> " Roope Lipastin kolumni:
Valtio maksaa apurahoja osinkoja jakaville yrityksille, samaan aikaan lapset eivät opi lukemaan" <
luettavissa - https://yle.fi/a/74-20146138
Täälläkin käytyä kiivasta keskustelua ruotsinkielen pysymistä kouluisssa oppiaineena voi lukea historiasta.
Nyt puhutaan jo vakavammasta asiasta julkisuudessakin.
Täällä on paljon lastenlasten jutuista puhuvia ja puhutaan
Hallituksen jakamista yritystuista ja nyt valtion varojen käyttö puoluetukina.
Kaikki ne rahat ovat pois vanhuksilta ja lapsilta.
Hei haloo, ketä kannattaa äänestää.
ano ()
Kuka niitä rahoja jakaa
47
328
Vastaukset
- Anonyymi
Ei oikeistoa, sanotaan reilusti, minne ääntä ei anneta meiltä.
- Anonyymi
Persuhallitus jakaa rahaa kaikille rikkaille.
- Anonyymi
No niiin, juuri tuosta on kyse valtion rahanjakopolitiikassa. Ei järjen häivää, ei oikeudenmukaisuutta ja arvot haettu ja otettu pershlävestä.
- Anonyymi
Persut jakaa rahaa Suomen oligarkeille.
- Anonyymi
ALOITTAJA KIRJOITTAAJONKUN TYHMÄNUKON PSKAA
eivät firmat jaa osinkoja vaan omistajat itse itselleen
Eihän osingot ilmaista rahaa ole vaan siirto osakkeista seteleiksi josta joutuu
maksamaan veron
vale-yle levittää tietostapskaa
äijä joka kirjoittaa kolumnia on aivan pimeätietämätön - Anonyymi
tuollaisen aloituspskan levittäminen kuvaa hyvin va lepukintiedon tasoa
mulkkuei tiedä mitään kirjoittamastaan asiasta vaan kopionsuor aasontaa
ylestä- Anonyymi
Siispä aloittaja ei puhu paskaa, kun jakaa YLEN jakamaa virallista tietoa.
Pa-s-kaa jakavat nuo poliittista ja vahvasti oikealle suuntautuvaa p.s.kaa.
Eipä teillä paljon oikaistavaa ole, kunhan niitä olemattomia lihaksianne pullistelette, kuten täällä on tapana, kun ei mstään tiedä, mutta on tietävinään ja arvostelee virallisia tilastojakin.
Aloittaja jakoi ja Ylessä kerrotaan.
- Anonyymi
Kyllä kansa tietää sanoi Veikko.
- Anonyymi
Siispä aloittaja ei puhu paskaa, kun jakaa YLEN jakamaa virallista tietoa.
työväenluokkaisen oppimattoman horinaa
ai siis yle kolumnisti joku nurkkaope on virallista tietoa äijä ei ymmärrä mitään osingoista ja ylen pitäisi olla julkaisemastas pskasakin hörömölinöitä
osinko ei lisää sijoittajan tuloja mitenkään vaan vähentää koska niistä
joutuu maksamaan veroja
tuollaine opeäijä mölisee omia sosdemtyyppisiä pskojaan- Anonyymi
Sijoittaja maksaa OSINKOJEN TUOTOSTA veroja.
Mikä se sellanen osinko on joka ei tuota mitään ja siitä pitäis maksaa vielä veroja.. tietysti se aina tuloja pienentää, kus siitä pitää se vero vähentää.
100 eurosta 10 (kymppi) veroja, tuloksi jää sitten 90 euroo
esimerkki kun ei voi piirtää. summat esimerkiksi.
HORISKAA nyt, tilaa riittää ja sana on vapaa
- Anonyymi
aloittaja jakoi ylepskaa virallisena tietona palstan pskasakille
näin mennään Työtä tekevä kansa tämän Suomen rakentanut, kun tulee tilanne kuka maksaa töppäykset niin tosi on työtä tekevä kansa. Kunnioitan yrittäjyyttä siksi joskus äänestänyt kokoomusta, lehmän kauppojen epäonnistumiset aina tulleet oikeisto hallituksien toimesta vaikka luulleet tehneensä oikein, ei hallitus ole yritys.
Suomen työtä tekevä kansa ja yrittäjät yhdessä yrittää parhaansa.Rahallako ne lapset houkutellaan lukemaan?
