI taatusti enään palauteta, siitä olen varma,Kuulostat höperöltä äidiltäni joka on 95v luulosairas,siltä käy varkaat viemässä vaikka mitä,jopa vanhat aluskalsaritkin!korut siltä oli varastettu kans,ne se oli antanut lapsenlapsille mutta ei muistanu vaan syytti että naapurin ukko oli varastanu ja vieny kirpparille myyntiin.löytyi kuitenkin meiltä kotoa tyttären korurasiasta kun oli itse ne antanut. Ei myöntänyt sitä tehneen,piti kuvat näyttää koruista. Olet sekaisin kuin seinäkello,hae apua luulosairauteesi ja äkkiä!🏃♀️➡️
- Anonyymi
Juu, kun tulee ikää ja laittaa tavarat varmaan paikkaan ei niitäösitten löydä kun tarvitsee,
niin kävi äidillenikin.
Hän valitti ettei mistään löydä jotain puseroa, sasnoi tuohon kaapin hyllylle laittaneensa ja etsineensä kaikista paikoista.
Tiesimme, ettei kukaan tule kenerkään kotiin, vaikka joskus unohtui ovikin auki.
Eikä varas ota jotain pusetro, jos varkaisiin tulee tai, kuten kertojan jutussa, pelkkiä tossuja,
Varas hakee vain arvokasta.
Kun menin taas äidin luo ja hän sanoi puserosta, ettei ole löytänyt, sanoin, että nyt se löytyy,
No seuraavalla hyllyllähän se pusero oli, mutta siltä hän ei ollut sitä hekenutkaan, "kun siinä on vaon niitä vanhoja joita en käytä", mutta siihen oli se laittanut.
Aloitin sitten tavaroiden järjestämistä ja minkkiturkin taskusta löytyi kaulakoru joka oli kadoksissa, sekin "joku on sen vienyt" tavara.
Kun ei ravaroilla ole mitään vaki paikka, avaiometkin mill'ä pöydällä milloinkin, aina voi syyttää, että joku on käynyt, "tähän monä ne pistin; kun ei ole juuri se paikka johon hän ne pisti.
Kannatttaa aloittajan jättää kaivelu ja etsiminen, ne tossutkin tupsahtavat joku päivä ihan käden ylettyville.
Suomessa ei ole yleistä, eikä edens harvoinkaan tapahdu, että joku tulee ja varastaa, ja poistuu taas.
Yleisavain ei ole kaikilla asukkailla, se on tarkkaan määritellyillä käyttäjillä, yleensä huoltomies.
Ole vain huoletta, minäkin olen usein pois kotoa viikkojakin, mutta kukaan ei käy, vaikka vara avaimenikin on ihan vain naapurin hallussa.- Anonyymi
Minä pistän puhelimen milloin minnekin ja yritän muistaa missä olen sitä viimeksi käyttänyt . Lopulta asensin tablettiin apin joka etsii ja nyt vaan painan nappia kun etsin puhelintani ja pian alkaa piipittämään ja menen ääntä kohti ja siten löysän sen. Sekin on hyvä ratkaisu kertaakaan En ole edes ajatellut että joku olisi ottanut minun puhelimeni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä pistän puhelimen milloin minnekin ja yritän muistaa missä olen sitä viimeksi käyttänyt . Lopulta asensin tablettiin apin joka etsii ja nyt vaan painan nappia kun etsin puhelintani ja pian alkaa piipittämään ja menen ääntä kohti ja siten löysän sen. Sekin on hyvä ratkaisu kertaakaan En ole edes ajatellut että joku olisi ottanut minun puhelimeni
Mutta tämähän on hyvä vinkki... minun poika on it-ammattilainen, pyydämpä asentamaan tuon ohjelman ainakin tulevaisuudessa...olen sanonut monesti miehelleni, että laita samaan paikkaan kun tulet kotiin... mutta ei... ja yksi on sitten jossakin vaihteessa, että kun lähtee ulos, niin voi seurata missä menee... autossa on vakiona se ohjelma ja näkee, missä minä ajelen.... tuo mustasukkaisuuskin kun nostaa tässä liki 80 vuotiaiden yhdessäolossa päätään...
- Anonyymi
Muistisairaus vanhoilla ihmisillä voi oireilla luulona, että heiltä varastetaan tavaraa, vaikka olisi turvalukot ym. päällä. Tunsin aikoinaan pari tällaista vanhusta, elivät kylläkin hyvinkin vanhoiksi.
- Anonyymi
Mutta kun yhdellä mummolla ne varkaat tuo yöllä tavaroita takaisin mitkä ensin oli varastettu!itse näkee kun ne yöllä käy!
- Anonyymi
Se vielä kummastuttaa, että varkaille kelpaa silmälasit tai piharukkaset.Mitä varas niillä!
Ikään kuin olisi salaa vain lainannut, sillä kas kummaa, varastetut tavarat löytyvätkin yllättäen. Piilotettuina kummallisiin paikkoihin, joihin ei kenelläkään ole asiaa.- Anonyymi
Meillä on kuulolaite hukassa. On varmasti niin hyvässä tallessa etten osaa hakea muistisairaan jäljiltä
- Anonyymi
Yhden tuttavan tekohampaatkin oli muka varastettu , siis kuka tarvitsee kenenkään tekohampaita , ja kun yritti sanoa että ei kukaan halua hänen hampaitaan , niin suuttui ja sanoi että oli laittanut ne illalla vesilasiin .löytyivät sängystä tyynyn alta,. Siis siinä ei ollut minkäänlaista loogista ajatusta siitä miksi joku olisi tarvinnut kenenkään hampaita . .
Joillekkinnon tullut TGA kohtaus muutamaksi tunniksi. Ja silloin ei voi tietää mitä on tehnyt . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden tuttavan tekohampaatkin oli muka varastettu , siis kuka tarvitsee kenenkään tekohampaita , ja kun yritti sanoa että ei kukaan halua hänen hampaitaan , niin suuttui ja sanoi että oli laittanut ne illalla vesilasiin .löytyivät sängystä tyynyn alta,. Siis siinä ei ollut minkäänlaista loogista ajatusta siitä miksi joku olisi tarvinnut kenenkään hampaita . .
Joillekkinnon tullut TGA kohtaus muutamaksi tunniksi. Ja silloin ei voi tietää mitä on tehnyt .Mummollani oli tekarit hukassa myös,sitten tytär sanoi että suussasihan nuo hampaat on!
- Anonyymi
Siinä horiskot horisee taas,
jos koru palautetaan LUPAAN kirjoittaa SUURIN kirjaimin ilo uutisen
ja myönnän oman vanhuteni dementtian,
mutta sitä ennen en MYÖNNÄ
vasta sitten jos se on palautettu samaan paikkaan mihin itse sen laitoin,
on törkeyden huipp aina syyllistää vanhus jos joku tavara katoaa LOPULLISESTI se on taatusti jokun PITKÄKYNTISEN tekoja.- Anonyymi
Siivooja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siivooja?
ei meillä käy siivojaa,
vai onko nillä yleisavimet käytössä. jos silloin kun on poissa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siivooja?
en usko että siivoojat kävisi sillä aikaa kun olen poissa,
vaikka nykyisin siivoojissa on niintä pikkusia mustapartasia miehiäki, mistä noista tietää ovatko luotettvaia,
mä en luota muihin kuin vain omiin suomalaisiin henkilöihin, - Anonyymi
Kiitos, olen siis horisko. Hauska kuulla. Muistatko sen huomennakin,? Kysyn sitä, kun tavataan.
- Anonyymi
Katse lattialta on voinut luisua sinne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaikka nykyisin siivoojissa on niintä pikkusia mustapartasia miehiäki, mistä noista tietää ovatko luotettvaia,
mä en luota muihin kuin vain omiin suomalaisiin henkilöihin,Kyllä he ivat luotettavi ei se tummuus ole mikään merkki varkaasta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mä en luota muihin kuin vain omiin suomalaisiin henkilöihin,Ilkeää nimittelyä ihmisistä sekin jo tosistaa että ei ole kaikki intiaanit kanootissa
Onko Sinulla ketään läheistä omaista, joka voisi alkaa auttaan... hakemisessa..... ja tuo muistitesti ei maksa mitään, etkä siinä mitään häviä, päinvastoin voit alkaa saada tukea olotilaasi, koska onhan se aika ahdistavaa luulla sellaista, mitä ei oikeasti tapahdu ja uskoppa pois, nuo tapaukset vain lisääntyvät kotonasi.... ainakin Sinun mielestä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei meillä käy siivojaa,
vai onko nillä yleisavimet käytössä. jos silloin kun on poissa,Katso imurin pölypussi,sieltä löytyy monesti se varastettu koru.
- Anonyymi
Jos aloittaja ei ole käynyt muistitestissä, niiin kehoitan menemään. Nopeasti.
- Anonyymi
On käyny tunnin muistitesti meni mekein virheettömästi,
jopa kehttiin, laskutaito meni 100% virheettömästi
läpinäkyvän laatikon piirtäminen meni myös virheettömästi , kello viheettömästi,
saman muistissa muutama virhe
lauseetki meni melkein virheettömästi,
ajokorti voimassa 90 vuotiaaksi.
joka täyttyy mutaman voden kuluttua, sitten en varmaankaan enään haluakkaa koko autoa luulisin, vaikka eihän sitä tiedä vielä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
läpinäkyvän laatikon piirtäminen meni myös virheettömästi , kello viheettömästi,
joka täyttyy mutaman voden kuluttua, sitten en varmaankaan enään haluakkaa koko autoa luulisin, vaikka eihän sitä tiedä vielä,Ja minähän vuonna tuo "muistitesti" tehtiin? Jos siitä on jo vuosia, kannattaa kipaista tekemään uusi. Heti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joka täyttyy mutaman voden kuluttua, sitten en varmaankaan enään haluakkaa koko autoa luulisin, vaikka eihän sitä tiedä vielä,Mene psykiatrille kertomaan nuo juttusi,tai poliisille,näät sitten miten käy!
- Anonyymi
Mun mummo oli just tommonen. Siltä oli aina joku vienyt jotakin. Dementia hänellä kolkutteli, mutta ei varmasti myöntänyt sitä. Muistsairaalla ei ole sairauden tunnetta,, harhaluuloja kylläkin.
