No olin ollut reipas viikon, ahertanut kuten kuuluu, jopa ankarasti ja vaivoja säästelemättä. Olin kerännyt ison jätesäkillisen tölkkejä. Kun laskin työni tuloksia kaupassa, tuli suru. Tölkkipantteja oli 37 euron edestä ja unelmoin jo, että viimeinkin voin ostaa uudet lenkkarit, kun entiset aivan riekaleina.
Siviilipukuinen kelapoliisi tuli, skannasi pantti kuittini ja sanoi, että summa vähennetään seuraavasta toimeentulotuesta! Kyllä tuli itku! 😥
Köyhää taas kurmootettiin
33
396
Vastaukset
- Anonyymi
Työttömän pitää ymmärtää, että KAIKKI TYÖ ON TYÖTÄ. Työttömän työ ON OLLA TEKEMÄTTÄ MITÄÄN TYÖTÄ!
T A.Satonen - Anonyymi
Ei ole kaipuuta enää töihin.
- Anonyymi
Aloittaja on varmaankin aloitteleva työtön, eikä vielä osaa kaikkia temppuja!
Opit pian, tule pulipenkille kuuntelemaan veteraaneja, jotka tietää kaikki keinot lypsää jokainen lantti kelasta ja sossusta!
Ja muista, työtön on aina voittaja 🏆- Anonyymi
Kiitos, sanasi lohdutti 🤩
- Anonyymi
Kyllä kyllä sen verran sosiaalidemokraatti pittää olla,että kerätyistä tölkistä
tuotto menee jakoon,,,myös niille jotka ei jaksa kerätä tölkkejä työttömyyden sairauden,vanhuuden,ideologian takia..
Muistakaa äänestää. vasemmistoa..kurjuus jatkuu. - Anonyymi
Jokaisella on oikeus tölkkipanttiin ☝️
- Anonyymi
Jokainen on oman elämänsä tölkkipantti 👾
- Anonyymi
Olen pelkkä rutistunut tölkki, kukaan ei maksa minusta edes panttia, itkettää. Kissanikin häpeää minua! 🥺
- Anonyymi
Joo, mutta kun naapurisikin kissa häpeää sinua...😶🌫️
- Anonyymi
Uusista tölkki-pulloautomaateista tiedot menee KELAlle suoraan digitaalisesti, jossa ne kirjautuu automaattisesti vähentävänä tukitietoihin.
Tämä ei vaadi pullonpalauttajalta toimenpiteitä.
Toivoo KELA (Ei Anssi)- Anonyymi
Miksi köyhät ja työttömät ei voi olla kuten porvarit, että minulle vain lisää ja lisää? En tarkoita olutta, vaan esimerkiksi pullo ja tölkkipantti rahoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi köyhät ja työttömät ei voi olla kuten porvarit, että minulle vain lisää ja lisää? En tarkoita olutta, vaan esimerkiksi pullo ja tölkkipantti rahoja?
Kokoomus ja persut ovat pitäneet sanansa työllisyyden laskusta. On tullut mittavia määriä työttömiä. Ei ne turhaan eduskuntavaaleja ennen lupailleet.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011143770.html
- Anonyymi
Kykypuolue kokoomuksessa ei tukiaisia nostella.
"Kolme ex-poliitikkoa on nostanut sopeutumistukea yli vuosikymmenen – etua maksettu töistä huolimatta jopa 25 vuotta"
https://yle.fi/a/74-20103642- Anonyymi
OHO! onpas kokoomuksessa loisittu oikein pitkän kaavan mukaan.
- Anonyymi
Ihmettelevät vielä jopa itsekkin, kuinka tuota sopeutumisrahaa maksetaan vuosikymmeniä.
- Anonyymi
Kannataa laittaa valepuku päälle kun vie tölkkejä. Itse laitan aina duunarin huomioreleet. Sellaset kaelaiset. Kela kyttä luulee, et oon työkyri 😂
- Anonyymi
Kunnon köyhän kurmuutus on merkki, että rikkaita vielä asuu hyvinvointivaltiossa.
- Anonyymi
Rikas korviaan heristää mikäs se siellä kuuluu köyhän vatsan kurnutus ☺️
- Anonyymi
Ylevää on elämä. Syön taas läskisoosia ja potaatteja. Johtoajatuksena. Sitä vanhemmaksi tule elettyä, kuin elää.
- Anonyymi
VIEKÄÄ SAUNAN TAAKSE SILLEEN
- Anonyymi
Vain vaaleissa äänestämällä tuntemattomia tekijöitä, saa osakseen kunnon kurmuutukset
- Anonyymi
Lue lieksanlehdestä vaalinaamatauluja ja tee oma ratkaisusi ehdokkaastasi, näin näppärästi se oikeaan osumisesi tulee käymään. Äänestäessäsi vaalipöntössä itsellesi oikeaa ehdokasta.
- Anonyymi
Voimakas työministerimme Ahnus Satonen laittaa työmarkkinat kuntoon.
- Anonyymi
Satonen on voimakkaassa kunnossa!
- Anonyymi
Satunen ja Urpo tekee 100 000 uutta työpaikkaa, niistä riittää muutama tuhat lieksaankin.
- Anonyymi
Kelaetsivät liikkuu nyt actiivisesti.
- Anonyymi
Kyllä, cittarin pullonpalautusautomaatin luona oli pari kelakyttää! Piti käydä muskotissa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, cittarin pullonpalautusautomaatin luona oli pari kelakyttää! Piti käydä muskotissa!
Tuleeko miten pitkä karenssi, yhdestä tyhjän tölkin palautuksesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuleeko miten pitkä karenssi, yhdestä tyhjän tölkin palautuksesta?
Laitetaan viikko, ja panttien määrä vähennetään tuplana tuista.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225614- 324960
- 292864
- 342384
- 372088
- 152038
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 261622
- 121621
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons301539