Helluntailaisten "dogma"

Anonyymi-ap

Helluntailaisilla ei ole kaikkia seurakuntia yhdistävää dogmaa eli uskonopin kokoelmaa joka kertoisi tarkasti uskon sisällön kuten vanhoilla kirkkokunnilla on. On kuitenkin yksittäisiä opinkohtia, jotka on pakko hyväksyä jotta voisi olla helluntailainen.

1. Raamattu on pilkulleen erehtymätön.
2. Maailma on luotu kuutena 24-tuntisena vuorokautena.
3. Vain uskominen Jeesukseen yhdistettynä kielilläpuhumiseen pelastaa.
4. Uskoon tulon jälkeen on heti mentävä upotuskasteelle.
5. Kasteen jälkeen pitää saada kielilläpuhumisen armolahja.
6. Kasteessa ihminen lakkaa tekemästä syntiä.
7. Pyhää Henkeä on pidettävä esillä enemmän kuin Isä Jumalaa.
8. Pyhän Hengen tehtävä on aiheuttaa uskovan kehossa sensaatioita eli tuntemuksia ja elämyksiä.
9. Jokainen uusi profetia on totta ja kaikki ne on uskottava.
10. Ylöstempaus tapahtuu ennen vaivan
aikaa.
11. Israel ei koskaan tee mitään väärin.
12. Pedon merkki on mikrosiru eikä mikään muu.

108

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

13. Tukholman profetialla on Raamatun ohella pyhän kirjoituksen asema ja sitä ei saa epäillä.

• Anonyymi

Alotus on alusta loppuun panettelevaa roskaa, eikä ansaitse minkäänlaista kommenttia.

• Anonyymi

Outoa, ettet voi myöntää totuutta, vaikka juuri sinä olet itse mukana uskomassa noita asioita. Kaikki kertomani on tullut vahvistettua todeksi, kun on kuunnellut helluntailaisten saarnoja ja jutellut heidän kanssaan henkilökohtaisesti. Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Outoa, ettet voi myöntää totuutta, vaikka juuri sinä olet itse mukana uskomassa noita asioita. Kaikki kertomani on tullut vahvistettua todeksi, kun on kuunnellut helluntailaisten saarnoja ja jutellut heidän kanssaan henkilökohtaisesti. Ap.

Alotus on valheellista pahanpuhumista.

• Anonyymi

Jumalattoman aloitus.
      Ehkäpä on korkeassa virassa porttovaltiokirkossa.

• Anonyymi

Aloitus on jumalattoman ja pahuutta ääriään myöten täynnä olevan maailman ihmisen pimeästä mielestä ja sydämestä nouseva trollaus!!!!

• Anonyymi

Häpeä, epäpyhä ja saastainen henki! Olen hurskas luterilainen ja totisesti, totisesti minä tunnen helluntailaisten uskon. Niin paljon olen helluntailaisia eläissäni tuntenut ja niin kymmeniä ja taas kymmeniä heidän puheitaan ja saarnaamisiaan kuunnellut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häpeä, epäpyhä ja saastainen henki! Olen hurskas luterilainen ja totisesti, totisesti minä tunnen helluntailaisten uskon. Niin paljon olen helluntailaisia eläissäni tuntenut ja niin kymmeniä ja taas kymmeniä heidän puheitaan ja saarnaamisiaan kuunnellut.

et sinä mikään hurskas luterilainen ole. Itselläni on luterilaisuuden nimi- mutta olet harhautunut ja eksynyt....

”Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.” (Matt. 7:21)

Isä meidän -rukouksessakaan kyse ei ole vain sanoista, vaan niiden tarkoituksena on saattaa meidät myös toimimaan oikealla tavalla. Rukous on ihmisen ja Jumalan välistä yhteyttä, mutta sen tarkoituksena on myös opettaa meidät toimimaan Jumalan tahdon mukaan.

mietihän tätä

”Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne.” (Joh. 13:35)

Tässä valossa on helppo ymmärtää, että ristiriidat, vihanpito ja katkeruus ovat asioita, jotka sotivat kaikkea sitä vastaan mitä Kristus on opettanut ja tämän myötä tekevät myös osallistumisen Herran pyhään Ehtoolliseen mahdottomaksi.

siis- käy sopimassa ensin vihakohteeltasi puheita- ja vasta sitten leivänmurtoon.

Ei se ole Herranpöydän anti- että kuuntelet sanoja, mutta - et tee--

Siinä on ongelmasi....

Vedät liian suurella pensselillä asioita, ja siksi olet eksynyt...

kuuntele myös..

https://www.tv7.fi/arkki/armon-kalliolla_s564/

https://www.tv7.fi/arkki/voimaa-sanasta_s80342/

jätä heiluminen palstalta, koska teet tilin siitä.....

• Anonyymi

Amerikkalainen keksintö, jonka on synnyttänyt silkka väärinymmärrys.

No, keksijästä tuli helvetin rikas mies, alta aikayksikön. Ja höpsähtäneet senkun työntävät tälle rahaa menästä vedettyinä ja huijattuina.

• Anonyymi

Kuinka kaukana onkaan helluntailaisuus alkukristillisyydestä, jossa uskovat jakoivat keskenään kaiken omaisuutensa, rahat ja tavarat. Ei silloin rakennettu kristallikirkkoja eikä ollut miljonäärisaarnaajia. Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka kaukana onkaan helluntailaisuus alkukristillisyydestä, jossa uskovat jakoivat keskenään kaiken omaisuutensa, rahat ja tavarat. Ei silloin rakennettu kristallikirkkoja eikä ollut miljonäärisaarnaajia. Ap.

höpölöpö----- lapsellinen jankkaus....
        Mene töihin, odota torilla- että sinut kutsutaan denaripalkalla sitomaan huonojalkaisen kengännauhoja, sillä et ole Mestaria suurempi.....
        Hän pesi opetuslapsien jalat ja antoi esimerkin, jota pitäisi katsella Hengellisesti.
        Olet palvelijan paikalla, et panettelijana

Ja kentällä on riittävästi palveltavaa- opettele vaikka ulkoiluttamaan Kristuskasvoisia vanhuksia, vammaisia jne. Kun siitä lähdet liikkeelle, saatat tulla uskoon ja elämäntielle.