Kyllä köyhäkin voi opettaa itse lapsensa lukemaan, vai pitäisikö heille siitä maksaa.
Tosin, onhan niitä etenkin maahanmuuttajissa lukutaidottomia vanhempia, mutta jospa heilläkin olisi joku tuttava, joka voisi auttaa heidän lapsilleen aakkoset.- Anonyymi
Maahanmuuttajat lopulta oppivat puhumaan suomea, yritykset palkkaavat työvoimaa ammatti taitonsa mukaan jotka tuottaa hyötyä yritykseen. Ei puolueet valitse työperäistä. maahanmuuttajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maahanmuuttajat lopulta oppivat puhumaan suomea, yritykset palkkaavat työvoimaa ammatti taitonsa mukaan jotka tuottaa hyötyä yritykseen. Ei puolueet valitse työperäistä. maahanmuuttajia.
veronmaksajat maksavat matut mutta eivät pääse valitsemaan ketä elätetään
otetaan maahan pahassa tapauksessa
pertikkejä
parhaassa
esasaarisia
molempien tuotto on nolla
pertikki ei osaa paljon
saarinen ei mitään
lätty lätiseen veronmaksaja maksaa matujen woltti-perheet
meillä on pieni osaa huijarityönantajia jotka tuovat muslimia ja rysää
ja sitten aitoja jotka tuovat virolaisia ja ukrainalaisia
jotka tekevät kuitenkin työtä
saksalainen olisi tilastojen mukaan kaikkein tuottavin matu
mutta niitä ei saada - Anonyymi
Tiedätkös, Suomessa käyvät kaikki lapset koulua.
Oppivat lukemaan, mutta olisiko sinullakin sama puute, ei opi ymmärtämään lukemaansa! Anonyymi kirjoitti:
Oppivat lukemaan, mutta olisiko sinullakin sama puute, ei opi ymmärtämään lukemaansa!Kommenttini viittasi tuohon ketjun aloitukseen:
Valtio maksaa apurahoja osinkoja jakaville yrityksille, samaan aikaan lapset eivät opi lukemaan" <
Miten apurahojen jakaminen yrityksille liittyy siihen, etteivät lapset opi lukemaan?
Selitä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oppivat lukemaan, mutta olisiko sinullakin sama puute, ei opi ymmärtämään lukemaansa!"Tellukka
2025-04-10 12:59:57
-"Rahallako ne lapset houkutellaan lukemaan?
Kyllä köyhäkin voi opettaa itse lapsensa lukemaan, vai pitäisikö heille siitä maksaa.
Tosin, onhan niitä etenkin maahanmuuttajissa lukutaidottomia vanhempia, mutta jospa heilläkin olisi joku tuttava, joka voisi auttaa heidän lapsilleen aakkoset."
Anonyymi
2025-04-10 14:16:21
Tämä vastaus on kirjoitettu tuohon Tellukan kopioituun vestiin
Kopioin oman viestini tähä samaan ketjuun
- Tiedätkös, Suomessa käyvät kaikki lapset koulua.
Oppivat lukemaan, mutta olisiko sinullakin sama puute, ei opi ymmärtämään lukemaansa!--
Yksi ano anoista Anonyymi kirjoitti:
"Tellukka
2025-04-10 12:59:57
-"Rahallako ne lapset houkutellaan lukemaan?
Tosin, onhan niitä etenkin maahanmuuttajissa lukutaidottomia vanhempia, mutta jospa heilläkin olisi joku tuttava, joka voisi auttaa heidän lapsilleen aakkoset."
Anonyymi
2025-04-10 14:16:21
Tämä vastaus on kirjoitettu tuohon Tellukan kopioituun vestiin
Kopioin oman viestini tähä samaan ketjuun
- Tiedätkös, Suomessa käyvät kaikki lapset koulua.
Oppivat lukemaan, mutta olisiko sinullakin sama puute, ei opi ymmärtämään lukemaansa!--
Yksi ano anoistaHienosti kopioitu, mutta jätit vastaamatta siihen itse kysymykseeni, että
""Miten apurahojen jakaminen yrityksille liittyy siihen, etteivät lapset opi lukemaan?""
