Onkohan vain Raahen työllistämistoimia vai koko valtion suunnnitelmissa painostaa työttömiä hankkimaan työkokeilupaikka tietyn ajan kuluessa? Vaihtoehtoina on hankkia työ tai opiskelupaikka ennen kuin määrätty aika on kulunut umpeen . Aikaa esim. 4 kuukautta. Kaksi opiskeltua ammattia ja työkokemus ei katsota hyvitykseksi, ainakin pari ihmistä on joka tapaamisesssa takomassa sääntöjä työttömän (typerään?) päähän. Kuntouttavassa työtoiminnassa, mistä työtön saisi 4:ltä tunnilta 9€, eli tarpeellista lisärahaa, ei saa nykyisin jatkaa, vaikka työtön niin haluaisi.
Työttömien työkokeilu
28
789
Vastaukset
- Anonyymi
Ei hätää, laittavat ehkä vaan jonnekin työnhakukurssille.
- Anonyymi
Paskaa koko työllisyys kokeilu.
- Anonyymi
Se on hyvä että on työkokeilu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on hyvä että on työkokeilu
Kusetusta koko höpö höpö homma.
- Anonyymi
Ei sais pakottaa tai uhkailla. Mut kuitenki tekee niin tuolla työkkärissä. Unohdetaan että jokaisella itsemääräämis oikeus.
- Anonyymi
Jos esimerkiksi 40 vuotiaan täytyy mennä työkokeiluun, niin jossakin on mennyt pieleen.
- Anonyymi
Joo.raahen sosiaalilestatantat ovat kusettajia.millähän hyvävelillä saaneet virat yms.eivät tajua mitään mokomat ämmät.jos se niin herkkua niin menkööt vittu ite työkokeiluun saatanan.nämä lestat perkele
- Anonyymi
Olen +40 ja työkokeilussa, mutta minkäs tekee kun pakotetaan. Samakait tuo on mitä tässä hautaa odotellessa tekee..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen 40 ja työkokeilussa, mutta minkäs tekee kun pakotetaan. Samakait tuo on mitä tässä hautaa odotellessa tekee..
Siinäpä olet työkokeilussa perkeleen lesta.ettekö tiedä että työkokeilussa on paikkoja lestayrityksiin ja eräskin ukko istuu kaupunginvaltuustossa ja saa ilmaista työvoimaa yritykseen ja nostaa kaupungilta sitten rahat kun muka työllistää.hevonpaskaa hyvä veli hommaa tämäkin.äänestäkää juntit vaan Kepun lentoja kun muuta ette osaa tai teidät on aivopesty kotoa lähtiessä että Jepua ja lestaa pitää kumartaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä olet työkokeilussa perkeleen lesta.ettekö tiedä että työkokeilussa on paikkoja lestayrityksiin ja eräskin ukko istuu kaupunginvaltuustossa ja saa ilmaista työvoimaa yritykseen ja nostaa kaupungilta sitten rahat kun muka työllistää.hevonpaskaa hyvä veli hommaa tämäkin.äänestäkää juntit vaan Kepun lentoja kun muuta ette osaa tai teidät on aivopesty kotoa lähtiessä että Jepua ja lestaa pitää kumartaa
En ole lesta, eikä minua kiinnosta nuo uskonto tarinatuokiot mielikuvitus hahmoista ja se "hyvä veli" voi myös painua kuuseen.
Elämä on paskaa ja kukaan meistä ei siitä hengissä Selviä. Kiitos ja kuulemiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole lesta, eikä minua kiinnosta nuo uskonto tarinatuokiot mielikuvitus hahmoista ja se "hyvä veli" voi myös painua kuuseen.
Elämä on paskaa ja kukaan meistä ei siitä hengissä Selviä. Kiitos ja kuulemiin.Taidat olla lesta kun heti mainitsit ettet ole lesta.paljastuit.et ehkä tiedäkään Raahen hyvä veli tilannetta tai et sitä myönnä.nämä työ yms kokeilut ovat loppujen lopuksi täyttä paskaa.kukaan ei hyödy mitään.ottakaapa tästäkin asiasta selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla lesta kun heti mainitsit ettet ole lesta.paljastuit.et ehkä tiedäkään Raahen hyvä veli tilannetta tai et sitä myönnä.nämä työ yms kokeilut ovat loppujen lopuksi täyttä paskaa.kukaan ei hyödy mitään.ottakaapa tästäkin asiasta selvää.
Joo mistään ei hyödy mitään ei. No ei minun onneksi tarvi todistella, että en ole lesta. Minun silmissäni kaikki uskovaiset ovat samanlaisia. Taruihin uskominen vuonna 2025 on Niin tyhmää, kun niin paljon on jo todistettu tieteen avulla.
- Anonyymi
Ei niihin työkokeiluihin helpolla pääse, jos joku yrittäjä tai yhdistys huolii niin hyvä, työkaverit ei yleensä tykkää että tulee työkokeilija paimennettavaksi muiden kiireiden lisäksi. Ja tavoitteena ois saada sen jälkeen työpaikka, yleensä ei onnistu. Jos joku on työpaikan saanut niin kiva. Se on vaan työllistämistoimissa hyvä laittaa työtön eteenpäin edes puoleksi vuodeksi.