Et muutoin. Leivistkästä ja sen vaihetuspöydän antimista- pitää ehdottamasti pitää kiinni.

Mussuttamisesta ei ole mitään iloa - ei kenellekään. Kertoo vain mussuttajan ongelmasta joka on vaikka paisunut farisealinen ja uskonnollinen pöpöttäjä

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikassa perustettu antikristillinen lahkoliike. Paha eksytys ja heresia.

Suomeen ensimmäisen helluntailaiseurakunnan perusti v. 1920 Norjalainen homostelusta vankilaan 1/2 v. viety ja Amerikassa henkikasteen saanut mies.

• Anonyymi

Helluntailaisus tulee suoraan Israelista.

• Anonyymi

mussuttaja on kahlinnut itsenä jatkuvasti omaan mielen vankilaan.
        Huutaa tuskissaan, että mikä on kahleensa, eikä halua Kristuksen vapauteen- Hengelliseen kenttätöihin.

Voi, voi. miten surullinen tapaus.

• Anonyymi

Kyllä vaan on uskon ydinkohdat helluntaikirkolla. Et tiedä asioista. Mitään yhteisiä uskontunnustuksia emme tarvi. Jumala ei vaan pelasta kollektiivisesti. Olet valehtelija, kuten monet muutkin täällä.

• Anonyymi

Helluntaikirkolla on, mutta en puhunut siitä. Puhuin kaikista seurakunnista (ympäri maailman, niistäkin jotka eivät kuulu Suomen helluntaikirkoon). Opettele ymmärtämään mitä luet, jumalaton. Ap.

• Anonyymi

Esim. kohta 2

Raamattu ei vaan ilmaise päivän pituutta. Sitä pitää kysyä tiedemiehiltä. Emme tiedä, etkä sinäkään.

• Anonyymi

Kohta 5.

Aivan väärin. Emme sano, PITÄÄ. Lopeta valehtelu täällä.

• Anonyymi

Olen niin monesti kuullut tavallisten rivihelluntailaisten kuin saarnaajienkin kysyvän: " Saitko kielilläpuhumisen armolahjan? Ai et? No se johtuu siitä, ettet mennyt uskovien kasteelle." Eli ei tosiaan ole valehtelua. Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen niin monesti kuullut tavallisten rivihelluntailaisten kuin saarnaajienkin kysyvän: " Saitko kielilläpuhumisen armolahjan? Ai et? No se johtuu siitä, ettet mennyt uskovien kasteelle." Eli ei tosiaan ole valehtelua. Ap.

En ole kuullut ja jos yksilö- kuten sinäkin- puhut, niin puhut vain omalla suullasi.
        Siksi sinä olet myös eksynyt, kun et tunne kirjoituksia.... etkä Jumalanvoimaa.

Sinapinsiemen- siinä on opetus...

Niin, ei kaikki puhu kielillä.... sen ajatuksen helluntalaisuudesta sain- edesmenneeltä vaimoltani vuosikymmenet sitten..... että se siitä sinun sanastasi.
        Kumpaako uskoisin. Ei vaimollani hänen eläessään ollut esittämääsi opetusta---
        Armolahjat-- ne ovat Hengen hedelmiä....

Raamatussa on. oletko lukenut...

Millä kasteella teidät on kastettu----- Johanneksen"!!!

Entä sitten????? mietipä... .heille puhuttiin Jeesuksesta--- mitä tekivät.

He ottivat kasteen..... Jeesuksen nimeen..... Siinä se yksikaste--- vesipesusta on.

Jumala pesi- Nooan aikana synnin maailmasta--- hukutti, pesi tappoi- eli otti tuomiolle kansan, joka eli harhaisesti- vihan vallassa.

Ts. hukutti sen ajan pahuuden, pesi. ja on esikuva viimeisestä tuomiosta,
        synnin palkka on kuolema ..... helvetin tuli --- siihen olkiukot hukkuvat -- tuleen ja tuhkaksi.
        //////
        Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja? Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.

Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.
        (1Ko 14:1-20)

• Anonyymi

Kohta 8

Väärin, elätkö uskonelämää tunteiden valossa. Kirjoituksesi perusteella sinulla ei ole yhtään uskonelämää. Mene edes juoksemaan, aikaa kun sulla on.

• Anonyymi

Mikä sinä olet minua tuntemaan? Elän uskossa ja armossa, mutta te elätte tunteissa. Teillä uskon pitää tuntua luissa ja ytimissä, kun torontolainen kaataa ja sähkövirta kulkee kehonne läpi ja tutisette ja kieritte maassa. Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinä olet minua tuntemaan? Elän uskossa ja armossa, mutta te elätte tunteissa. Teillä uskon pitää tuntua luissa ja ytimissä, kun torontolainen kaataa ja sähkövirta kulkee kehonne läpi ja tutisette ja kieritte maassa. Ap.

olet panettelijan hengessä, ja uskot omiin pöpötyksiin.
        Ei sellainen pöpöttäjä rakenna Kristuksen ruumista- srk.
        Tee parannus, äläkä ole pöhöttynyt fariseus..

Ap----- putkinäköinen..... sokea......

Mietipä- noin ajatuksissasi .- kun ahdas olet... Miksi Pyhä Henki aikoinaan saarnasi ---unissa-- saarnajien sanoissa tässä maassamme..... Pystykö käsittelemäänkään koko asiaa..

ET- tuolla mielenlaadulla.

Historia kirjoittaa, kuinka Ruotsin kuningaskin oli kiinnostunut- siitä sanomasta ja täällä olevat kirkkoherrat vastasivat --- tämä on dokumentoitu.

Miksi Pyhä Henki tuli näin esiin?

Mitähän tapahtui??????? Se oli herätyksen aikaa se..... ymmärtääkö hän?

ET sinä ymmärrä, katsot uskoa omassa putkinäköisen paperirullan läpi ja pöpötät joutavia...

Et näe kokonaisuuksia, mitä vaikkapa tuleva historia kirjoittaa....