- Anonyymi
Se joka tekee työtä vanhusten hoitokodissa on nimitetty varkaaksi monet monituiset kerrat joten alussahan ihminen aina ei tajua että hänen muistissaan on vikaa , vaan saa kuulla jos jonkinlaisia selityksiä,varastamisesta joissain tapauksissa varas on piiloutunut sängyn alle ja kun nukkuu niin sitten viedää näkkileipä paketti kaapista . Ja ollaan tekemässä kovasti,poliisi ilmoitusta , kunnossa auhatustua oikein että ihminen on sairas eikä syytteitä,oteta henkilökohtaisesti , niin osaa työnsä
Ei käy.
Onko Sinulla omaisia tai muita läheisiä, kerro heille ja keskustele asiasta.- Anonyymi
Harhoja ne on,kun luulee jonkun vieneen ,vaikka ei kukaan käy. Se on varmaa se.
- Anonyymi
Joskus voi olla noin, muttei aina.
Jos kyse on aloittajan muistamattomuudesta, silloinhan tavarat ovat tallessa, jossakin, vain jonkin muun esineen tai vaatteen peittämänä... töppöset jonkin villatakin taskussa...? Pudonneet lipaston taa?
Mutta jos hän asuu esim. omakotitalossa, jossa pitää ovea lukitsemattomana, silloin voi olla kyse jonkun naapurin / naapureiden kiusanteosta: katsotaan kauempaa kun mummo menee jonkin aitan taa ja livahdetaan asuntoon...
Ilkeitä / kateellisia / kostonhimoisia / pahoja ihmisiä on olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kyse on aloittajan muistamattomuudesta, silloinhan tavarat ovat tallessa, jossakin, vain jonkin muun esineen tai vaatteen peittämänä... töppöset jonkin villatakin taskussa...? Pudonneet lipaston taa?
Mutta jos hän asuu esim. omakotitalossa, jossa pitää ovea lukitsemattomana, silloin voi olla kyse jonkun naapurin / naapureiden kiusanteosta: katsotaan kauempaa kun mummo menee jonkin aitan taa ja livahdetaan asuntoon...
Ilkeitä / kateellisia / kostonhimoisia / pahoja ihmisiä on olemassa.Jonkin muun vaatteen mukana / sisässä päätyneet vaatekaappiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilkeitä / kateellisia / kostonhimoisia / pahoja ihmisiä on olemassa.Kärsivällisiä varkaita, jotka päivystävät koko yön pihalla päästäkseen varastamaan villatöppöset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilkeitä / kateellisia / kostonhimoisia / pahoja ihmisiä on olemassa.Harvoin joku on niin raaka ihminen että haluaisi kiusata vanhusta . Minun on vaikea sellaista uskoa samalla kun ei koskaan voi tietää toisilla ihmisillä voi olla kiusaamisen tarve
Anonyymi kirjoitti:
Ilkeitä / kateellisia / kostonhimoisia / pahoja ihmisiä on olemassa.Mutta vähempi nykyaikana... kaikilla on kaikkea.... no, voi se naapurikin olla tietysti tuolla lailla sairas... mutta muistitesti pitäisi siis tehdä noin kerran vuodessa, niin sen etenemistä voidaan seurata... ja todellakin, sain aikanaan mieheni siihen suostumaan, kun sanoin, ettei siitä hänelle ole mitään haittaakaan...
- Anonyymi
Tunn usta suoraan,äläkä puhu paskaa!
Kaikenlaista sattuu iäkkäille.
Naapurin mummolta oli toisen naapurin nuorimies pöllinyt yöpaidan ja sitten hävytön oli jossain välissä salapäiten tuonut sen likaisena takaisin.
Sama nuorimies käytti öisin salaa hänen vessaansakin ja vessapaperiaan.- Anonyymi
Ovista ne panee typen okside ja ilokaasutusta sisään ja katulyhdyistä valokuvaavat ikkunan läpi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovista ne panee typen okside ja ilokaasutusta sisään ja katulyhdyistä valokuvaavat ikkunan läpi
. . . ja sitten pöllivät töppöset.
- Anonyymi
Tallentava riistakamera.
- Anonyymi
Tallentavat kamerat olisi hyvä turva
siitä voisi nähdä totuden,
paitsi jos l i n s s i onki turmeltu tai peitetty,
ei näy minkäänlaista kuvaa heh,
kyllä tämä maailma on h u l l u
ja ihmiset hulluja, sekopäkitä nykisin enimmäkseen,
onkohan suomen kansa ja ihmiskunta tullu oikeesti ihan erikoisen hulluksi
tasapainoisia järkeviä ihmisiä on nykyään vähän, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tallentavat kamerat olisi hyvä turva
siitä voisi nähdä totuden,
paitsi jos l i n s s i onki turmeltu tai peitetty,
ei näy minkäänlaista kuvaa heh,
kyllä tämä maailma on h u l l u
ja ihmiset hulluja, sekopäkitä nykisin enimmäkseen,
onkohan suomen kansa ja ihmiskunta tullu oikeesti ihan erikoisen hulluksi
tasapainoisia järkeviä ihmisiä on nykyään vähän,Yksin asuvilla ihmisillä on useammin näitä harhaluuloja se kun niillä joilla on puoliso elossa . Yksinäiset kehittäbaåvät epäloogisen tarinan aina miten mikäkin tavara on heiltä,pöllitty
- Anonyymi
Kyseessä voi olla alkava (alkanut) muistisairaus. Juuri noin se alkoi
sukulaisellanikin. Kukaan nuorempi sukulainen, jolla oli avain asuntoon ei ollut
käynyt, mutta tavaraa hävisi kummallisesti ......- Anonyymi
Kun mummuni aloitti raivoisan tavaroiden kannon roskikseen, väittäen, että ne eivät olleet hänen omiaan, vaan "joku oli vaihtanut ne", niin radion lähtiessä roskiin, isäni reagoi ja soitti ambulanssin. Kovalla metelillä oli mummu lähtenyt kodistaan, oli huutanut apua naapureilta.
- Anonyymi
Laittavat usein roskikseen ajatuksissaan tavaroita
- Anonyymi
Kun on ollut hoitoalalla niin on näitä asioita nähnyt vuosin kymmeniä , ihme kumma jokainen tarina on kopio toisten tapauksista. Siis malli on että jotain arvotonta on kadonnut ja ihminen
Vielä kertoo että varas on tuonut takaisinkin muutamia tavaroita . Siis siitä näkee että muistisairaus on kaikilla alkanut samasta kohdasta aivoja .Sitten on muunkinlaisia muisti sairauksia joissa ei varkaita ilmene ollenkaan Vaan muita haittoja .
Äitini joka sai alzheimerin oli hyvin epäluuloinen joka asiasta ja teki kaiken päinvastoin mitä ohjattiin .isänikin oli kuulemma muuttanut hänen luokseen hoitokotiin (isäni kuoli 80 luvulla)
Vaikkakin hänellä oli kuulemma oma huone missä nukkui. Ei auttanut mitään kun sanoin että isä on kuollut kauan sitten , ja jos olisi elänyt eivät olisi edes olleet yhdessä koska erosivat kuuden vuoden avioliiton jälkeen , no annettiin isän asua samassa paikassa kun hänkin koska siitä ei ollut haittaa kellekkään .
Sairaus teettää kaikenlaista monella hyvä fysiikka vaikka aivojen toiminnassa on tapahtunut merkittäviä muutoksia .siis nämä varastelu jutut ovat ihan niitä tavallisimpia vanhuksen muistisairauksista. Milloin mitäkin on varastettu .
Mutta loukkaa tietysti niitä joita syytetään turhaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun mummuni aloitti raivoisan tavaroiden kannon roskikseen, väittäen, että ne eivät olleet hänen omiaan, vaan "joku oli vaihtanut ne", niin radion lähtiessä roskiin, isäni reagoi ja soitti ambulanssin. Kovalla metelillä oli mummu lähtenyt kodistaan, oli huutanut apua naapureilta.
Meillä kävi niin että naapuri kyttäsi tekemisiä television kautta,vanhemmat ei uskaltanu avata televisiota ollenkaan,näin ne sanoivat kun kysyin että onko tv rikki kun ette katsele sitä?
- Anonyymi
Dementian ja vanhuuden muistamattomuuden ero on se., dementikko ei ymmärrä , ettei hän muista ,vaan nimenomaan LUULEE ,ETTÄ JOKU ON KÄYNYT VIEMÄSSÄ TAVAROITA, vaikka kukaan ei ole käynyt huushollissa.
Ei siis tajua, myönnä,
että ne voi olla siellä kotona tai ,että on voinut antaa jo jollekin.
Kyllä minäkin mietin, missä mun kaulakoruni oikein on. Mietin olenko antanut lapselleni ja niinpä HETI kysyin häneltä. Olin antanut ja kaikki hyvin. Semmonen horisko sitä on.- Anonyymi
ÄLÄ HORISE
taijat ITSE käyttäytyä pitkäkyntisen tavoin,
joillekki rehellisyys on selkärankaan kirjoitettu sääntö, kuuten minulle,
EI ikinä ottais toisen tavaraa,
jotkut puhuu soopaa ummet ja lammet
joka nimenomaan paljastaa pitkät kynnet,
ÄLÄ VARASTA on yksi 10 käskystä, että sillee,
älä varasta, PUHU aina totta ,
se on meikäläisen sieluun kirjoitettu totuus ja käytös, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ÄLÄ HORISE
se on meikäläisen sieluun kirjoitettu totuus ja käytös,Jooooo ja " ÄLÄ SANO VÄÄRÄÄ TODISTSTA LÄHIMMÄISESTÄSI "
siis
älä panettele kesityin valhein ketään toista lähimäistä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jooooo ja " ÄLÄ SANO VÄÄRÄÄ TODISTSTA LÄHIMMÄISESTÄSI "
siis
älä panettele kesityin valhein ketään toista lähimäistä,Äläkä nimittele muita horiskoiksi, älä syytä heitä 10 käskyn rikkomisesta. Et ole veljesi vartija.
Älä halveksi sukupuolivähemmistöön kuuluvia, älä syytä ihmisiä huonosti kasvatetuista lapsista.
Kaikki tekevät parhaansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläkä nimittele muita horiskoiksi, älä syytä heitä 10 käskyn rikkomisesta. Et ole veljesi vartija.
Älä halveksi sukupuolivähemmistöön kuuluvia, älä syytä ihmisiä huonosti kasvatetuista lapsista.
Kaikki tekevät parhaansa.Eilen ilalla, kun tulin kävelyltä , musta Partanen HORIRSSO oli menossa asuntooni.! Potkin ja hän karkasi ,!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläkä nimittele muita horiskoiksi, älä syytä heitä 10 käskyn rikkomisesta. Et ole veljesi vartija.
