Ubuntu matessa olen laittanut mozilla firefox kuvakkeen työpöydälle. Se näkyy sellaisena windows asiakirjan näköisen vaaleana nelikulmaisena kuvakkeena. Miksiköhän niin? Ehkä sen saisi takaisin vain poistamalla sen ja lisäämällä uudelleen.
Mozilla kuvake ei näy
7
186
Vastaukset
- Anonyymi
Tee siittä työpöytä kuvake!
Matessa saa valita kuvakkeenkin helposti minkä haluaa.
Mate on typöytäkuvake työpöytä!
Kun taas itse kartan kuvakkeita työpöydällä!- Anonyymi
Olen tehnyt kuvakkeen työpöydälle siitä tai kiinnittänyt.
- Anonyymi
Kuvakkeet löytyvät hakemistosta /usr/share/icons tai /usr/share/themes.
Esimerkiksi:
/usr/share/icons/hicolor/128x128/apps/firefox.png
Luomasi shortcut työpöydällä löytyy hakemistosta /home/<username>/Työpöytä
(tai Desktop). Siellä on tiedostoja, joiden pääte on .desktop ja sinne voi suoraan kirjoittaa käytetyn ikonin nimen:
Icon=/usr/share/icons/hicolor/128x128/apps/firefox.png
-Tietysti, luomalla shortcut-toiminnolla sen saa tehtyä automaattisestikin, yleensä se löytää oikean ikonin.
Toisaalta, työpöytä on melko outo paikka varastoida launchereita, parempi laittaa ne Valikkoon!- Anonyymi
Ubuntu matessa on sellainen pieni mozilla kuvake vasemmassa yläkulmassa. Mieluummin tavallisen kokoinen ikoni työpöydällä. Windowsissa olen tottunut siihen että jossain kohtaa on tavallisen kokoinen selain kuvake.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ubuntu matessa on sellainen pieni mozilla kuvake vasemmassa yläkulmassa. Mieluummin tavallisen kokoinen ikoni työpöydällä. Windowsissa olen tottunut siihen että jossain kohtaa on tavallisen kokoinen selain kuvake.
Windows sitä ja tätä - ei ole hyvä yrittää saada toimimaan samalla tavalla Linux:ssa. Yleensä on eri tavalla toteutettuna hyvästä syystä. Ja osaahan esim. Wine tehdä työpöydälle samalla tyylillä kuin windows - sitä vaan hukkuu roskaan pikkuhiljaa, kun ohjelmia esim. asentaa yli kymmenen tuhatta koneelle..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Windows sitä ja tätä - ei ole hyvä yrittää saada toimimaan samalla tavalla Linux:ssa. Yleensä on eri tavalla toteutettuna hyvästä syystä. Ja osaahan esim. Wine tehdä työpöydälle samalla tyylillä kuin windows - sitä vaan hukkuu roskaan pikkuhiljaa, kun ohjelmia esim. asentaa yli kymmenen tuhatta koneelle..
On niissä alapalkeissakin paljon kuvakkeita linuxissa ja debianissa on sellainen androidmainen kuvakkeiden meri.
- Anonyymi
Sekoile aikasi niin hyvin näkyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225144- 254328
- 272461
- 342244
- 371998
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174