Mietiän, en viitti tuttipullosta alkaa juottamaan sinun lapsellisiiin kirjoituksiin.
        Vauvan pitää kasvaa aikuiseksi ja alkaa oppia puhumaan.,,, että ymmärtää, eikä jokella palstalla,

Tuli lapsuuden muistoista- kun istuin vaahtosammuttajan kokoisena isäni sylissä.
        Isä luki lehteä, jota en itse edes ymmärtänyt.

Katsoin lehteä ja hoin, muistan sen hyvin..... pata- pata- pata - pata.

Siis otin ikäänkuin osaa sen sanomalehden sisällön kertomukseen, mutta sanat ymmärtämättömällä pennulla oli pata- pata - pata....

Siis kun sinä patattelet..... et ole Pyhä Henki- joka rakentaa tämän ajan Hengellistä huonetta.... Kaikkeahan voi ajassa tulla esiin, hetkellisen tilanteitten valossa, mutta ei siitä pidä alkaa patattamaan, ikäänkuin se oli uutinen lehdessä...
        Kertoo vain - että pitää vielä tuttipullon aikaa elää....

Pitää jotenkin tökätä miettimään sinuakin....

• Anonyymi

Amerikasta tänne tuotu helluntailaisuus eli pentecostalismi ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, vaan paha eksytys ja heresia.

Helluntailaisten teltat kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi

Pakkovauvakastettu varo helluntailaisuus tarttuu!
        Pysy poissa tältä keskustelupalstalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkovauvakastettu varo helluntailaisuus tarttuu!
        Pysy poissa tältä keskustelupalstalta.

Useamman kerran kylvetetty vihaa uskovia ja rienaa näitä pakkovauvakastetuiksi

• Anonyymi

Amerikasta tänne tuotu helluntailaisuus eli pentecostalismi ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, vaan paha eksytys ja heresia.
        Helluntailaisten teltat kannattaa kiertää kaukaa.
        /////////

typerää jankkaamista....

Mistähän sinun juttusi on TUOTU..... Ei ainakaan Apostolisen ajan opetuslapseudesta...

se näkyy vauvan uskostasi- ei ymmärrä, eikä käsitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty vihaa uskovia ja rienaa näitä pakkovauvakastetuiksi

useankerran kylvetetty?

Etkö osaa Raamattua?

Millä kasteella sinut on kastettu.... Lutherin? Johanneksen????

vai menitkö kasteelle, jossa Jeesus oli läsnä?

Johanneksen kasteenkin ottaneet, ottivat kasteen Jeesuksen nimeen...
        Mietihän mussuttajana oleva sitä"

Otetaan vielä eräs hurmoskokemus Raamatusta..

Eli Pietari--- Apt. 11 luku ja sieltä jakeita.

Pietari oli kuten vauvakasteen väärinymmärtäjät- että heillä on ainut ---oikea kaste---
        Pietari ei syönyt edes harhauskon jota katsoi harhaksi- heidän kanssan.
        Sitten sai liinavaate-- opetuksen. joka laskettiin taivaasta... kaikkine matelijoineen, eli joka Pietarille oli ongelmana...

juutalaisten ei ollut lupa edes seurustella... toiseen kansaan kuuluvan kanssa, vrt. kastejutujesi valossa, --uskovien kasteellisten kanssa....
        eikä edes mennä heidän luokseen... hokaatko!..... Jeesus puuttuu- ei ole kuultu Jeesuksesta-- vaan vesipesusta.
        Hänet on herätetty kuolleista ja tähän uskovat--- vaikka panettelemasi helluntalaiset.
        ja HÄNET on Jumala pannut ----elävien ja kuolletten tuomariksi- hokaatko?

ja vaikka helluntalainen uskoo--- vaimoni uskoi--- on saanut Hänen nimessään syntinsä anteeksi..... hokaatko? panetteletko vielä heitä, tavalla tahi toisella?

Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös heihin. kertoo Apt.. 10 lukua lainaten.
        säkeet.... 44-48

Eli Pietarin hurmoskokemus--- liinavaate-- oppimäärässä on se.... että.....pysy nyt mukana----

Jumala on avannut- myös helluntalaisille tien kääntymykseen ja elämään...
        luku 11 säkeestä 18 hokaatko...
        Eli jos heillä on se lutterin kaste---- ja sanovat - -että on kastettu lapsena... ja sitten ottavat.....
        kasteen Jeesuksen nimeen,...... niin mikä SINÄ olet tuomaroimaan????

Astut liian suuriin saappaisiin, ---sanoittaisiinko. että esiinnyt AP.... fariseusoppineena...

opettele käsittämään Pietarin oppiläksy ja liinavaate, ettei sinun pöykeytesi ole suurenpi haaste sinulle itsellesi....

anna kunnia Jumalalle, Pyhä Henki rakentaa seurakunnan, elävistä kivistä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

useankerran kylvetetty?

Etkö osaa Raamattua?

Millä kasteella sinut on kastettu.... Lutherin? Johanneksen????

vai menitkö kasteelle, jossa Jeesus oli läsnä?

Johanneksen kasteenkin ottaneet, ottivat kasteen Jeesuksen nimeen...
        Mietihän mussuttajana oleva sitä"

Otetaan vielä eräs hurmoskokemus Raamatusta..

Eli Pietari--- Apt. 11 luku ja sieltä jakeita.

Pietari oli kuten vauvakasteen väärinymmärtäjät- että heillä on ainut ---oikea kaste---
        Pietari ei syönyt edes harhauskon jota katsoi harhaksi- heidän kanssan.
        Sitten sai liinavaate-- opetuksen. joka laskettiin taivaasta... kaikkine matelijoineen, eli joka Pietarille oli ongelmana...

juutalaisten ei ollut lupa edes seurustella... toiseen kansaan kuuluvan kanssa, vrt. kastejutujesi valossa, --uskovien kasteellisten kanssa....
        eikä edes mennä heidän luokseen... hokaatko!..... Jeesus puuttuu- ei ole kuultu Jeesuksesta-- vaan vesipesusta.
        Hänet on herätetty kuolleista ja tähän uskovat--- vaikka panettelemasi helluntalaiset.
        ja HÄNET on Jumala pannut ----elävien ja kuolletten tuomariksi- hokaatko?

ja vaikka helluntalainen uskoo--- vaimoni uskoi--- on saanut Hänen nimessään syntinsä anteeksi..... hokaatko? panetteletko vielä heitä, tavalla tahi toisella?

Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös heihin. kertoo Apt.. 10 lukua lainaten.
        säkeet.... 44-48

Eli Pietarin hurmoskokemus--- liinavaate-- oppimäärässä on se.... että.....pysy nyt mukana----

Jumala on avannut- myös helluntalaisille tien kääntymykseen ja elämään...
        luku 11 säkeestä 18 hokaatko...
        Eli jos heillä on se lutterin kaste---- ja sanovat - -että on kastettu lapsena... ja sitten ottavat.....
        kasteen Jeesuksen nimeen,...... niin mikä SINÄ olet tuomaroimaan????

Astut liian suuriin saappaisiin, ---sanoittaisiinko. että esiinnyt AP.... fariseusoppineena...

opettele käsittämään Pietarin oppiläksy ja liinavaate, ettei sinun pöykeytesi ole suurenpi haaste sinulle itsellesi....

anna kunnia Jumalalle, Pyhä Henki rakentaa seurakunnan, elävistä kivistä...

Ja kun Pietari tuli Jerusalemiin, ahdistelivat ympärileikatut häntä sanoen: "Sinä olet käynyt ympärileikkaamattomien miesten luona ja syönyt heidän kanssansa". Niin Pietari selitti heille alusta alkaen asiat järjestänsä ja sanoi:

"Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn: tuli alas astia, ikäänkuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan laskettiin taivaasta, ja se tuli aivan minun eteeni.
        (Apt 11:2-5)
        Ja kun minä katsoin sitä tarkasti, näin minä siinä maan nelijalkaisia ja petoja ja matelijoita ja taivaan lintuja. Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle:

'Nouse, Pietari, teurasta ja syö'. Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra; sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut'.

Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi:

>>>>>'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.<<<<<

Ja tämä tapahtui kolme kertaa; sitten vedettiin kaikki taas ylös taivaaseen.
        (Apt 11:6-10)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun Pietari tuli Jerusalemiin, ahdistelivat ympärileikatut häntä sanoen: "Sinä olet käynyt ympärileikkaamattomien miesten luona ja syönyt heidän kanssansa". Niin Pietari selitti heille alusta alkaen asiat järjestänsä ja sanoi:

"Minä olin Joppen kaupungissa ja rukoilin; silloin minä näin hurmoksissa näyn: tuli alas astia, ikäänkuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan laskettiin taivaasta, ja se tuli aivan minun eteeni.
        (Apt 11:2-5)
        Ja kun minä katsoin sitä tarkasti, näin minä siinä maan nelijalkaisia ja petoja ja matelijoita ja taivaan lintuja. Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle:

'Nouse, Pietari, teurasta ja syö'. Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra; sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut'.

Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi:

>>>>>'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.<<<<<

Ja tämä tapahtui kolme kertaa; sitten vedettiin kaikki taas ylös taivaaseen.
        (Apt 11:6-10)

Niin Pietari meni alas miesten tykö ja sanoi: "Katso, minä olen se, jota te etsitte; mitä varten te olette tulleet?" He sanoivat:

"Sadanpäämies Kornelius, hurskas ja Jumalaa pelkääväinen mies, josta koko Juudan kansa todistaa hyvää, on pyhältä enkeliltä ilmestyksessä saanut käskyn haettaa sinut kotiinsa ja kuulla, mitä sinulla on sanottavaa". Niin hän kutsui heidät sisään ja piti heitä vierainansa.

Seuraavana päivänä Pietari nousi ja lähti heidän kanssaan, ja muutamat veljet Joppesta seurasivat hänen mukanaan. Ja sen jälkeisenä päivänä he saapuivat Kesareaan; ja Kornelius odotti heitä ja oli kutsunut koolle sukulaisensa ja lähimmät ystävänsä. Ja

kun Pietari oli astumassa sisään, meni Kornelius häntä vastaan, lankesi hänen jalkojensa juureen ja kumartui maahan. Mutta

Pietari nosti hänet ylös sanoen: "Nouse; minäkin olen ihminen". Ja puhellen hänen kanssaan hän meni sisään ja tapasi monta koolla. Ja hän sanoi heille:

"Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta

>>>> minulle Jumala on osoittanut, !!!! etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.<<<<<<

Sentähden minä vastaansanomatta tulinkin, kun minua noudettiin. Ja nyt minä kysyn: mitä varten te olette minut noutaneet?" Ja Kornelius sanoi:

"Neljä päivää sitten, juuri tähän aikaan päivästä, minä kotonani rukoilin tällä yhdeksännellä hetkellä, ja katso, edessäni seisoi mies loistavissa vaatteissa ja sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu, ja sinun almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä. Niin lähetä nyt Joppeen ja kutsu tykösi Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän majailee nahkuri Simonin talossa meren rannalla.'

Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua." Niin

Pietari avasi suunsa ja sanoi:

>>>"Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön, vaan että >>> jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja >>>> tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra, sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi,

sen te tiedätte; te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa. Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja

hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat. Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä, ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut. Ja

hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.

Hänestä kaikki profeetat todistavat, että

>>>> jokainen, >> joka uskoo häneen,<<< !!! >>>saa synnit anteeksi >>>>hänen nimensä kautta."<<<<

Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.

Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että >>>>Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa.

Silloin Pietari vastasi:

>>>> "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, >>>jotka >>>>ovat >>>>saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"

>>>>>Ja hän käski kastaa >>>> heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.<<<

Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
        (Apt 10:21-48)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin Pietari meni alas miesten tykö ja sanoi: "Katso, minä olen se, jota te etsitte; mitä varten te olette tulleet?" He sanoivat:

"Sadanpäämies Kornelius, hurskas ja Jumalaa pelkääväinen mies, josta koko Juudan kansa todistaa hyvää, on pyhältä enkeliltä ilmestyksessä saanut käskyn haettaa sinut kotiinsa ja kuulla, mitä sinulla on sanottavaa". Niin hän kutsui heidät sisään ja piti heitä vierainansa.