Kaikki tekevät parhaansa.joooo mutta
VARASTAMINEN ON SUURI VÄÄRYYS
kyllä tekis mieli lyödä kunnolla KYNSILLE kaikille varkaille,
vitut kun ne pääsee liian helpolla kun jäävät kiinni,
saatan,
turpaan niitä pitäisi lyödä ja lujaa.
mielipide ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen ilalla, kun tulin kävelyltä , musta Partanen HORIRSSO oli menossa asuntooni.! Potkin ja hän karkasi ,!!
Oletko tehnyt rikosilmoituksen? Jos et, tee se heti.
- Anonyymi
Ihan niin itselläni on liikaa tavaraa joka huoneessa että saas nähdä vähän päästä kun aikaa menee että onko minultakin käyty varastamassa milloin mitäkin oikein hirvittää ajatus vakavasta muisti sairaudesta kun muistaa kaikki tempaukset mitä äitini teki viimeisinä vuosinaan ja etekkin kun tietää että sairaus on periytyvää . Oikein hirvittää ajatuskin että minäkin tekisin kaikenmaailman temppuja lasteni kauhuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joooo mutta
saatan,
mielipide !Niin on , varastaminen in rikos. Mutta tässä asiassa on kyse ihan muista asiosta kun varastamisesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joooo mutta
saatan,
mielipide !Muistin kadotessa tilalle tulee viha ja väkivalta. Dementikko saattaa muuttua agressiiviseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ÄLÄ HORISE
se on meikäläisen sieluun kirjoitettu totuus ja käytös,Luulotaudillesi et mahda itsekkään mitään,eikä kyllä muutkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen ilalla, kun tulin kävelyltä , musta Partanen HORIRSSO oli menossa asuntooni.! Potkin ja hän karkasi ,!!
Naapurin musta kissa?
- Anonyymi
Taas tätä guben käänteistä psykologiaa,itsehän se tekee tuota,ei kukaan muu!
- Anonyymi
Joku muukin on hereillä kuin minä ollut jo ennen minua liikkeellä.
Kun ei uni tule, voi päivittää päätänsä!
Minä päivitin 04:35;09 omaa aloitustani,
Näistä kiemuroista en tiedä mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku muukin on hereillä kuin minä ollut jo ennen minua liikkeellä.
Kun ei uni tule, voi päivittää päätänsä!
Minä päivitin 04:35;09 omaa aloitustani,
Näistä kiemuroista en tiedä mitään.Milloinpa se varas ja valehtelija tunnustaa tekojansa,mutta joskus on pakko laittaa tutkinta päälle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloinpa se varas ja valehtelija tunnustaa tekojansa,mutta joskus on pakko laittaa tutkinta päälle!
Joo ihan vaan olisi tutkinta päälle —— terveyskeskuksessa .
- Anonyymi
Hälytysjärjestelmiä on olemassa.
- Anonyymi
paljonkohan hälytysjärjestelmä maksaa tavalliseen kerrostalo asuntoon ja kuinka sen voi laittaa niin ettei sitä varas huomaa ja riko ennen kuin menee varkaisiin ?????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paljonkohan hälytysjärjestelmä maksaa tavalliseen kerrostalo asuntoon ja kuinka sen voi laittaa niin ettei sitä varas huomaa ja riko ennen kuin menee varkaisiin ?????
Kameroita saa hyvin halvalla ja jos joku on toisen asunnossa kun on poissa niin saa faimin puhelimeensa .mutta yleensä ne luulot vaan lisääntyvät ajan kanssa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita kamera seinälle että se osittaa oveen , silloin saat puhelimeesi kuvan kukakin käynyt että pääset vaivasta,
Mutta älä sitten syytä että kamera on rikki jos et saa siihen kuvaa, sillä silloin ei ole kukaan käynyt .
minulla on kamera kuistilla ihan vaan kissaa varten että näen koska se haluaa tulla sisälle . Se ei maksa edes 50euroa .
Joten toivon mukaan saat apua tilanteeseesi , jossa sairaus teettää kaikenlaista . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita kamera seinälle että se osittaa oveen , silloin saat puhelimeesi kuvan kukakin käynyt että pääset vaivasta,
Mutta älä sitten syytä että kamera on rikki jos et saa siihen kuvaa, sillä silloin ei ole kukaan käynyt .
minulla on kamera kuistilla ihan vaan kissaa varten että näen koska se haluaa tulla sisälle . Se ei maksa edes 50euroa .
Joten toivon mukaan saat apua tilanteeseesi , jossa sairaus teettää kaikenlaista .Kyllähän se varas vie sen kamenrankin,se on varma!löytyy sitten piilotettuna.
- Anonyymi
+80 palsta. Miten tuota sen muistisi laita on? Tämä ei nyt mitenkään pahalla, mutta kaikilla tuntemillani +80, omat vanhemmat mukaan lukien, varastetaan tavaraa, rahaa... Ikävä kyllä, he itse piilottivat niitä ja eivät sitten muistanetkaan, mihin olivat laittaneet niitä. Onko sinulla lapsia? Keskusteles heidän kanssaan muistisi tilasta, jos muistat.
- Anonyymi
Tuohon edellä olevaan! Senkin kuvauksen mukaan voi tapahtua. Selvää varasateluakin on. Näitä molempia esiintyy käytännössä - olen siitä satavarma. Tuo jalustan kaatuminen oli itsellenikin merkki, että en sentään kuvittele. On minulla joitakin muita tekniikoita joilla olen todennut "vieraiden" käynnit. Mutta menepä valittamaan! Sanotaan, että kuvittelet! Tämä on kylmä totuus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon edellä olevaan! Senkin kuvauksen mukaan voi tapahtua. Selvää varasateluakin on. Näitä molempia esiintyy käytännössä - olen siitä satavarma. Tuo jalustan kaatuminen oli itsellenikin merkki, että en sentään kuvittele. On minulla joitakin muita tekniikoita joilla olen todennut "vieraiden" käynnit. Mutta menepä valittamaan! Sanotaan, että kuvittelet! Tämä on kylmä totuus!
Kyseessä voi olla nk. gang stalking, eli eräänlainen lauma-kiusanteko. Tällaista todellakin tapahtuu. Jonkinlainen rikollinen harrastus.
Itse olen kahdesti joutunut sellaisen kohteeksi. Se oli kyllä tulloin karmeaa, kun en tiennyt mistä oli kysymys, mutta selvitin sen itsekseni ja minulla on käsitys mistä se alkoi ja jopa keitä nuo joukkiot olivat. Kummallakin kerralla paljastivat itse itsensä.
Onkohan jollain sukulaisellasi tai naapurillasi avain kotiisi? Tai on joku joka osaa tiirikoida lukkosi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä voi olla nk. gang stalking, eli eräänlainen lauma-kiusanteko. Tällaista todellakin tapahtuu. Jonkinlainen rikollinen harrastus.
Itse olen kahdesti joutunut sellaisen kohteeksi. Se oli kyllä tulloin karmeaa, kun en tiennyt mistä oli kysymys, mutta selvitin sen itsekseni ja minulla on käsitys mistä se alkoi ja jopa keitä nuo joukkiot olivat. Kummallakin kerralla paljastivat itse itsensä.
Onkohan jollain sukulaisellasi tai naapurillasi avain kotiisi? Tai on joku joka osaa tiirikoida lukkosi?ON ja myös semmosia skulaisia jotka ammatikseen osaavat tiirikoida lkkoja,
mutta se ny ei auta
paha mieli ei noin vain lähde pois kun ei tiedä kuka on käyny,
joku kuitenki joka haluaa kiusta vanhaa ihmistä,
uskoisin pelkää kiusantekoa noi on
joku haluaa mulle vain pahaa mieltä,
koittaa uskotella jollekki tai itseleen että vanhus on epäluuloinen, kai se jollekki to hyvän mielen kun on saanu loukattua vanhusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina vaan jutut paranee , voi hyvä Sylvi setään ettei kukaan auta näitä ihmisiä joilla ei todellisuuden taju on pahasti pielessä.eikö heillä,ole omia lapsia jotka näkisivät missä mennään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ON ja myös semmosia skulaisia jotka ammatikseen osaavat tiirikoida lkkoja,
mutta se ny ei auta
koittaa uskotella jollekki tai itseleen että vanhus on epäluuloinen, kai se jollekki to hyvän mielen kun on saanu loukattua vanhusta.Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää ettei kukaan tiirikoi lukkojasi olet vaan hukannut niitä tavaroitasi ja löysät ne aina myöhemmin jostain muusta paikasta asunnossasi . Ja jos varas aikavälillä tuo takaisinkin tavaraa niin kai sinun tulisi ymmärtää ettei kukaan ensin varasta ja sitten tuontapaisia mitää.
Eikä ketään edes kiinnosta sinun tavarasi mitenkään .mene lääkäriin kerro siellä huolesi ja se että varkaat tuovat tavaroita jopa takaisinkin , ja tiirikoivat sinun lukkoasi .koska olet niin kiinnostava kohde.
Minäkin olen usein ihan varma mihin olen laittanut jonkun tavaran vaan löydän sen usein ihan toisesta paikasta ,siis minä itse olen sen tavaran muuttanut toiseen paikkaan ja unohtanut sen . Ei kukaan muu , enkä tulisi mieleenkään. Syytellä muita ihmisiä varastamisesta , ja toivon hartaastin minusta tulisi sellaista vanhusta joka syyttelee ja mielikuvittelee ja luulee mielikuvituksiaan tosiksi . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä voit luulla mitä haluat. Miksi et siis ota poliisiin yhteyttä, jos olet niin satavarma ja tiedät?
Siksi, ettet olekkaan itsekkään niin varma. Oletko dokumentoinut "varastetut" tavarat? Et. Keskustele lääkärin kanssa sillä yksi oire dementiasta on raivostumisesi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ON ja myös semmosia skulaisia jotka ammatikseen osaavat tiirikoida lkkoja,
mutta se ny ei auta
koittaa uskotella jollekki tai itseleen että vanhus on epäluuloinen, kai se jollekki to hyvän mielen kun on saanu loukattua vanhusta.Tee rikosilmoitus niin pääset vaivasta!vai etkö uskalla siinä pelossa että totuus ja luulosairautesi tulee esille!?
- Anonyymi
Olen ohittanut vaaravyöhykkeen. 0len jo 90 v.