Aloituksessa nimittäin apurahojen jakaminen ja lukemaan oppiminen rinnastettiin toisiinsa.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Hienosti kopioitu, mutta jätit vastaamatta siihen itse kysymykseeni, että
""Miten apurahojen jakaminen yrityksille liittyy siihen, etteivät lapset opi lukemaan?""
Aloituksessa nimittäin apurahojen jakaminen ja lukemaan oppiminen rinnastettiin toisiinsa.Kysy Yleltä!
Anonyymi kirjoitti:
Kysy Yleltä!
No minut nuo ylenannot saavat aina niin helposti antamaan ylen.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Hienosti kopioitu, mutta jätit vastaamatta siihen itse kysymykseeni, että
Aloituksessa nimittäin apurahojen jakaminen ja lukemaan oppiminen rinnastettiin toisiinsa.Miten kehtaat vääntää tuollaista. Ne apurahat, jotka annetaan firmoille, voisi mieluummin antaa niihin opetusresursseihin, joilla huolehditaan, että lapset saavat opetusta = oppivat lukemaan hyvin, mikä on edellytys luetun ymmärtämiselle. Miten on lukutaitosi laita?
Anonyymi kirjoitti:
Miten kehtaat vääntää tuollaista. Ne apurahat, jotka annetaan firmoille, voisi mieluummin antaa niihin opetusresursseihin, joilla huolehditaan, että lapset saavat opetusta = oppivat lukemaan hyvin, mikä on edellytys luetun ymmärtämiselle. Miten on lukutaitosi laita?
Noo, kyllä minä aakkoset osaan.
Ei minun lukemaan oppimiseeni tarvinnut verorahoja käyttää. Nykyisin näköjään mielellään kaikki sysätään yhteiskunnan harteille, jopa lasten lukemaan oppiminen. Taidetaan lasten kasvatuskin sysätä pelkästään koulun vastuulle.
Jotain kai lasten vanhempienkin pitäisi tehdä omien lastensa hyväksi, kun niitä on maailmaan saattanut.
Siks toisekseen, niin kyllä peruskouluun on tämä hallitus lisännyt resursseja, mutta se tieto ei näköjään ole mennyt opposition aivoihin perille asti.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ei minun lukemaan oppimiseeni tarvinnut verorahoja käyttää. Nykyisin näköjään mielellään kaikki sysätään yhteiskunnan harteille, jopa lasten lukemaan oppiminen. Taidetaan lasten kasvatuskin sysätä pelkästään koulun vastuulle.
Jotain kai lasten vanhempienkin pitäisi tehdä omien lastensa hyväksi, kun niitä on maailmaan saattanut.
Siks toisekseen, niin kyllä peruskouluun on tämä hallitus lisännyt resursseja, mutta se tieto ei näköjään ole mennyt opposition aivoihin perille asti.Mitä ihmettä sinä aloituksen tekijältä vaadit jotain selityksiä
Olisit lukenut mitä kolumnissa oli kirjoitettu?
Sitaatein aloitukseen merkitty osa:
--- JA ALOITTAJA EI OLE TUOHON LISÄNNYT SANAAKAAN OMASTA PÄÄSTÄÄN!
Kovin hyvin osaat lukea ja oksentaa, mutta ymmärrätkö mitä sitaatein merkitään?
Se on lainattu, kopioitu tekstin osa, jota kirjoittaja ei ole itse keksinyt, eikä muuttanut alkuperäistekstin sanamuotoa.
Voisi joskus tarkistaa kantasi ja totuuden josta haukut syyttömiä.
Aloittaja on vastuussa vain siitä mitä itse on kirjoittanut, sen aloittaja varsin hyvin tietää, ja vaikka aloittaja puhuu lapsista jne. hän ei ole vastuussa minkään rahan jaklamisesta.
Käytöksesi on normaalia, miksipä sitä tässä enempää ihmettelisin.
Jos lammas karkaa, syy on omistajan, ei paimenen, jos sitä sinulta kysytään?
Minä taas ajattelen, että paimen ei huolehtinut lampaista, vaikka tiesi, että aita oli kaatunut! Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä aloituksen tekijältä vaadit jotain selityksiä
Olisit lukenut mitä kolumnissa oli kirjoitettu?
Sitaatein aloitukseen merkitty osa:
--- JA ALOITTAJA EI OLE TUOHON LISÄNNYT SANAAKAAN OMASTA PÄÄSTÄÄN!