Seuraavana päivänä Pietari nousi ja lähti heidän kanssaan, ja muutamat veljet Joppesta seurasivat hänen mukanaan. Ja sen jälkeisenä päivänä he saapuivat Kesareaan; ja Kornelius odotti heitä ja oli kutsunut koolle sukulaisensa ja lähimmät ystävänsä. Ja

kun Pietari oli astumassa sisään, meni Kornelius häntä vastaan, lankesi hänen jalkojensa juureen ja kumartui maahan. Mutta

Pietari nosti hänet ylös sanoen: "Nouse; minäkin olen ihminen". Ja puhellen hänen kanssaan hän meni sisään ja tapasi monta koolla. Ja hän sanoi heille:

"Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta

>>>> minulle Jumala on osoittanut, !!!! etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.<<<<<<

Sentähden minä vastaansanomatta tulinkin, kun minua noudettiin. Ja nyt minä kysyn: mitä varten te olette minut noutaneet?" Ja Kornelius sanoi:

"Neljä päivää sitten, juuri tähän aikaan päivästä, minä kotonani rukoilin tällä yhdeksännellä hetkellä, ja katso, edessäni seisoi mies loistavissa vaatteissa ja sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu, ja sinun almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä. Niin lähetä nyt Joppeen ja kutsu tykösi Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän majailee nahkuri Simonin talossa meren rannalla.'

Sentähden minä lähetin heti sinulle sanan, ja sinä teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua." Niin

Pietari avasi suunsa ja sanoi:

>>>"Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön, vaan että >>> jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja >>>> tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra, sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi,

sen te tiedätte; te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa. Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja

hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat. Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä, ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut. Ja

hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.

Hänestä kaikki profeetat todistavat, että

>>>> jokainen, >> joka uskoo häneen,<<< !!! >>>saa synnit anteeksi >>>>hänen nimensä kautta."<<<<

Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.

Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että >>>>Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa.

Silloin Pietari vastasi:

>>>> "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, >>>jotka >>>>ovat >>>>saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"

>>>>>Ja hän käski kastaa >>>> heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.<<<

Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
        (Apt 10:21-48)

Puhutatko SINÄ mussuttaen vaikka helluntalaisia saastaiseksi????

Kenen luvalla? Puolisostani - hänen elämänsä historian matkan rinnalla kulkien, hän oli Kristuksen opetuslapsi. Jumalan silmäterä ja häpeäksesi sanon mussuttajat, että teette väärin jauhatessa sanomaanne palstallla.

• Anonyymi

Helluntailaisten toimista saa hyvän kuvan kun lukee Terho Miettinen/Raija Pelllin kirjoittaman kirjan: Harhaanjohtajat, vahvasssa uskossa.

Siihen on kerätty viranomaislähteistä lukuisia tapauksia, joissa helluntailaiset ovat olleet mukana.

• Anonyymi

Pellin kirjasta: Hakivat helluntailaiset pastorin ruumiin ja yrittivät herättää sitä henkiin erilaisilla loitsuilla ja mantroilla.

• Anonyymi

Ai sinullel edelleen on Terho Miettinen harhaanjohtajat Jumalan sanaa, jonka perusteella teet tyhjäksi myös Jumalan Sanan.

Mietipä Tampereen kirkkoherran tekemisiä, miksi siitä et mainitse mitään.
        Hän- kovasti uskoen --- meni ruumishuoneelle herättämään kuollutta....

Ehkä sitä ennen oli kokouksessa- kirkkoherrana - johon bussilasteittain tuli ihmisiä ja kaatui.

siitähän sinä panetellen puhut..... toteutti uskonsa näkyä.

Myös 1700- luvulla, tuli Suomeen herätys- niityllä kirkkoväki kaatui- puhuivat kielillä jne.
        Unohditko katsoa sitä muistokievä sieltä, onhan tästä paljon kirjoitettu..

Mutta, sinulla on rienaaja pivossasi ja se panee sinut rienaamaan ja liha- sinussa jatkaa lihallista kielesi syntiä ----edelleen--

Oletko jo paatunut, eli Jumala on kävellyt ohi, etkä kykene enää parannukseen?

Jumala on paaduttanut sinut- kun riittävästi olet panetellut elämässäsi- kuten faarao aikoinaan ja huonosti kävi.

• Anonyymi

Aloitus on täyttä totta.

• Anonyymi

Aloitus on hevonkukkua, eikä muuta kuin täyttä valhetta luterilaisuudessa olekaan! Luterilaisuutta tungetaan tulee palstalle valheen kaikella voimalla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitus on hevonkukkua, eikä muuta kuin täyttä valhetta luterilaisuudessa olekaan! Luterilaisuutta tungetaan tulee palstalle valheen kaikella voimalla!

Palstan aihe on helluntailaisuus, niitä asioita täällä käsitellään, sen lahkon perustamista, oppeja ja käytäntöjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstan aihe on helluntailaisuus, niitä asioita täällä käsitellään, sen lahkon perustamista, oppeja ja käytäntöjä.

Helluntailaiset ovat kovia herjaamaan perinteisiä kristillisiä kirkkokuntia, jotka ovat tuoneen Kristinuskon sakramentteineen Suomeen jo yli tuhat vuotta aikaisemmin kuin ensimmäistäkään helluntailaiseurakuntaa on tänne tuotu Amerikasta v. 1920.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset ovat kovia herjaamaan perinteisiä kristillisiä kirkkokuntia, jotka ovat tuoneen Kristinuskon sakramentteineen Suomeen jo yli tuhat vuotta aikaisemmin kuin ensimmäistäkään helluntailaiseurakuntaa on tänne tuotu Amerikasta v. 1920.

Sakramentit ovat keino pelotella ihmisiä kastattamaan vauvansa valtiokirkon jäseneksi ja korkollisveron maksajiksi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sakramentit ovat keino pelotella ihmisiä kastattamaan vauvansa valtiokirkon jäseneksi ja korkollisveron maksajiksi!

Helluntailailaiset ovat ihan pihalla Raamatun totuuksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hirveä tuuli, pysyykö kirkot pystyssä vai kellahtaako kumoon !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatusta löytyy totuus sakramenteista: Sakramentti tarkoittaa salaisuutta: jo englannin kielen sana, secret tai vanha, secrette: salaisuus, ilmaisee selkeästi sakramentti sana merkityksen.
        hänen (portto) otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Sakramentti, salaisuudet ovat keskeinen osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. Otsa on keskellä ja näkyvällä paikalla, kuten sakramentit ovat luterilaisessa kirkossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hirveä tuuli, pysyykö kirkot pystyssä vai kellahtaako kumoon !

