Lidlille tapahtui jotain, mikä yllätti tutkijankin
Anonyymi-ap
2025-03-30 10:13:33
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6ecdef21-d755-46ba-8f94-a09773f03d99
siinähän se kaikki tulikin
PS. ennen ostin kaiken ruoan lidylistä mutta en enään ja appi on turhake mikä hankaloittaa asiointia
Lidlille tapahtui jotain, mikä yllätti tutkijankin-bonukset korttiin kiitos
7
119
Vastaukset
- Anonyymi
rupes K lähikauppa kiinnostamaan juu
kannattis se bonuskortti asiakkaille tehdä ja juhlamokka tarjoukseen- Anonyymi
K-lähikauppa on se kaikkein kallein kauppa.
- Anonyymi
Onko kukaan oikeasti selvittänyt miten bonusjärjestelmät vaikuttavat hintoihin, eli olisiko hinnat vielä halvempia jos bonusjärjestelmät lopetettaisiin ja kaikki sen kustannukset vähennettäisiin hinnoista?
Mikä on raja kuinka paljolla asiakkaan pitää keskimääri ostaa, jotta bonusjärjestelmästä saatu hyöty ylittää sen ylläpitokustannukset?- Anonyymi
"Bonusjärjestelyt" mahdollistavat ostoskäytösprofiloinnin/asiakas ym. datan keräämisen. Kauppa on ehkä tehostavinaan toimintaansa, ja kohdistamassa markkinointiaan datan perusteella. Erityisesti, asiakkaita yritetään sitouttaa juuri "sen" kaupan asiakkaiksi. Tämähän ei toimi.
Jos asiakkaat tyhmyyttään sitoutuvat, bonusjärjestelmän myötä, voi kauppaketju huoletta korottaa hintojaan ja huonontaa palveluaan ja valikoimaansa. Bonus-asiakkaita hämätään ja imarrellaan juuri heille tarjottavilla hinnoilla yksittäistuotteista, jolloin kokonaisuus hämärtyy.
Asiakkaalle mielekkäämpää on joka kerta valita kauppansa konkreettisilla hinta/valikoima/palvelu-kriteereillä, ei "bonus-sitoumuksen" perusteella.
Seurauksena, kaupoissa kilpailu toimisi paremmin ja kuluttajat maksaisivat vähemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Bonusjärjestelyt" mahdollistavat ostoskäytösprofiloinnin/asiakas ym. datan keräämisen. Kauppa on ehkä tehostavinaan toimintaansa, ja kohdistamassa markkinointiaan datan perusteella. Erityisesti, asiakkaita yritetään sitouttaa juuri "sen" kaupan asiakkaiksi. Tämähän ei toimi.
Jos asiakkaat tyhmyyttään sitoutuvat, bonusjärjestelmän myötä, voi kauppaketju huoletta korottaa hintojaan ja huonontaa palveluaan ja valikoimaansa. Bonus-asiakkaita hämätään ja imarrellaan juuri heille tarjottavilla hinnoilla yksittäistuotteista, jolloin kokonaisuus hämärtyy.
Asiakkaalle mielekkäämpää on joka kerta valita kauppansa konkreettisilla hinta/valikoima/palvelu-kriteereillä, ei "bonus-sitoumuksen" perusteella.
Seurauksena, kaupoissa kilpailu toimisi paremmin ja kuluttajat maksaisivat vähemmän.Siinä tulikin perusasiat, mutta onko mitään dataa olemassa siitä kuinka paljon täytyy ostaa kuussa että pääsee voitolle?
Bonusjärjestelmän ylläpito ei ole ilmaista, asiakkaat maksavat sen ostamalla kaupan tuotteita, joten osan täytyy toimia nettomaksajana eivätkä he hyödy käytännössä taloudellisesti koko järjestelmästä yhtään, ovat asiakkaina lypsettävän osassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tulikin perusasiat, mutta onko mitään dataa olemassa siitä kuinka paljon täytyy ostaa kuussa että pääsee voitolle?
Bonusjärjestelmän ylläpito ei ole ilmaista, asiakkaat maksavat sen ostamalla kaupan tuotteita, joten osan täytyy toimia nettomaksajana eivätkä he hyödy käytännössä taloudellisesti koko järjestelmästä yhtään, ovat asiakkaina lypsettävän osassa.lidyl kaivoi apilla oman kuopan ja lankesi
eiku s kauppaan mars
- Anonyymi
ssdghj
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477685
- 334263
- 573735
- 503200
- 172886
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652601- 612474
- 512398
- 402349
- 162296