Sähköautojen vastustajat tekevät itsensä naurettaviksi. :D :D Miksi he haluavat toimia näin?

Anonyymi-ap

😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
Sähköauton vastustaja: "Sähköauto on huono talvella."
Tekniikan Maailman talviautovertailu: Kaikki palkintosijat menivät täyssähköautoille.

Sähköauton vastustaja: "Sähköauto syttyy helposti tuleen."
VTT:n tutkimus: Sähköauton paloriski on 20 kertaa pienempi kuin polttomoottoriauton.

Sähköauton vastustaja: "Sähköautojen latauspisteet ovat harvinaisia."
Autoalan tiedotuskeskus: Suomessa oli syyskuun 2024 lopussa lähes 15 000 julkista latauspistettä. Vuonna 2022 YLE uutisoi, että Suomessa on enää vain noin 1800 tankkausasemaa ja määrä on vähenemässä.

Sähköauton vastustaja: "Sähköautolla ei tee mitään kylmässä Pohjolassa, jossa etäisyydet ovat pitkiä.
Norja: Suurin osa autoista on täyssähköautoja ja määrä kasvaa hurjalla vauhdilla.

37

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Patteriautot - Ei ole vielä Bensa-auton tasolla - siis Ei vielä .

      • Anonyymi

        Meni ohi jo vuosia sitten...


      • Anonyymi

        Onneksi ei ole bensa-auton tasolla, se olisi hyvin säälittävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei ole bensa-auton tasolla, se olisi hyvin säälittävää.

        Joo, sähköautot ovat menneet polttoleluista ohi jo monta vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Sähköllä on paljon kivempi ajaa kuin polttomoottorilla varsinkin kaupungissa.

      Nyt uusimpien autojen ajomatkatkin alkavat olla riittäviä ja lataus riittävän nopea.
      Nyt on pullonkaulana nopeiden latauspaikkojen määrä, mutta eiköhän sekin korjaannu.

      Luotettavan pikkudieselin saa käytettynä kymppitonnilla ja sillä voi ajaa 1000 km tankillisella. Kulutus on 5 litran luokkaa eli 8 euroa sadalla kilometrillä. Se on tällaisen tavallisen tossunkuluttajan ulottuvissa. Ne 60.000 maksavat autot jäävät haaveeksi.

      • Anonyymi

        Plus korjaukset vuosittain 1000-2000 dieselissä plus vero. Eli kallista ajelemista ja meluisaa


      • Anonyymi

        Kuka tässä vastustaa sähköautoja. Ei ole vastustamista, jos toteaa, että sähköauto ei ole riittävän hyvä minulle. Joskus tulevaisuudessa voi olla riittävän hyvä. Mutta tosiasia on, että on vaan hyvä etteivät läheskään kaikki osta sähköautoja.


    • Anonyymi

      RYYYYSSÄN TROLLITEHDAS DISSAA SÄHKÖAUTOJA ! ! RYYYYSSÄ I maailman suurimpia öljyn/kaasun toimittajia ! ! Siksi dissataan sähköautoja kun öljyn/kaasun myynti vähenee ! ! Sit ei varaa sotia ja valloittaa/alistaa muita DEMOKRAATTISIA MAITA RYYYYSSÄN ALUSMAIKSI ! ! ÄLÄPÄ KOMMENTOI ! ! AUTOPALSTOJEN SYÖPÄ. . TOJO HÖNÖ ON RYYYSSÄN TROLLI ! !

      • Anonyymi

        Suuri osa öljystä ja kaasusta tulee demokraattisista maista ja puolestaan suuri osa sähköauton valmistuksesta ja komponenteista taas diktatuureista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa öljystä ja kaasusta tulee demokraattisista maista ja puolestaan suuri osa sähköauton valmistuksesta ja komponenteista taas diktatuureista.

        Lähi-idän maat, venäjä, ... demokraattrisiako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähi-idän maat, venäjä, ... demokraattrisiako?

        USA, Kanada, Norja ja Britannia ovat ainakin käsittääkseni demokraattisia, vaikka USA tuntuukin nykyään joltain muulta.

        Eikä ainakaan Kiina ole demokraattinen kuten ei Kongokaan.


    • Anonyymi

      Osta tesla, saattaa vaikka palaa yöllä. Elon Muskista niin tykätään.