Kovin hyvin osaat lukea ja oksentaa, mutta ymmärrätkö mitä sitaatein merkitään?
Se on lainattu, kopioitu tekstin osa, jota kirjoittaja ei ole itse keksinyt, eikä muuttanut alkuperäistekstin sanamuotoa.
Voisi joskus tarkistaa kantasi ja totuuden josta haukut syyttömiä.
Aloittaja on vastuussa vain siitä mitä itse on kirjoittanut, sen aloittaja varsin hyvin tietää, ja vaikka aloittaja puhuu lapsista jne. hän ei ole vastuussa minkään rahan jaklamisesta.
Käytöksesi on normaalia, miksipä sitä tässä enempää ihmettelisin.
Jos lammas karkaa, syy on omistajan, ei paimenen, jos sitä sinulta kysytään?
Minä taas ajattelen, että paimen ei huolehtinut lampaista, vaikka tiesi, että aita oli kaatunut!Olisi hyvä, jos aloittajat laittaisivat aloituksiinsa jotain omiakin ajatuksiaan ja mielipiteitään asiasta, eikä vain piiloutuisi jonkun Roope Lipastin sanomisten taakse ja kylmään linkkiin.
Hankalaa syntyä keskustelua linkin kanssa, ainakin minusta.
Ihmistenhän täällä on tarkoitus keskustella, eikä linkkien. Vai olenko ymmärtänyt keskustelupalstojen tarkoituksen täysin väärin?
Oliko hän siis tosiaan samaa mieltä tuon Lipastin kanssa, että työllistäville yrityksille ei pitäisi antaa mitään avustuksia, vaan antaa niitten mennä mieluummin konkurssiin, kun vanhemmat eivät viitsi itse opettaa omia lapsiaan edes lukemaan.?- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Olisi hyvä, jos aloittajat laittaisivat aloituksiinsa jotain omiakin ajatuksiaan ja mielipiteitään asiasta, eikä vain piiloutuisi jonkun Roope Lipastin sanomisten taakse ja kylmään linkkiin.
Hankalaa syntyä keskustelua linkin kanssa, ainakin minusta.
Ihmistenhän täällä on tarkoitus keskustella, eikä linkkien. Vai olenko ymmärtänyt keskustelupalstojen tarkoituksen täysin väärin?
Oliko hän siis tosiaan samaa mieltä tuon Lipastin kanssa, että työllistäville yrityksille ei pitäisi antaa mitään avustuksia, vaan antaa niitten mennä mieluummin konkurssiin, kun vanhemmat eivät viitsi itse opettaa omia lapsiaan edes lukemaan.?Mietihän sitä, miksi hän on viisaampi?
Hän ei antaudu kanssasi kinaamaan tyhjästä,
koska hänen mielipiteensä ei ole sinulle tärkeää tietoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietihän sitä, miksi hän on viisaampi?
Hän ei antaudu kanssasi kinaamaan tyhjästä,
koska hänen mielipiteensä ei ole sinulle tärkeää tietoa.Jokaisen mielipiteet keskustelussa ovat yhtä tärkeitä. Mutta jos ei mitään omia mielipiteitä ole, niin miksi ollenkaan vaivautua mukaan keskusteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisen mielipiteet keskustelussa ovat yhtä tärkeitä. Mutta jos ei mitään omia mielipiteitä ole, niin miksi ollenkaan vaivautua mukaan keskusteluun.
Mikä tämä on?
Jos ei sano mitään,
eihän silloin voi olla mukana keskustelussa. Hullua puhetta, totta vie,
Näkymätöntä keskustelijaa on turha perään huutaa.
Voiko täällä joskus keskustella asiasta
Jos ei joku vastaa ei haluakkaan keskustella.
etteko sitäkään käsitä
on täälläkin keskustelijat, huutavat eilisiä.
ja osa jauhaa samaa potaskaa, kuin henki olisi kyseessä.
Polittiikkaa ja nimittelyjä, sivistyksen kehto! - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Siks toisekseen, niin kyllä peruskouluun on tämä hallitus lisännyt resursseja, mutta se tieto ei näköjään ole mennyt opposition aivoihin perille asti.Millaista koulua kävit, jos se ei ollut verovaroin kustannettu, kuten nykyään. Kotikoulu?
Anonyymi kirjoitti:
Millaista koulua kävit, jos se ei ollut verovaroin kustannettu, kuten nykyään. Kotikoulu?