Helluntaikirkko ei pysy !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatusta löytyy totuus sakramenteista: Sakramentti tarkoittaa salaisuutta: jo englannin kielen sana, secret tai vanha, secrette: salaisuus, ilmaisee selkeästi sakramentti sana merkityksen.
        hänen (portto) otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Sakramentti, salaisuudet ovat keskeinen osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. Otsa on keskellä ja näkyvällä paikalla, kuten sakramentit ovat luterilaisessa kirkossa.

Sakramentti on Kristuksen asettama toimitus, siis kaste ja ehtoollinen jotka olivat jo osa alkuseurakuntaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

portto-sana sopii paremmin liitettäväksi Parhamiin ja Olseniin, jotka vietiin vankilaan niistä asioista, Parhami v. 1907 ja Olseni v. 1925.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

portto-sana sopii paremmin liitettäväksi Parhamiin ja Olseniin, jotka vietiin vankilaan niistä asioista, Parhami v. 1907 ja Olseni v. 1925.

Hölynpölyä venäjän hajottava trolli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamen tuohon

• Anonyymi

Kyllä. Se on totta, koska se on käytännössä nähty ja kuultu niin monesti, ja myös luettu helluntailaisten kirjoista. Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silti teille uskovien kaste sekä myös Pyhän Hengen kaste ovat sakramenttia täysin vastaavia pyhiä tapahtumia, joita ei saa ulkopuolinen saa arvostella ja jotka teille osoittavat, että Jumala muka toimii niiden kautta. Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mietihän ensin itseäsi.... tee parannus..... panettelun henki on jumalasi ja korotettuna alttarillasi....

sivulliseena sanon edellee sinulle.... voi voi...

Raamatussa sana voi- voi... kertoo- että Jumala tuomitsee....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

taitaa adventistin ääni soida kellossa.

• Anonyymi

Me Kristityt uskomme Israelin Jumalaan, joka on salattu Jumala.

Raamatun mukaan Jumala on salattu Jumala, joka toimii tässä fyysisessä maailmassa asettamiensa sakramenttien mukaan: sana, kaste ja ehtoollinen on Jumalan keinoja syntisen ihmisen auttamiseksi.

Jes. 45:15

Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.

Jeesus Kristus otetaan vastaan henkilökohtaisesti Kristillisessä kasteessa,
      ei missään helluntailaisten hurmoskohtauksissa.

1.Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

• Anonyymi

Epämääräisiä, villitseviä ja koukuttavia irtohenkiä ei pidä mennä mihinkään kaatolahkoon ottamaan vastaan "jeesuksena"....

• Anonyymi

Valheen isän sinä ainakin olet ottanut vastaan kristillisessä kasteessa. Sanan mukaisessa kasteessa ei oteta mitään vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epämääräisiä, villitseviä ja koukuttavia irtohenkiä ei pidä mennä mihinkään kaatolahkoon ottamaan vastaan "jeesuksena"....

niistä > irtohengistä < raamattu varoittaa ,

"sillä monta VÄÄRÄÄ profeettaa on lähtenyt maailmaan"
        1 Joh: 4 : 1

helluntailainen ohittaa edellisenkin raamatun sanan , kun "heidän janonsa sammu ei ",
        eikä helluntailaisuudessa jano voikaan sammua , koska siellä ei raamatun totuutta
        löydä , ja Jeesus sanoo RAAMATUSSA :

"joka uskoo minuun , ei enää koskaan ole janoissaan" Joh: 6
        - helluntailaisellahan on aina jano , aina menevät / hakevat , - uutta , uutta , uutta , tyyliin , > tämä ei riitä . . . , elikkä siis jano ei sammu helluntailaisuudessa .

• Anonyymi

Sakramentit eivät pelasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sakramentit eivät pelasta.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Pelastava kaste tosin on enää tallessa vain vanhoissa Kristillisissä kirkkokunnissa.
        Ei jenkkilahkoissa, joihin helluntailaisuus eli pentecostalismus luetaan kuuluvaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amen. Tämä on Jumalan sana. Ap.

• Anonyymi

Epämääräisten lahkopastoreiden käsien alle ei pidä mennä, eikä laittaa käsiään heidän päällensä.

1. Tim. 5:22

Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

• Anonyymi

Tim.3
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tim.3
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

Luther ja muut munkit toivat harhaoppejaan, jotka syrjivät Jumalan tuntemista.
        Näistä katolisuuksista tuli ulkoisia sakramenttisia taikatemppuja ilman Jumalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luther ja muut munkit toivat harhaoppejaan, jotka syrjivät Jumalan tuntemista.
        Näistä katolisuuksista tuli ulkoisia sakramenttisia taikatemppuja ilman Jumalaa.

Luther ruoppasi katolilaisesta uskosta pois kaikki epäraamatulliset harhat, joiden vastenmielinen sedimentti oli kertynyt vuosisatojen aikana puhtaan uskon päälle. Ilman Lutheria ei olisi tullut uskonpuhdistusta eikä niinmuodoin myöskään myöhemmin baptismista syntynyttä helluntailaisuutta. Ilman Lutheria te tekisitte vieläkin pyhiinvaellusmatkoja katolisiin luostareihin suutelemaan niissä säilytettyjä "Jeesuksen esinahkoja", joita oli parhaimmillaan jopa 14 kappaletta näytillä. Ap.

• Anonyymi

Aloitava kertoo omia miekikuvitustaan. Tuo lista on väärin.

• Anonyymi

Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoiksi.

Apt. 24:
      13. . Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
      14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
      Ap. t. 26:22
      15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
      Dan. 12:2; Joh. 5:28-29
      16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

• Anonyymi

Aloittajan lista on oikein.
      Hyvin tuntee helluntailaisuuden.

• Anonyymi

Helluntailaiset yrittävät kääntää huomion oman lahkokuntansa asioista käyttämällä paljon energiaa perinteisten kristillisten kirkkokuntien herjaamiselle ja solvaamiseen.

