/ ! \ Sähköauton lataaminen on kohta nopeampaa kuin polttomoottoriauton tankkaaminen! / ! \

Anonyymi-ap

🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀!!!!!

POLTTOMOOTTORIAUTON TANKKAAMINEN:
- avaan bensatankin luukun
- ruuvaan bensatankin korkin auki
- menen maksuautomaatin luokse
- syötän bonuskortin ja odotan
- vedän bonuskortin pois
- syötän maksukortin ja odotan
- syötän PIN-koodin, maksurajan ja valitsen mittarin
- vedän maksukortin pois ja tungen kortit lompakkooni
- menen mittarin luokse ja valitsen oikean pistoolin
- aloitan tankkaamisen ja seison auton vieressä tuulessa ja tuiskussa sormet jäässä
- lopetan tankkaamisen ja laitan pistoolin paikalleen
- (jos polttoainetta roiskahti auton kylkeen, haen paperia ja pyyhin sotkun)
- istun autoon.

SÄHKÖAUTON LATAAMINEN
- painan napista latausluukun auki
- tökkään latausjohdon autoon, laturi tunnistaa auton ja osaa veloittaa oikeaa tiliä
- megawatin latausteholla 100 kWh latautuu 6 minuutissa, lähitulevaisuudessa 2 minuutissa
- istun hetken lämpimässä autossa tai asioin huoltoasemalla
- otan latausjohdon pois, suljen latausluukun ja istun autoon.

Tällä hetkellä lataustehon kehitysvauhti on sitä luokkaa, että tankkaaminen alkaa olemaan hidasta lataamiseen verrattuna. 👍🏻Onhan se paljon yksinkertaisempaa siirtää elektroneja kuin pumpata nestettä ahtaan letkun läpi.

3

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on kylläkin bonuskortti samassa kortissa kuin maksukortti. Tosin joissain paikoissa maksan vain lähimaksulla ilman bonuskortti. Bonukset ovat niin minimaalisen pienet muutenkin, että sen käyttö on aika turhaa. Muutenkin tuo litaniasi on aivottoman sähköautofanaatikon liioittelua.

"megawatin latausteholla 100 kWh latautuu 6 minuutissa, lähitulevaisuudessa 2 minuutissa"

Tuollaisia latureita ei ole olemassa eikä yksikään Suomessa myytävä sähköauto ylitä edes 200 kW rajaa keskimääräisessä lataustehossa. Kyllä, jotkut sähköautot ovat hetken ajan ylittää 200 kW, mutta se on yleensä vain sekuntien ajan ja sitten latausteho tippuu hiljalleen. Esimerkiksi 70% kohdalla latausteho on lähes aina alle 100 kW. Itse asiassa useimmissa myytävissä uusissa sähköautoissa maksimi pikalatausteho on edelleen alle 100 kW.

Ja tuo megawatin teholla lataaminen tuhoaa akun hetkessä. Ei tarvita montaa kertaa ladata tuolla teholla akkua ja akku on mennyttä.

Lisäksi minulla on seuraava periaate, en tule ikinä kytkemään autoani nettiin eikä auton valmistajalle saa mennä tavuakaan dataa autosta. En laita maksukorttitietojani autoon. Valmistajalla ei ole oikeutta datoihini. Ja tietenkään en maksa euroakaan kuukausimaksuja autosta kuten jotkut valmistajat toivovat.

• Anonyymi

Lisään... Ja, kyllä, myös bensaa voi ostaa nykyisin lähimaksulla eikä silloin tarvitse laittaa PIN-koodia eikä maksurajaa. Toki silloin voi tankata maksimissaan 50 euron arvosta, mutta aika usein sekin riittää.

Ja realistisempi latausaika on 30-40 minuuttia (ja joissain autoissa tunti), tuo 6 minuuttia on mielikuvituksen tuotetta eikä sellaista autoa ole olemassa missään koko maailmassa. Ja 2 minuutissa ladattavaa sähköautoa tuskin ikinä tulee.

• Anonyymi

Aiva valtavan paljon halvempaa se on ollut jo kauan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7625
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3705
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2551
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51