- Anonyymi
Minulla aivan samanlainen tilanne! Asunnossani on käyty vuosien ajan, vaikka ovi on ollut lukossa. Se on totuus. Jotain pientä on kadonnut ja jäänyt sille tielleen. Toinenkin yhtäläisyys edellisen kanssa. Joitakin tavaroita on myös palautettu. Sekin on totta.
Menepä nyt valittamaan! Sinulle nauretaan, että itse olet piilottanut!!! Tämä on kylmä tptuus. Kerran tein seuraavasti. Laitoin oven niin kapealle, että juuri ja juuri mahduin ulos siitä raosta. Sisäpuolelle olin asettanut korkean ja painavan kuvausjalustan seisomaan aivan oven viereen. Mitä tapahtui kun palasin? Jalusta oli kaatunut. Se on kova ja äänekäs rymähdys. Ei tapahtunut minun lähtiessäni. Sen olisi kuullut vaikka 10 metrin päähän. Totesin täysin varmasti, että asunnossani käydään. Kävijällä on avaimet. Hän on täysin häikäilemätön. Sodan jälkeen oli aika, jolloin monissa maalaistaloissa ulko-ovet olivat yölläkin auki. Se on totta. Nykyisin asunnossasi vo joku vierailla vaikka ovi olisi lukossa. Ja vieraileekin j varastelee. Se on tosiasia Suomessa nykyään VALITETTAVASTI. Suomi on kadottanut rehellisyytensä! Se ilmenee kyllä muuallakin - esim. kaupoissa!- Anonyymi
Samoin siitä tiedän että on jok käyny,
koska olen merkannu määrätyllä tavalla jos ovi avataan niin se merkki on rikki ja jos ketään ei ole käyny se on aina ehjä,
nyt vietiin kaunis häälahja koru,
en pidä yleensä koruista joskus joihinki juliin laitan korut päälle,
muuten en niitä arvosta tavalaan ne ei merkkaa mitään,
mutta on niissä hieman taloudellista arvoa,
ovat aikoinaan jotain maksaneet,
pahinta on se LOKKATTU TUNNE
--- jos salaa jokukäy kotona tulee turvattomuden tunne,
kodin pitäisi olla aina ihmisen TURVAPAIKKA
ja jos jotain tommosta tapahtuu niin takuulla on paha mieli pitkään,
en tiedä, kun vanha ihminen ei jaksais alkaa suuria remonttejakaan tekemään,
ja lukkojen vaihtamisenki koen turhaksi, kun avimet kuitenki joku saa käyttöön, ja nehän voidaan varastaa vaikka muka olisivat luotettavissa käsisissä,
ainoa keino kai olisi valvonta kamerat asetettu niin ettei salakähmäinen niitä löydä ja riko neki,
harmi ettei suomi enään ole turvallinen paikka edes kotona,
muistan maalla ovet ei koskaan ollu lukossa ja luuta pantiin merkiksi ettei askas ole nyt kotona, eikä kukaan menny silloin toisen asuntoon, silloin oli kansakntamme vielä REHELLISTÄ porkkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin siitä tiedän että on jok käyny,
koska olen merkannu määrätyllä tavalla jos ovi avataan niin se merkki on rikki ja jos ketään ei ole käyny se on aina ehjä,
nyt vietiin kaunis häälahja koru,
en pidä yleensä koruista joskus joihinki juliin laitan korut päälle,
muuten en niitä arvosta tavalaan ne ei merkkaa mitään,
mutta on niissä hieman taloudellista arvoa,
ovat aikoinaan jotain maksaneet,
pahinta on se LOKKATTU TUNNE
--- jos salaa jokukäy kotona tulee turvattomuden tunne,
kodin pitäisi olla aina ihmisen TURVAPAIKKA
ja jos jotain tommosta tapahtuu niin takuulla on paha mieli pitkään,
en tiedä, kun vanha ihminen ei jaksais alkaa suuria remonttejakaan tekemään,
ja lukkojen vaihtamisenki koen turhaksi, kun avimet kuitenki joku saa käyttöön, ja nehän voidaan varastaa vaikka muka olisivat luotettavissa käsisissä,
ainoa keino kai olisi valvonta kamerat asetettu niin ettei salakähmäinen niitä löydä ja riko neki,
harmi ettei suomi enään ole turvallinen paikka edes kotona,
muistan maalla ovet ei koskaan ollu lukossa ja luuta pantiin merkiksi ettei askas ole nyt kotona, eikä kukaan menny silloin toisen asuntoon, silloin oli kansakntamme vielä REHELLISTÄ porkkaa.Ikävä kyllä yhteiskuntaamme on tullut psyykkisesti sairaita nuoria
ja aikuisiaki ihmisiä paljon,
jotenki mielenterveys sairadet on lisääntyneet homattavasti yhteisknnassamme,
homatkaa epärehellisyys on mielentervys-sairas, siis mielisairaus,
oma näkymys on tuosta ilmiöstä se
nykyisin jo kymmeniin vuosiin KOULUISSA ei ole yhteisknta oppia eikä
uskonto tunteja kuten OLI sodan jälkeen
siksi sodan jälkeen kansakuntamme oli rehellistä,
toisiaan kunnioittavia ihmisiä ja toisen omaisuutta kunnioittavia kansalaisia,
nyt yleissivistys kouluissa ON todella HEIKKO
uskonto tunteja ei ole,
sillä yksistään jo 10 käskysä selityksineen sivistää lapsia,
ja
muuttais koko yhteisknnan TRVALLISEMMAKSI paikaksi kaikkien kansalaisten asua ja rakentaa yhteiskntaamme ,
MIKSI nämä ihmiskunnalle erittäin tärkeät aineet on KOULUISTA POISTETT U
voi vain ihmetellä ,
kuka halaa TYHMÄN YHTEIKUNNAN valtioomme, siis mikä taho haluaa vahingoittaa yhteiskuntaamme jättämällä yleisivistävät aineet pois kouluista
kenen hyöty on luoda TURVATTOMUUTTA sivistymättömyyttä epärehellisyyttä yhteiskuntaamme ,
PÄÄTTÄJÄT HALOOOOO
kouluihin ON palautettava rehellisyys OPPITUNTEINEEN
yleissivistyksen ja yhteikunta trvallisuden takia jo yksistään !
huomatkaa LAPSET VOI JO PAHOIN
MIELISAIRAUDET LISÄÄNTYNEET VALTAVASTI
ja kaikki tämä vaje kouluissa aiheuttaa TULEVAISUUDESSA TURVATTOMUUTTA KOKO YHTEISKUNTAAMMME ,
sitäkö päättäjät haluaa, vai mistä oikein on todellisuudessa kysymys ????? - Anonyymi
Jaa että on oikein joitakin tavaroita palautettu, äne ivat kyllä olleet koko ajan kotonasi mutta et vaan ole niitä löytänyt. Koska varkaista on tullut niin rehellisiä että alkavat palauttelemaan. Varastamaan tavaroita . Muistisairaus teettää kaikenlaista .
- Anonyymi
Oletko kuullut koskaan riistakamerasta?ei maksa paljon asentaa semmoinen kotiisi niin näet kuka siellä muka käy!eikö itseäsikin kiinnosta kuka sinne pääsee?muuten on turha ketään syytellä!
- Anonyymi
En olisi uskonutkaan ,että täällä on noin paljon vanhuuden höperöitä,,, perässä tullaan.
- Anonyymi
Ihan niin ja sitten sekin että tavaroita muka on tuotu takaisin vähän päästä . Selvä muistisairaus kyseessä ei varkaat tuo tavaroita takaisin ja miksi ketään kiinnostaa jonkun vanhaan ihmisen kotiin menemään. Silloin kun hän ei ole kotona.
Siis arvoton tavara ei kiinnosta ketään . Yleensä monella vanhuksella on näitä varastamisia , niissä ei ole mitään logiikkaa . Kuka näkisi edes vaivaa siinä että hakisi jonkun töppösiä tai koruja .
Ei kukaan vieras ihminen, mutta katselisi ensin niitä joilla on avaimet ,se kun syyttelee muita. - Anonyymi
Minä oikein pelkään että kamalaa jos minustakin tulisi tuollainen syyttelijä ja että minultakin muka varastettaisiin asioita millä ei ole sen suurempaa arvoa .
Silloin toivon että lapset laittaisivat hoitoon välittömästi .nähnyt näitä tyyppejämtarpeeksi elämän aikana ,eivät voi sairaudelleen mitään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä oikein pelkään että kamalaa jos minustakin tulisi tuollainen syyttelijä ja että minultakin muka varastettaisiin asioita millä ei ole sen suurempaa arvoa .
Silloin toivon että lapset laittaisivat hoitoon välittömästi .nähnyt näitä tyyppejämtarpeeksi elämän aikana ,eivät voi sairaudelleen mitäänMuistisairaiden kanssa ei koskaan kannata alkaa väittelemään. Silloin jäät takuulla toiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistisairaiden kanssa ei koskaan kannata alkaa väittelemään. Silloin jäät takuulla toiseksi.
Siitä tulee vain turhaa riitaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistisairaiden kanssa ei koskaan kannata alkaa väittelemään. Silloin jäät takuulla toiseksi.
Ihan niin heidän tarinansa on heille täyttä totta, sen on nähnyt niin monet kerrat vanhusten hoitotalossa tulee selitystä, jos jonkinlaista, mutta tämä kärsii kyllä muustakin sairaudesta missä epäluulot tulevat hänelle tosiksi .
Joten näitä on nähty enemmän kun tarpeeksi , aina muka varastetaan ja syytellään milloin ketäkin . Jos käyvät lääkärissä tai ovat sairaalassa niin silloin syytellään lääkäreitä kun eivät tajua miksi nämä ovat sairaita jne, paras jättää omaan arvoonsa , siinähän hänellä aika kuluu kun laskeskelee mitä milloinkin on varastettu , ja mitä tavaraa varas on tuonut takaisin . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä tulee vain turhaa riitaa.
Riitaan siitä tulee joka tapauksessa vaikka olisi miten hiljaa.
Miksei näitä onnettomia viedä hoitoon ,
- Anonyymi
Yleensä kotihoidon työntekijä on syyllinen.
- Anonyymi
Yleensä syyt saa kotihoitaja jos sellainen käy.
- Anonyymi
Ehdotukseni on, että mene lääkäriin
- Anonyymi
Käyn säännöllisesti.
- Anonyymi
Missä kaupungissa asut
- Anonyymi
onko yhä puhe töppösistä.
jos ei arvokkaamapaa, ole viety
onko viisastas jauhaa asiaa,
Ei ne täällä ole, ei kukaan täältä ole käynyt töppösvarkaissa.