Kirjoitin: ""Ei minun lukemaan oppimiseeni tarvinnut verorahoja käyttää.""
Ei tarvinnut, sillä osasin lukea jo kolme vuotta ennen kouluun menoa, 4-vuotiaana, kuten kumpikin lapsistanikin.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kirjoitin: ""Ei minun lukemaan oppimiseeni tarvinnut verorahoja käyttää.""
Ei tarvinnut, sillä osasin lukea jo kolme vuotta ennen kouluun menoa, 4-vuotiaana, kuten kumpikin lapsistanikin.Et siis käynyt koulua, kun ei ollut tarvetta oppia lukemaan.
- Anonyymi
pskasakki ei osaa ve-näjäläisiä os-malisteja eikä a-rapia-alaisia
mutta eivät puhu näjää maliaa eikä rapiaa
vaikka ne ovat kelan käyttökieliä
mitä pelleilyä tämä on että eduskunnassa ei näjää puhu kuin joku
haho ja liandersson ja kulmunija ja pitäisi tuodaa näjäläisiä tänne vaatimaan
näjää kuin Lavrov Kiovaan tai miehitetään- Anonyymi
trump kanntti rysänimperialisten oikeutta mihittää urkaina koska siellä puhutaan
näjää. Trump ei aio opetella näjää koskaan
miksi näjäläisiä pitäisi tuoda suomeen tai paapoa ortodoksirysiä ja islamilaisia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
trump kanntti rysänimperialisten oikeutta mihittää urkaina koska siellä puhutaan
näjää. Trump ei aio opetella näjää koskaan
miksi näjäläisiä pitäisi tuoda suomeen tai paapoa ortodoksirysiä ja islamilaisiasdp ja vasliitto julkaisevat puolueohjelmansa jne vain näjäksi ja rapiaksi
suomea vähennetään turhana
kukaan sumalainen ei vavaidu lukemaan sitäsotnaa
- Anonyymi
Suomessa asuu näjändälaisia ?
- Anonyymi
Palstan punavihreät pönttöilijät eivät ole kiittäneet Trumpia
varallisuuerojen kaventamisesta
ja putinia rysien eliminoimisesta
Kiittäkää nyt punavihreät TrumPutin hoitaa rauhan Suomen rajoille
ja varallissuuserot hävittämällä venäläisiä ja pääomia- Anonyymi
Trump uhosi vievänsä amerikkalaiset Marsiin. Minusta se on hyvä idea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trump uhosi vievänsä amerikkalaiset Marsiin. Minusta se on hyvä idea.
Hänellä on noita unohtumattomia hyviä ideoita :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänellä on noita unohtumattomia hyviä ideoita :)
Yeap, ja joitten lopputulemaa hän ei itsekään tiedä eikä osaa edes ajatella. Mutta ideoi vain.
- Anonyymi
Persut jakaa meidän veonmaksajien rahat rikkaille.
Taidat olla sellainen varakas eläkeläinen, joka maksat paljonkin veroja, enemmän kuin käytät verorahoja.
- Anonyymi
Siis Yle levittää jonkin älykääpiöopen pölinöitä äijä ei ymmärrä mitään
lasten lukemisesta eikä osingoista
Ylen toiminta on järjetöntä
Gezeliuksen aikana Turun lukutaito oli parempi kuin Tukholman
eikä demareita ja yleä ollut eikä osinkoja- Anonyymi
Jokainen ymmärtää osingot
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen ymmärtää osingot
miten niin kun mulkkuope väittää että yritys jakaa osinkoja
vaikka osingot maksaa sijoittaja itse itselleen omasta taskustaan
yle julkaisee tällaista pskaa ja on verorahoilla ylläpidetty porukka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miten niin kun mulkkuope väittää että yritys jakaa osinkoja
vaikka osingot maksaa sijoittaja itse itselleen omasta taskustaan
yle julkaisee tällaista pskaa ja on verorahoilla ylläpidetty porukkaKehity. Junalauta.
- Anonyymi
plastapöhkö levittää ylesontaa kumpikaan ei ymmärrä eipöhkö eikä yle
Palstan tietäjän taso ei yllä Ylen tasolle lähellekkään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427135
- 323988
- 503448
- 412988
- 172756
- 372248
- 162216
- 412183
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472167- 442133