- Anonyymi
Raahessa menee niin että lestafirmat ottavat näitä töihin ja ilmaiseksi .sitten hyvä veli firma saa kaupungilta rahat kun muka palkkaa töihin.ihan paskaa lestojen hommaa.kaupunginvaltuuston lestat suuntaavat nämä hommat.täyttä paskaa.
- Anonyymi
Raahelaisena firmat ovat lestavetoisia yleensä sinne pääsee mukamas hommiin hyvä veli noin se menee
- Anonyymi
Jos esimerkiksi 40 vuotiaan täytyy mennä työkokeiluun, niin jossakin on mennyt pieleen.
Joo vain nuorille tälläinen kokeilu pitäisi olla joilla ei ole vielä kokemusta, mutta jos sellainen työtön jolla on työkokemusta palkkatyöstä useita vuosia laitetaan työkokeiluun niin jotain on todellakin pielessä!!! - Anonyymi
Se on yksilökohtaista. Minun ei tarvitse mennä työkokeiluun eikä kuntouttavaan työtoimintaan eikä hakea töitä. Ole onnellinen jos sinulle asetetaan velvoitteita. Se tarkoittaa, että sinulla on mahdollisuuksia.
- Anonyymi
En halua, että Minulla on mahdollisuuksia. Eikä minulla mielestäni edes ole, mutta työkkäri on eri mieltä..
- Anonyymi
Niin, eikö jokaisen itse pitäisi hakea työ- tai koulutuspaikkaa? Ei näitä mullekkaan kukaan muu hakennut, kun minä itse. Mä en nyt ymmärrä, miksi jonkun muun pitäisi tietää, mitä minä haluan tehdä. En mä loisiakkaan haluaisi ja saada sen kylkiäisinä sekavan pollan.
- Anonyymi
Oli raahen rievusta.raahessa nuorisotyöttömyys lisääntyi.miksiköhän.kun täällä eivät tajua nämä virkaa tekevät mitään.ovatkin suurin osa lestoja ja hyvä veli palkitsee kun katsot ikkunasta ulos.sitten härnäävät aikuisia kaiken maailman kokeilulla yms joka täyttä paskaa.hyväveli jyllää kyllä.oliskos aika vaihtaa ne vanhat ämmät yms pois ja oikeita ihmisiä sinne pohtimaan nuorisotyöttömyyttä.kun on suhteella saatu virka aikanaan niin siinä ollaan hautaan asti.lisääntyy tällä menolla nuorisotyöttömyys ja muukin työttömyys.
- Anonyymi
Saako työtön enää 9 e/päivä jos käy työkokeilussa?
- Anonyymi
Saa kyllä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa kyllä
Ei saa jos menee työkokeiluun ammatillisen kuntoutusselvityksen kautta. Sitä nyt ammattilaisten puolesta suositellaan, mutta jätetään kertomatta että osallistumispäiviltä ei saa tuota 9€, lisäksi on kuljettava Oulussa koska palveluntuottaja ja "tuki" on siellä, omavastuu suuntaansa on 25€ eli matkoista ei saa korvausta. Lohdutukseksi kerrotaan että osan tapaamisista voi hoitaa teamsin kautta. Ja neuvotaan hakemaan toimeentulotukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa jos menee työkokeiluun ammatillisen kuntoutusselvityksen kautta. Sitä nyt ammattilaisten puolesta suositellaan, mutta jätetään kertomatta että osallistumispäiviltä ei saa tuota 9€, lisäksi on kuljettava Oulussa koska palveluntuottaja ja "tuki" on siellä, omavastuu suuntaansa on 25€ eli matkoista ei saa korvausta. Lohdutukseksi kerrotaan että osan tapaamisista voi hoitaa teamsin kautta. Ja neuvotaan hakemaan toimeentulotukea.
Ne ei suoranaisesti valehtele, mutta jättävät paljon kertomatta 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ei suoranaisesti valehtele, mutta jättävät paljon kertomatta 🤣
Ei ihme että Raahessa nuorien työttömyys on paha ja huumeongelmakin vielä.no ei tarvi kuin esim mennä kävelykatua niin huomaa.siellä enempi matuja ym kuin raahelaisia.ovat matut kuin Raahen omistajia pohde ja sossutantta tykkää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saa kyllä
Joo ja siitä se ilo ratkeaa
- AnonyymiUUSI
Se on säåstötoimia, 9€/pvä on liian kallista maksaa. Osallistutaan me työttömät nyt reippaasti sästötalkoisiin, kaikki vaan iloisesti työkokeiluun, hopi hopi.
- AnonyymiUUSI
Kunta ei nykyisin säästy sakkomaksuilta vaikka työtön olisi kuntouttavassa työtoiminnassa. Eli kunnalle turhaa rahanmenoa. Ohjaajien palkat ja se kallis 9€/pvä osallistujalle.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417054
- 323958
- 473391
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402078