Korukin annettu tyttärelle, kysäsiseppäs kuka sain ne tossut?- Anonyymi
älä yhtää yritäkkää selitellä , tunnen sinut , heh,
taisit itse käväistä ne hakemassa,
korun voit palauttaa
tossut saat pitää ne on kyllä tosi nätit,
mä kudon aina uusia, ihan yhtä nättejä ja läpösiä,
voisi tulla käymään ihan relleisesti varsinki kun olen itsekki paikalla,
meistähän voisi tulla kavereita,
jokatapauksessa tykkäät käydä salaa,
miksi et tykkäisi käydä rehellisesti,
meillä voisi olla loppuelämä ihan hauskaa,
yhdessä vanhettaisi
voitais suunitella yhteisiä ulkoil reissujaki
ja autolla kärräisin sinutki syömään välillä kunnon ruokaa,
samalla ittekki tulis syötyä kunnolla ,
älä viitti harrastaa salakähmäisyyttä,
tule jo huomenna rehellisesti otan sinut avo sylin vastaan,
mä pidän vilpittömistä rehellisistä ihmisistä oikeasti oikeista kavereista
joihin voi luottaa,
et tiedäkkää kuinka ilahtunu olin perjantaina,
kun yli 30 vuuoden talaisia työkavereita näin yllättäin samoissa mistotilaisuudessa,
kyllä mun sydämmeni ilosta itki ja naroi yhtä aikaa,
oi kun oli riemuksasta nähdä entinen ihana Jukkakki,
hän oli yhtä ihana yhtä hurmaava
veikeä hymynkare suupielessä kuin silloin ennen kauan kauan 30 v sitten
ja yhtä iloiset silmät ,
oi kuinka olinkaan iloinen kun piiiiiiitkästä aikaa sai yllättäin nähdeä entiset työkaveriinsa,
näin ne toisetki työkavert
he olivat yhtä ihania kuin enneki
30 vuotta oli niistä muokannu komeita aikuisia miehiä ,
olivat niin miehistyneet komeiksi että että että
vieläki sydän sykkii onnesta ilosta kun sain yllättäin nähdä ihania entisiä työkavreita elossa ja noin hyvässä kunnossa, ja komeena,
näkisimpä heidät uuudelleen, - Anonyymi
On viisasta jauhaa tommosesta että joku kehtaa tehdä toiselle kiusaa ja varastaa just jotain nättiä joka on tarkotettu toiselle,
kuinka sinuunki saisi hitusen rehellistä mieltä
ettet varastaisi toisen omaisutta ,
se vasta on pahinta
kun on semmosiaki ihmisiä jotka varastaa
ja sitten koittaa lavastaa rehellisen ihmisen syylliseksi, huh,
se vasta hullu ihminen onki
joka koittaa lapavasta syyttömiä
vaikka ITSE varastaa minkä entii,
näitten ihmisten psyykettä ei kertakaikkiaan ymmärrä , ne on mielisairaita pahimmasta päästä, hullujen huoneelle tommoset joutaa loppu elämäkseen,
kuinka kehtaa noin tehdä rehellisille kavereilleen, huh,
tämmönenki ihminen on pitkä elämän aika kerran nähty,
se kyllä nostatti kaikki karvat pystyyn ja todella ihmisenä puistatti, hyii helektti,
en tidä kuinka hänelle loppujen lopuksi kävi, huonosti jokatapaksessa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä yhtää yritäkkää selitellä , tunnen sinut , heh,
taisit itse käväistä ne hakemassa,
korun voit palauttaa
tossut saat pitää ne on kyllä tosi nätit,
mä kudon aina uusia, ihan yhtä nättejä ja läpösiä,
voisi tulla käymään ihan relleisesti varsinki kun olen itsekki paikalla,
meistähän voisi tulla kavereita,
jokatapauksessa tykkäät käydä salaa,
miksi et tykkäisi käydä rehellisesti,
meillä voisi olla loppuelämä ihan hauskaa,
yhdessä vanhettaisi
voitais suunitella yhteisiä ulkoil reissujaki
ja autolla kärräisin sinutki syömään välillä kunnon ruokaa,
samalla ittekki tulis syötyä kunnolla ,
älä viitti harrastaa salakähmäisyyttä,
tule jo huomenna rehellisesti otan sinut avo sylin vastaan,
mä pidän vilpittömistä rehellisistä ihmisistä oikeasti oikeista kavereista
joihin voi luottaa,
et tiedäkkää kuinka ilahtunu olin perjantaina,
kun yli 30 vuuoden talaisia työkavereita näin yllättäin samoissa mistotilaisuudessa,
kyllä mun sydämmeni ilosta itki ja naroi yhtä aikaa,
oi kun oli riemuksasta nähdä entinen ihana Jukkakki,
hän oli yhtä ihana yhtä hurmaava
veikeä hymynkare suupielessä kuin silloin ennen kauan kauan 30 v sitten
ja yhtä iloiset silmät ,
oi kuinka olinkaan iloinen kun piiiiiiitkästä aikaa sai yllättäin nähdeä entiset työkaveriinsa,
näin ne toisetki työkavert
he olivat yhtä ihania kuin enneki
30 vuotta oli niistä muokannu komeita aikuisia miehiä ,
olivat niin miehistyneet komeiksi että että että
vieläki sydän sykkii onnesta ilosta kun sain yllättäin nähdä ihania entisiä työkavreita elossa ja noin hyvässä kunnossa, ja komeena,
näkisimpä heidät uuudelleen,Kyllä niitä muistotilaisuuksia alkaa tulla lisää.
- Anonyymi
Ne tossut on varmaan vaatekaapissa jonka ovet on lukittu riimuilla ja riippulukolla kiinni!silti sieltäkin häviää tavaraa?
- Anonyymi
Luoja kiltti anna niitten varkaitten hiipparoida rehellisesti meille
silloin kun me olemme itse paikalla
ties vaikka olishan hauska tutusta
mikä sinua kiinostaa toisen tavaroissa kn tykkäät kähmiä niitä itselle,
mua ei ikinä kiinnosta toisen tavarat
vaikka olisivat kinka nättiä
kun ne ei ole minun
niin siksi ne ei muka kiinosta,
män en kehtaisi ikinä ottaa salaaa toisen tavaraa,
mulle se on niin sieluun kirjoitett rehellisyys,
kerroppa miksi sinun on helppo salaa ottaa toisen omaisuutta, tuottaako se sinulle jotenki mielihyvää,
mä en kehtais niin röyhkeästi loukata toista ihmistä
en kertakaikkiaan kehtaisi, enkä kehtaa,
olisi mukava tietää tuottaako toisen omaisuudet ottaminen salaa sinulle hyää mieltä vai tunnetko koskaan että olet tehny väärin ja loukannu toista ihmistä,
kerro
olis mukava tietää mitä tunnet salakähmäisyydestä,
minkälaisia tunteita se herättää sinussa . - Anonyymi
Mielenkiintoisia juttuja,
olispa maailma noin ihana kuin tuossa viimeisimmissä jutuissa näytäytyi elämä kauniilta ja ruusiselta unelmalta,
olispa varkaatki rehellisiä, tulisivat rehellisesti juutteleen ja kertoisivat
että
" minäki tahdon tuon mikä sinulla on "
voishan käydä niin että varkaan ei tarvikkaa varastaa
vaan uhri antaa sen hänelle jotta varkaalle tulisi hyvä mieli,
olishan se unelma maailma kaikilla olisi elämä turvallista ja ihanaa,
olisko se mahdollista, vois ollakki, ainaki sitten taivaitten valtakunnassa,
mtta sinne on pitkä matka,
kuka jaksaa niin pitkän matkan taivaltaa kompuroimatta varastelun, tietenki me rehelliset vastuulliset ihmiset jaksetaan seki matka loppuun asti kulkea, mutta kuinka käy niille jokta kompastu ja välillä sortuvat tekemään pahuutta muille elämän kulkijoille,
kai niitä varkaita pitaisi jotenki nostaa pystyyn ja sanoa jotain lohduttavaa ettei kannata varastaa siitä tulee sinulle ittellesiki paha mieli ja uhri myös pahoittaa mielensä vaikka antaaki sen varastamasi esineen sinulle, uhri rukoilee sinunki polesta että luoja antaisi sinullekki anteeksi heikkoutesi,
kleptomaniasi parantaisi,
kaikesta holimatta sinä varas tule käymään silloinki kn olen kotona
olisi hauska tutstua ja jtella miksi sinusta on niin mukava käydä salaa toisen asunnossa ja miksi sinusta on ihanaa vaastaa toiselta
salaa, kerro nautitko todella varastamisesta, ja jos niin kerro miksi, minkälaista mielihyvää se tottaa sinlle,
kun meille muille tulis vain paha mieli eikä me kehata ikinä ottaa toisen tavaraa luvatta, yksinkertasesti toisen tavarat ei meitä toisin ajattelevia siis rehellisiä ihmisiä yhtää edes kiinnosta,
aurinko alkoi paistamaan, uloski pitäisi mennä, tuletko sinä ulos,
jos niin nähdään siellä, - Anonyymi
Haloooo,
onkos pitkäkyntiset paikalla,
arinko paistaa, nyt alkaa pitkäkyntisten työaika,
koska talon asukkaat ovat kaikki lenkillä nauttimassa kauniista kevät päivästä,
halooo pitkäkyntiset töihin siitä,
viekää kaikki mikä suinki kiiltää ja on ihanaa
pitäkää kiirettä että ehditte ennkuin asukas tulee kotiin,
muuten jäätte kiinni ja joudutte linnaan lusimaan ja sakkoja maksamamaan
ja ne sakot ei olekaan pieniä saatte loppuelämänne maksaa kivuista ja säryistä kun olette lokannu ihmisen yksityistä omaisuutta
kähmimällä niitä ittellenne,
mä rkoilen että taivaan isä antaa sinulle huonon omantnnon ja menet ja pyydät anteeksi kaikilta uhreiltasi ja tnnstat tekosi,
mten sarvipää vie sinut helvetin tuskiin, varo, pir luuraa jo seläntakanasi.- Anonyymi
Pyydä samalla vapautusta ainaisesta pelostasi ja epäluuloistasi, jotka rasittavat sinua jatkuvasti.
Voisit mennä tunnustamaan epäluulosi ja väärien todistusten antamisesi niiltä, joita olet syyttömästi epäillyt.
En pelottele sinua sarvipäällä, enkä kadotuksen vaivoilla, ne eivät tule osumaan sinuun, eikä myöskään epäilemiisi henkilöihin.
