Terveyskeskuksissa voisi olla kääntäjälaite, joka kääntää lääkärin ja asiakkaan keskustelun molemmille osapuolille ymmärrettävään muotoon.
Silloin ei tapahtuisi väärinkäsityksiä ja lääkärikäynnistä jäisi ote keskustelusta asiakkaalle jälkikäteen.
Kääntäjäkone voisi näyttää yhdellä kuvaruudulla molempien puheet ymmärrettävässä muodossa ja se tallentaisi keskustelun asiakkaan saatavilla olevaan tiedostoon.
Silloin lääkärin ei tarvitsisi osata asiakkaan kieltä täydellisesti varsinkin alkuvaiheessa, kun lääkäri on vasta muuttanut uuteen maahan ja uuteen työpaikkaansa.
Kääntäjälaite asiakaskäynnillä
Anonyymi-ap
1
141
Vastaukset
- Anonyymi
Kielitaito, ymmärrys, on todellakin tärkeä asia terveyden hoitoon liittyvissä asioissa.
On tullut ohjelmia televisiostakin, että tulkit joskus jopa valehtelevat. Tunsin aikoinaan myös yhden potilaan psykiatrisessa sairaalassa, joka kertoi tulkin valehdelleen lääkärin tapaamisessa.
Sellainen joku tulkkauskone olisi ihan hyvä, jossain ulkomailla ainakin taitaa lentoaseman tullissa olla sellaisia käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417034
- 323958
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402068