• Anonyymi

Pakkovauvakastettu rienaaja pelkäätkö että tapan lapsesi?

• Anonyymi

Totteletko Jumalaa? Tunnetko henkilökohtaisesti Jumalan sydämessäsi.

Hepr. 3: 18. Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
      19. Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.

Hepr. 4:
      1. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
      2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.

• Anonyymi

Room. 10:
      8. Mitä siis on sanottu?
      - Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi,
      9. Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
      Ap. t. 16:31; 1. Kor. 6:14
      10. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.
      11. Kirjoituksissa sanotaan: "Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään."
      Ps. 25:3; Jes. 28:16; Room. 9:33
      12. Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen.
      Ap. t. 10:36; Room. 3:29; 1. Tim. 2:5
      13. Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."
      Joel 3:5; Ap. t. 2:21
      14. Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista?
      Ap. t. 8:31
      15. Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: "Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!"
      Jes. 52:7; Nah. 2:1
      16. Mutta kaikki eivät ole olleet evankeliumille kuuliaisia. Jesaja sanookin: "Herra, kuka on uskonut meidän sanomamme?"
      Jes. 53:1; Joh. 12:38
      17. Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana.

• Anonyymi

Parhamin ja Olsenin usko syntyi lihan teoista.

• Anonyymi

Käännyttämällä aikaansaatu harhaoppinen lahkolaisten päänusko syntyy kuulemisesta.

Kristityn lapsen usko syntyy kasteen lahjasta Pyhästä Hengestä.

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, USKO , hiljaisuus, puhtaus.

• Anonyymi

Aloittaja on tyhmä kuin saapas.

• Anonyymi

Älä herjaa Jumalanmiestä, joka tuon aloituksen on kirjoittanut.

• Anonyymi

Aloittaja on tutkinut 40 vuotta Raamattua ja teologian eri osa-alueita ja tuntenut suuren määrän ihmisiä eri kirkkokunnista ja herätysliikkeistä, mm. helluntailaisuudesta. Aloittaja on myös käynyt eri kirkkokuntien ja herätysliikkeiden kokouksissa ja perehtynyt niihin myös kirjojen ja nettisaarnojen kautta. Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on tutkinut 40 vuotta Raamattua ja teologian eri osa-alueita ja tuntenut suuren määrän ihmisiä eri kirkkokunnista ja herätysliikkeistä, mm. helluntailaisuudesta. Aloittaja on myös käynyt eri kirkkokuntien ja herätysliikkeiden kokouksissa ja perehtynyt niihin myös kirjojen ja nettisaarnojen kautta. Ap.

Aloittaja on valehteleva luterilainen kusipää, joka osaa kertoa vain ja ainoastaan valheita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on valehteleva luterilainen kusipää, joka osaa kertoa vain ja ainoastaan valheita.

Mikä henki sinussa käski käyttämään sanaa "kusipää"? Oletko vain toisen polven kasvatuskristitty muotojumalinen näennäishelluntailainen vailla uskoon tulemista ja vailla päivittäistä parannuksen tekemistä? Ap.

• Anonyymi

Helluntailaisuus, Parhamit ja Olsenit kuuluu tähän lahkojen kategoriaan.

Gal.5:20 "sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."

Pelkä lahkoon liittyminen estää taivaaseen pääsemisen.

• Anonyymi

Kyllä siinä niin sanotaan, että koko lahko ei pääse taivaaseen. Ei kannata liittyä helluntailaiseksi.

Gal.5:20 "sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siinä niin sanotaan, että koko lahko ei pääse taivaaseen. Ei kannata liittyä helluntailaiseksi.

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

Pöyristyttävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

senkö tähden sitä kaljaa ja viinaa kuluu niin suuret määrät kansan keskuudessa, kun on niin raskasta kanta aisien syntejä, omiahan ei olekkaan tietenkään.

kymmenen litraa päätä kohden kai tuo lohtua siihen kantamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pöyristyttävää.

on se ja se vasta onkin kun luterilaisilla on yli kolmekymmentä omaa lahkoa !

jumala kai vetää pitkäätikkua kuka niistä on se pahin lahko jota pitää ohjata pois lampaiden karsinasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

on se ja se vasta onkin kun luterilaisilla on yli kolmekymmentä omaa lahkoa !

jumala kai vetää pitkäätikkua kuka niistä on se pahin lahko jota pitää ohjata pois lampaiden karsinasta.

ja uudestikastajille on vielä enemän lahkoja, osa jopa kieltää Jeesuksen olevan Jumala!

• Anonyymi

Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää, helluntailaisia vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin.
      Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on puhetta tai kirjoitusta, jonka tarkoitus on halventaa tai pelotella kansanryhmää tai lietsoa väkivaltaista tai syrjivää toimintaa kansanryhmää kohtaan. Yleensä kansanryhmällä tässä yhteydessä tarkoitetaan rodun, etnisen taustan, kansallisuuden, uskonnon, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden määrittämää kansanryhmää.

• Anonyymi

se on luterilaisuuden yleishuvi koko itsenäisyyden ajan !

ei se mitään uutta ole, koko elämäni olen kokenut sitä samaa kaikin tavoin.

• Anonyymi

ylöstempauksessa nähdään kuka on mitäkin tekoa.

tiedättekö mitä tapahtuu luterilaisessa kirkonmenoissa jos se tapahtuu samaan aikaan?

• Anonyymi

Luterilaisuudessa ei uskota tempausoppeihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuudessa ei uskota tempausoppeihin.

Ei kun Raamattukaan ei sellaisesta puhu. Jeesukseen siellä kyllä uskotaan.