Voit elää pelkäämättä ja rauhassa.
- Anonyymi
Jos tavaroita olevinaan häviää tämän tästä tai jopa palautuu
vaikkei kukaan käy se on aika selkeä muistisairauden alkamisen
merkki.- Anonyymi
niinhän sitä ensisilmäyksellä väitetään, ja voi ollakki, mutta EI aina,
mutta kerroppa sitten,
miten käy kun asia näytetään toteen, ( pystytään todistamaan )
kuinka sitten sinäki suusi laitat
vai venähtääkö naama pitkäksi, heh,
kerroppa se. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinhän sitä ensisilmäyksellä väitetään, ja voi ollakki, mutta EI aina,
mutta kerroppa sitten,
miten käy kun asia näytetään toteen, ( pystytään todistamaan )
kuinka sitten sinäki suusi laitat
vai venähtääkö naama pitkäksi, heh,
kerroppa se.Entä itse? Venähtääkö naamasi, jos väitteitäsi ei voida todistaa?
- Anonyymi
On varmaan virkavaltaan antanut käskyn palauttaa!Tuo ne loputkin,ne arvokkaimmat!gubelle tämä!
- Anonyymi
On törkeää että vanhusten kustannuksella tehdään tahallista kiusaa ,
sitten väitetään huonon muistin syyksi, teko saattaaki olla todella tahallista ,
vanhan ihmisen elämä on mutenki jo kovin hankalaa
mikä muka normaalita terveitä ihmisiä vaivaa varsiki jos syyllistyy tahalliseen kisantekoon,
eikö MUKA normaaleilla ihmisillä ole minkäänlaista moraalia,
vahvasti uskon suurin osa 99% ammatti ihmisistä on VASTUUNSA tuntevia
asiallisesti työnsä tekeviä ihmisiä, vain aniharva voi olla LUONNEVIKANEN
esm kleptomaniaa sairastava oman hyödyn tavoittelijoita,
harmi vaan YKSIKI luonnevikanen tuttavapiirissä saa paljon pahaa miletä aikaan,
tosi suri harmi varsinki vanhuksille,
myös luonnevikaisen työkavereilleen, riesa, - Anonyymi
Suomi on sairas maa
kasvattaa m i e l i s a i r a i t a ihmisiä,
nykyisin erikoisesti lapsilla on paljon mielenhäiriöitä
enne ei ollu
kun olimme sodanjälkeen kouluissaki kasvattiin oppitunneilla lapsetki rehellisiksi kansalaisiksi,
nyt koulista on poistettu yhteiskuntaoppi samoin skonto tunnit,
suomen perustuslakiki on perustunu raamatun sanan totuuteen,
onko koko suomi vaarassa muuttua rikolliseksi yhteiskunnaksi,
todella huolestuttavaa ! - Anonyymi
Suomi on upea maa. Rakastan tätä maata. Silloin sen ymmärtää ,kun tietää mitä muualla on.
Puhdas ilma, ihana luonto, verorahoillani elätän lusmuja , ilmainen koulutus, yliopistot ym. Hyvä terveydenhoito.
Minunkin lapseni ovat lukeneet lääkäriksi ja juristiksi , eikä mitään maksanut.
Missä muualla on asiat näin hyvin.- Anonyymi
Suhteellisesti katsottuna on edeleen turvallinen maa,
oikein hyvä maa moneen mhun verrattuna,
mutta me jotka olemme nähneet viimesen satavuoden kehitys sisäisessä politiikassa,
siinä on suuri mutos tapahtunu
ja nyt meille 90-100 vuotiaille tämän ajan vanhuksille
siäinen politiikka näyttäytyy turvattomutena,
se ahdistaa entisessä " lintkodossa " eläneitten vanhusten elämää nykyisin,
raskasta on olla vanhus suomessa,
terveenä elämä oli ihanaa ja vaurasta,
voitiin matkustella, maailmallaki,
rakentaa kaunis suomi jälkipolville,
ja nyt olemme yht-äkkiä vanhuksia keskellä turvatonta vanhushoivaa suomessa,
sisäinen politiikka on lliian ristiriitaista vanhuksin silmin katsottuna,
joka aihuttaa nimenomaan vanhuksille turvatonta vanhuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suhteellisesti katsottuna on edeleen turvallinen maa,
oikein hyvä maa moneen mhun verrattuna,
mutta me jotka olemme nähneet viimesen satavuoden kehitys sisäisessä politiikassa,
siinä on suuri mutos tapahtunu
ja nyt meille 90-100 vuotiaille tämän ajan vanhuksille
siäinen politiikka näyttäytyy turvattomutena,
se ahdistaa entisessä " lintkodossa " eläneitten vanhusten elämää nykyisin,
raskasta on olla vanhus suomessa,
terveenä elämä oli ihanaa ja vaurasta,
voitiin matkustella, maailmallaki,
rakentaa kaunis suomi jälkipolville,
ja nyt olemme yht-äkkiä vanhuksia keskellä turvatonta vanhushoivaa suomessa,
sisäinen politiikka on lliian ristiriitaista vanhuksin silmin katsottuna,
joka aihuttaa nimenomaan vanhuksille turvatonta vanhuutta.Minulla on jokseenkin turvallinen olo. Riippuu kunkin kohdalla tietysti missä asuu.
Kaupungeissa asuen, kun kaikki on lähellä, on tietyllä tavoin turvallisempaa. Maalla asujilla varmasti turvattomampaa.
Pitää vain ennalta nähdä mahd. tulevia ongelmia ja varautua niihin kun vielä voi, niin että sitten joten kuten pärjää.
- Anonyymi
Mun hammasharja haisee välillä vessanpuhdistusaineelta ja maitotölkissä vain tilkka pohjalla, jonka olisin heittänyt jo itse pois. Asun yksin. Kellään ei avaimia.
- Anonyymi
Hiljaa hiljaa hiivitään nyt Kardemumman yössä. On kansa kaikki pötköllään, vain rosvot raataa työssä.
Jesper ja Kasper ja Joonatan. - Anonyymi
Tiesin omistavani nypynpoistajan
käytin sitä kylpyhuoneessa pyykin lajittelun
yhteydessä, yhdet housut kamalassa kunnossa, nöyhtää ja karvoja.
siivosin vaatekappia, löysin
villapuseron jonka voi laittaa kesäsäilöön, nypyt kun poistaa.
ei ole laitetta, tyhjä laatikko tarvike kaapissa.
ei löytynyt viikon aikana, vähän haikailin missä olis
menin pyykkikassin kanssa peutupaan
nostelin vaatteita koneeseen ja
nypynpoistaja halusi mennä pesuun.
onneksi huomasin napata pois
tiesin, ettei minulla käy varkaita. paras varas on se
ettei muista mihin tavarat panee.
nyt on nypytön villapaita ja laite laatikossa
uudet paristotkin sisässä
Etsii ,etsii eikä soisi löytävänsä, helppo syyttää varkaita
kun ei muista missä viimeksi käytti, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiesin omistavani nypynpoistajan
käytin sitä kylpyhuoneessa pyykin lajittelun
yhteydessä, yhdet housut kamalassa kunnossa, nöyhtää ja karvoja.
siivosin vaatekappia, löysin
villapuseron jonka voi laittaa kesäsäilöön, nypyt kun poistaa.
ei ole laitetta, tyhjä laatikko tarvike kaapissa.
ei löytynyt viikon aikana, vähän haikailin missä olis
menin pyykkikassin kanssa peutupaan
nostelin vaatteita koneeseen ja
nypynpoistaja halusi mennä pesuun.
onneksi huomasin napata pois
tiesin, ettei minulla käy varkaita. paras varas on se
ettei muista mihin tavarat panee.
nyt on nypytön villapaita ja laite laatikossa
uudet paristotkin sisässä
Etsii ,etsii eikä soisi löytävänsä, helppo syyttää varkaita
kun ei muista missä viimeksi käytti,älä yhtää selittääkään tiedät aivan hyvin
jos joku tavara on kadonnu
eikä vuosienkaa päästä ole palautettu
eikä löydy mistään se taatsti on joku vieny,
oletko tyhmä vai muuten pöljä,
vai oletko itse pitkäkyntinen tilaisuuden tullen,
pyh, tommosille selittlijöille,
tai onko sinun puolisosi KIERO kuin korkkiruuvi, tekee kaikkensa että sinä näyttäisit syyliseltä, tämmösiäki miespuolisia hörhöjä on puolisoina joskus, se on todella valtava rasitus parisuhteessa, jos puoliso on epärehellinen kiero korkkiruuvi,
rehellisen ihmisen aina tunnistetaan, takulla tunnistaa,
myös normaali ihminen takuulla tunnistaa kieron epärehellisen tyypin,
siis muita syyllistävän ihmisen joka koittaa lavastaa muita syylliseksi omien tekojensa peittämiseksi,
näitäki on pitkän elämänsä aikana nähny muutaman,
todella törkeää käytöstä on olla e p ä r e h e l l i n e n ihminen,
jumakauta tommoset joutaa vankilaan loppuijäkseen,
tiedän yhden joka inhotaa
yksi mies puolinen kun se kiusaa vaimoaan,
on niin kiero kuin korkkiruuvi,
jumakauta , sivusta on tosi paha nähdä niin sika inhottava liero miehenä, hyiiiiii, helekutti, jonkun pitäisi sen kierot touhut paljastaa kaikkien tietoisuuteen,
tervejärkinen tietää itsestään jos joskus itse tietää hukanneensa jotain,
ne tavarat löytyy aina jostaki,
mutta
varastaminen on aivan eri juttu
kuin muistihäiriön aiheuttama katoaminen,
muistihäiriöstä johtuva katomaninen ne tavarat löytyy aina jostaki,
mutta
kun on varastettu ei löydy mistään,
ihminen kyllä tietää myös oman muistihäiriönsä,
fiksu REHELLINEN ihminen kyllä osaa myöntää mistihäiriönsä,
mutta
varas syyllistää aina muita,
keksii muistihäiriö juttuja ettei vain häneen itseensä kiinnitetä homiota, hah,
nämä kaksi asiaa PITÄÄ erottaa toisistaa
VARASTAMINEN
ja muistihäiriön aihettama tavaran hukkaaminen,
oikeat varkaat syyllistyy just tommosiin selityksiin,
tavaraa kun ei enään ikinä mistään löydy
sen on joku pitkäkyntinen vieny,
REHELLINEN ihminen EI ikinä syyllisty varastelemaan eikä SYYLLISTY syytelemään muita
EIKÄ YRITÄ LAVASTAA muita syylliseksi !
eikä ikinä KIUSAA tee kellekkää vanhkselle
peitellessään omia kieroja tekojaan.