      • Anonyymi

        Mitä pahaa Musk on sinulle tehnyt?
        Ilmeisesti olet yksi idiooteista, jotka vastustaa Muskia, koska lammaslauman johtaja niin käski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pahaa Musk on sinulle tehnyt?
        Ilmeisesti olet yksi idiooteista, jotka vastustaa Muskia, koska lammaslauman johtaja niin käski.

        Musk edustaa Trumpin hallintoa, joka on tuhoamassa maailman talouden ja pyrkii valloittamaan maailmaa. Joten on täysin perusteltua boikotoida Teslaa. Tosin Tesla tekee muutenkin heikkolaatuista romua, joten ei ole mitään tarvetta ostaa Teslaa muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musk edustaa Trumpin hallintoa, joka on tuhoamassa maailman talouden ja pyrkii valloittamaan maailmaa. Joten on täysin perusteltua boikotoida Teslaa. Tosin Tesla tekee muutenkin heikkolaatuista romua, joten ei ole mitään tarvetta ostaa Teslaa muutenkaan.

        Eli olet idiootti lammas, joka hyppää kun viherkommunistinen media sanoo hep!

        Olen pahoillani, että jäit osattomaksi kun aivoja jaettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet idiootti lammas, joka hyppää kun viherkommunistinen media sanoo hep!

        Olen pahoillani, että jäit osattomaksi kun aivoja jaettiin.

        Näyttää nuo muutkin jättävän Teslat ostamatta, koska Teslan myynnit romahtivat juuri. Tosin yksi syy Teslan romahtamiseen on myös se, että Tesla tuottaa lähinnä paskaa romua tehtaistaan. Varsinkin Cybertruck on epäonnistunut täydellisesti.


    • Anonyymi

      Norjassa on sähkö halpaa siks.
      Elon Musk on syy miksi sähköautoja vastustetaan.

    • Anonyymi

      Sähköautohan on ihan paska. Kyllä mä myös rikon peilit tai värjään auton kun kohdalle sattuu sopivasti. Elon Musk on täys tollo. Vielä en ole päässyt tihutöitä tekemään. Unelmoin vaan.

    • Anonyymi

      Sähköauto on romu 2 vuoden käytön jälkeen. Sähköauton paino kuluttaa teitä ja renkaita. Sähköauto voi syttyä itsekseenkin palamaan. Pitkiä matkoja varten on tiedettävä latauspaikat ja lataukseen menee aikaa.
      Hybridi on parempi jos ongelmia voi vaihtaa bensalle.

    • Anonyymi

      Autotonta aluetta puuhataan Helsingin keskustaan ts tarkemmin eteläiseen Helsinkiin koska Helsingin keskusta on aseman-kampin- kluuvin alueella ja siellä olisi kai mahdotonta edes elää jos ei olisi liikennettä julkista tai yksityistä oli se bensalla, kaasulla tai sähköllä.
      Skuutti on myös ympäristöystävällinen. Siitä vain vihreät ajelemaan helmat heiluen. Mutta ei humalassa.

    • Anonyymi

      ÄLÄ KOMMENTOI RYYYYSSÄN TROLLITEHTAALLE MITÄÄN. . .IKINÄ. .

    • Anonyymi

      "Autoalan tiedotuskeskus: Suomessa oli syyskuun 2024 lopussa lähes 15 000 julkista latauspistettä. Vuonna 2022 YLE uutisoi, että Suomessa on enää vain noin 1800 tankkausasemaa ja määrä on vähenemässä."

      Ja ylivoimainen valtaosa noista hitaita 11 kW latauspisteitä. Toki voihan noissa olla tuntikausia lataamassa, mutta harvalla siihen on aikaa.

      Lisäksi tankkausasema tarkoittaa koko asemaa vaikka siellä olisi 10 tankkauspaikkaa ja latauspiste yhtä laturia. Aivan eri asia. Jos lasketaan vain pikalaturit ja lasketaan asemia niin pikalatausasemia on Suomessa paljon vähemmän kuin tankkausasemia. Esimerkiksi jos pikalatauspaikassa on 20 laturia niin se lasketaan vain yhdeksi asemaksi.