• Anonyymi

ihana kun tempaus tulee ja saastanen luterilaisia vihaava pedokääkkä jää kärsimään helvetin tuleen kun ei usko Jeesusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihana kun tempaus tulee ja saastanen luterilaisia vihaava pedokääkkä jää kärsimään helvetin tuleen kun ei usko Jeesusta!

helluntailaisen toiveajattelua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisen toiveajattelua

Voi kun olisi

• Anonyymi

Sana varoittaa: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, Kaksi tekijää: valhe ja valheen lisäksi väkevä eksytys. Valheet ovat niin ilmiselviä, että tarvitaan lisäksi väkevä eksytys, jotta valheisiin uskottaisiin.
      Sanassa ei ole yhtä ainoaan pikkulapsen kastetta, eikä Sanassa ole yhtä ainoaa kolmen vesitilkan pirskotuksen kastetta, eikä Sanassa ole kummien virkaan, eikä Sanan ilmoita toisen uskon ja suostumuksen perusteella saatavaa osaa ensimmäiseen ylösnousemukseen, kuitenkin luterilaiset ovat vuosisatoja 'nähneet' ja kiihkoissaan uskoneet kaiken edellä luetellun sisältyvän Jumalan ilmoitukseen.

Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
      Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi.
      Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
      Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi.

• Anonyymi

Uudestikastajalässyttäjä inisee taas samaa viestiä

• Anonyymi

Sanassa ei ole yhtään suomalaisen kastetta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanassa ei ole yhtään suomalaisen kastetta

"Sanassa ei ole yhtään suomalaisen kastetta"???

Tarkoitatko, että suomalaiset eivät kuuluisi "kaikkiin kansoihin"?

Olisiko siinä pitänyt mainita nimenomaa vauvat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa taas asialla, hän on sairas pedofiili

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin sekä suomalaiet että vauvat kuuluvat kaikkiin kansoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikasta tänne tuotu paha esytysoppi ja hurmoslahko, heresia.

• Anonyymi

Noinhan se saatana yrittää vakuuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noinhan se saatana yrittää vakuuttaa.

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa tuntee saatanan

• Anonyymi

Tiiviitä vastauksia omien kokemusteni pohjalta:

1. Raamattu on pilkulleen erehtymätön.
      - Yleensä sen suuntaisesti ajatellaan. Kopiointivirheitä on voinut vuosituhansien aikana syntyä.

2. Maailma on luotu kuutena 24-tuntisena vuorokautena.
      - Monet uskovat myös, että luomispäivät ovat voineet olla pitkiä ajanjaksoja tai että "maa oli autio ja tyhjä" voidaan kääntää myös "maa TULI autioksi ja tyhjäksi", eli että ennen tuota on voinut tapahtua vaikka mitä.

3. Vain uskominen Jeesukseen yhdistettynä kielilläpuhumiseen pelastaa.
      - Kielilläpuhumista ei ole koskaan pidetty pelastuksen merkkinä.

4. Uskoon tulon jälkeen on heti mentävä upotuskasteelle.
      - Liian kauan helluntaiseurakunnissa tavataan viivytellä upotuskasteiden kanssa. Olisi raamatullisempaa mennä upotuskasteelle heti uskoontulon jälkeen.

5. Kasteen jälkeen pitää saada kielilläpuhumisen armolahja.
      - Lahjaa ei PIDÄ saada, mutta hengellisten lahjojen tavoittelemiseen usein kannustetaan.

6. Kasteessa ihminen lakkaa tekemästä syntiä.
      - Sellaisesta en ole kuullut.

7. Pyhää Henkeä on pidettävä esillä enemmän kuin Isä Jumalaa.
      - Sellaista en ole huomannut 50 vuoden aikana.

8. Pyhän Hengen tehtävä on aiheuttaa uskovan kehossa sensaatioita eli tuntemuksia ja elämyksiä.
      - Helluntaiseurakunnissa ei ajatella, että Pyhän Hengen tehtävä olisi tällainen, mutta ihminen on niin monimutkainen olento, että tällaista myös tapahtuu.

9. Jokainen uusi profetia on totta ja kaikki ne on uskottava.
      - En ole koskaan tavannut tällaista asennetta. Päinvastoin olen usein kuullut suosituksia ja kehotuksia koetella profetiat.

10. Ylöstempaus tapahtuu ennen vaivan aikaa.
      - Tästä on olemassa erilaisia näkemyksiä, ja itse en usko näin. Mutta Suomen helluntailiikkeessä tällainen näkemys sai paljon kannatusta Vilho Hartosen 1950-luvulla julkaiseman kirjan myötä.

11. Israel ei koskaan tee mitään väärin.
      - No, tekee kyllä. Tämä on hankala kysymys: miten tukea Israelia myöntäen samalla, että he eivät tee kaikkea oikein? Mutta ymmärrän hyvin, että maan, joka on kapeimmalta kohdaltaan alle 20 kilometriä kapea (siis jos ajattelee etäisyyttä Länsirannalta Välimereen), täytyy ottaa maansa puolustaminen äärimmäisen vakavasti.

12. Pedon merkki on mikrosiru eikä mikään muu.
      - Tulevaisuus sen näyttää. Tällä hetkellä monet varmasti ajattelevat, että merkkiin on yhdistetty mikrosiru, jonka avulla on mahdollista maksaa ostokset ja tehdä muita vastaavia asioita.

• Anonyymi

Käytännössä Pyhällä Hengellä täyttymisen ulkoisena merkkinä pidetään kielilläpuhumista. Toisin sanoen: jos sitä ei ole, ajatellaan että ihminen ei olekaan tullut oikeasti uskoon eli ei ole pelastunut. Näin kieliläpuhuminen sidotaan pelastukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytännössä Pyhällä Hengellä täyttymisen ulkoisena merkkinä pidetään kielilläpuhumista. Toisin sanoen: jos sitä ei ole, ajatellaan että ihminen ei olekaan tullut oikeasti uskoon eli ei ole pelastunut. Näin kieliläpuhuminen sidotaan pelastukseen.

Se on harhaoppia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valetta kuten lähes kaikki mitä tapulin takaa tulee !

Kielilläpuhumista ei koskaan ole sidottu uskoontulemiseen.

Ei käytännössä eikä raamatussa.

Miksi et lue itse, kuusvuotias kykenee siihen!

• Anonyymi

Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valetta kuten lähes kaikki mitä tapulin takaa tulee !

Kielilläpuhumista ei koskaan ole sidottu uskoontulemiseen.

Ei käytännössä eikä raamatussa.

Miksi et lue itse, kuusvuotias kykenee siihen!

Joissakin piireissä on valitettavasti

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5344
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4518
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2631
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2294
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2048
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1978
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1561
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1317
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1224
    Aihe