- Anonyymi
Tulkaa nyt järkiinne! Ei helvatassa teidän kotona kukaan käy varastamassa mitään. Sairasta ajattelua se on.
- Anonyymi
... ja jos jonkun luona käykin, tänne ne eivät tule ketomaan itsestään.
Murto on aina merkki siitä, että joku tuli luvatta.
Harvoin ne näkymättömiä ja äänettömiä ovat ,
mutta jos luulee, se on samaa kuin # - minä tiedän että joku täällä varastaa ja käy kun olen pois. -#
Täällä voisi ehkä jo jättää kommnetoimatta asiaa.
Ei se muutu vaikka mitä tottuksis me puhumme.
Hän uskoo asiaansa. - Anonyymi
NO palata se koru siihen SAMAAN PAIKKAAN mistä otit sen,
eripaikkaan jos palautat EN usko sinua ,
vain jos pistät samaan paikkaan niin uskon sinua sitten,
jos et tuo taksi
pidän sua varkaana ja ilkeänä pahan tekijänä,
aiheutat pahuuttaa ympäristöösi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
NO palata se koru siihen SAMAAN PAIKKAAN mistä otit sen,
eripaikkaan jos palautat EN usko sinua ,
vain jos pistät samaan paikkaan niin uskon sinua sitten,
jos et tuo taksi
pidän sua varkaana ja ilkeänä pahan tekijänä,
aiheutat pahuuttaa ympäristöösi.SE pitkäkyntinen VOI olla myös MIES
luulempa että onki mies. kiero liero luikero vaimonsa kiusaaja,
toivottavasti sekuri ottaa sen kiinni joskus,
- Anonyymi
Taiat olla itte vienyt ne toisilta,siksi kirjoitat tänne! Securite kodin suojaa!
- Anonyymi
joooo onkohan kaikki securin työntekijätkää rehellisiä niissähän on ollu jopa entisiä rikollisia
entisiä vankila kundeja, siitähän oli TV:ssä kerran asia OHJELMA,
maailma on menny PASKAKSI
entinen lintukoto Suomi OLI rehellinen maa mutta sittemmin politiikka ja kouluissa on jätetty tärkeät yhteiskunnaliset oppiaineet pois ja nyt kansamme kärsii rikollisuuden aiheuttamista kärsimyksistä ei edes välttämättä vartioihin voi enään luottaa niissä kun voi olla oikeita todella vaarallisia rikollisia,
somesta on tullu TURVATON MAA, harmi kansalisille,
mutamat rikolliset PAHAT ihmiset aiheuttaa valtavan surta turvattomuutta muuten fiksun rehellisten ihmisten elämään !
- Anonyymi
Varmaan saunatonttu tai Joulupukki on vienyt,
Ilmoittaa kannattaa terveyskeskukseen. Niin monen, mun vaimonikin alzheimer alkoi huomaamatta. Hän tuli töistä kotiin 68 vuotiaana ja aina pienellä viiveellä. Kun laitoin autoon puhelimen ja seurasin, hän ei tullut suorinta tietä.
Nyt muisti 0. Jos olisi heti huomannut, olisi voinut pitkittää muistin menetystä. Naapurin rouva myös alzheimer, ollut jo 15 v mutta tulee hyvin toimeen miehensä kanssa jotain 85v kodissa. Palvelu käy kerran päivässä. - Anonyymi
HALOOOOOO,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ILO UUTINEN
KORU LÖYTYI , helpotuksen huokaus,
ei kukaan ollu syyllinen sen katoamiseen,
ihan itse oli pannu sen PAREMPAAN TALTEEN,
se ei ole arvokas
mutta se on 60 vuoden takainen häälahja sukulaiselta,
sillä on siis
tunnearvoa,
nyt SAA NAURAA ,, hah hah haaa,
itsekki nauran helpotuksesta,
häpeäkseni pakkko tunnustaa vanhuden mistihäiriö on todellisuutta
ANTEEKSI
pakko myöntää lähes yhdeksänkymppinen VOI olla jo muistisairas,
on kuitenki rehellinen ihminen, myöntää myös virheensä ja puutteensa,
vaikka ensin ei itsekkää usko omaan huonoon muistiinsa olemassa oloon,
kuten allekirjoittamukki
on jo vanhus ja olisi jo monella tavoin avun tarvitsija,
koittakaa kestää,
ja anteeksi anteeksi anteeksi ,- Anonyymi
Eipä ole ihme jos vanhukset ovat hankalia hoidokkeja,
hoitajien tulisi olla pitämielisiä ja anteeksi antavaia,
mutta kenen psyyke kestää muistiasiraitten vanhusten HÖPINÄT ,
nehän on välillä hirvittävän loukkaavia vaikka ei ole tarkotuksella sanottu
muutta kun muisti heittää armotta, ja vanhus pitää omaa muistiaan totena,
AUTA ARMIAS MEITÄ ymmärtämään vanhuksen VAIKEUKSIA elämän loppueviheessa,
vanhusten hoito ON raskasta hommaa kaikille teveillekki,
voi luoja kun hakisit meidät loppuun uupuneet houraavat vanhukset jo pois,
olemme yhteiskunnan riesa se on pakko myöntää,
mtta mikä olisi ratkaisu meidän sairaitten hoivaan,
se näyttää nyt olevan eduskuntaa myöten todella hankalaa järjestää ,
ehdotus,
eutanasia laki voimaan,
ainaki niitten osalta jotka itse sitä pyytää ja haluaa,
kuten allekirjoittanu.
- Anonyymi
Olisi aika poistaa tämä ketju. Sen seuraaminen ei ole kenellekään hyväksi.
- Anonyymi
PÄIVASTOIN ,
erittäin tärkeää tietoa ymmärtää vanhuksia paremmin,
tuo julkisuteen totuden vanhuuden aiheuttamasta vaikeasta ajasta elämän loppuviheista, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PÄIVASTOIN ,
tuo julkisuteen totuden vanhuuden aiheuttamasta vaikeasta ajasta elämän loppuviheista,Tällaiset aiheettomat riidat, epäluulot ja vihanpito ei olen hyväksi kenellekään, ei varsinkaan elämän vaikeina loppuaikoina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PÄIVASTOIN ,
tuo julkisuteen totuden vanhuuden aiheuttamasta vaikeasta ajasta elämän loppuviheista,Olisi tärkeää ymmärtää vanhuksia loppu vuosina vaikka ovatki hankalia ja loukkaavat lähimmäisiään muistamattomuudelaan,
en usko että se on muistisairaan tarkotus loukata lähimmäistään epälulolla, vanhus vaan ei osaa mutten omia epäilyksiään tuoda esiin kuin syyttämällä lähimmäistään,
siinäpä onkon aihe hoitohenkilöknnalle opettaa psygolokiaa ymmärtämään myös hankalia vanhksia,
senki ymmärtää että hoitohenkilökunta on todella rasittunu epälloisista vanhuksista,
mutta mitä yhteiskunta voi tehdä asialle,
en ainakaa minä osaa neuvoa,
muuta kuin ei pidä loukkaantua trhista epälloisista vanhuusten käytöksisestä. - Anonyymi
Miten niiin, mitä meinaat? Ihan arkipäivää joka huushollissa, jossa joku alkaa sairastaa muistisairautta. Raadollista ja realistista muistin mutkistamaa elämää.
- Anonyymi
Huumehörhöt menee et hujahtaa parvekkeen kautta multa hävis kaks kulta kelloo ja rahaa
ei ne itsekseen lähde ulko ovi oli potkaistu sisältä käsin auki oli kun tulin kämppään
- Anonyymi
On kaksi 95 vuotiasta sisarusta,kaksoset. Molemnat syyttää toista varkaaksi jos on käynyt kylässä,toisella on se ero että tavararoita ilmestyy lisää eikä vähemmän,hän sitten palauttaa näitä tavaroita,jauhoja,sokeria,kahvia ym.samalla kun hän käy palauttamassa näitä tavaroita mitä sisar on yöllä hänelle tuonnut niin toiselta sisarelta häviää pöytäliina,pyyhe,silmälasit. Palauttaja kirjoittaa aina saatekirjeen pussin mukana sisarrelleen,"älä tuo minulle näitä paskoja!häiritset minua!" Kumpikin osaa olla toiselle myös miellyttävä kun siltä tuntuu,"tule käymään kahvilla"ja taas hävis tavaraa.....
- Anonyymi
Anopin sisar syytti häntä että oli varastanut vyön , mikä ei ollut edes totta , niin että siihen sisarusten yheyden pito loppui kokonaan. Nyt on heidän hautansa vierekkäin , niin että yksi halpa vyö saa aikaan lopullisen välien rikon kun toinen oli dementti
- Anonyymi
alotukseen :
ei käy
mutta dementtia vaivaa jo pahasti
hyvinki voi luulla että käy,
tottukaa siihen
vanhuus ei tule yksin se tulee dementoitumisen kanssa,
anteeksi kun olen vielä elossa
yhteiskunnan riesana vaivoineni enkä ole ainoa somen maassa, meitä on liikaa kuten tiedätteki.
aikansa tätä kestää
kyllä kuolo korjaa kohta suurimman osan vanhuksistamme.- Anonyymi
Suurimman osan korjaa juu ..... Loput ovat täällä palstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurimman osan korjaa juu ..... Loput ovat täällä palstalla.
heh heh kyllä nämä palstalisetki tulee perässä,
mä odotan heitä kaikkia avosylin sitten jälleen näkemisen ilosta, - Anonyymi
Oli oneksi, se varass palautti sen korun,,. .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli oneksi, se varass palautti sen korun,,. .
ei ku itte pannu sen parempaan talteen,
hävettäääääääää, koko marmatus,
mutta
kaikki vanhukset jotka muistaa asioita väärin lulee että varkaita käy,
kuolis pois kitumasta, olen niiiiiinväsyny ,
- Anonyymi
Tähän saakka olen aina epäillyt itseäni ja syystäkin.
Kaikki "kadonneet" ovat löytyneet mutta hieman epätavallisista paikoista.
Varastaminen edellyttäisi ainutlaatuista akrobatiaa ja tietoa kähvellettävästä. Työssä ollessani minäkin sain kadonneiden tavaroiden tiimoilta nimityksiä, mm. varas, huora, tamma jne...