    • Anonyymi

      Yksi syy ehkä kateus ja siitä johtuva katkeruus jota puretaan palstalla tällaisilla kommenteilla. Jos rahat riittävät juuri ja juuri muutaman tonnin autoon eikä ole koskaan mitään mahdollisuuksia hankkia 50 000 € sähköautoa niin se voi turhauttaa.

      • Anonyymi

        No eihän se raha riitä kunnon autoon, kun raha poltetaan moottorissa taivaan tuuliin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän se raha riitä kunnon autoon, kun raha poltetaan moottorissa taivaan tuuliin....

        On se mukavampaa kun 30 tonnia on tilillä kuin että se olisi sähköauton lattiassa !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se mukavampaa kun 30 tonnia on tilillä kuin että se olisi sähköauton lattiassa !?

        Tilillä ei ole pidemmän päälle järkeä pitää 30 tonnia vaan sijoittaa se tuottavasti. Toisaalta jos sijoitussalkussa on 300 tonnia tai enemmän ja suuret tulot niin 50 tonnin sähköauton hankinta ei ole mikään iso asia. On monia jotka haluavat päästä ensimmäisten joukossa kokeilemaan uutta teknologiaa jos taloudellinen asema mahdollistaa sen vaivattomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilillä ei ole pidemmän päälle järkeä pitää 30 tonnia vaan sijoittaa se tuottavasti. Toisaalta jos sijoitussalkussa on 300 tonnia tai enemmän ja suuret tulot niin 50 tonnin sähköauton hankinta ei ole mikään iso asia. On monia jotka haluavat päästä ensimmäisten joukossa kokeilemaan uutta teknologiaa jos taloudellinen asema mahdollistaa sen vaivattomasti.

        Kun pohjassa rapsahtaa, niin tulee pankinjohtajalle asiaa, noin 30 tonnin verran !!
        Tällaisia ne sähköautot ovat. Lattia on arvokas !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun pohjassa rapsahtaa, niin tulee pankinjohtajalle asiaa, noin 30 tonnin verran !!
        Tällaisia ne sähköautot ovat. Lattia on arvokas !

        Pohja ja lattia eivät tarkoita samaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohja ja lattia eivät tarkoita samaa

        Turkki ja lattia ovat kaksi eri asiaa. Turkki on vesikulkuneuvossa ja lattia talossa.


    • Anonyymi

      Tosiasiat ovat nykyautojen puolella.

    • Anonyymi

      Ennen laulettiinkin, että "karavaanari - teiden tukko". Nyt se on usein sähköauto. Siellä se tiellä usein hiipii viimeisiä virtoja säästääkseen. Ehkä "poltti" liikaa, kun pitää näyttää se viiden sekunnin kiihtyvyysvara. Sitten hissutellaan oikeaa kaistaa jonoa keräten tai körötellään vasemman puoleista kaistaa vakionopeussäätimellä. Huvittavaa noiden kaiken maailmojen teslojen lisäksi myös ne yleensä saksalaiset automerkit, joilla on vakionopeussädin 110km/h, oli rajoitus sitten 100 tai 80. Tai sitten hivutellaan kilometrejä rinnalla vasenta kaistaa muka ohittaessaan. Siinä ei pää käänny eikä jalat toimi muuta liikennettä kunnioittaen. Käsi sentään todennäköisesti vatkaa alakerrassa.

      • Anonyymi

        Kyllä on taas satuja uunolla. Yleisin alinopeutta köröttelijä on joku papparainen dieselkäryttimessään.


    • Anonyymi

      Mistä noita sähköauton vastustajia löytyy? Itse en ainakaan tunne ketään vaikka suurin osa tutuista ajaakin bensalla, dieselillä tai hybridillä.

      • Anonyymi

        Ei kannata moralisoida, koska ei tällä foorumilla tarvitse olla läsnä !


    • Anonyymi

      Tosiasiat ovat ennenkin pilanneet monta asiaa.

    • Anonyymi

      Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !

      Muuten electric car on järjetön riski !

    • Anonyymi

      ALOITTAJA on elokapinan puukengillä
      IKUISESTI klenkkaava hum. kandi.

      Hän opiskeli itsensä TYÖTTÖMÄKSI.
      Onneksi olkoon aasi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      3874
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      16
      2795
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      386
      2107
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1909
    5. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1791
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1677
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1619
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1307
    9. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1220
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1151
    Aihe