Kerran oli itselläni pokassa pitämissä, etten olisi purskahtanut nauruun.
Potilashuoneen oven avatessani kuulin. ´´Sinä se, senkin englantilainen varas´´ jne..
No tavarat yleensä löytyivät huoneesta, tai omaiset olivat vieneet pois, eivät aina huomanneet mainita asiasta.- Anonyymi
Harmmillista koko vanhan ihmisden luloissa on
LOUKKAAVA luulo,
siinä loukkaantuu se vanhus itsekki
ja
pahinta on kun loukkaa rakaita omaisiaan lulollaan,
kuinka meitä vanhuksia osattaisiin hoivata ja ymmärtää
se kyllä jää itsellekki epäselväksi,
suurin surminkaan en haluaisi loukata ketään turhilla luuloillani,
anteeksi anteeksi anteeksi että olen vanha ja vielä elossa sekoilemassa vaivoineni,
kuolisin pois kun tietäisin helpon täysin k i v u t t o m a n keinon,
hirvittää elää sairaana vanhaksi avuttomaksi sekopääksi,
no mutta kirjoitellaan näitä juttuja
kirjoittelu kuitenki pitää meitä hieman vielä elävien kirjoissa
kaikista vaivoistamme huolimatta,
muistihäiriöki on vaiva,
kohta alkaa klo: 21:00 Syke TV 8 kanavalta katson sen siinä loppu ilta meneeki mukavasti ja sitten nukkumaan,
huomenna on parempi päivä !- Anonyymi
Rupeat sitten vain ajamaan eutanasian laillistamista. Helppo, kivuton, armelias lähtö, kun aika on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rupeat sitten vain ajamaan eutanasian laillistamista. Helppo, kivuton, armelias lähtö, kun aika on.
KYLLÄVAIN
kaikki sairaat vanhukset JOTKA ITSE PYYTÄÄ
heille suotakoon kivuton helppo nopea lähtö
ikuisuuteen,
mutta
HUOMATKAA
VAIN jos vanhus ITSE sitä pyytää,
EI kenenkää muun tahdosta tai toiveesta saa ketään lähettää tuonpuoleiseen,
vain ihmisen ITSENSÄ PYYNNÖSTÄ. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KYLLÄVAIN
kaikki sairaat vanhukset JOTKA ITSE PYYTÄÄ
heille suotakoon kivuton helppo nopea lähtö
ikuisuuteen,
mutta
HUOMATKAA
VAIN jos vanhus ITSE sitä pyytää,
EI kenenkää muun tahdosta tai toiveesta saa ketään lähettää tuonpuoleiseen,
vain ihmisen ITSENSÄ PYYNNÖSTÄ.Ja sen itsenkin pitää olla todistettavasti henkisesti terveessä ja vakaassa kunnossa. Ts. ei paiseita psyykessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sen itsenkin pitää olla todistettavasti henkisesti terveessä ja vakaassa kunnossa. Ts. ei paiseita psyykessä.
Kyllä psykkisesti terveitä vanhuksia on olemassa, ettei se ole ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sen itsenkin pitää olla todistettavasti henkisesti terveessä ja vakaassa kunnossa. Ts. ei paiseita psyykessä.
minä ainaki haluan kuolla heti höperönä vanhana avuttomana
--- vanha höperö ei tahdo jäädä kenekään vaivoiksi,
mieluummin kuolen kuin joudun sairaana sekavana odotteleen hoitajaa kotiin
joka ei ehdi tulla
kun on niiiiin kiire ja valtiolla rahat loppu,
eutanasia kaikille vanhuksille sitä itse pyytäville. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minä ainaki haluan kuolla heti höperönä vanhana avuttomana
--- vanha höperö ei tahdo jäädä kenekään vaivoiksi,
mieluummin kuolen kuin joudun sairaana sekavana odotteleen hoitajaa kotiin
joka ei ehdi tulla
kun on niiiiin kiire ja valtiolla rahat loppu,
eutanasia kaikille vanhuksille sitä itse pyytäville.Mistä tiedät, että olet muuttunut höperöksi vanhaksi ja avuttomaksi?
Moni loukkaantuu sellaisesta arviosta.
Ei omaa tilannettaan huomaa eikä ymmärrä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät, että olet muuttunut höperöksi vanhaksi ja avuttomaksi?
Ei omaa tilannettaan huomaa eikä ymmärrä.kyllä vanhaki ihminen huomaa jos vanhana sekoilee ja sattuu kaikenlaista kuten hukkaa tavaroitaan ja sitten kuvittelee että joku tekee kiusaa ja varastaa tahallaan,
heh ja höh tekee kisaa vanhukselle,
annan hyvän neuvon,
tottukaa ja sopetkaa siihen että kaikista vanhuksista tulee pikkusen höperöitä
ja kaikkista tulee luulotautisia
luulee että joku varastaa kun ei löydä
kaikkein pahimpia ovat semmoset vanhukset
jotka oikeesti nieää ja syyttää jotain henkilöä varkaaksi,
joka taatusti ei pidä paikkaansa.
loppuelämä on hevetin vaikeeta aikaa vanhalle ihmiselle,
ei ihme jos kukaan EI oikein uskalla ottaa hoitovastuuta vanhuksista,
siksipä EUTANASIA olisi ratkaisu vanhushoivaan , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä vanhaki ihminen huomaa jos vanhana sekoilee ja sattuu kaikenlaista kuten hukkaa tavaroitaan ja sitten kuvittelee että joku tekee kiusaa ja varastaa tahallaan,
annan hyvän neuvon,
siksipä EUTANASIA olisi ratkaisu vanhushoivaan ,Minulta katoaa aina eilinen päivä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä vanhaki ihminen huomaa jos vanhana sekoilee ja sattuu kaikenlaista kuten hukkaa tavaroitaan ja sitten kuvittelee että joku tekee kiusaa ja varastaa tahallaan,
annan hyvän neuvon,
siksipä EUTANASIA olisi ratkaisu vanhushoivaan ,Missä mielestäsi kulkee vanhuuden raja, joka hoidetaan pois eutanasialla.
Miten ratkaiset asian?
Määrätyn ikävuoden kohdalla yhtiskunta lähettää eutapillerin, antaa ohjeet ja käskee sakon uhalla toimia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä mielestäsi kulkee vanhuuden raja, joka hoidetaan pois eutanasialla.
Miten ratkaiset asian?
Määrätyn ikävuoden kohdalla yhtiskunta lähettää eutapillerin, antaa ohjeet ja käskee sakon uhalla toimia?Kuulehan, kun täällä on puhuttu vanhuuden vaivoista ja niiden vuoksi kuoleman toiveesta,, halusta kuolla kun ei jaksa elää. Eutanasiastakin.
Ei kukaan ole puhunut ikärajasta.!
Olet aikamoisella tuomitsemiskannalla, puhut sakon uhasta.
Ehkä se helpotti tuskaasi ja sait heittää sen tänne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä mielestäsi kulkee vanhuuden raja, joka hoidetaan pois eutanasialla.
Miten ratkaiset asian?
Määrätyn ikävuoden kohdalla yhtiskunta lähettää eutapillerin, antaa ohjeet ja käskee sakon uhalla toimia?MITÄ HORISET ?
etanasia laki vaaditaan voimaan
jotta ne sairaat YKSILÖT jotka i t s e sitä pyytää saisivat kivuttoman lähdön tuonpoleiseen,
sillä moni sairas on jo elämänsä eläny, tehnyt työtä yhteikuntamme hyväksi ja ON loppuun palanu kipijensa keskellä,
tahallasiko olet halunnu ymmärtää VÄÄRIN koko eutanasia mahdollisen lain voimaan saattamisen eduskunnassa,
jo tyhmiä idiootteja sitten riittää kanssakulkijoisamme,
vitut tommosille horiskoille jotka tahallaan haluavat ymmärtää väätin ja vääntävät oikeanki asian ihan sekopäisen aatokseksi.
MIELIPIDE asiasta ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät, että olet muuttunut höperöksi vanhaksi ja avuttomaksi?
Ei omaa tilannettaan huomaa eikä ymmärrä.ETKÖ sinä huomaa milloin vanhus on tullu höperöksi,
mä huomaan sen jopa itsestäni välillä,
vitut tälle vanhuudelle
vanhuus on ihmisen maanpäällinen helvetti, ainaki minulla itsellä !
EN pidä vanhan ihmisen elämästä ollenkaan omalla kohdallani,
mutta kun ei vanhuuttani pakookaan pääse,
joka päivä vituttaa herätä aamulla taas tähän maanpäälliseen vanhan ihmisen helvettiin avuottomuuteen kipuineen ja tylsine mielipiteineni ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä psykkisesti terveitä vanhuksia on olemassa, ettei se ole ongelma.
On-on, tietysti, ja varsinkin omasta mielestään. Witsi on siinä, että täytyy olla muittenkin mielestä.
- Anonyymi
Kotirauha on aika pyhä asia, ei kotiin saa edes poliisi tulla ilman lupaa. Väittelin erään kerran vuokranantajan toimistotyöntekijän kanssa, hän ei tiennyt ettei vuokranantajakaan voi noin vain tulla ilmoittamatta sisään vuokralaisen kotiin omilla avaimillaan.
- Anonyymi
EI niin saakkaa, mutta varkaat ei kysy saako käydä luvattomasti, ne vaan käy jos on käydäkseen,
eikä kaikkia varkaita saada edes kiinni, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI niin saakkaa, mutta varkaat ei kysy saako käydä luvattomasti, ne vaan käy jos on käydäkseen,
eikä kaikkia varkaita saada edes kiinni,Minulta on varastettu kahvi tölkki . En saanu kahvia !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulta on varastettu kahvi tölkki . En saanu kahvia !!
ja minä olin varastanut vara avaimeni toisen takin taskuun
ja löysin kermapurkinkin väärältä hyllyltä jääkaapissa.
pakkaan # varastamaan # tavaroita ihan väärin paikkoihin.
löytyvätkin vääristä paikoista, kun on itse varkaana!
- Anonyymi
Meilt ei ole ikään mitään varastettu. On kaks huushollia.
- Anonyymi
ootahan kun tulet vanhahsi ja horiskoksi, kyllä kummasti katoaa yhtä sun toista,
osa löytyy roskiksista osa pakastimesta sun muusta hullusta paikasta,
hyvä kun ei VIELÄ ole kulkenu teillä varkaita,
vanhentukaa rauhassa,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427145
- 323988
- 523463
- 412988
- 172756
- 372248
- 162216
- 412183
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472177- 442133